McBains Drømmestue - Sonus Faber inn, Klipsch Palladium ut! Side 6, 7 - bildeupdate - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 149
    Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hva syntes du om effektene av akustikkplatene bak deg? Mer ro og orden i lydbildet?
    Stor forskjell. Jeg kan spille ved et MYE høyere volum uten at det blir hardt, lyden er klarere og jevnere (ved bevegelse) og bassen har forbedret seg STORT.

Var nesten så jeg angret på kjøpet av subber. Det var naturligvis inntil jeg fikk hørt de, og nå er jeg glad jeg har begge deler

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!
    Akkurat samme erfaringer har jeg som også sitter nærme bakvegg.
    Det som er så flott med forbedringer i akustikken, at forbedringene gjelder for alle musikktyper, all elektronikk og så og si alle normale høyttalere, ved egentlig alle volum.

Du har en stue man kan bli skikkelig misunnelig på nå, lever opp til navnet: drømmestue. Hadde vært fett med noen flere bilder av hele rommet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Har enda ikke fått signalkablene jeg skal ha. Var vist en feilprodusert batch hos Van den Hul, men det ordner seg nok snart.

Av ovennevte årsak står ikke elektronikken slik jeg vil ha den. Jeg vil ha CD-spiller på en side, pre på andre og effekt i midten. Pr. nå er ikke de midlertidige RCA-kablene lange nok til dét.

Tok bare noen bilder i full fart. Subbene er klart penest med deksler på, men tok de av nå til dette bildet.

Eksperimenterer fortsatt med plassering.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STEIKE for noen oppheng på de subene
    Drømmeoppsett du har fått på gang her ja =)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satan det var noen pene subber Selve elementet stakk langt ut! :P
    Er de aktive eller passive ?
    Min tråd

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir`e no jordskjelv ?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Takk for det.

Av ovennevte årsak står ikke elektronikken slik jeg vil ha den. Jeg vil ha CD-spiller på en side, pre på andre og effekt i midten. Pr. nå er ikke de midlertidige RCA-kablene lange nok til dét.

Tok bare noen bilder i full fart. Subbene er klart penest med deksler på, men tok de av nå til dette bildet.
    Blir bra med elektronikken slik du beskriver.
    De subbene ser ganske perverse ut! På en bra måte :P Mest konevennlige med deksel på ja. Rart ikke flere på avforum har disse? Koster jo halvparten av en JL sub og har lignende outpoot vil jeg tro.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått meg hus forbi at et nytt medlem i Palladium "familien" har kommet til Gratulerer med kjempehøyttalere :P

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Subbene er aktive ja. De har et passivt element på baksiden forøvrig. Dette har over 10 cm peak-peak membranbevegelse. Høhø...

Kunne klart meg uten Earthquake-logoen på elementene, men med dekslet på så er det smud sailing.

Og ja, det blir jordskjelv

Enormt mye mer trykk enn DD18, thats for sure.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen beist! Kjører du uten senterhøyttaler?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    For noen beist! Kjører du uten senterhøyttaler?
    Har kun et stereo oppsett

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun et stereo oppsett
    Ooh.

Uten surrelyd altså. Uansett vannvittg utstyr!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De subene var superlekre8-)

Kansje hvert en penere løsning for meg også. 2 stk Svs PC12-Plus er ikke akkurat sukkertøy for øye, der de står i frontrekka:???:

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisen på en slik sub forresten?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hva var prisen på en slik sub forresten?
    Veiledende hos dynaBel er 15k pr stykk, men ser ut til at McBain har fått litt rabatt.

Earthquake MKVI-15 15" Subwoofer Piano Black - dynaBel AS

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Veiledende hos dynaBel er 15k pr stykk, men ser ut til at McBain har fått litt rabatt.

Earthquake MKVI-15 15" Subwoofer Piano Black - dynaBel AS
    Til 15 000 er prisen meget bra - de koster jo langt over 3000 dollar i USA

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Har funnet ut at jeg kun trenger forsterkning opp til 35 hz. Har også kommet til at subben kanskje er litt overkill kvalitetsmessig ettersom den ikke trenger å bidra noe over 35 hz. Så dypt som jeg bruker den så er all finessen den har unødvendig.

Spørsmålet er...hva er alternativet? Ikke spesielt mange slik jeg ser det.

Vanskelig å få en like pen sub, med samme trykk og like god integrering skulle en tro!

DB1

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    DB1
    DB1 er nok en fin sub til sitt bruk, og har siklet på denne. Den er nok kanon til akustisk musikk spesielt og musikk generelt, men noen SVS-killer er den nok ikke. Elementene har tilsynelatende god Xmax utfra størrelsen på opphenget osv, men i følge tekniske diskusjoner jeg har kommet over på internasjonale forum så tror jeg max spl ikke blir veldig høyt ved de laveste frekvensene. Dog lydkvalitetsmessig tror jeg den er helt topp.

Jeg kjørte en liten test nå med subbene i hjørnet. Dette gir faktisk jevnere respons, og mer bass ifht. voluminnstillingene.

Rambo IV har noen scener med ekstremt lavfrekvente lyder, i den grad at jeg vil tro frekvensene er ensifrede til tider.

Kjørte nå en test med preampen på -0 db i volum. Fra her jeg sitter kan jeg se 8 basselementer hoppe i takt.

Trykket er fenomenalt bra. DD18 kan ikke sammenliknes volummessig i det hele tatt. Dette er en helt annen liga. Og ja, jeg har to. Men de er langt fra maks ytelse. Selv en ville knust den på output.

Ved -0db så er volumet ganske høyt i lytteposisjon. På Rambo IV begynner vi å nærme oss maks, rett og slett grunnet de lavfrekvente lydene og høytalerne spiller fullrange. Jeg kan se lamellgardinene bak høytalerne blafre tydelig i visse scener.

Bassen fra subbene er dog såpass høy at den skiller seg ut i lydbildet, altså at det er uforholdsmessig mye bass. Jeg ser at det i hvert fall ekskursjonsmessig er en del å gå på, og jeg vil tro at scenene ble så kompresjonsfrie som de kan bli.

Kjørte filmen (på Blu-ray) fra der hvor han lurer den jagende patruljen bort til bomben, videre over til sluttscenene når han hogger hodet av en soldat i en 4x4 og skyter sjåføren med 12,7 fra en halvmeters hold. Trykket var så fenomenalt bra at jeg har vanskelig for å se for meg at noen vil ha behov for mer enn dette. Rent fysisk så føltes det ut som om noen stod og skjøt rett foran deg (jmf. patruljeskyting i Forsvaret).

Har planer om å skrive en test på disse godsakene. De er ekstremt bra og meget undervurderte. Produsenten burde seriøst ta seg selv i nakken og markedsføre seg bedre.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassen fra subbene er dog såpass høy at den skiller seg ut i lydbildet, altså at det er uforholdsmessig mye bass. Jeg ser at det i hvert fall ekskursjonsmessig er en del å gå på, og jeg vil tro at scenene ble så kompresjonsfrie som de kan bli.

Har planer om å skrive en test på disse godsakene. De er ekstremt bra og meget undervurderte. Produsenten burde seriøst ta seg selv i nakken og markedsføre seg bedre.
    Er vel egentlig ikke rart at du har litt vell mye bass her og der når både subber og fronter spiller bass under 80hz. :-P
    Hvorfor ikke dele frontene ved 80hz. Da kan frontene spille mye høyere og det er lettere å juster inn kurven pga justeringsmulighetene på subben. Dette har du sikkert full kontroll på, så regner med at du finner frem til noe som funker fett.

En test hadde vært flott, Earthquake er ikke akuratt hypet på i norge nei... :P

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Er vel egentlig ikke rart at du har litt vell mye bass her og der når både subber og fronter spiller bass under 80hz. :-P
    Hvorfor ikke dele frontene ved 80hz. Da kan frontene spille mye høyere og det er lettere å juster inn kurven pga justeringsmulighetene på subben. Dette har du sikkert full kontroll på, så regner med at du finner frem til noe som funker fett.

En test hadde vært flott, Earthquake er ikke akuratt hypet på i norge nei... :P
    Hvordan skal jeg få delt dette uten å tukle med signalveien? Bruker ikke akkurat en receiver...

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •