Per Christian bygger om bod til kino! 95% ferdig! new pics - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 207
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må nesten ta i mot invitasjonen når alt faller på plass, kan bli moro å beskue den nye kinoen din da. Håper ting skjer fort da.
    høres bra ut! ja satser på at mye er gjort etter sommerferien

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Her har det skjedd mye! Går unna her også ser jeg.

Der hvor du har bygd inn veggen ekstra pga av sålen, her kunne du jo f.eks lagd dvd hyller hele veien ned for å utnyttet plassen. FOr meg ser det ut for at du kun har tenkt til å ha en hylle på toppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæken, her var det fart på sakene!! Må si du har fått fremgang her Moro å følge med! Ser du til at du er nevenyttig og

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Se her ja. Her har det skjedd mye! Går unna her også ser jeg.

Der hvor du har bygd inn veggen ekstra pga av sålen, her kunne du jo f.eks lagd dvd hyller hele veien ned for å utnyttet plassen. FOr meg ser det ut for at du kun har tenkt til å ha en hylle på toppen.
    Ja det går unna nåe jeg først har startet på noe så blir jeg litt ivrig hehe

Jeg har faktisk tenkt til og lage hyller der men det blir bare i de tre siste"hullene" hvis du skjønner, fra ca midten og bakover, tror det kan bli litt trangt med sofer og ha skap på siden der.. men bli masse plass med 3 skap der tror jeg

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Dæken, her var det fart på sakene!! Må si du har fått fremgang her Moro å følge med! Ser du til at du er nevenyttig og
    Ja det har skjedd litt her i det siste takker, første gang jeg gjør noe sånt, men jeg har sett mye ,da jeg jobber på byggeplasser og ikke minst har en kamerat som er snekker

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått svidd av noen høvdinger i dag også:roll:

Agron kabel til bakhøyttalere 46 meter.

Rustfri dimmer:wink:

3 stk rustfri kontakter

Av og på bryter

3 stk 4 dobbel kontakter til bak frontvegg, håper det holder med stikk

30 stk rustfrie spottere

50 meter med ferdig trukket 2,5 kvadrat kabel.

3 stk 16amp automatsikringer, det blir to stk 16 amp på anlegget

Døra er også satt inn, kjøpte håndtak i dag så skal prøve og få tatt bilde av den i morgen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo skikkelig storhandel på høyt nvå og sånt liker vi, blir moro å se alt dette faller på plass og det blir ikke akkurat småpenger av dette heller.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo skikkelig storhandel på høyt nvå og sånt liker vi, blir moro å se alt dette faller på plass og det blir ikke akkurat småpenger av dette heller.
    ja nå har jeg hvertfall litt og drive med fremover, gikk over "regnskapet" i sta og jeg har jaggu klart og svi av mye penger allerede:roll: det er dyrer enn det man regner med, får trøste seg med at feriepenger kommer om ikke så lenge

Venter fortsatt på pakken min fra avshop, de er litt trege må jeg si

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Antimode og radioshack i hus, har testa litt med antimoden men synes ikke jeg hørte den stor forskjellen, men det har kanskje noe med at receiveren min har audessy som gjør en go jobb?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag köpte tilsvarande material från Biltema (väggkontakter, brytare osv), men det visade sig att de inte ens var märkt med CE. Inget jag tänkte på innan elektrikern påpekade detta.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Jag köpte tilsvarande material från Biltema (väggkontakter, brytare osv), men det visade sig att de inte ens var märkt med CE. Inget jag tänkte på innan elektrikern påpekade detta.
    Såpass ja, det er kjedelig da, sjekka nå og det jeg har kjøpt er CE merket, ikke at jeg tenkte på det da jeg kjøpte det :P

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort litt igjen, har fått inn alt av strøm og lagt dette klart hvor kontakter og div skal være så nå er det isoasjon som står på tur, jeg må også få gjort ferdig opphenget til spotterkassene

Døra på plass veldig fornøyd med dempingen av lyd ut av rommet§

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er allerede ferdig med stenderverk og kabeltrekking har begynt, skal si prosjektet ditt går unna for tiden. Imponert og her er det bare å følge med ellers mister man mye jobb, har lyst på et rom og pusle med jeg også nå gitt. Det er bare å drømme videre for denne lille leiligheten her har desverre ikke så mange muligheter. Da får man heller se på andre bygge og det moro det også, mye kreative løsninger ute og går i det minste.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er allerede ferdig med stenderverk og kabeltrekking har begynt, skal si prosjektet ditt går unna for tiden. Imponert og her er det bare å følge med ellers mister man mye jobb, har lyst på et rom og pusle med jeg også nå gitt. Det er bare å drømme videre for denne lille leiligheten her har desverre ikke så mange muligheter. Da får man heller se på andre bygge og det moro det også, mye kreative løsninger ute og går i det minste.
    ja er så og si ferdig med stenderverket, mangler litt på bakveggen, men må få murt igjen ett lite vindu også bytte døra med vindu men pusler litt med det jeg har imens

du skal ikke se bort i fra at det blir eget rom på deg i fremtiden også men du har anlegget i orden da fortsatt fornøyd med helicon?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk på at det ikke er lov å montere automatsikringer uten å ha jordfeilbryter, eventuelt ett kombivern (jordfeilbryter og automatsikring i ett).

vet ikke hva du har kjøpt, men bare så ut som ren automat. Mulig du vet dette også da

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Bare husk på at det ikke er lov å montere automatsikringer uten å ha jordfeilbryter, eventuelt ett kombivern (jordfeilbryter og automatsikring i ett).

vet ikke hva du har kjøpt, men bare så ut som ren automat. Mulig du vet dette også da
    Okay det visste jeg ikke, det er elektriker som skal koble opp dette så da får han fikse det men takk for tipset

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var lerretet i hus må si jeg fikk en liten sånn, oi betalte jeg 4k for dette stoffet her:neutral: men det er sikkert bra bilder kommer!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en oppdatering! Nå har jeg fått gipsa litt også montert noe spon alt av kabler er ferdig trekt også

MEN en ting jeg lurer på, i spotterkassene mine så er det kun gips og betong rundt hele, kassa blir på ca 25*40 cm, må man ha kasse over spotterene da? mener det er noen regler for dette.

Det blir dobbel gips på lang veggen, pga det er mot naboen så legger første laget liggendes også neste ståendes..

Planen for neste uke er og gipse ferdig også prøve å få "hylle" systemet mitt ferdig

Og litt nytt snacks 8-)

Onkyo tx-nr1007( Blir gromt med 9 kanaler)

Radioshack

Antimode

Dreamscreen acoustic v2

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes da er en meget effektiv helg over vil jeg si fikk gjort det jeg hadde som mål i helga også, ting begynner og komme på plass nå, og det begynner og se ut som et rom

noen bilder8)

Fronten er nå helt ferdig! gjort en liten test av spotter kassene også, ble litt smalere enn planlagt men det får gå

racken er også nesten ferdig, mangler sider på øverste rad bare forsterkere på topp og resten i bunn da får forsterkerene masse luft!

Har laget rammen til lerretet så jeg kan vippe det opp så jeg kommer lett til bak når jeg skal koble osv! Det er to hyller midt i bildet som senterene kommer til og stå på, blir den senteren jeg har nå i bunn også setter jeg begge 601 i topp det er også hyler til høyde kanaler på sidene, der skal yamaha høyttalerene stå

Film hyllene er også klare jeg skal kle de inn med rustrie lister, resten av kassen blir tappesert

Er litt jobb igjen bak, vindu skal tettes og døra erstattes med vindu

Kontakter er også på plass bak lerretet 2 stk 16 amper kurser.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo veldig bra! Og her skjer tingene fort...
    Likte godt lerretsløsningen din, smart å kunne vippe det ut slik.

Du vil heller ikke angre på to kurser med mange kontakter bak lerretet. Og praktisk med innbyggingshyllene, men når du først var igang kunne du vel ha laget litt flere åpninger...? Hyllene blir fylt opp før du får snudd deg!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •