Anders sin hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anders sin hjemmekino

Tenkte jeg skulle lage en byggetråd for gode tips å råd.
    Fikk endelig begynt på mitt dedikerte hjemmekinorom i går kvel.
    to rom ble til et, og jeg har nå 20 kvadrat til formålet. 3,5 x5,5 meter.
    rommet ligger i kjelleren på huset mitt og har betonggulv, og neste må etter i kveld er å avrette gulve slik at de to rommene matcher.
    To umiddelbare utfordringer er et vindu og en ekstra bred ytterdør.
    har selvfølgelig tatt et par bilder allerede, av litt ymse kvalitet men hva trenger man gode bilder av selve rivingen til.
    Om meg selv, ikke så god peil på AV, men håper på å få det.
    26 år gammel, med 20 kvadrat til overs det som er fint er at prosjektet er sånn passelig laid back. stress fører til dårlig arbeid. budsjettet ser bra ut foreløpig men har ingen aning på hva det blir å koste.
    Har mulighet for teknisk utstyr i naborommet, men håper på ei fin løsning inne i selve AV rommet.
    jeg tenkter at neste byggeupdate kommer etter gulvavrettingen, med bilder av det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jobba litt i dag for å forberede gulvrettingen. Åpnet opp to vegger og tatt noen flere bilder. I tillegg surra bort tid med planlegging av rommet.
    lerretet blir å henge på den veggen pipa kommer ned. Tenker litt på å bare flise hele veggen med svart matte fliser slik at jeg får skjult murpipa som kommer ned. vet ikke hva som er best å ha bak lerretet enda, men foreløpig går jeg for flis.
    vurderer også ha teknisk utstyr i en AV rack på naborommet, med en glassdør som kan åpnes fra selve kinorommet. nå tenker jeg det er nok for i dag, så fortsetter jeg på fredag. gonatt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag har jeg fått retta gulvene til samme nivå. virker foreløpig som det er fått bra. Fikk brukt opp 350 kg med avretting. i tillegg har jeg fått schetcha ei skisse så man har noe å jobbe etter. ble sånn høvelig fornøyd men den, men det blir jo ikke no kino av å bruke masse tid på tegning så tar ikke det så seriøst.
    til uka tar jeg sikte på å begynne med veggen lerretet skal henge.

hvor mye større bør lerretet være en forventet blide fra projetoren?
    er ikke så forferdelig lenge til jeg blir å bestille det.

Ellers tror jeg at jeg har løsningen på vindu og ytterdør problemet.
    tenker at jeg stiver av rockwool plater med en ramme, og trekker det med filt slik at jeg får en plugg å sette inn i karmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten update

Lerretveggen er snart klar for å lukkes. Har tatt bildet av litt strøm og det lille rommet kabler til høytalere og pj møtes. tar også nett nettverk og Tv i den samme luka, så lager jeg et panel å montere koplingene på det.

Anders sin hjemmekino-hjemmekino-12-jpg

Anders sin hjemmekino-hjemmekino-13-jpg

Anders sin hjemmekino-hjemmekino-14-jpg

Blir litt rørkaos når så mye skal legges i veggen

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her virkere det da som om det går litt unna!

laget du tegningene på pcen eller? ville vært artig og få sett de slik at man får et bilde av slik det skal bli..

hva slags kino blir dette da? skal du bruke rommet til andre ting enn film? blir dette en type batcave, eller har du andre planer?

har du tenkt noe på lydisolering eller går du for det slik det er?

vis du er flink til og følge opp med bilder og slikt, så kan dette bli en artig tråd og følge!

stian

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok veldig bra, og det er ikke noe å si på tempoet, det er helt sikkert

Når du rette av gulvet, hva tettet du med mot veggene slik at massen ikke forsvant under bunnsvillen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte nå på å bli ferdi til jul, men det spørs litt på hvor mange problemer man møter på.
    Lydisolasjon i veggen tror jeg ikke at jeg gjør så mye med. det største lyd problemet jeg har med tanke på naboer er at grunnmuren er støpt på samme fjellgrunn som nabohuset, men det hjelper ikke med mer isolasjon i veggen.satser litt mer på akustiske tiltak utpå veggen tror jeg.

sketchen e blitt forandret en del på allerede så bygger mest etter hva jeg tenker der og da
    Det blir nå et primær kinorom, men blir vel et lite snev av gjesterom også.

Tetter med akryl og mykfuge mot veggen før jeg avretta.
    Tenkte å ta bilder hver gang jeg har gjort noe som synes. I dag skal jeg ut å handle litt gips så jeg får lukka veggen på lerretsiden hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

da har jeg gjort unna ei ukes jakt, og er klar til å jobbe litt vidre.
    Fikk tidenes overaskelse etter jobb. min samboer hadde ordna med bursdagsgave (noen dager før tiden) som ankom i en tollpostbil i dag. Siden den var så stor fikk jeg åpne den på forskudd. Å vips så var lerret på plass.
    så da ble det med god motivasjon jeg begynte å ikke jobbe på kinorommet i dag. i stedet la jeg fliser under vedovnen i stedet. har egentlig utsatt det lenge nok. har derfor innkalt til kinobygging og en øl i morgen i stedet. får legge ut litt bilder da.

Go natt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •