Uber Kino (byggetråd) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 179
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Hvor lang avstand er det fra lerretet og gulvet?

Er dette noe problem og ha lerretet såpass lavt for de som sitter på rad 2?

Stian
    Det er 10 cm fra gult til hvor rammen starter. Det er 22 cm fra gulv og til der hvor lerretet/bildet starter. Dreamscreen-stolene på første rad er ganske høye, derfor bygde jeg platået bak med en høyde på 33 cm. Noe særlig høyere enn det gjør at de på bakerste rad vil få bakhøyttalerne veldig nærme hodet.

Med litt lavere stoler på første rad hadde det blitt perfekt. Når jeg har besøk pleier jeg å la besøket få sitte på første rad, så jeg har faktisk sett en del filmer fra bakerste rad. Hvis jeg sitter alene bak der er det mest optimale å flytte stolene litt ut på hver sin side og samtidig kjøre stolene langt ned i sitteposisjon. Skal ha filmkveld på fredag med fire personer her

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Dette her var lekkert Super kinofølelse. Men må ærlig innrømme at jeg blir litt sjalu

Også lyst på hus med egen kino
    Takker Hus med egen kino har vært en drøm lenge for meg, nå har den endelig gått i oppfyllelse

Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    Hei igjen .

ja 9.1 ville blitt mye men seff går det altid ann på en eller annen løsning å få det til om en virkelig vil da. men kan også ordnes seinere også da.

hmm stusser litt på dette med at du ville hatt mitten lengre bak. Ser jo ikke ut til og være så gæli plassert dem. ?

heheh forstår fortatt ikke at du i det hele tatt klarte og montere det alene jeg da. men flott jobba. Er veldig enig med deg at jeg montere ikke ett slikt til, da bytter jeg merke.

hmm jeg satt og så på is tid med jentungen i går og ho kosa seg. men det irriterte meg ille med denne feilen. det må jo gå å lage ett lerret som takler feilen. Serriøst vi lever i 2011.. det er jo bare snakk om å bøye litt metall.

men som du sier er det jo på sin måte fett for det da. Og jeg tror rett og slett jeg bare trenger mer farts tid på ett slikt bilde før jeg ikke tenker eller legger merke til det lengre ja.
    Nei, de er riktig plassert i forhold til første rad. Det er mer av ren nysgjerrighet at jeg ville flytte på dem. Teste ut om det forandret lydbildet noe.

Jeg begynte å montere lerretet rundt midnatt (hadde juleferie) og hadde ingen å ringe akkurat da. Avsluttet dagen etterpå og da fikk jeg besøk rett etter jeg var ferdig. Neste gang ringer jeg før jeg begynner å montere hehe

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Knallfin kino!

Hvor har du kjøpt alle disse dempeplatene dine (svar meg på PM så kan du oppgi pris også).

Ser du har litt dårlig sittecomfort i sweetspot, men ratt og pedaler av høy klasse er på plass der. Har selv byttet fra GT2 rattet til det nye CSR rattet og er meget godt fornøyd, har også clubsport pedalene.:-D
    Takker De er kjøpt hos AVShop. Det er denne pakken her: AVshop.no / Auralex Roominator Kit Pro Plus Charcoal

Er det stor forskjell på GT2 og CSR? Har fortsatt ikke fått satt meg 100 % inn i alle innstillingene på GT2-rattet. Det skal nå sies at Playseat-stolen kun står fremme når jeg spiller. Til vanlig er den pakket bort og én av Dreamscreen-stolene er plassert i sweetspot

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke spotter er det du har?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    hvilke spotter er det du har?
    LED-spotter fra Clas Ohlson. 10 stk
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=163426264

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er de 12v eller 230v? dimbare? va syns du om lyset i spottene?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12V og dessverre ikke dimbare Jeg har koblet en dimmer på kursen til spottene, tok det som en selvfølge at de var dimbare, så ble litt skuffet når de ikke var det. Mulig jeg bytter til dimbare spotter når det blir litt billigere. Er veldig fornøyd med disse. De lyser mer enn bra nok. Anbefales!

Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer når du prøver og dimme? Dimmeren jeg har kjøpt kan dimme transformatorer.
    Hva med lysslyngene, dimmer ikke de heller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ingenting når jeg skrur på dimmeren med LED-lysene. Har en halogen lysslynge hvor dimming fungerer. De LED-lysene som er dimbare er gjerne litt dyrere i pris enn de jeg har.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superb Kino !!!
    Hvorfor velger du å ha lerret så lav ? Hva er fordel med dette ?
    Du bør prøve iRacing.com, hvis du har ikke alrede gjort det.

Eller vil Jeg sier Takk mye å hente fra tråden din, spesialt bra med information av dimmensjon på rommet. Foresten hva er innvendig dimmensjon nå (etter rom i rom) ?

20/20

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Er veldig fornøyd med kinoen nå.

Jeg synes det er en stor fordel å ha lerretet såpass langt ned som jeg har nå. De som sitter på første rad ser rett frem mot senter av lerretet. Mange henger lerretet sitt høyt opp på veggen og må bøye hodet oppover så man får en knekk på hodet. Etter å ha testet begge deler er jeg ikke i tvil om at slik jeg har det nå er det beste (for meg) Er faktisk litt overrasket over at så mange henger lerretet så høyt opp på veggen de klarer. Reiser du på vanlig kino ser du at de har plassert lerretet så nærme gulvet som mulig.

Har ikke testet iRacing.com. Skal sjekke det ut

Jeg husker ikke målene nøyaktig nå, men jeg kan ta mål når jeg kommer hjem i kveld

Jeg skal prøve å ta noen flere bilder også legge ut kinoen under "minHjemmekino"

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være veldig hjelpfull å få dimensjon ja. Jeg savne det altid fra endre tråd.

Når det gjelde iRacing.com, det er uten tvil den best simulation, som finnes i dag.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg målt opp helt nøyaktig her. Bredden på rommet er 367 cm, mens lengden er nøyaktig 400 cm. Det blir 14,68 m2.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kino uten sceneteppe. Jeg gikk til innkjøp av fire stk gardiner i rød fløyel med bredden 140cm og høyden 240 cm, tror prisen var ca 200 kr pr stk. Disse ble sydd sammen med symaskin slik at de ble 280x240 og lagt opp med fin søm nederst til 280x190. Bredden på rommet er 367 cm, så med en bredde på 560 cm(280+280) kan sceneteppet være trekt for og samtidig ha en bølgeformet utforming. Tok noen bilder av sceneteppet når det er dratt til hver sin side(slik det er 99 % av tiden). Sceneteppet er festet med en gardinstang med justerbar lengde. Tre oppheng. Brukte tynn gardinstang og store ringer på gardinen for at den skal gli lettest mulig frem og tilbake.

Sceneteppet gir ingen refleksjoner under film. Fungerer ypperlig samtidig som kinofølelsen har blitt enda bedre. Kjempefornøyd med denne løsning

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ble dritstilig! Skikkelig kinofølelse Nå mangler det kanskje bare en 12V trigger og en liten motor, så gardinen går til siden av seg selv når film starter

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!

Rett og slett ekte kinofølelse

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke feil dette her.
    ser du bunnen av lerret hvis du hvar beina litt høyt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det der ble dritstilig! Skikkelig kinofølelse Nå mangler det kanskje bare en 12V trigger og en liten motor, så gardinen går til siden av seg selv når film starter
    Planen er å få det motorisert. Har ikke startet planen med å finne en relativt lydløs motor enda, men det kommer

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    +1!

Rett og slett ekte kinofølelse
    Veldig fornøyd

Sitat Opprinnelig postet av KaRLiBoY
    Ikke feil dette her.
    ser du bunnen av lerret hvis du hvar beina litt høyt?
    Hvis du har beina litt høyt så er det noen cm du ikke ser. I min sittestilling er ikke det noe problem. Nå skal det sies at stolene i front er litt høye, så det forverrer det litt. Så lenge man ikke har beina høyt og ryggen langt ned så går det bra.

Med filmer i 2.35:1 så er det ikke noe problem da nederste delen av bildet starter mye høyere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per dags dato har jeg ingen god løsning på lagring av Blu-ray-filmer. Slik det er nå ligger ligger mesteparten av filmene i esker, mens jeg til stadighet henter inn en bunke som blir liggende i kinoen.

Jeg har nå for alvor begynt å planlegge hvor og hvordan jeg skal bygge hyller til oppbevaring av filmer og spill (siden jeg spiller mye trenger jeg en oppbevaring for spill også). Det er to vinduer i kinoen, og begge disse skal bli bygd om til hyller med en gardin foran seg. Har ikke målt opp nøyaktig så jeg vet hvor mange filmer/spill det vil bli plass til der, men tror det skal gå i hvert fall 500+ BD-filmer totalt og rundt 50+ spill.

I den forbindelse tok jeg turen inn i boden for å finne frem eskene med BD-filmer. Tok ut alle filmene og stablet de opp i kinoen for å telle hvor mange jeg har. Kom frem til 236 BD-filmer og 34 HD DVD-filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen.. så knakende fint a. bare lurte på en ting . blir det ps3 og slikt der?

ossen gjør du så fall om du skulle spilt ps move?

hehe.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    hei igjen.. så knakende fint a. bare lurte på en ting . blir det ps3 og slikt der?

ossen gjør du så fall om du skulle spilt ps move?

hehe.

Jeg har PS3 stående i kinoen. Både Move og Kinect(Xbox 360) fungerer dårlig med så stort bilde. Jeg blir stående i veien for projektoren og da dekker jeg bildet når jeg står oppreist.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott med røde fløyelsgardiner! Du får ikke noe bedre sceneteppe enn dette. Kommer til å lage tilsvarende opplegg selv, har laget plass for skinner bak rammene.
    Kunne du ha tatt et bilde av opphenget, hadde vært greit å sett hvordan du har gjort det!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •