Alfa's Kjellerkino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alfa's Kjellerkino

Jeg er en nybegynner i det å bygge hjemmekino, men nå håper jeg å få et dedikert rom til dette. Kjenner meg godt igjen i reklamen på tv om han med 10 tommeltotter, så her kommer det nok til å gå sakte og med mange spørsmål.
    Rommet ligger i kjelleren og er pr i dag en betongbunkers (tak, vegger og gulv) med målene (L)5,20*(B)3,35*(H)2,10.
    Er fortsatt i vurderingsfasen, så alle ideer mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt ikke store kunnskapene rundt bygging av rom, men har tenkt følgende:
    Gulvet er støpt på fjellgrunn, og derfor uaktuelt å slå opp for mer takhøyde. Det er derfor begrenset med plass....
    Tenkte da å legge avretningsmasse, deretter 20 mm isopor som isolasjon, plast som fuktsperre og deretter sponplater. Disse dekkes med vegg-til-vegg gulvteppe. Dette er ikke et kaldt rom i seg selv, så tror dette klarer seg både temperaturmessig og lydmessig. Hva tror dere?
    Veggene tenkte jeg å legge "knastepapp" eller hva det heter, deretter sette opp stendervegg (2"3") med et par cm klaring til murveggen som jeg isolerer og kler med mdf-plater. Dør er jeg usikker på hvordan jeg skal løse enda i forhold til lyddemping ut av rommet.
    Taket vurderes lagt med lydbøyler og 1-2 lag med gips...
    Noen som har ideer/ forslag så langt?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0