Uber Kino (byggetråd) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 179 av 179
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kjempeflott med røde fløyelsgardiner! Du får ikke noe bedre sceneteppe enn dette. Kommer til å lage tilsvarende opplegg selv, har laget plass for skinner bak rammene.
    Kunne du ha tatt et bilde av opphenget, hadde vært greit å sett hvordan du har gjort det!
    Helt enig. Veldig fornøyd med rød fløyel. Tittet på ferdigløsninger, men det ble veldig dyrt. Billigere og morsommere å lage selv Fant frem noen bilder fra byggingen som viser hvordan opphenget er laget.

Jeg lagde først tre klosser

Festet de ovenfra med to skruer i hver

På hver kloss skrudde jeg fast gardinoppheng

Hele opplegget blir skjult av et frontliggende bord. Her er et bilde nedenfra

Klossene har jeg senere kledd med molton, slik at de ikke gir noen refleksjoner. Det er vanskelig å ta noen gode bilder av dette på grunn av all molton.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble kjempe lekkert ""Mrcradock"!! Gjorde seg skikkelig!

Kinoen din har virkelig blitt flott!

Stian

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dette ble kjempe lekkert ""Mrcradock"!! Gjorde seg skikkelig!

Kinoen din har virkelig blitt flott!

Stian
    Takker for fine ord

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppklarende bilder! Enig i at det er rådyrt med spesialløsnger på dette. Fant dette ut selv også.
    Jeg kommer antakelig til å bruke en skinne med hengende kroker. Skinnen må kunne bøyes slik at den følger samme kurve som frontplattingen. Så må det også være forberedt motorisering, hvis det er mulig...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Takker for oppklarende bilder! Enig i at det er rådyrt med spesialløsnger på dette. Fant dette ut selv også.
    Jeg kommer antakelig til å bruke en skinne med hengende kroker. Skinnen må kunne bøyes slik at den følger samme kurve som frontplattingen. Så må det også være forberedt motorisering, hvis det er mulig...
    Jeg vurderte skinne, men av de jeg fant så ble det for dårlig friksjon. Kort fortalt lugget det for mye og derfor gikk jeg for tynn stang med store kroker. Ulempen min er at stangen er rett og ikke mulig å kurve. Gardinstang av plastikk, varme opp og bøye hadde vært en fin løsning. Spent på å se din løsning og valg av motor. Av de billige motorene jeg har sjekket så har støynivået vært altfor høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin kino du har fått til Håper jeg kan få til noe tilsvarende når jeg får meg hus

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PG*
    Veldig fin kino du har fått til Håper jeg kan få til noe tilsvarende når jeg får meg hus
    Takker Har du en like snill frue som meg så går det sikkert bra

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut nytt popcorn for mikro i går, Orville Redenbachers med Movie Theater Butter Skal si det falt i smak! Amerikansk popcorn med smør. Sjelden har to poser gått unna så fort. Denne anbefales! Kan kjøpes på Ultra.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syk kino! WOW!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! HELT RÅ hjemmekino du har! Må si meg innmari sjalu :wink:

Håper på en sånn kino i nærmeste framtid selv 8-)

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter meg til de andre, superfin kino! En virkelig flott inspirasjon til oss som er litt tidligere i byggeprosessen.... takk!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    syk kino! WOW!
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Wow! HELT RÅ hjemmekino du har! Må si meg innmari sjalu :wink:

Håper på en sånn kino i nærmeste framtid selv 8-)
    Takker Man lever bare én gang. Fullfør drømmen!

Sitat Opprinnelig postet av phylloscopus
    Slutter meg til de andre, superfin kino! En virkelig flott inspirasjon til oss som er litt tidligere i byggeprosessen.... takk!
    Takker for fine ord Hyggelig å høre at man er til inspirasjon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Ingen kino uten sceneteppe. Jeg gikk til innkjøp av fire stk gardiner i rød fløyel med bredden 140cm og høyden 240 cm, tror prisen var ca 200 kr pr stk. Disse ble sydd sammen med symaskin slik at de ble 280x240 og lagt opp med fin søm nederst til 280x190. Bredden på rommet er 367 cm, så med en bredde på 560 cm(280+280) kan sceneteppet være trekt for og samtidig ha en bølgeformet utforming. Tok noen bilder av sceneteppet når det er dratt til hver sin side(slik det er 99 % av tiden). Sceneteppet er festet med en gardinstang med justerbar lengde. Tre oppheng. Brukte tynn gardinstang og store ringer på gardinen for at den skal gli lettest mulig frem og tilbake.

Sceneteppet gir ingen refleksjoner under film. Fungerer ypperlig samtidig som kinofølelsen har blitt enda bedre. Kjempefornøyd med denne løsning
    Det ser ut som en fin rødfarge på sceneteppet du har laget. Hvor kjøpte du gardinene, eventuelt navn på produktet?

Imponerende flott kino, forresten. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et av de bedre lekerommene jeg har sett på lenge, elsker kjøredoningen din Har en Logitech G27 selv som jeg skal ha på en playseats rigg når ting faller på plass. Skal vurdere "Fanatec" etterhvert, må lese meg litt opp på det men det ser ut som skikkelig kvalitet.

Lykke til og grattis med kino

L.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knall bra!

Sitter selv å vurderer å sette lerretet såpass lavt ned som du har gjort, åssen blir dette for dem på andre rad?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Det ser ut som en fin rødfarge på sceneteppet du har laget. Hvor kjøpte du gardinene, eventuelt navn på produktet?

Imponerende flott kino, forresten. :-)
    Takk Rød fløyel kjøpt hos en gardinbutikk på storsenteret, tror det var Princess. Har vært innom i ettertid og sjekket, de selger ikke de samme gardinene lenger. De hang sammen med helt vanlige gardiner, så det var ingen spesialbestilling. Jeg var innom ganske mange gardinbutikker før jeg kjøpte, og det var kun denne butikken som hadde rød fløyel.

Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Et av de bedre lekerommene jeg har sett på lenge, elsker kjøredoningen din Har en Logitech G27 selv som jeg skal ha på en playseats rigg når ting faller på plass. Skal vurdere "Fanatec" etterhvert, må lese meg litt opp på det men det ser ut som skikkelig kvalitet.

Lykke til og grattis med kino

L.
    Takker Fanatec er jevnt over bedre kvalitet enn Logitech sine produkter (G25 og G27). Det eneste Logitech er litt bedre på, er girspaken. Fanatec får man kun kjøpt fra nettbutikken dems i Tyskland. Anbefales! Kvaliteten er veldig bra. Rattet er veldig godt å holde i, og pedalene fungerer optimalt. Skal det være noe negativt må det være festanordningen til girspaken. Det aller beste hadde vært å sveise ramme til hele doningen slik at alt ble mye stivere.

Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Dette blir knall bra!

Sitter selv å vurderer å sette lerretet såpass lavt ned som du har gjort, åssen blir dette for dem på andre rad?
    Med litt godvilje er det ikke noe problem. Stolene på første rad er veldig høye. Når de står helt oppreist ser man ikke hele bildet om man sitter tilbake på rad to. Med lavere stoler foran ville ikke det vært noe problem. Ved å kjøre stolene foran ned i halvveis liggeposisjon er det ikke noe problem å se fra bakerste rad. Jeg skal gjøre noen endringer på kinoen i tiden fremover mot sommeren, og da vurderer jeg å heve rad to litt. For de som sitter på første rad henger lerretet helt perfekt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diffusjon

Har lenge ønsket å montere diffusjonsplatene, da jeg savner en større oppløsning/dybde av lydbildet. Sweetspot og rad 1 har vært veldig, mens rad 2 har manglet litt av sorround-effekten. Det som kommer fra front har vært veldig bra, men side- og bakhøyttalerne har ikke kommet riktig frem på rad 2. Dette håper jeg diffusjonsplatene kan rette opp i. Har 8 stk av typen Auralex T`Fusor (http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...2093;c:100472). Disse ble levert i hvit, men skal bli sorte. Var en liten stund innom å male de røde, men tror jeg går tilbake til sort.

Festet de med borrelås. Limet bak var såpass kraftig at det tok med seg malingen når jeg rev av litt. Platene er ganske lette så de sitter veldig godt med borrelås - det gir meg også muligheten til å flytte rundt på dem.

Prøvemontert fire stk rett over sweetspot. Det var som om himmelen åpnet seg. Ga lydbildet en langt høyere oppløsning. Effektene fra sidekanalene kom tydeligere frem nå. Det gir meg akkurat det jeg har savnet på rad 2. Har fire plater igjen, skal prøve ut to forskjellige plassering av dem - to foran og to bak, og alle fire bak.

Bildene gir et feil bilde av hvordan det ser ut. Måtte bruke blits for i det hele tatt få de synlig.

På det siste bildet kan man se i bakgrunnen at jeg har begynt å jobbe med vinduene. De har blitt tettet med molton. De skal gjøres om til hyller - et prosjekt jeg skal dokumentere senere

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vurderer ike å spraye dem svarte?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten males med vannbasert maling eller sprayes med plastidip. Sistnevnte gir et tynt gummilag. Har ikke funnet om det gir negative virkninger på de akustiske egenskapene, så det heller mot å male de.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •