Uber Kino (byggetråd) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 179
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå har jeg tatt meg tid til å lese hele tråden din! Veldig kult prosjekt! Gleder meg til å følge med videre.
    Kjempehyggelig at du har tatt deg tid til å lese hele tråden. Jeg skal prøve å bli flinkere til å oppdatere denne tråden samt ta flere bilder. Har stått litt stille av to grunner nå. Tatt sprøyter og derfor ikke vært i noen god form også har kinoen vært operativ og da har jeg brukt fritiden på å se film/spille fremfor å gjøre ferdig kinoen. Klassisk felle, tror jeg.

Sitat Opprinnelig postet av lie
    Fatter ikke hvordan denne tråden har glidd imellom andre tråder, men DU verden så lekkert det ble

Som tidligere nevnt, utrolig pent å se lerretet fyller nesten hele veggen.

Slike tråder som det her gjør at det klør enda mer i fingrene å få flyttet i nye huset og sette igang selv. (2 uker igjen)
    Takker Ja, er veldig fornøyd med lerretet. Det gir en enorm kinofølelse når bildet fyller heller synsfeltet. Lykke til med kinoprosjektet

Sitat Opprinnelig postet av Phoenix-11
    Hei. Har du hvitt eller grått lerret? Skal kjøpe TW5500 men er usikker på lerret.
    Jeg valgte å gå for hvitt lerret etter å ha snakket med Gorm angående fordeler/ulemper. Kom frem til at hvitt lerret ga mer punch i lyse scener, mens grått gir bedre sortnivå. Med så stort lerret som 120" anbefaler Gorm å bruke hvitt lerret for best resultat. Det hadde noe med at grått lerret trenger mer lys enn hvitt lerret. Jeg er veldig fornøyd med TW5500. Min er proffkalibrert (full).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en oppdatering siden sist. Det har gått fryktelig lang tid siden sist jeg postet noen bilder, men det betyr ikke at arbeidet har stått stille. Jeg har siden sist jobbet en god del, og skal her nå forsøke å dokumentere etter beste evne

Plattformen til bakre rad ble satt sammen av hobbyplater fra Coop Bygg (blitt storkunde der nå).

Teppefliser (de samme som på gulvet) ble lagt på plattformen. Resten av plattformen blir enten dekket med teppefliser eller molton. Har ikke helt bestemt meg her enda, derfor ventet jeg med å gjøre det ferdig. Bakre vegg er nå dekket med molton. Siden akustikken i rommet er såpass bra nå, samt at plattformen så ut som en scene med riktig belysning måtte jeg ta frem gitaren og ta en liten akustisk konsert

Dekorert med clapper, Sackboy, popcorn og et gammelt DTS-skilt jeg hadde liggende. Mer kommer...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakker i posten. Finnes det noe bedre?

Etter å ha pakket opp er dette resultatet:

Da var det opp på lageret og bære ned denne:

Det ble mye kjøring denne dagen, for å si det sånn. Veldig imponert over kvaliteten på både rattet, girspaken og pedalene. Det eneste negative er kanskje at festet til girspaken er litt slarkete. Er man veldig ivrig blir det litt slark i festet til rattet også, men ved vanlig kjøring er ikke dette noe problem. Det var utrolig morsomt å kjøre Forza Motorsport 3 med H-gir og klutsj. Dette ga spillet en helt ny dimensjon. Dette er altså Fanatec Porsche GT2 Clubsport, og skal være det råeste du får tak i til en vettug pris.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått på plass det meste av utstyr og møbler, tok jeg meg tid til å rydde hele kinoen og deretter finne frem stativet for å få tatt noen litt bedre bilder. Det begynner å bli veldig mørkt med så mye molton i rommet, så gode bilder er vanskelige å ta uten stativ. Når lukkertiden havner på over 10 sekunder forteller det mye om hvor effektivt molton er.

Av bildene som følger under har jeg først forsøkt med all lys på, for deretter å skru av litt for å se forskjellene. Til slutt har jeg forsøkt å ta bilde mens jeg ser film, uten at jeg synes bildene rettferdiggjør kvaliteten på Epson TW-5500, men man får en liten pekepin. Jeg har også siden sist fått montert hylle/rack til alt utstyret. Også har jeg gått bananas hva gjelder akustikkplater. Tror jeg har totalt 24 stk absorbsjonsplater og 11 bassfeller (nr 12 var det ikke plass til bak racket). Kun noen få av disse har jeg festet til veggen, de andre står kun mot veggen fordi jeg holder på å kalibrere og sjekke effekten de har på rommet. Når jeg har bestemt meg 100 % på hvor alle platene skal være vil jeg feste de mer nøyaktig.

Så her kommer noen bilder tatt i går kveld:

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rå kino! Tørr jeg å spørre hvor du fikk bestilt rattet og pedalene ifra? og hva det kostet?

mvh
    Christoffer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Er veldig fornøyd så langt. Har fortsatt litt arbeid igjen. Venter på at sceneteppe skal komme tilbake fra syersken

Bestilte rattet fra FANATEC og det kostet ca 3700,- inkludert frakt levert på døra (UPS). Føles som veldig god kvalitet. Pedalene er massive! Rattet er herlig å holde i. Alcantara med carbonpendler.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate dette ble bra!

Sykt kult! Det er jo så lekkert med buet lerret!! tror mange sier seg enig når jeg sier at slike bilder gir kjempe motivasjon til og jobbe vidre med egene prosjekter!

Gratulere så mye, er bare og sette seg ned og nyte den flotte kinoen din!

Stian

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser skikkelig digg ut! Sikkert helt konge å sette seg inn der og stenge verden ute av og til!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Fy flate dette ble bra!

Sykt kult! Det er jo så lekkert med buet lerret!! tror mange sier seg enig når jeg sier at slike bilder gir kjempe motivasjon til og jobbe vidre med egene prosjekter!

Gratulere så mye, er bare og sette seg ned og nyte den flotte kinoen din!

Stian
    Tusen takk for flotte ord Jeg angrer ikke på at jeg valgte buet lerret. Man får en geometrisk feil ved å bruke det, men den herlige kinofølelsen oppveier for det, uten tvil!

Kinoen er nesten daglig i bruk. Har snart rundet 500 timer på projektoren allerede (40 av dem er kalibreringen).

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Ser skikkelig digg ut! Sikkert helt konge å sette seg inn der og stenge verden ute av og til!
    Takk Ja, det er godt å sette verden på "pause" i blant Er veldig fornøyd så langt med kinoen. Har noen småting igjen før alt er 100 %.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herligheten for en ubeskrivelig digg kino du har! Wow.. :twisted:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige ord

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var så flott, at jeg gikk rett ned og ommøblerte og senket lerretet mitt 30 cm.

Meget tøff kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempeflott kino du har fått til :-D Har nå lest gjennom hele tråden din og det ser superflott ut :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, utrolig flott kino!

Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på kjøreriggen din, og jeg tror nok at jeg må skaffe meg noe lignende selv, etter hvert.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Dette var så flott, at jeg gikk rett ned og ommøblerte og senket lerretet mitt 30 cm.

Meget tøff kino.
    Enig med Skalle her, tror det er viktig og rett å ha lerretet så lavt at senter i lerret er sånn noenlunde i øyehøyde. Har selv tidligere hatt rack og centerhøyttaler foran lerret, og dette medfører svært ofte at lerret må moteres mye høyere enn den optimale synsvinkelen.

Lykke til med kjempefin og profft utført kino! Må nok også skaffe meg en slik kjørerigg på sikt!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Meget tøff kino.
    Takk Hyggelig at folk liker det arbeidet jeg har lagt ned i kinoen. Det å ha lerretet så langt ned var det første jeg tegnet opp når planeringen av kinoen startet.

Sitat Opprinnelig postet av jonniii
    Kjempeflott kino du har fått til :-D Har nå lest gjennom hele tråden din og det ser superflott ut :-D
    Takk Så hyggelig at du har lest gjennom hele tråden

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Enig, utrolig flott kino!

Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på kjøreriggen din, og jeg tror nok at jeg må skaffe meg noe lignende selv, etter hvert.
    Takk Jeg er veldig fornøyd med stol, ratt, gir og pedaler! Pedalene sitter ikke helt optimalt enda, så her har jeg en liten jobb å gjøre. Med litt aktiv kjøring så flytter de på seg. De må festes litt bedre. Jeg vil på det sterkeste anbefale å kjøpe Fanatec sitt ratt m/pedaler kontra Logitech sitt G27. Spesielt rattet er mye bedre!

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Enig med Skalle her, tror det er viktig og rett å ha lerretet så lavt at senter i lerret er sånn noenlunde i øyehøyde. Har selv tidligere hatt rack og centerhøyttaler foran lerret, og dette medfører svært ofte at lerret må moteres mye høyere enn den optimale synsvinkelen.

Lykke til med kjempefin og profft utført kino! Må nok også skaffe meg en slik kjørerigg på sikt!
    Takk Det er sant det. De aller fleste plasserer komponentene i front, sammen med en centerhøyttaler slik at de er nødt til å ha lerretet høyt på veggen. Jeg synes det er mye mer behagelig å ha det så langt ned at midten på lerretet er i øyehøyde.

Har lest gjennom tråden din også, fantastisk bygg! Virkelig imponert! I en så gjennomført kino må du ha en kjørerigg som står i stil FANATEC <--

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukket opp et brev fra UPS i går. Plutselig ble rattet fra fanatec 1000 kroner dyrere. Blir alltid like overrasket over hvor griske staten er. De har begge henda nede i lomma di hver gang du skal foreta deg noe. Uansett, Fanatec GT2 Clubsport er verdt penga! Utrolig imponert over det rattet til nå. Veldig glad for at jeg valgte dette fremfor Logitech G27.

Jeg har for moro skyld opprettet en egen side på Facebook for kinoen min. Så hvis folk er interessert så finnes den her: Uber Kino - Movie Theater | Facebook

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Dukket opp et brev fra UPS i går. Plutselig ble rattet fra fanatec 1000 kroner dyrere. Blir alltid like overrasket over hvor griske staten er. De har begge henda nede i lomma di hver gang du skal foreta deg noe. Uansett, Fanatec GT2 Clubsport er verdt penga! Utrolig imponert over det rattet til nå. Veldig glad for at jeg valgte dette fremfor Logitech G27.
    Hehe, fikk også et slikt "brev", inneholdene en liten regning for moms og tollbehandling på lysslynga. Men det skal de ha: Tollbehandling er mye raskere enn på posten, der varene gjerne blir liggende en ukes tid!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jeg helt enig i. Posten lever virkelig opp til det vi kaller for "kommunalt tempo".

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Fornøyd med Dreamscreen stolene? Ser du har noen nakkestøtter der, følger de med? Topp kino!

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •