Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 167
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lys dimmere

Hei, beklager sent svar.. men hele familien har spyfest..
    Men sitter nå her med laptop på fanget, ei bøte ved min side og ullpledd godt pakket rundt meg for så å lete frem disse lysdimmerene..

Her er en link til ebay: RTS2030 Touch & Remote Dimmer Switch 560W 1 Gang Black - eBay (item 300407234897 end time Dec-10-10 07:05:06 PST)

De er relativt raske til å levere, og billige.. men som sagt så passer de ikke i standard elko bokser.. så her må jeg (vi?) finne på noe lurt..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU finner på noe lurt som VI kan bruke

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    DU finner på noe lurt som VI kan bruke

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oki..

okey..
    Får snoke litt rundt.. og forhøre meg litt rundt.. Det er vell ganske strenge krav til koblings bokser her i Norge.. Men det finnes jo ikke problemer, bare løsninger.. he he

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjelli, forstår jeg deg riktig at dette er en dimmer med fjernkontroll som kan styre dimming uten noe annen styringsenhet? I såfall er det dette jeg er på jakt etter. Spørsmålet er da om dette takler 10 stk Philips Master LED 7w og det andre er om det er godkjent å bruke dette i Norge.

Noen som har mer info eller erfaringer?

mvh
    Pål

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det er en uberkul dimmer som fåes med fjernkontroll og som er en selvstendig dimmer. Kan og visst brukes sammen med enkelte smarthussystem. Den er da ce merket, men passer ikke i norske veggbokser, og veggboksene må visst og kjøpes fra utlandet.

Jeg skal poste spm om lovigheten om dette på et annet forum der det kryr av elektrikere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil holde meg på rett side av loven, men denne var så sykt bra at at det er like før den havner på shoppinglisten min i tillegg til en Britisk koblingsboks hehe

Pål

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sukk

sukk.. skal alle liksom herme etter meg nå da? så nå blir jeg ikke alene om disse dimmerene i Norge?? he he neida..
    Jeg har funnet så mye inspirasjon, tips og råd her på forumet..
    Morro at jeg kunne bidra med noe for en gangs skyld..
    Men Kjelli, jeg får ikke opp noe som helst på linken du sendte.. kan du sende navn på disse boksene?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestil disse
    De er så billig at det er verdt å ta dem inn, så skal jeg forhøre meg med noen elektrikere når jeg har fått dem.. Appleby Galvanised Steel Dual Wall Box 35mm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rett og slett digger dimmeren og fjernkontrollen og takker gjerne for inspirasjon og kopierer deg med glede ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okasin: Står det på selve dimmeren eller i papirene du fikk med at den er CE merket?

Det står på sidene deres at den skal være det. I så fall er den ok å bruke her sies det.

K

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det ikke være hensiktsmessig å flytte sittegruppen lenger frem mtp. avstand til lerret og plassering i forhold til høyttalere?

Hvis inngangen til der PC'en står og PC'en bytter plass så vil det kanskje la seg gjøre, men det er kanskje en dør der?

Kult at du og mange flere legger ut bilder av prosjektene slik at vi som bor i små loppekasser kan ha noe å strekke seg etter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Okasin: Står det på selve dimmeren eller i papirene du fikk med at den er CE merket?

Det står på sidene deres at den skal være det. I så fall er den ok å bruke her sies det.

K
    Hey, joda de er merket med CE bak på selve dimmeren men jeg har alltid trodd at dette er bare en merking for at dem som lager dem går god for dem.. dette er altså ikke noen godkjenning i den forstand slik som Nemko etc.
    Alle kan kjøpe CE merking.. du kan bestille dem fra feks elfa (kunne iallefall det før).

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått gjort så mye pga sykdom her i huset.. sukk, men har fått hentet alt av elektro ting og tang.. alt av kabler, koblingsbokser osv osv er i hus..
    Litt tidlig ute der også, men liker å ha alt klart, slik at jeg slipper å vente på noe når jeg først er i gang

Og i dag kom postbudet med en stor pakke til meg
    De nye skiltene som skal være i det nye filmrommet.. De så veldig bra ut, men er ikke helt fortrolig med hoved skiltet, så det blir nok bestilt på nytt.. Skiltene skal etter planen felles inn i en vegg som er formet som et utklipp av en filmrull.. eh litt vanskelig å forklare, men hvert av skiltene skal da fremstå som et bilde i en serie av bilder på en filmrull.. hmm det ble i grunn ikke noe bedre.. Får vente å se til den delen blir ferdig..
    Her er bilder fra et par av skiltene..

Ganske så kjedelig skilt altså, så dette må nok forkastes.. Men se bort fra at jeg ikke hadde tid til å rive av alt av beskyttelses papir på dem før jeg tok bildene.. he he

De andre skiltene så derimot ganske så bra ut
    Dette og et par andre måtte jeg få spesial laget.. hos et firma i Kina.. veldig flinke, billige og raske.. og ikke minst svært service innstilte..

Bestilte totalt 6 "acryl bilder med neon".. neon lyset skal byttes ut med blå lysdioder, type "strawhat dioder" som har en spredning på 180 grader og lyser svært sterkt. (80 000mcd).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fete skilt! Hvis du skal bestille nytt "Home theatere" skilt så gjør om til "Home Theater"...altså uten "e" til slutt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig...

...fine skilt! Stilig med slikt når man får et dedikert filmrom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått, da tror jeg at jeg kommer til å bestille dimmer jeg også og satse på at det funker med 10 LED downlights. Jeg mener du skrev at du måtte ha større boks, husker du størrelse eller er det standard i UK?

mvh
    Pål

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uten e he he

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Fete skilt! Hvis du skal bestille nytt "Home theatere" skilt så gjør om til "Home Theater"...altså uten "e" til slutt
    Ja du la merke til det ja he he... det er også en av grunnene til at jeg må ha nytt skilt..
    Men det gjør ikke noe.. 200 spenn for et nytt skilt.. så jeg tror ikke jeg skal gå sulten til sengs av den grunn..
    Men er litt usikker på designet, og hva slags font jeg skal bruke.. men har relativt god tid på meg til å finne ut av det.. må iallefall finne på noe bedre enn det greiene der..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Rått, da tror jeg at jeg kommer til å bestille dimmer jeg også og satse på at det funker med 10 LED downlights. Jeg mener du skrev at du måtte ha større boks, husker du størrelse eller er det standard i UK?

mvh
    Pål
    Er usikker på om de fungerer med LED (?).. men send en forespørsel De er kjappe til å svare..
    Tror det er standard bokser i UK, men det er forskjellig dybde på dem.. Tror jeg bestilte 35 mm dype.. også bestilte jeg en bryter til men uten dimming... til å slå av og på utluftings vifte(r) ..34 dollar dvs ca 200kr

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •