Nytt filmrom, endelig.. :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 167
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jul i filmrommet :)

Nei dessverre tviler jeg på at jeg blir ferdig til Jul ..har i grunn ikke satt meg noe mål på når det skal stå ferdig.. For jeg gjorde den "tabba" på mitt forrige filmrom.. og mye med det rommet irriterte meg i lang tid etterpå :cry:

Jeg jobber skift, så jeg jobber 19 skift i løpet av 4 uker, så har jeg fri i 16 dager.. Så regner med å få gjort en del i disse "langfri" ukene.. men ferdig til Jul? Nei

Vil bruke den tiden det tar å få det slik jeg drømmer om (men ikke for en hver pris.. for dama vil ha nytt bad også he he, og vil sikkert koste dobbelt så mye som filmrommet.. sukk)

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har kommet godt i gang
    Bra at du event. slapp å måtte grave og drenere hele ytterveggen.
    De bryterene som du har lakt ut bilde på, hvilket merke er det? og kommer du på filmklubben til torsdagen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja godt jeg slapp det, for det hadde ikke bare blitt graving.. måtte ha pigget opp hele terrassen Men skal uansett flislegge terrassen til sommeren og lage bedre fall ut fra huset (Hmm lurer på om Arnie hjelper til med det he he)

Klart jeg kommer på filmklubben til Torsdag

Lysbryterne heter RTS2030.. De ble sendt fra England her om dagen, så de er vell rett rundt hjørnet nå regner jeg med..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye som skjer om dagen.. har satt opp en vegg til, men thats it!!
    Kjerringa er borte i en uke pga kurs på jobben.. og da er det jobb og unger til sent på kveld.. og da er jeg helt skutt når ungene er i seng så da sitter jeg stort sett helt apatisk foran tv eller pc`n til jeg skal legge meg..
    Men det nærmer seg langfri, så da får jeg nok gjort noe

Men så har kjerringa kommet med et "forslag" om at vi skal lage en annen inngangsdør til filmrommet.. og det betyr mer jobb, og mer penger.. men det får vi diskutere når hun kommer hjem fra kurs..

Har dessuten kommet frem til at jeg ikke kommer til å bruke lyd bøyler i taket likevel.. kommer heller til å sette bjelkelaget tettere.. istedet for 60 cm blir det 30 cm mellom hver "drager" / "spikerslag"..

Til helgen skal vi "slamme" eller hva det heter resten av den nye murveggen på innsiden og utsiden..

Ellers lite nytt, før jeg har langfri.. skal prøve å "ta i et tak" da Men skal på en kurs (VHF kurs) også er skiftets dag, ja også må jeg jobbe inn disponible skift så istedet for 16 dager fri, så får jeg bare 10 dager fri
    Men skal vell få gjort litt på 10 dager

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dimmeren var jo kanonstilig. Men vil disse passe i norske veggbokser? Eller kjøpte du egen boks til denne?

Burde absolutt vurderes i min kino og, men er litt bekymret med el materiell fra utlandet. Eller har jeg ingen grunn til det?

K

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja i følge målene burde den passe.. men de ligger å venter på posten, skal få hentet dem i morgen
    Skal ta noen nærmere bilder og mål av dem da..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lysbryterene har kommet :)

Lysbrytere, dimmere og fjernkontroll har kommet
    Lysbryterer og dimmer så bedre ut enn jeg hadde forestilt meg.. da de var i glass og ikke akryl etc..
    Bildet lyver litt, for her ser lysdimmer litt møkkete ut, men det er bare beskyttelses plasten Tar ikke den av før jeg har montert dem.. hmm og det kan bli en stund til.. sukk..

Fjernkontrollen virker solid og ligger godt i hånden.. Det følger med fjernkontroller til alle dimmere som selges fra dette firma, men jeg kjøpte en utenom som ser bedre ut.. ca 100 kr ekstra.. uhu jeg blir ruinert..

Koblingene er heldigvis ikke av den billige typen med "klem terminaler", men skru kobling.

Ellers ikke mye nytt.. pga mye jobbing i det siste,, pluss at jeg føler meg ikke helt i form om dagen.. går å "brygger" på en influensa eller noe..
    Men Arnie har pusset siste rest av veggen..

slik at jeg kunne begynne å sette opp en vegg til..

Men garasjen heller jo alle veier.. så det er ikke lett å få alt i water.. men foreløpig går det greit.. men det verste er at det viser seg nå at veggene er ikke 100% i vinkel.. men det gjør jo egentlig ikke noe, siden jeg bygger nye vegger..

Men nå skal jeg bare på et møte i morgen.. så har jeg fri i 11 dager.. så håper å få gjort noe mer da.. mens barn er i barnehage og dama er på jobb..

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg fått gjort litt igjen,,

Ikke blitt gjort så mye i det siste pga sykdom, og kjerringa har vært på kurs.. og da står jeg med fanget fult av unger, og en diger hund som krever nesten dobbelt så mye som barna
    Men fikk gjort litt i dag da..
    Svigerfar vært her og hjulpet meg med å skjære ut hull i leca-veggen.. Her kommer det nye inngangs partiet til å være.. Blir to lyd dører,, 2 venstredører som vil stå motsatt i forhold til hverandre. Dvs det ene går utover, mens den andre går innover.
    Her er før vi kutter hullet..

Her har vi kuttet oss igjennom..

Her er et fra andre siden.

Har også revet det "gamle" inngangs partiet.. Det skal mures igjen.. (Arnie? ..er du her? nå vet du hva du har å gjøre he he)

Kommer nå også lett til for å legge opp 2 nye kurser til dette rommet.

Har dessuten fått noen hdmi kabler i posten her om dagen..

Regner med å sette opp den siste veggen i morgen.. og da er det ikke lenge til jeg kan begynne på taket

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Taket..

Da har jeg fått gjort litt igjen, men ikke mye..

Har fått opp bæringa i taket, dette er bygget opp med 2*4" og strekket er på 3.5 meter.. noe som er i lengste laget for denne dimensjonen. Har derfor lagt dem med 30 cm avstand isteden for 60 cm. Men er fremdels usikker på om dette vil bli godt nok.. derfor får jeg tenke litt på hva jeg kan gjøre for å stive taket ytterligere..
    En gipsplate veier vell noe sånt som 10 kg pr kvm? og jeg skal jo ha dobbelt gipslag.. så da blir det jo litt belastning på taket? noen med erfaring på dette?

Taket hviler på veggene, slik at tak og vegger er helt isolert fra resten av huset.

Her blir inngangspartiet og "datakroken"..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Lysbrytere, dimmere og fjernkontroll har kommet
    Lysbryterer og dimmer så bedre ut enn jeg hadde forestilt meg.. da de var i glass og ikke akryl etc..
    Bildet lyver litt, for her ser lysdimmer litt møkkete ut, men det er bare beskyttelses plasten Tar ikke den av før jeg har montert dem.. hmm og det kan bli en stund til.. sukk..

Fjernkontrollen virker solid og ligger godt i hånden.. Det følger med fjernkontroller til alle dimmere som selges fra dette firma, men jeg kjøpte en utenom som ser bedre ut.. ca 100 kr ekstra.. uhu jeg blir ruinert..

Koblingene er heldigvis ikke av den billige typen med "klem terminaler", men skru kobling.

Passer denne i vanlig veggboks? Hvor har du kjøpt den? Kom med litt er info da :P
    Jeg vil også ha sånn

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eh nei..

Sjekket ut dette og den passer IKKE i vanlig veggboks sukk
    Den må ha 85 mm hull ser det ut til.. for selve boksen bak touch panelet har dimensjonen 59 mm * 64 mm dvs at den er 85 mm diagonalt..
    Men skruefestene har samme mål som veggboksene fra Elko dvs 60 mm..
    Så jeg har ikke sjekket ut noe mer ennå.. kanskje noen her inne på forumet vet noe som kunne ha passet? takboks kanskje?
    Hva sier elektrikeren som skal installere greiene om jeg kjøper boksene fra England? (de passer iallefall)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut for at dette blir et veldig spennende prosjekt.

Har du ikke mulighet for å feste lydbøyler i midten 2*4", opp i det eksisterende taket?

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo jeg kan gjøre det.. hvor lang avstand burde jeg bruke mellom hver tro? annen hver bjelke?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser knall ut! Det som også kan bli et problem med 2"4" er vridningsstabiliteten. Jeg ville satt opp støtter vertikalt i hver ende av 2"4"'en for å hindre den i å vri seg. Du kan også ta avkapp av av 2"4" og plassere mellom stenderene i taket. På den måten vil det ikke forskyve seg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil ikke lydbøyer overføre litt mer vibrasjoner enn om man kan klare seg uten? Mulig det ikke har noen praktisk betydning med to lag gips?

Jeg hadde tatt en henge-etter-armene-test og sjekket om det blir noe særlig nedbøyning. Og kubbet mellom 2x4-ene som Sannax forslår. Det vil effektivt hindre vridning. Ville også limt gipsplatene til bjelkene og limt lag 2 til lag 1, da blir det tilnærmet umulig for bjelkene å "strekke" seg på undersiden.

Dette blir kun (u)kvalifisert gjetting egentlig men jeg tror det skulle holde.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hengt meg..

Har prøvd å henge meg fra midten av drageren.. en arm i hver drager, og jeg veier ca 92 kg, drageren beveger seg da ca 1 til 1.5 cm ned..
    Så det vil kanskje fungere greit, da det ikke blir SÅ stor belastning på det taket..
    Men jeg skal lime og skru opp vertikale støtter og gå bort fra ide`n om lydbøyler Så blir det nok bra..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alltid....

...morro og se noen gå skikkelig til verks. Dette kommer til å bli rått!
    Hva tenker du å bruke på gulvet? Skal følge med videre8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kontaktet Byggforsk angående bruk av 2"4 i taket, og det var uproblematisk med cc60 og dobbel gips.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Om Byggforsk sier det er uproblematisk så er det det.. og da slipper jeg en søvnløs natt.. hmm jo det blir det vist for jeg jobber nattskift noen dager nå
    Men nå drar det seg mot langfri.. fri et par uker og da regner jeg med å få gjort litt.. Det neste nå er å få murt igjen gammelt dørparti, å få lagt gulv.. gulvet skal også stå på gummi.. Så får ha det som mål å få gjort dette i langfri..
    Håper jeg får gjort mer, men det dukker stadig opp "hindringer"..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanskje litt tidlig ute, men har begynt å handle inn diverse andre ting også.. blant annet lysdimmer / brytere med touch og fjernkontroll.. Syns de fra Elko var litt kjedelige.. så valgte disse:

Får håpe de er like bra som de ser ut til

Hei, blir nok en utrolig tøff kino,men hvor har du bestilt disse dimmerne fra??

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •