Gutterom i kjeller. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 125
    Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gode bilder og bra håndtverk - ser kjempebra ut! Lover godt for fortsettelsen

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut! Godt dokumentert og arti og følge med på Keep up the good work!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Wow, her var det mye artig lesning.

Morsomt at du hadde en øl-pause med hjemmebrygging, og godt å se at alkoholen ikke har stoppet opp fremgangen lenger.
    Satt virkelig smak på hjemmebrygging, så det blir nok fast invetar fremover. Men blir desto bedre å nyte i godrommet

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Snør innendørs også ser jeg hehe
    Definitivt..

Sitat Opprinnelig postet av phylloscopus
    Gode bilder og bra håndtverk - ser kjempebra ut! Lover godt for fortsettelsen
    Takk

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Dette ser meget bra ut! Godt dokumentert og arti og følge med på Keep up the good work!
    Satser på god fremgang og en PL kamp før sesongen er ferdig. Burde gå fint

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å lage meg ramme til lerret.. Enten blir jeg å snekre dette i no plank, men vet ikke om det blir å holde seg stivt og fint i år fremover? Eller så får jeg no kjentfolk til å sveise en ramme til meg..
    Har også vurdert å lage buet lerret, er dette noe vits? Etter som jeg har lest meg frem er meningene veldig delt om akkruat dette.. Men ja, det ser jo kult ut. Men er det værd det ekstra arbeidet?
    Kjøpte en slik duk hos avshop. DreamScreen Acoustic ultraHD V3 2.35:1 330cm / 142" (i 16:9 = 249cm bredde).
    Planen er lage det størst mulig, og så får jeg bare maskere meg nedover etter behov..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lyddøren min her om dagen.. Dørbladet var selvfølgelig knust
    Har montert døren fordet, så jeg kan fortsette med andre ting inne i kinoen.. Er vel 5-6 ukers leveringstid på ny dør.. Er litt støv og annet snacks ellers i gangen, så har ikke kunne gjort stort uten at alt ville blitt helt nedstøvet..

Har også fått gulvet, og montert det, syns det ser veldig bra ut..
    Ramme til lerrete er også i boks.. Skal se om jeg får ut noen bilder i løpet av helga..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

P1070077 by lmie.org, on Flickr
    Fant heldigvis alt av kabler..

P1070095 by lmie.org, on Flickr
    Malt litt mer.

P1070109 by lmie.org, on Flickr
    Her er inngangen til kinoen som jeg har holdt på med den siste tiden..
    Bod til høyre.. bad med mer første til venstre engang i tiden..
    Har holdt på med gangen oppe også, så ting har tatt litt tid. Men nu er alt sparklet og malt.. Er bare å montere gulv, gulvlister og foringer til dørvindu..
    og en trapp.. osv.. :P

P1070113 by lmie.org, on Flickr
    Begynt å legge fliser.

P1070115 by lmie.org, on Flickr
    Tror d blir bra

P1070119 by lmie.org, on Flickr
    Bærte ned "baren" lørdagskveld og måtte tørrmontere det mens jeg var i gang.. Skal montere det skikkelig på onsdag tenker jeg..

P1070120 by lmie.org, on Flickr
    Her er rammen til lerrete. Den er 3m x 1,4m.

P1070122 by lmie.org, on Flickr
    Har 1 slik i hvert hjørne for å feste ramma. planen er 4 strekkfisk til topp og bunnsvill.. Så får man se hvordan det går.. Burde gå bra

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å lese om lyddøren din. Den må ha fått litt juling underveis om den var såpass skadet?

Ellers har du jo kommet langt på vei når du har lagt maling på veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. Enda den var pakket godt på en pall med beskyttelsesplater og mer til..
    Men kan prøve å fikse den å sette den en annen plass i huset.. Er jo en solid dør, og med litt kjærlighet kan alt fikses.. Får en helt ny dør med karm fra leverandør, tar bare litt tid..

Jupp, supert med maling på veggan. Fornøyd med det.. Er bare resten igjen nu Tenkte å begynne med lerretsveggen som neste steg etter at baren er montert ferdig. Planen er å feste rammene med magneter.. Håper det blir såpass lett at det går bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget ikke tråden din før nå. Takker for spennende lesing

Lykke til med videre bygging

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo meget bra ut! Et godt stykke håndverk som er lagt ned i noe som kanskje er norges nordligste kino? En meget bra jobb med lerretsrammen også ser det ut som

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Oppdaget ikke tråden din før nå. Takker for spennende lesing

Lykke til med videre bygging
    Takk takk, fint at du satt pris på det!

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Dette ser jo meget bra ut! Et godt stykke håndverk som er lagt ned i noe som kanskje er norges nordligste kino? En meget bra jobb med lerretsrammen også ser det ut som
    Takk Ja, kanskje det
    Skal ikke skryte på meg å ha laget lerretsrammen, den fikk jeg laget av en som er betydelig flinkere enn meg til å sveise..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med elektriker, så da blir det strøm i kinoen over påske! Ser frem til å slippe å dra på skøyteledninger..
    Må bytte hele sikringsskapet (er ikke plass i det som er nå).. Gjorde egentlig det for noen år siden.. Men da var huset bare på 60-70m2.. Blir godt over det dobbelte nu, så da må det flere kurser inn..

Skjønner at budsjette til å fylle kinoen med hifi er tilnærmet ikke eksisterende, men det får komme når rommet er ferdig.. Sakte men sikkert

Begynte å montere baren i dag.. Gjorde et par Donaldfeil så må gjøre om litt i morgen.. Men det skal være grei skuring..
    Har frest inn et spor under den ene benkeplaten hvor jeg skal legge inn en ledlist, er det noen som vet hvor breie disse er? Freste et spor på 10mm..
    Den typen her: New Decorate 5M Waterproof RGB SMD 5050 300 LED Strip with 44 IR Remote DC 12V | eBay

Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmie
    Har frest inn et spor under den ene benkeplaten hvor jeg skal legge inn en ledlist, er det noen som vet hvor breie disse er? Freste et spor på 10mm..
    Den typen her: New Decorate 5M Waterproof RGB SMD 5050 300 LED Strip with 44 IR Remote DC 12V | eBay
    Til 20 dollars er det vel ikke store risikoen hvis det ikke funker.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyberaage: tok risikoen.. Det kjipe er å frese et nytt spor.. men går greit det også

Har montert ferdig baren. Ble helt enkelt og greit. Den store benkeplata kan brukes til bord, så om man vil ta et slag kort eller noe annet fungerer det utmerket. Er ganske stor. 205cmx95cm.
    Hvordan det vil bli i den kroken ellers tar jeg som det kommer Må enda lage en luke til vifta..

P1070124 by lmie.org, on Flickr

P1070126 by lmie.org, on Flickr
    I de skapene her skal det være elektronikk. Skulle egentlig ha dem uten dør, men fikk nu med dører. Men håndtak fikk jeg ikke til de..

P1070127 by lmie.org, on Flickr
    Her skulle det egentlig være et skap inntil veggen, så skulle alt komme ut inni det.. Samt det skulle være stikk til elektronikk.. Men det ble forandringer i plan da jeg fant ut at hjørneskap tar stor plass og er lite praktisk.. Så dette er litt malplassert, men skal nok få det i drift uansett..

P1070129 by lmie.org, on Flickr
    Her er rammen til lerrete. Laget av 20x20 firkantrør.. Stjelt litt ideer fra diverse folk. Blant annet Gunnar her på forumet. Takk for hjelpen

P1070130 by lmie.org, on Flickr
    Nips til å feste rammen.

P1070131 by lmie.org, on Flickr
    Testmontert. Blir stabilt og stødig.. Man kan puffe det et par cm frem og tilbake om man fysisk går å gir det en kakk. sidelengs er det selvfølgelig helt dønn fast.

P1070134 by lmie.org, on Flickr
    Lerret.

P1070136 by lmie.org, on Flickr
    Mekke hull. Den stanser og alt i et trykk. Fungerte utmerket.

P1070137 by lmie.org, on Flickr
    Testmontering. Det var en ganske stor flekk på lerrete, har ikke prøvd å vaske den vekk enda. Men er mulig det går fint. Uansett så tror jeg den vil bli maskert vekk senere. Er helt oppe i høyre hjørne.

P1070138 by lmie.org, on Flickr
    Fra baren.

P1070141 by lmie.org, on Flickr
    Og et bilde fra lerret mot baren.

P1070144 by lmie.org, on Flickr
    Her er en liten del av skaden på døren.. Trodde først d bare var det her som var problemet.

P1070145 by lmie.org, on Flickr
    Var en del værre gitt.. bladet er så og si splittet helt i alle lag... Men den går nu opp og igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forsåvidt snurra film! wheeeeeeeeee!

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lmie
    har forsåvidt snurra film! wheeeeeeeeee!
    gratulerer! utrulig tøft prosjekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben96
    gratulerer! utrulig tøft prosjekt!
    Takk. Var en ubeskrivelig god følelse

Kommer tilbake med litt mer goodies i løpet av morgendagen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt elektriker på besøk i 3 dager. Han har koblet alt det elektriske samt byttet ut skapet mitt med et nytt et. Er godt å slippe unna alt av skjøteledninger og lignende..
    Har også montert trapp ned til kjelleren.. Kjøpte en trapp for snart 2? år siden på finn.no, så var spent når jeg pakket den opp. Men den så aldeles bra ut til å ha vært montert engang tidligere. For 5000,- vil jeg kalle det et røverkjøp. Måtte fjerne et trinn for at det skulle gå i høyden, men det gikk fint. Åpningen til trappa passet også, bare små justeringer måtte til

Er stort sett ferdig med inngangen til kinoen, må bare pusse over å male lister/foringer. Den ødelagte lyddøren har jeg montert inn til "snekkerverkstedet" som jeg ikke kommer til å gjøre noe med på en stund.. Blir bad, garderobe og soverom der engang i fremtiden.. Greit med en solid dør dit med pakninger og mer til for å slippe unna støv og spon..

Har kanskje ikke så mye med kinoen og gjøre, men må strengt tatt ha en trapp og gang for å komme meg inn i rommet, så her er noen bilder..

P1070152 by lmie.org, on Flickr
    Trapperommet.

P1070146 by lmie.org, on Flickr
    Bært trappen inn i gangen oppe.

P1070150 by lmie.org, on Flickr
    Tørrstablet for å få et overblikk.

P1070160 by lmie.org, on FlickrOg plutselig var den montert..
    Gikk faktisk overaskende greit.

P1070162 by lmie.org, on Flickr
    Her støper jeg mellom kino og gang. Passet på at det ikke ble kontakt i mellom gulvet inne i kino og støypen.

P1070165 by lmie.org, on Flickr
    Måtte lage egne foringer i 19mm mdf til døren..

P1070167 by lmie.org, on Flickr
    Blir ganske bra. Enda litt småplukk igjen..

P1070169 by lmie.org, on Flickr
    Lager maskering til lerret. Som mange andre bruker jeg en kregjig, genial sak..

P1070171 by lmie.org, on Flickr
    Er fryktelig rotat i det her rommet..

P1070175 by lmie.org, on Flickr
    Rammer testmontert. Burde nok laget sidene først, så bunn og topp i mellom.. Hadde vært lettere å få festet det på en god måte da..

P1070176 by lmie.org, on Flickr
    En liten test med litt mørkere rom.

P1070179 by lmie.org, on Flickr
    Trakk rammene med høyttalerstoff fra dynabel. Det fungerte fint.

P1070180 by lmie.org, on Flickr
    Her fra lerrete og bakover.

P1070182 by lmie.org, on Flickr
    Divserse nips ut av veggen. 3 netverkskontakter (internett, tv og projektor), en hdmi, 2 subgreier og 9 høyttalerkabler. Står kun sånn for å se at d ble lyd og bilde

Har testkjørt en del film og bluray konsterter til nå. Er først og fremst mest fornøyd med å endelig kunne å bruke rommet. Satt med frysninger den første timen bare med tanken på å endelig kunne ta det i bruk.. For det har vært en fryktelig lang vei.. Men det viser seg heldigvis å være værd det..

Kan absolutt ingenting om lyd og bilde men har nu klart å få begge deler, men her ser jeg for meg at mye kan forbedres.. Selv om jeg er fornøyd per nu..
    Hele anlegget med projektor, forsterker, blurayspiller, lerret, ramme og 6 høyttalere havnet på 20k.. Så det er ikke så ille
    Kjøpte meg et par Klipsch rf82 mk1 på tilbud til 6000.. Tenkte det var greit å ha i starten, kan selge de når jeg endag bygger meg noe eget.. Projektor med 4 bakhøyttalere, forsterker og blurayspiller kjøpte jeg hos en lokal helt for 10k.. Mens lerrete var demovare hos avshop.. Og wips så hadde man litt nips.

Her bestilt inn 2 pakker med rockfon 5 cm og 1 pakke med rockfon 10cm. Det blir sendt fra fabrikk 30 mai, så skal prøve på best mulig måte å lage et best mulig dempet rom.. Ser for meg å prøve litt og litt, for å få med meg forbedringer eller det motsatte..

Ellers må jeg lage luke til vifta for ventilasjonen, liste rundt døra, montere vann og avløp og montere deksel til ventilasjonen.. Bare kos med andre ord.. Hadde det ikke vært for at vi var plaget med sommer her i nord hadde det nok vært ferdig

Ventilasjonen fungerer forresten utmerket, veldig fornøyd med akkurat den biten.. Den lokale elektrikeren lagde også en fin patent på vifterguleringen så den passer utmerket i et rack med 4 andre elkokontakter..

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duverden det er noen som får ting til å skje! Og jeg skjønner godt at den trappa til 5000 betegnes som et røverkjøp, når det med en god del dyktig håndtverk blir et så bra resultat som det. Trappa ser jo spesialbestilt ut
    Gratulerer med et meget godt resultat!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0