2.35:1 lerret med 16:9 projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2.35:1 lerret med 16:9 projektor?

Hei,

Vurderer et 2.35:1 rammelerret, og lurer på om de svarte stripene vil vises på svart stoff, altså utenfor lerretet. Eller om det finnes projektorer som er å anbefale som kan skaleres om til 2.35:1(uten kjøp av ny linse)

Spørsmålet baserer seg sikkert litt på svartnivået på projektoren, men jeg får ihverfall en pekepinn

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Hei,

Vurderer et 2.35:1 rammelerret, og lurer på om de svarte stripene vil vises på svart stoff, altså utenfor lerretet. Eller om det finnes projektorer som er å anbefale som kan skaleres om til 2.35:1(uten kjøp av ny linse)

Spørsmålet baserer seg sikkert litt på svartnivået på projektoren, men jeg får ihverfall en pekepinn
    Hei

Panasonic AE4000 (Panasonic AE4000 -- Home Theater Projector Review) har autozoom som zoomer inn og ut for deg etter ønske. Maskerer du godt nok rundt lerretet (med f.eks scenemolton), vises ikke de svarte stripene utenfor lerretet. Men, de svarte stripene fjernes ikke, man bare "overzoomer" slik at du fyller ut 2.35:1 lerretet med bilde.

Da bør du også skaffe deg en blu-ray spiller hvor du kan flytte underteksten vertikalt hvis du vurderer dette.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Hei

Panasonic AE4000 (Panasonic AE4000 -- Home Theater Projector Review) har autozoom som zoomer inn og ut for deg etter ønske. Maskerer du godt nok rundt lerretet (med f.eks scenemolton), vises ikke de svarte stripene utenfor lerretet. Men, de svarte stripene fjernes ikke, man bare "overzoomer" slik at du fyller ut 2.35:1 lerretet med bilde.

Da bør du også skaffe deg en blu-ray spiller hvor du kan flytte underteksten vertikalt hvis du vurderer dette.
    Takk for svar! Da tror jeg det blir et slikt lerret! Så får jeg bare prøve meg litt frem, og til nøds kjøpe 2.35:1 linse.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil stort sett ikke se noe dersom projektoren "overshooter" mot sort stoff.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka farsken... e de utbytting tå Klipsch på gang ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •