Skråtak og plassering av utstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skråtak og plassering av utstyr?

Jeg holder på å bygge ut huset og i den sammenheng blir det ett kinorom. Jeg har begynt å legge klart med kabler slik at jeg spiller med høytalere og subbere på langs med takstoler(Kneveggen), slik at jeg har høytalere på siden i rommet med skrå. Ser da på min hjemmekino profiler at de fleste spiller motsatt vei i rommet. Rommet blir ferdig 6,5x4,5meter og høytalerene blir stående på veggen med 4,5 meter. Er dette i utgangs punktet en dårlig løsning siden jeg ser at de fleste setter det andre veien?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å lage et lite snitt av rommet, for lettere å forklare det. Beklager Paint saken, men holder på med huset, så vil ikke sitte timevis med tegning.. Så målene er da 6,5m fra høyttaler og over til kne-vegg bak sofa og 4,5 i bredde. Full takhøyde blir ca 2,25m og hvor kne-veggen begynner er det 1,4meter.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en hyggelig prat med mr. Flageborg etter kino besøk for å se Ringenes Herre -Atter en konge- og bestemte meg for å bygge rommet symmetrisk med tanke på den dårlige snitt tegningen dere så. Så rommet er i dag 7,5x4,6meter. Jeg skal sitte slik at bredden blir på 7,5meter. Da vil jeg få skråtaket ned på høyre og venstre side av lytte pos. Det jeg nå lurer på er forskjellen mellom å ha vinduer bak sofa eller sitte andre veien i rommet slik at jeg har vinduer bak høyttalere. Er det noen selvfølgelige ting jeg ikke tenker på?

Fordelen for min fru og meg selv, er om vi sitter med ryggen mot vinduene så kan det bli rammelerret. Om jeg skal sitte slik at høyttalerne står med vindu bak ,må det siktes inn på et motorisert lerret som går opp og ned hver gang det skal i bruk. Tips mottas med takk..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at det er noen som har erfaring med dette? Håper på noen gode tips her. Om bilder er ønskelig så kan jeg ordne det i kveld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •