Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 167
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Jepp. Det er en uberkul dimmer som fåes med fjernkontroll og som er en selvstendig dimmer. Kan og visst brukes sammen med enkelte smarthussystem. Den er da ce merket, men passer ikke i norske veggbokser, og veggboksene må visst og kjøpes fra utlandet.

Jeg skal poste spm om lovigheten om dette på et annet forum der det kryr av elektrikere.
    Du Kjelli, har du fått noen tilbakemelding på andre forum angående lovligheten av disse dimmerene?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Du Kjelli, har du fått noen tilbakemelding på andre forum angående lovligheten av disse dimmerene?
    Som jeg nevnte så er det krav om CE merking og i enkelte tilfeller må det være topolet brudd når en skrur de av. Dette kan løses ved å montere en bryter først. Så de skal være ok å bruke. (Fikk anbefalt å kjøpe boks i plast).

Ser de kommer med en ny type som kan dimme 2 kretser (2 dimmere i en), den kommer jeg til å kjøpe Tusen takk for tipset om disse uberkule dimmerene.

K

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skiltene ble fine!

Er dette en løsning på "filmrullen" , altså sidemontert leed belysning til skiltene?
    Mangler bare firkantede hull som "trekk spor" i rammene.

Ellers, kommer du på filmklubben i morgen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja..

mmh ja det er en løsning, men jeg ser helst at ingen ser selve lysdiodene..
    Men vi får se..

Klart jeg kommer på filmklubben.. Jeg har jo ordnet hos Mr Trebor at WD boksen fungere 100 %

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg sendte e-post til Ashdown Home Store Ltd og fikk kjapt følgende svar tilbake:

"These are not ideal for LED’s as they can cause flickering. A new dimmer switch which looks exactly the same will be available next week which is designed for LED’s – would you like me to email you next week when it is available on our website?"

Jeg sendte respons tilbake og dette anser jeg som gode nyheter :-)

mvh
    Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LED dimmer tilgjengelig

Hei,

Da har jeg fått mail at tilsvarende dimmer for LED også er tilgjengelig: RTS2030 Remote & Touch LED Dimmer Switch 1 Gang Black on eBay (end time 09-Jan-11 17:10:37 GMT)

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg endelig fått gjort litt igjen..

Er det ikke det ene så er det det andre.. pga senebetennelse så har jeg ikke fått gjort så mye for tiden.. sukk..
    Men her er Arnie i gang med å mure igjen den tidligere døren inn til garasjen.. Se så fornøyd han er over å kunne tilbringe fritiden sin med å gjøre det han kan best, og ikke minst liker mest.. å mure

Endelig har jeg fått begynt på gulvet.. Gulvet bygges opp av 2*4" bjelker som er splittet på langs.. med et "fall" på 1 cm pr meter som tilsvarer samme fall som det er på garasje gulvet. På disse bjelkene limer jeg på gummi "klosser".. en litt hardere gummi enn den jeg har brukt under alle vegger og tak. Denne gummien er også bare 8mm tykk, og perforert eller slisset horisontalt på oversiden og vertikalt på andre siden.. Virker lovende så langt

Skal legge ut flere bilder snart, har tatt flere.. men har ikke minnebrikken tilgjengelig her nå..
    Men før jeg isolerer og kler gulvet med gulvspon, må jeg ta stilling til om jeg skal legge opp "kontakter" for strøm, kabler til rumperister osv i gulvet.. vil jeg få brukt for det i fremtiden? tja.. jeg vet ikke ennå.. har noen planer om et litt spesielt bord som vil trenge strøm.. så strøm bør jeg iallefall legge opp..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulvet begynner å bli ferdig..

.. det var ikke for tidlig..

Legger opp noen nye bilder, så skal jeg prøve å dytte inn noen ord under veis.. men de fleste bildene snakker for seg selv

På disse bildene så kan du se at jeg har brukt en annen type gummi mellom bjelkelagene.. Har brukt 3 forskjellige typer:
    1. Leca sville list under alle vegger (10 mm)
    2. Vibra pads e.l. fra Claes Ohlson (8 mm)
    3. Gummi matte fra Biltema (ja faktisk har de slikt der også (4 mm)

Denne er fra Claes Ohlson:

Dette er gummien jeg har brukt under gulvet.. kjøpt på Claes Ohlson AS.. fungerer helt utmerket til dette formålet. Tømte butikken i Porsgrunn og Skien 2 ganger

Har fått lagt ferdig "reisverket" til gulvet, og har begynt å isolere..

Har lagt signalkabler og nettverkskabler i gulvet, for å holde dem mest mulig atskilt fra forstyrrende strømførende kabler.

Er i grunn ferdig med alt reisverk nå, både på gulv, tak og vegger.. Derfor er det bare nå å få lagt gulvet ferdig, så skal følgende gjøres:

Trekke alle rør / ledninger til det elektriske.

Plate 2 lag med gips i taket

Plate vegger (litt usikker ennå på matrialvalg)

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut!
    Hvor bestilte du skiltene?? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! bygger kino rom selv. men det blir mer europris utgaven i forhold til dette. Gøy å se att Okasin er i gang med prosjekter. tror jeg leste om 18" subb prosjektet ditt for nærmere 8 år siden eller noe., har ventet lenge på noe nytt å gøy på hjemmesiden din. Er gøy å lese se bilder å bli forklart på en enkel måte. håper du jager på med spennende prosjekter i framtiden. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tøft :)

Dette ser jo meget bra ut og ser ut som du får en fin størrelse på rommet ditt

Lurte på litt angående gulvet da, burde du ikke lagt noe plast over betongen før du la gulvet? eller sånn knasteplast?

Bra du tar mye bilder, mye inspirasjon for andre å hente her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen link til denne gummien fra Clasær'n ?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RuneW]Har du noen link til denne gummien fra Clasær'n ?
    [QUOTE]

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=154674779

selv kjøpte jeg en unviversal matte på biltema til rundt 250kr. Tror jeg fikk over 100 slike dempere når jeg var ferdig å kutte (var litt arbeid å kutte da) istedet for de 8 jeg hadde fått hos claseren for samme prisen.

K

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Dette ser jo meget bra ut og ser ut som du får en fin størrelse på rommet ditt

Lurte på litt angående gulvet da, burde du ikke lagt noe plast over betongen før du la gulvet? eller sånn knasteplast?

Bra du tar mye bilder, mye inspirasjon for andre å hente her
    Hmm nei jeg har ikke lagt noen plast under isolasjonen.. har hatt den diskusjonen med flere folk, og vi har alle ulike meninger om akkurat dette temaet.. Betong gulvet er riktig nok behandlet med et stoff for å hindre fukt gjennomtrekkingen, men om det holder er jo en annen sak..
    Jeg gjorde som jeg har gjort på et tidligere filmrom jeg hadde og legge plast over isolasjonen.. Godt mulig dette blir feil.. (?) men det har fungert fint tidligere..
    Huset / garasjen er bygget på fjell, og huset er i tillegg bygget på toppen av en ås.. faktisk på det høyeste punktet på denne åsen.. så jeg satser på at det ikke blir noen vann tilsig..
    Dessuten heller jo gulvet (det opprinnelige) ganske mye mot ytterdør (nå nødutgang).. og siste men ikke minst, alt treverk står på gummi.. så lever i håpet om at dette skal gå bra

Størrelsen på rommet var opprinnelig 35kvm men er nå nede i 27 kvm.. men det holder for meg (tror jeg, mye vil ha mer he he)

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kjelli][QUOTE=RuneW]Har du noen link til denne gummien fra Clasær'n ?

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=154674779

selv kjøpte jeg en unviversal matte på biltema til rundt 250kr. Tror jeg fikk over 100 slike dempere når jeg var ferdig å kutte (var litt arbeid å kutte da) istedet for de 8 jeg hadde fått hos claseren for samme prisen.

K
    Ja jeg har også brukt denne universal matta, til deler av gulvet.. jeg har brukt de 3 forskjellige gummitypene av ulike grunner.. men det er stor forskjell på dem.. både i pris og elastisitet / eller mykhet..
    De fra Claes er relativt dyre, men svært gode.. kan i grunn dele de opp i kategorier ut fra hardhet..
    1. Hard - Biltema
    2. Medium - Claes O.
    3. Myk - Leca (sville list)

Foreløpige tester viser at dette ser ut til å holde mål.. men venter med å rope hurra, til rommet er ferdig..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Ser veldig bra ut!
    Hvor bestilte du skiltene?? :twisted:
    Du finner dem på ebay om du søker etter "signs"..

Tenker å bestille et nytt nå faktisk, siden det ene skiltet jeg fikk laget var gørr kjedelig..
    Har designet et nytt nå, men vet ikke helt.. hva syns dere om dette da?

Grunnen til at jeg har med batman logoen i bunn.. er at en venn av meg ikke er sånn kjempe begeistret over såkalte "batcaves" filmrom.. altså mørke dystre dedikerte filmrom.. he he.. mens jeg liker det..
    Men i mitt tilfelle så kan det godt henne det blir en kombi mellom en "batcave" og et rolig avbalansert hverdags rom for film og musikk..

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Du finner dem på ebay om du søker etter "signs"..

Tenker å bestille et nytt nå faktisk, siden det ene skiltet jeg fikk laget var gørr kjedelig..
    Har designet et nytt nå, men vet ikke helt.. hva syns dere om dette da?

Grunnen til at jeg har med batman logoen i bunn.. er at en venn av meg ikke er sånn kjempe begeistret over såkalte "batcaves" filmrom.. altså mørke dystre dedikerte filmrom.. he he.. mens jeg liker det..
    Men i mitt tilfelle så kan det godt henne det blir en kombi mellom en "batcave" og et rolig avbalansert hverdags rom for film og musikk..

Jeg biter IKKE på....

Neida, det viktigeste er at en selv blir fornøyd. Hva andre mener er bare å drite i. Skulle vi hørt på hva alle andre mener eller tenker om diverse løsninger osv. så hadde en aldri blitt ferdig. Det eneste som er sikkert er at det ikke er noen fasit på hvordan en løser div problemer. Jeg vet at filmrommet ditt kommer til å bli tøft

(har du lagd rekv.liste til minde prosjektet?)

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rekv liste til "minde prosjektet" er klart.. skal sende deg den etterpå..
    PS: Lykke til i dag..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barnefri = muligheter :)

Svigers har tatt seg av barna denne helgen, og det betyr at jeg kan få gjort litt på filmrommet.. tjohouu..

Gulvet er ferdig, så hev meg i gang med noen småjobber..
    Her har jeg laget en bakplate til "muligens" kommende innbygnings høyttalere helt bakerst i rommet,,

Her har jeg montert den ene (høyre side). Som man kan se av bildet så har jeg også fuget godt rundt alle skjøter.. slik at ingen lyd (luft i bevegelse) skal få smitte ut av rommet..

Røret til HDMI kabelen.. i dette røret skal hdmikabelen fra forsterker til projektor gå.. røret er på 30 mm og forhåpentligvis så skal det gå greit å trekke hdmi kabelen gjennom denne..

Dårlig bilde nytt kamera (Canon G12, vant til å bruke Nikon he he)
    Samme rør fra en av endene.. bak enden eller foran,, velg selv

Røret skal festes i en standar boks fra Elko (mer om dette senere)

Har så vidt begynt på det elektriske.. oppunder taket skal jeg ha 2 hovedbrytere til de 2 kursene inn til filmrommet (anlegg og pc utstyr.. )

Regner med å legge opp resten av det elektriske i morgen.. (håper jeg)..

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger tråden din altså. God lesning og masse bilder. Akkurat sånn som en kino-bygge-tråd skal være
    Lykke til med bygging i en barnefri helg

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •