Tak til Gulv Bokhylle med integrert Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tak til Gulv Bokhylle med integrert Stereo

Jeg har gått med planer lenge om å lage en tak til gulv bokhylle med plass til en liten stereo inn.

Har vært i kontakt med diverse snekkerier og møbelsnekkere. Men det er jo snakk om svimlene summer :-? Fått tilbud fra 25-30 000.- for en vegg på 2,5 x 2.92 meter. Eneste muligheten jeg ser er og lage det selv. Tenker at dette kan være en tråd/guide for hvordan andre kan gjøre det også

Hadde meg en tur på Byggmakker og Obs Bygg for å sjekk om de solgte MDF-plater som er ubehandlet. Det gjorde ingen av de, kun veggplater med mønster og som er altfor tynne. Byggmakker solgte riktig nok laminert MDF-plater, men ser at de kommer fort til å bli slitt. Ligner veldig på diverse ikea hyller. Så er det noen her som har noen forslag hvor mang kan får tak i ubehandlet mdf-p.? Eventuelt hvite ferdig malte.
    Møbelsnekkere lager jo dette i mdf så det må jo være til salgs der ute.

Hvordan er det med kvalitet hvis man maler slike plater? Blir det glatt og fint eller mye struktur? Man vil jo selvfølgelig ha det slik at det passer inn med de hvite gips veggene.

Ang Stereo som skal inn er det veldig usikkkert hva jeg skal sette inn. Er åpen for forslag

Her er hva jeg tenker på av løsning LINK
    Ikke nødvendig hvis de dørene nede, og kanskje jeg går får noen litt smalere look.

Åpne for forslag, er det noen som har erfaring tar jeg det i mot med åpne armer Jeg er forholdsvis handy-man, men har ingen erfaring med mdf-plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ubehandlet MDF i 16, 19 og 22mm er vanlig hyllemat hos de fleste trelasthandlere. Sparkel, maling med fin rulle, evt frontlist. Blir knallbra. De fleste forhandlere har også en platesag og hjelper deg (evt mot tilliegg i pris) å kappe ferdig på mål.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding bells.
    Nå er vel byggmakker og obs bygg kjent for å henvende seg til privat og forbruker grupper. Får vel gå til en av de trelasthandlerne som fagfolk går hos :wink:

Litt usikker ang tykkelse jeg skal ha på hyllene og hvordan jeg skal lage feste anordningen. Jeg blir nødt til å heve de litt fra gulvet pga jeg må avrette gulvet, er noe skeivt :-?

Har kommet fram til at det blir en dybde på 28-30 cm og lengde ca. 60cm.
    Høyde ca. 33cm

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde akkurat nok liknende på soverommet for klær. Blei faktisk veldig bra. Lagde det av lekter og gips. Lett og jobbe med, noe sparkling blir det jo. Endel kapping å for å være ærlig.

Det blei tilslutt 31 hyller som er 40x40x40 ca. 13 cd/dvd/blu-ray hyller og et stort rom for jakker og div. Fornøyd med resultatet..

Legger ved busjettet. Det er priser på byggmax. Rimelige!
    Hylla blei 3,4m-2,6m-0,4m(b,h,d).
    Vedlegg 68739

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding. Vil tro det koster noen tusen ja.
    Har vært mye jobbing denne uken så det blir ikke noe research før i morgen.

Men jeg er noe usikker hvordan jeg skal feste hyllene.
    Ang frontlister så er jeg litt skeptisk til det, da bygger det lengre ut en hyllene hvis du skjønner.

kftosberg: du må gjerne poste noen bilder og kanskje noen detalje bilder.
    Kanskje jeg får noe ideer som dukker opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •