Bygge om på rommet, trenger andre synspunkt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge om på rommet, trenger andre synspunkt

Først litt basic info. Jeg er en 18 år gammel gutt som enda bor hjemme (flytter på nyåret, så det er sagt). Hjemmekinoen min er i dag satt opp på rommet mitt som er 4,13m x 6,33m. Rommet har et skrått tak i begge endene av den lengste siden, noe som begrenser veggplassen i rommet. Når jeg først fikk planer om å bygge hjemmekino satte jeg opp en vegg midt i rommet for å dele av og skape mer veggplass til å henge TVen på og stille anlegget mot. På denne måten fikk jeg en soveromsdel og en hjemmekinodel. Når jeg i ettertid ser på hjemmekinodelen er den for liten. Jeg har store, kraftige høyttalere som bør ha et større rom enn det jeg har. Derfor har jeg begynt å tenke på å flytte denne veggen for å gjøre rommet hovedsaklig til hjemmekino. Jeg vil rive den gamle veggen som går over midten av rommet (mellom vinduene på bildet under) og bygge en ny vegg ned fra skråtaket slik at den er høy nok til å henge TVen på. Hvordan jeg ønsker å gjøre det kan sees i bildene under.

Vedlegg 69478

Vedlegg 69482

Vedlegg 69483

Som dere ser er det ganske god plass på den andre siden av veggen. Jeg tenkte å utnytte dette rommet ved å plassere TVbenken et lite stykke inn i veggen slik at den stikker ut litt på baksiden. På denne måten kan jeg gå bak komponentene og koble om på kabler uten å måtte flytte på alt.

En annen tanke jeg har er å sette TVbenken helt inn i veggen, slik at det ser ut som jeg har komponentene i veggen. Problemet med denne løsningen er plassering av senterhøyttler. Jeg ser to løsninger på dette. Jeg kan plassere den i veggen, men jeg har hørt dette skal gi en del problemer, er det noen som kan utdype? Den andre er å bygge en slags hylle den kan stå på.

Jeg vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger på dette oppsettet og forslag til forbedringer. Jeg gjorde feilen av å ikke spørre her første gang jeg satt opp veggen, det gjør jeg ikke igjen

Takk

Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)