McBains Drømmestue - Sonus Faber inn, Klipsch Palladium ut! Side 6, 7 - bildeupdate

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 149
    Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

McBains Drømmestue - Sonus Faber inn, Klipsch Palladium ut! Side 6, 7 - bildeupdate

Dette begynte egentlig som et hjemmekinoprosjekt. Ambisjonen var å lande på rundt 100k totalt, inkl. fjernsyn. Etter noen lytterunder skar dette seg fullstendig, og jeg ender opp med en stereoløsning med vesentlig dyrere utstyr.

Leiligheten dette skal befinne seg i, har en stue på 28 kvadratmeter, ca. 4x7 meter, med en takhøyde på 2,5. Flyttet inn i leiligheten august 2010, så mye gjenstår.

Grunnet romløsningen er høytalere og sofa plassert inntil respektive langsider av rommet. Dette gir veldig god plass på siden av høytalerne, ifht. refleksjoner. Derimot er det store problemet at rommet er veldig "hardt". Parkett, betong i tak og vegger (bortsett fra gips i veggen bak lytteposisjon).

Hovedproblemet er stående bølger, uten at jeg er noen ekspert på det feltet. Mer om dette senere. For de interesserte, skal jeg liste opp hva som finnes på utstyrsfronten:

Kilder:
    Classé CDP-300
    Sony Playstation 3 Slim
    Sony F-serie laptop
    (Disse to koblet til Hegel DAC, CD-spiller konverterer selv)

Pre/Effektforsterker:
    Classé CP-500
    Classé CA-2200

Høyttalere:
    Sonus Faber Cremona M (nye 22/11/2010!)
    (Startet med Klipsch P-37f Palladium)

Subber:
    2 stk Earthquake MKVI-15

Annet:
    Akkurat kjøpt meg målemikrofon, blir en del målinger etter hvert

Har ellers også Adeo lerret samt BenQ W6000 projektor

Akustikk:
    6 stk 120x60x10 Rockwool Akustikkplater kledd med farget grovt linstoff. Disse er bak lytteposisjon. I tillegg har jeg også handlet noen tykke tepper.

Når det gjelder kabler så har jeg Van den Huul The Breeze Hybrid som høytalerkabler, og 3 par med Van den Huul The Orchid i XLR.

Dette gjorde jo et marginalt innhugg i økonomien, men min bedre halvdel syntes dette er noe som burde prioriteres (!). Strategisk som jeg var tok jeg henne med på lytterunder…

Opprinnelig hadde jeg bestemt meg for B&W 803 Diamond, men disse britene jobber for sakte. Ikke rart økonomien der går trått…

Kanskje jeg får frøknen til å posere kun iført Van den Huul kablene

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se bilder av Van Den Hul-kablene!
    Ellers må jeg få lov til å tilføye at det i ethvert rom, uvegerlig vil forekomme stående bølger i flere frekvensområder!
    Men det finnes jo flere måter å angripe slike problemer på, enten via akustiske tiltak eller ved hjelp av elektronikk.
    Sistnevnte løsning synes å være mest nærliggende, ettersom det umiddelbart høres ut til at mulighetene for "tapetsering" av vegger tak og gulv i akustisk sammenheng, virker relativt uoppnåelig?

Ellers er det jo lite å utsette på utstyret du lister opp, og som nok langt på vei bør tilfredsstille også en kresen lytter?
    Men som jeg hadde en hyggelig prat med en god AV-venn for ikke så mange timer siden:
    Man kan gjerne kjøpe seg arm og fattig på både forsterkere og høyttalere, i sin søken etter godlyden!
    Men til syvende og sist er det verdt å merke seg: Akustiske tiltak er "Alfa & Omega".
    Det har vel vært sagt før, men tåler vel fortsatt et fokus?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst gratulerer med en fet utstyrspakke!
    Romstørrelsen er jo og fint utgangspunkt.

Derimot er det store problemet at rommet er veldig "hardt". Parkett, betong i tak og vegger (bortsett fra gips i veggen bak lytteposisjon).
    Sliter som sagt med dette. Mye jalling -> stående bølger. Store faseproblemer i bassen. Faktisk i den grad at det sikkert er 15-20 db forskjell på 45-50 hz og 65-80 hz. Bassen mangler mye attack, men dypbassen er der. Fint ned til litt over 30 hz. Nytt dipp i responsen kommer litt lenger opp i frekvens.
    Har ikke veldig lyst til å bruke masse penger på akustikkplater, eller feste noe som helst mer på veggene.
    Det jeg ikke skjønner er hvordan man kan kjøpe hi-fi for langt over 100K og ikke være villig til å behandle rommet med akustiske tiltak...?
    Skjønner jo at ett 10-talls akustikkplater klistret i vegger og tak ikke alltid er så kjærkomment i en dagligstue, men det er fullt mulig å gjennomføre på en pen og noenlunde diskret måte.
    Man kommer langt med demping av førsterefleksjoner og f.eks ett tykt teppe på gulvet foran hifi'n.

Det finnes mange akustikkprodukter på markedet som slettes ikke ser så ille ut. I tillegg kan man jo også lett skru sammen noen rammer selv, koster ikke mange 100-lapper...
    Jeg ville mye heller hatt ett mid-/low-end anlegg i ett godt akustisk behandlet rom, enn ett high-end anlegg i ett ubehandlet rom...

Håper gardinene hjelper (disse kommer i morgen).
    Jeg ville ikke forventet noen mirakler så veldig langt ned i frekvensgangen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel nødt til å lage noe selv. Budsjettet er greit strekt allerede, ved å investere i disse noe dyrere-enn-planlagt komponentene.

Ser for meg å lage rammer fylt med egnet isolasjonsmateriale, og trekke disse med et stilfult stoff.

Hva burde man bruke inni disse, som ikke støver ned stuen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW.. for en utstyrslliste .

Mulig ting har endra seg betraktelig med BW og Classe komboen (hørt rykter omdet), fordi før låt det gørr kjedelig .

Her er det kvalitetkomponenter ifra ende til annen . NAD M2 er jeg enig med du, vannvittig bra stereotrinn!! .

Besitter selv Helicon 800mk2, da kriget den mot BW 804s 803s og 803D, blir egentlig hva man liker som avgjorde dette for meg . Begge er knallbra høyttalere!!!

Gleder meg til bilder .

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan nok bli gromt når alt er på plass! :-D

Tror det vil være verdt noen kroner på akustikkplater med skikkelig finish/trykk.
    Dette vil da bli dekorasjon i tillegg til funksjon.

Se bare på hjemmekinoen til Stapedius som et godt eksempel: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/stapedius

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Blir vel nødt til å lage noe selv. Budsjettet er greit strekt allerede, ved å investere i disse noe dyrere-enn-planlagt komponentene.

Ser for meg å lage rammer fylt med egnet isolasjonsmateriale, og trekke disse med et stilfult stoff.

Hva burde man bruke inni disse, som ikke støver ned stuen?
    Rockwool akustikkplater er vel det som benyttes mest. Paroc har og noen tilsvarende produkter. De fleste byggevarehus kan skaffe til deg.

Har selv 4 stk i 60x120cm 50 mm tykkelse på veggene. De er kledd i ramme og med stoff på side og front. Støver ikke noe særlig, men om du er redd for støv kan de jo kles med stoff på baksiden og.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo noe demping til. Har funnet ut at problemet primært er horisontalt. Dette har nok med at jeg har kjøpt to tepper på 160x230 som er 5 cm tykke (valgte de tykkeste og mest fluffy de hadde).

Nå har jeg klint en tykk polyetermadrass på veggen bak lytteposisjon, og jeg må bare innrømme at det låter så uendelig mye bedre.

Ser for meg å lage et 4x1 meter (ca.) akustikkpanel trukket i et sjarmerende stoff, som blir hengende over sofaryggen, og under projektorhylla.

As we speak (vel, jeg i det minste) så oppdaget jeg nettopp en basslinje jeg aldri har lagt merke til i en låt, og det bare med Daliene...

Med Daliene koblet til låter det ikke kjedelig i hvert fall. Det finnes sikkert mer kreative forsterker og kildeløsninger, men jeg føler at jeg lytter til det som faktisk er spilt inn, og ikke en dandert versjon. Jeg føler at jeg får virkeligheten, rett og slett. Får vanvittig lyst til å virkelig skru opp høyt, rett og slett for å bare oppleve det hele mer intenst.

Det blir fabelaktig å få 803ene i hus!

Som en digresjon så kan det nevnes at jeg for ti år siden, i en alder av 17 år drev et mobilt diskotek. Jeg hadde 4x18" subber på gutterommet, drevet av 4,8 kw RMS forsterkeri + 15"/horn topper. Disse hadde jeg plassert en hel meter fra lytteposisjon, og volumet peaket ved rundt 140 db. Det låt naturligvis ganske annerledes enn hva jeg har i dag, men selv om jeg har mistet 25 db i lydtrykk så er det ekstremt uvesentlig. Lydkvaliteten kan ikke sammenliknes. Min desibelske utskeielse i tenårene får stå som en egen epoke. det er hifi på begge sider av denne. Har faktisk ikke mistet særlig mye hørsel av dette - hører til rundt 19 000 hz, noe som er utmerket sett i sammenheng med mandige mengder volumiøs musikk og diverse skyting på patrulje i Forsvaret uten hørselvern (160-165 db).

Har vært igjennom mange anlegg opp igjennom tidene. Endelig har (vel...snart) et anlegg som virkelig er guttedrømmen. Må bare få orden på denne akustikken!

Og ja, bilder kommer. Det må bare bli interessant først. Straks jeg får monsterracket mitt, så blir i hvert fall elektronikken avbildet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:

Lekt litt med plassering av ting. Bør ideelt sett sitte ca. en meter frem.

Flyttet subben ut til høyre, på utsiden av høytalerne. Dette gir langt jevnere respons, og svært mye mer trykk. Man kan dog merke at subben er ute av senter, sporadisk.

Høytalerne plassert så bredt som mulig, og vinklet rett inn i rommet. Fortsatt Dali Suite 2.8, 803ene er vel på vei over fjorden om noen få dager forhåpentligvis.

Akustikkplater er bestilt - Har bestilt 8 stk 60x120x7,5 Rockwool Akustikkplater, og 3 stk med tykkelse på 10 cm. Skal kle disse med et stoff!

Når det gjelder "blåsetesten" - Hvor lett må man kunne blåse igjennom?

Er akustikkplatene så faste at man ikke trenger å ha en ramme rundt?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdagering:

Leveringstiden til 803 er ekstremt lang. Jeg vurderer andre løsninger. Var på Musikk Magazinet og lånte med meg Klipsch P-37F hjem, og det ga virkelig en HELT annen lyd enn i lytterommet deres.

Storebrødrene til disse har gjort det kanonbra i tester. Jeg skjønte IKKE hvorfor når jeg hørte de hos musikkmagasinet, men jeg skjønner hvorfor nå.

Det låter ultradetaljert, rent og med fantastisk dynamikk.

Jeg bestilte så disse høytalerne, og jaggu var det ikke en feil når jeg fikk de!

- Det midterste elementet var defekt, og fungerer kun som en passiv radiator
    - En ripe i høytaleren

Musikk Magasinet har utvist utmerket service i denne saken, og har tilbudt meg å få låne butikkens høytalere til jeg fikk omlevert mine osv. Omleveringen skjedde forøvrig meget raskt, og jeg får de levert i dag. Klipsch har selv sendt meg en henvendelse fra en eller annen senior representative som beklaget opp i mente det som hadde skjedd. Tipper en eller annen kineser blir skutt som følge av denne feilen...hehe.

Har eksperimentert litt med akustikk, og det vil klart hjelpe. Akkurat hva jeg velger å gjøre er usikkert, men tipper sumopix får seg en ny kunde snart. Det er ikke så ille på lavt volum, men over det jeg ville tippe er rundt 90-100 db begynner romklangen å vise seg for mye, spesielt på kompliserte lydbilder.

Bilder kommer!

Jeg har forøvrig målt respons i lytteposisjon (dog med en defekt høytaler, og ingen var innspilt), og nedenfor kan man se min subjektive oppfattelse. Jeg trenger bassfeller

Har en Klipsch sub fra før, har eksperimentert med plassering av denne for å gi best mulig respons der rommet tar knekken på høytalerne. Dette fungerer overraskende bra. Den står dessverre til høyre for lytteposisjon og har litt slapt delefilter, så man kan tidvis merke at den ikke er mellom høytalerne. Derimot så trykker det fenomenalt bra.

Når jeg får feilfrie høytalere blir det naturligvis ny måling.

Ikke fått kabler enda, derfor ingen bilder av damen ikledd kun kabler

Hadde ALDRI trodd jeg skulle ende opp med Klipschene etter første lyttetest. Forskjellen til 803 hos HFK var enorm. Dog, med annet rom så viste de seg å ha svært gode kvaliteter. De er annerledes, og jeg syntes nok 803 er penere. Derimot så er ikke P-37 dårligere, den spiller annerledes. Derimot blir den totalt ødelagt av lytterommet til Musikk Magasinet, noe som må koste dem mye salg.

For å sete det i perspektiv, så får de Dali Suitene mine til å låte som pappesker.

Jeg forkastet nemlig totalt den høytaleren første gangen jeg hørte den.

Palladiumserien til Klipsch kan leses om her:
    Palladium - The Palladium Family

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egne notater fra lyttetest (frakoblet sub)

155,56 – god tone
    146,3hz – total kanselering
    138,9 hz – god tone
    130-115 hz – svak dipp
    80 hz – boost
    70-58 hz – lavt
    43,65 hz – boost
    36,71 – lavt
    Mer volum litt under 30 hz

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner morningen med et lite bilde. Skal se om jeg får lastet opp noen bilder om kort tid som work in progress.

Skal bestille meg akustikkplater med motiv fra Sumopix, 2 stk på 100x140 cm. Vurderer å supplere med noen vanlige absorbenter eller likende i tillegg.

Disse skal festes på bakvegg over sofaen. Vurderer å ha et på hver side, og noen standard absorbenter i midten. Kanskje to Vicoustic Wave Wood panels i høyden?

Opprinnelig bestilte jeg Rockwool Akustikkplater fra en byggevarehandler, men etter 18 (!!!) dager hadde de verken bestilt eller ringt meg tilbake selv om jeg hadde ringt flere ganger (og de "skulle sjekke"). Etter mye krangling så krevde jeg depositumet tilbake, siden de ikke ville gi noe rabatt grunnet latterlig service.

Neste byggevare jeg sjekket var dobbelt så dyr...Så da blir det alternativer.

Kunne tenkt meg noe diffusjon i taket kanskje, eventuelt i området ved pipen (det hulrommet ved siden av subben, se bilde).

Vedlagt er bilder - en ultrakjapp illustrasjon for å vise layouten, og et bilde av Classe-spilleren som kan vise film på touchpanelet. Litt komisk, men veldig kjekt om jeg vil høre på en filmet konsert uten å starte prosjektoren.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten fått feilfrie høyttalere nå, og utfasingen er borte og frekvensresponsen er mye jevnere.

Bilder kommer!

Lurer litt på å erstatte subwooferen med to stk på innsiden av høytalerne, men det spørs jo om det er verdt pengene. Det er stort sett under 30 hz jeg har behov for det, og volummessig trøkker Klipschene knall.

De er MYE raskere enn nåværende sub, så den burde skiftes.

Frister med B&W DB1, men jeg vil gjerne ha to stk og det blir litt kostbart... hehe

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Drømme-annlegg.

Sikler litt på det samme selv, Classé og Palladium, dog i full kino. Men det er som du sier, kostbart.

Men nå som du har dette i eget rom, hvordan syntes du Palladium er sammenlignet med Diamond? Har hørt 805 og 804 fra den nye serien og er blitt imponert, men med det trykket jeg "krever" så må jeg nok opp på 803 som er over 20k dyrere enn P37. I tillegg vil det i mitt tilfelle også forsvinne 10k mindre til center ved valg av Klipsch.

Når det gjelder sub kan du kikke litt på Velodyne SPL 1200 Ultra. Denne har en enkel dsp for justering mot rommet, og du får 2 slike for prisen av en DB1/P312. Alternativt kan jeg anbefale Velodyne SMS-1 som "sub-kontroller" med mulighet av bl.a. justering av fase, cutoff og eq. Ved SMS-1 kan du velge hvilken sub du vil.

Som sagt, gratulerer. Forventer bilder snart. Det blir ikke mye penere enn dette imo.

Geir Arne

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gratulere jeg også, vannvittig flott elektronikk samt høyttalere!

Du får ha lykke til med inspillingen da, Palladium er vel ikke noe særlig bedre enn Reference på dette punktet?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Grattis med Drømme-annlegg.

Sikler litt på det samme selv, Classé og Palladium, dog i full kino. Men det er som du sier, kostbart.

Men nå som du har dette i eget rom, hvordan syntes du Palladium er sammenlignet med Diamond? Har hørt 805 og 804 fra den nye serien og er blitt imponert, men med det trykket jeg "krever" så må jeg nok opp på 803 som er over 20k dyrere enn P37. I tillegg vil det i mitt tilfelle også forsvinne 10k mindre til center ved valg av Klipsch.

Når det gjelder sub kan du kikke litt på Velodyne SPL 1200 Ultra. Denne har en enkel dsp for justering mot rommet, og du får 2 slike for prisen av en DB1/P312. Alternativt kan jeg anbefale Velodyne SMS-1 som "sub-kontroller" med mulighet av bl.a. justering av fase, cutoff og eq. Ved SMS-1 kan du velge hvilken sub du vil.

Som sagt, gratulerer. Forventer bilder snart. Det blir ikke mye penere enn dette imo.

Geir Arne
    Har faktisk ikke testet Diamond hjemme. Jeg vil tro disse er bedre på noen områder, men du får ikke like mye trykk og fart som sagt. Jeg har litt for mye issues med rommet foreløpig, men det kommer seg snart.

Det skal dog sies at jeg mentalt var innstilt på 803, men grunnet stadig utsettelser på levering fra B&W så valgte jeg noe annet. Mentalt sett få føler jeg at jeg nå inngikk et kompromiss, selv om jeg ikke egentlig har gjort det. Det henger kanskje igjen med at jeg først fikk et dårlig inntrykk av Palladium (grunnet testrommet). Det skal sies at min første opplevelse med Palladium ikke var bra, men vel hjemme var det kanon. Sammenlikner man de to tyske testene (finner de på Inhalt - Magnus.de) av P-39 og 802 så ser man at Palladium er bedre på noe, og B&W like så. Dynamikk, detaljer, trøkk og livefølelse er vel den store styrken. Palladium har fått mye skryt for stemmehåndtering i diverse tester. Jeg vil kanskje tro at B&W gir et litt "glattere" lydbilde, uten at jeg kan kvantifisere dette. Kanskje noe med frekvensresponsen å gjøre.

Interessant nok oppgir Klipsch lavere THD i bassområdet enn B&W, men dette er jo målinger fra fabrikken og ikke helt reliable...

Det er ikke det minste problem å avsløre innspillingers kvaliteter, og damen mener det virker som om artistene er i rommet. Fikk en Katie Melua samlecd i posten i går som inkl. en live konsert på DVD. Dette låt virkelig kanonbra!

Subbene skal forskes på. Vil helst ha to, ettersom jeg er glad i symmetri

Hadde vært kjekt med noe som kunne deles svært dypt, og har fjernkontroll.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av House
    Må bare gratulere jeg også, vannvittig flott elektronikk samt høyttalere!

Du får ha lykke til med inspillingen da, Palladium er vel ikke noe særlig bedre enn Reference på dette punktet?
    Hehe, det bedres for hvert sekund

Kjenner lite til reference-serien.

Men basselementene satt ekstremt stivt i opphenget når de ble levert. Det er nå litt mykere.

Etter å ha spilt 18 hz i 9 timer (jeg var på jobb) på -15 db (ca. 1 cm ekskursjon) så ble det mye bedre (spilte i tillegg Metallica på repeat på et lavere volum slik at mellomtone/diskant skal få litt også).

De har jo opp til 18 mm Xmax så det er ikke en hard load

Tar nok en god stund før de løsner helt, og gleder meg.

Det er i hvert fall flott å få stadig bedre lyd hver dag.

Det skal også sies at når jeg byttet høytalerkabler så kom lyden seg litt, spesielt i bassen og ved høyt volum.

Dette har nok mye med at kablene er tykkere, samt er fysisk bedre koblet. De andre var flisete og ekstremt stive.

Venter dog på XLR-signalkablene, kjører foreløpig alt gjennom lavpris (billigste ordentlige) rca-kabler. Tror dette vil gjøre mer enn høytalerne, ettersom forskjeller her som er mikroskopiske blir forstørret så mye.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gratulere jeg også. Er selv nyskjærrig på Palladium. Om de klarer å parre det utrolige trykket fra andre Klipch modeller, med en bedre definert mellomtone, og mindre agresiv diskant, må jo det være en utrolig bra høytaler.

Lydnivået du kan oppnå med disse er jo utrolig bra.

Har aldrig selv vært interesert i kabler, men må si at med den måten du driver markedsføring av dine på, så blir jeg nyskjærrig på å se bilder av dem ja.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Må gratulere jeg også. Er selv nyskjærrig på Palladium. Om de klarer å parre det utrolige trykket fra andre Klipch modeller, med en bedre definert mellomtone, og mindre agresiv diskant, må jo det være en utrolig bra høytaler.

Lydnivået du kan oppnå med disse er jo utrolig bra.

Har aldrig selv vært interesert i kabler, men må si at med den måten du driver markedsføring av dine på, så blir jeg nyskjærrig på å se bilder av dem ja.
    Hehehehe...Det kan arrangeres

Det trøkker meget bra, og hvis dere har lest testene rundt om så ser dere at de oppleves som hornhøytalere uten hornlyd, uten å miste dynamikken.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med hefitg anlegg! Og flott å se at du gjør akustiske tiltak.
    Du har jo selv opplevd hvor mye dette betyr etter å ha opplevd "ødelagte" P-37 hos Musikk Magazinet.
    Du sitter nærme bakbegg akkuratt som meg og da er de platene du har på veggen bak deg utrolig viktige. Har du mulighet ville jeg også dempet taket ganske mye, rammer og stoff i samme farge som taket kan gjøre dette ganske diskret.

Stemmer med deg også for to subber, det er vanligvis langt bedre til musikk og gir deg svært mye tuningmuligheter i bassen. Anbefaler deg en Antimode sub kalibreringsenhet, denne gjør en utrolig god jobb i bassområdet. Beste oppgraderingen du kan gjøre for en subb.

Gleder meg til å se noen bilder av dette! Syntes P-37 er en langt mer spennende høyttaler utsendemessig en 803. Lydmessig aner jeg ikke da jeg ikke har hørt P-37, men den er trolig mer i min gate enn 803.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •