Uber Kino (byggetråd) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 179
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ahhhh

For en herlig tråd jeg til nå har gått glipp av!! Her må det leses litt nøyere og snappe opp noen gode råd. Ser jeg har dårlig tid med min kino, ettersom hun eldste sitter i stuen nå og ser på "Rise of the planet of the apes", og madammen ber henne om å skru ned lyden...hehehe.....lyd skal stort sett skrues opp :-D

Tenker på hvordan jeg skal ha lyssettingen min. Din tråd gav meg en ide og to 8)

Flott kino!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Etter å ha fått på plass det meste av utstyr og møbler, tok jeg meg tid til å rydde hele kinoen og deretter finne frem stativet for å få tatt noen litt bedre bilder. Det begynner å bli veldig mørkt med så mye molton i rommet, så gode bilder er vanskelige å ta uten stativ. Når lukkertiden havner på over 10 sekunder forteller det mye om hvor effektivt molton er.

Av bildene som følger under har jeg først forsøkt med all lys på, for deretter å skru av litt for å se forskjellene. Til slutt har jeg forsøkt å ta bilde mens jeg ser film, uten at jeg synes bildene rettferdiggjør kvaliteten på Epson TW-5500, men man får en liten pekepin. Jeg har også siden sist fått montert hylle/rack til alt utstyret. Også har jeg gått bananas hva gjelder akustikkplater. Tror jeg har totalt 24 stk absorbsjonsplater og 11 bassfeller (nr 12 var det ikke plass til bak racket). Kun noen få av disse har jeg festet til veggen, de andre står kun mot veggen fordi jeg holder på å kalibrere og sjekke effekten de har på rommet. Når jeg har bestemt meg 100 % på hvor alle platene skal være vil jeg feste de mer nøyaktig.

Så her kommer noen bilder tatt i går kveld:

Dette rommet er helt rått.
    Kan ikke skjønna at jeg ikke har sett denne tråden før ikveld.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt syk fin hjemme kino du har fått deg. 6/6!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino, bra jobba!

Hvordan føler du dempingen(rom-i-rom) hjelper, ut mot de andre rommene i huset?

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Hei. Fornøyd med Dreamscreen stolene? Ser du har noen nakkestøtter der, følger de med? Topp kino!
    Ja, veldig fornøyd med Dreamscreen-stolene. Det jeg liker best er at de er elektriske og at man kan låse stolene i nøyaktig den posisjonen man ønsker. På den måten får man perfekt sitteposisjon Nakkeputene fulgte med. Jeg har fått to forskjellige typer, en kort og en lang. Skal prøve å få byttet den korte hos AVShop.

Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    For en herlig tråd jeg til nå har gått glipp av!! Her må det leses litt nøyere og snappe opp noen gode råd. Ser jeg har dårlig tid med min kino, ettersom hun eldste sitter i stuen nå og ser på "Rise of the planet of the apes", og madammen ber henne om å skru ned lyden...hehehe.....lyd skal stort sett skrues opp :-D

Tenker på hvordan jeg skal ha lyssettingen min. Din tråd gav meg en ide og to 8)

Flott kino!
    Helt enig. Film skal sees med høyt volum Lykke til med kinobygging og hyggelig å være til hjelp

Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Dette rommet er helt rått.
    Kan ikke skjønna at jeg ikke har sett denne tråden før ikveld.
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Helt syk fin hjemme kino du har fått deg. 6/6!
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Utrolig flott kino, bra jobba!

Hvordan føler du dempingen(rom-i-rom) hjelper, ut mot de andre rommene i huset?
    Takker

Den demper ganske bra. Var på besøk hos noen som ikke har noen form for demping, og da merket jeg egentlig hvor godt mitt rom demper. Jeg kan se film på moderat nivå i kinoen uten at det høres noe som helst i rommet ved siden av. Skrur jeg opp hører man først og fremst de lave frekvensene.

En annen ting jeg vil poengtere nærmere. Akustikkplatene jeg har plassert i rommet var alfa omega for lydbildet. Jeg ble både overrasket og imponert over hvor stor forskjell det utgjorde med absorbsjon, diffusjon og bassfeller.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo topp ut! skikkelig kino følelse her ja kult med facebook side jeg trykte på liker hehe, har laget en sånn side selv er litt gøy da

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Ja, kinofølelsen er stor! Jeg har fått montert sceneteppe, men ikke rukket å ta noen bilder av dette. Ikke blitt så mye tid i kinoen siste halvåret etter at jeg ble pappa Men håper det blir mer tid til filmtitting i tiden fremover.

Nå "liker" jeg din Facebook-side også Moro med egen side for kinoen.

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det knirking og gnisselyder i stolene?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må eg sei, kor har du gjemt vekk denne tråden hen?

Måtte lese gjennom heile tråden...

Fantastisk bra kino, denne falt meg 100 prosent i smak.

Fanatec rattet kan anbefales på det varmeste om du liker bilkjøring og det online anbefaller eg deg og ta ein titt på Liveforspeed (må ikkje forveksles med needforspeed :P) Da kommer rattet ditt til og komme i det rette ellement.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må føye meg etter resten her, den tråden her har vært godt gjemt for meg også, lest igjennom hele tråden nå, kjempefin kino, akkurat som jeg liker dem:-D
    Blir å stjele noen ideer nå altså
    Hvor mange kvm er det innvendig i kinoen nå etter veggene og isolering osv er gjort?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at jeg "snublet" over denne tråden for flere måneder siden. Jaggu synd at den ikke har vært mer i "lyset", for dette er en av de kinoene JEG ville fått best kinofølelse i, tror jeg - av kinoene her på avforum.

Bra resultat! Prøv å kos deg noen (mange) timer med film i jula med familie og/eller venner og bekjente. Lov oss av-nerder det!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott kino! Ser fra første side at du har ca. samme størrelse som jeg har på mitt rom(gjennomsnitt 4x4m). Jeg har og lyst på et 265 langt lerret, men følte at det ble akkurat litt for stort fra min sitte posisjon. Hvor langt unna lerretet sitter du? Du føler deg ikke "overveldet" av bildestørrelsen noen ganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du.. Dette blei jo helt konge.. var litt skeptisk når du begynte med så lite rom og var snakk om 9.1 osv. for det hadde blitt mye plass for og få inn alt dette ,

Selv syntes jeg det virket noe trangt med to rader. men en må jo utnytte plassen , er jo ikke morro med slikt om en ikke kan ha med seg folk inn

Ser du valgte samme lerret som meg. hvordan klarte du i h og montere det alene? var jo helt helvette og strekke mitt for og få det til å passe. måtte være to som satt og dro og slet.. men det blei helt stramt da.

å en ting til.. hvordan mener du det er med 16 og da buet.. det er jo en 3-5 cm på hver side som kommer ut i lerret kanten om en skal dekke hele bunn og hjørnene.. ?

Men selv mener jeg det er som en annen sier her. det er opplevelsen som trekker opp og da glemmer man denne bilde feilen.. og en annen ting det er jo som regel midt i bilde ting skjer.

Men dette ser helt konge ut bra jobbet.. og

Gratulerer masse med egen kino.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin kino du har fått deg..

Eg har samme bak høyttalera som deg og det er bra trøkk i dei. Kan tenka meg at det blir enda bedre med 4 bak høyttalera. Såg nettopp den siste transformers filmen og der er i scene som bak høyttalerane virkelig får kjørt seg. Kjører du alle høyttalerene som "large"?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med et forum som stadig overrasker.. Nok en gang finner man en gulltråd, med visjon, gjennomførelse og flott "målgang". Har stor sans for mange av aspektene/løsningene i kinoen din.
    Nye ideer samles og lagres i minnebanken til en dag undertegnede kan finne fram hammer og sag

mvh Kai

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    er det knirking og gnisselyder i stolene?
    I den ene stolen knirker det når jeg kjører stolen opp eller ned (elektrisk). Har skrudd den fra hverandre og forsøkt finjustert festene men likevel knirker den. Det er skinn-mot-skinn som lager knirkelydene. Har du samme problem?

Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Det må eg sei, kor har du gjemt vekk denne tråden hen?

Måtte lese gjennom heile tråden...

Fantastisk bra kino, denne falt meg 100 prosent i smak.

Fanatec rattet kan anbefales på det varmeste om du liker bilkjøring og det online anbefaller eg deg og ta ein titt på Liveforspeed (må ikkje forveksles med needforspeed :P) Da kommer rattet ditt til og komme i det rette ellement.
    Takker Sist jeg oppdaterte byggeprosessen var i mars, så derfor har tråden falt langt ned. Hyggelig at folk oppdager tråden min igjen og leser gjennom alle sidene Har spilt LFS tidligere, men det er nå ganske mange år siden. Det går for det meste i Forza Motorsport 4 her

Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Må føye meg etter resten her, den tråden her har vært godt gjemt for meg også, lest igjennom hele tråden nå, kjempefin kino, akkurat som jeg liker dem:-D
    Blir å stjele noen ideer nå altså
    Hvor mange kvm er det innvendig i kinoen nå etter veggene og isolering osv er gjort?
    Takker Hyggelig at du ville lese gjennom hele tråden! Stjel så mange ideer du vil, det er det dette forumet er til, nemlig å dele ideer og erfaringer Hmm...jeg husker ikke tallene i hodet akkurat nå, men jeg mener å huske at rommet krympet ned til 15 kvm (fra 16 kvm). Lyddempingen var definitivt verdt det! Skulle ønske kinoen hadde vært litt større, men da måtte jeg bygd mindre garasje eller plassert garasjen et annet sted. Etter mye frem og tilbake lot jeg det være. Kinoen blir ganske intim når den ikke er så altfor stor.

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Mener å huske at jeg "snublet" over denne tråden for flere måneder siden. Jaggu synd at den ikke har vært mer i "lyset", for dette er en av de kinoene JEG ville fått best kinofølelse i, tror jeg - av kinoene her på avforum.

Bra resultat! Prøv å kos deg noen (mange) timer med film i jula med familie og/eller venner og bekjente. Lov oss av-nerder det!
    Tusen takk for hyggelige ord Samboeren min er også veldig glad i film og vi har sett veldig mange filmer her. For et par dager siden så vi årets første julefilm (Hjem til Jul). I tradisjonens tro skal vi se Hjemme Alene 1 og 2 før Julaften, også blir det filmkveld med gutta neste fredag. Da står Jurassic Park på menyen, den har jo fått referansekvalitet på lydsporet. Kinoen er ofte i bruk. Prøver å se i hvert fall èn film hver uke

Sitat Opprinnelig postet av ikon
    Kjempe flott kino! Ser fra første side at du har ca. samme størrelse som jeg har på mitt rom(gjennomsnitt 4x4m). Jeg har og lyst på et 265 langt lerret, men følte at det ble akkurat litt for stort fra min sitte posisjon. Hvor langt unna lerretet sitter du? Du føler deg ikke "overveldet" av bildestørrelsen noen ganger?
    Takker Jeg er veldig glad i stort bilde. Jo større, jo bedre. Det er en smaksak, helt klart. Jeg synes 265 cm ble helt perfekt. Avstanden fra lerretet til øyne på de som sitter på første rad er ca 280 cm. Noen synes nok dette er altfor nærme, men jeg er av den typen som alltid har sittet så nærme som mulig. Er ikke nærsynt, men liker stort bilde

Sitat Opprinnelig postet av Bobsroadkill
    hei du.. Dette blei jo helt konge.. var litt skeptisk når du begynte med så lite rom og var snakk om 9.1 osv. for det hadde blitt mye plass for og få inn alt dette ,

Selv syntes jeg det virket noe trangt med to rader. men en må jo utnytte plassen , er jo ikke morro med slikt om en ikke kan ha med seg folk inn

Ser du valgte samme lerret som meg. hvordan klarte du i h og montere det alene? var jo helt helvette og strekke mitt for og få det til å passe. måtte være to som satt og dro og slet.. men det blei helt stramt da.

å en ting til.. hvordan mener du det er med 16 og da buet.. det er jo en 3-5 cm på hver side som kommer ut i lerret kanten om en skal dekke hele bunn og hjørnene.. ?

Men selv mener jeg det er som en annen sier her. det er opplevelsen som trekker opp og da glemmer man denne bilde feilen.. og en annen ting det er jo som regel midt i bilde ting skjer.

Men dette ser helt konge ut bra jobbet.. og

Gratulerer masse med egen kino.
    Takker Ja, 9.1 ble det ikke plass til (om jeg skulle hatt 9 like høyttalere). Jeg brukte veldig mange timer på å planlegge hvor jeg skulle plassere høyttalerne og hvor mange jeg skulle bruke. Slik det er nå er jeg veldig fornøyd, men vurderer å flytte høyttalerne som er festet på sideveggene litt lenger bakover i rommet. Slik det er nå henger de ca på linje med første rad. Problemet her er at det er vindu i veien på venstre vegg, så om jeg skal flytte de lenger bakover må jeg lage en smart løsning på det.

Jeg følte fra starten av at jeg måtte ha to rader. Det har fungert veldig bra i praksis, selv om de på bakerste rad sitter ganske nærme bakhøyttalerne (festet på baksiden på hver sin side av projektoren). Monteringen av lerretet ga meg betennelse i den ene hånda. Tror jeg brukte 7 timer totalt på å feste det. Det var helt jæ***g! Var med på å montere et 2.35:1 (230 cm) hos en kompis og der var vi tre stk og det gikk på et par timer. Jeg vet at hvis jeg må bytte lerret hos meg, så gjør jeg det definitivt ikke alene igjen hehe

Den geometriske feilen du snakker om er et kompromiss man må leve med. Første gangen jeg koblet opp alt utstyret og slo på projektoren ble jeg litt skuffet over at bildet ikke passet perfekt til lerretet. Etter å ha lest litt på forumet her og hørt på forklaringen til Gorm forstod jeg at slik måtte det bare være. Nå i senere tid tenker jeg ikke noe på det. Opplevelsen av buet lerret har en veldig høy kinofaktor!

Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Veldig fin kino du har fått deg..

Eg har samme bak høyttalera som deg og det er bra trøkk i dei. Kan tenka meg at det blir enda bedre med 4 bak høyttalera. Såg nettopp den siste transformers filmen og der er i scene som bak høyttalerane virkelig får kjørt seg. Kjører du alle høyttalerene som "large"?
    Takker Ja, det er ganske bra trøkk i dem. Sylskarp diskant og masse dynamikk. Synes de fungerer veldig bra sammen med en stor subwoofer. Hvis det er noe jeg savner nå så er det mer bass, men problemet er at jeg ikke har noe særlig mer plass til flere subwoofere hehe. Transformers-filmene har veldig bra lyd. Har du prøvd Jurassic Park? Den boksen fikk referansekvalitet på lydsporet. Jeg husker ikke om jeg kjører alle som "large", men det kan jeg sjekke ut i kveld.

Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Morro med et forum som stadig overrasker.. Nok en gang finner man en gulltråd, med visjon, gjennomførelse og flott "målgang". Har stor sans for mange av aspektene/løsningene i kinoen din.
    Nye ideer samles og lagres i minnebanken til en dag undertegnede kan finne fram hammer og sag

mvh Kai
    Takker for hyggelig ord Alt til sin tid. Det gjelder å være tålmodig, så dukker muligheten opp. Lykke til

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang avstand er det fra lerretet og gulvet?

Er dette noe problem og ha lerretet såpass lavt for de som sitter på rad 2?

Stian

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her var lekkert Super kinofølelse. Men må ærlig innrømme at jeg blir litt sjalu

Også lyst på hus med egen kino

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen .

ja 9.1 ville blitt mye men seff går det altid ann på en eller annen løsning å få det til om en virkelig vil da. men kan også ordnes seinere også da.

hmm stusser litt på dette med at du ville hatt mitten lengre bak. Ser jo ikke ut til og være så gæli plassert dem. ?

heheh forstår fortatt ikke at du i det hele tatt klarte og montere det alene jeg da. men flott jobba. Er veldig enig med deg at jeg montere ikke ett slikt til, da bytter jeg merke.

hmm jeg satt og så på is tid med jentungen i går og ho kosa seg. men det irriterte meg ille med denne feilen. det må jo gå å lage ett lerret som takler feilen. Serriøst vi lever i 2011.. det er jo bare snakk om å bøye litt metall.

men som du sier er det jo på sin måte fett for det da. Og jeg tror rett og slett jeg bare trenger mer farts tid på ett slikt bilde før jeg ikke tenker eller legger merke til det lengre ja.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfin kino!

Hvor har du kjøpt alle disse dempeplatene dine (svar meg på PM så kan du oppgi pris også).

Ser du har litt dårlig sittecomfort i sweetspot, men ratt og pedaler av høy klasse er på plass der. Har selv byttet fra GT2 rattet til det nye CSR rattet og er meget godt fornøyd, har også clubsport pedalene.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine