Uber Kino (byggetråd) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 179
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tidligere vært på utkikk etter Logitech G27, men dette rattet er så og si umulig å få tak i. Logitech sliter med å produsere nok av en eller annen grunn fordi ingen her kan si nøyaktig når de får det inn på lager. Så jeg endte opp med å lese litt mer om hvilke alternativer som fantes. Kom over Fanatec sine ratt. De har nylig sluppet en ny modell som heter Porsche 911 GT2 Wheel. Etter å ha lest noen inntrykk av de få som har fått testet denne samt lest tester av de foregående modellene var det ingen tvil. Jeg var solgt. Bestilte Clubsport-utgaven som inneholder carbon-pendlere på rattet, to forskjellige girspaker (H-gir og sekvensielt) samt Clubsport-pedaler med justeringsmuligheter. Dette virket veldig proft, og det beste av alt. Det støtter ALLE konsoller, inkludert Xbox 360.

Mer info her:
    >>>Fanatec.com
    Fanatec Gameshop

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du si at de høytalerene er bedre egnet for hjemmekino enn "vanlige" høytalere som Klipch?

Veldig stilig ratt du fant! Pedalene ser jo bare helt konge ut.. Hvor og hva koster dette?

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennomført kino!

..husk å bruke hansker på det rattet der, så du ikke ødelegger grepet i skinnet..

Har du forresten fått oppleve Klipsch THX Ultra2 - systemet kontra JBL, som du har?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Vil du si at de høytalerene er bedre egnet for hjemmekino enn "vanlige" høytalere som Klipch?

Veldig stilig ratt du fant! Pedalene ser jo bare helt konge ut.. Hvor og hva koster dette?
    Det er nok en smaksak. Kjenner ikke så godt til Klipsch. Kjøpte ratt m/pedaler direkte fra FANATEC og måtte ut med ca 3700,- inkludert frakt til Norge. Sendes i løpet av januar.

Sitat Opprinnelig postet av DrHolm
    Gjennomført kino!

..husk å bruke hansker på det rattet der, så du ikke ødelegger grepet i skinnet..

Har du forresten fått oppleve Klipsch THX Ultra2 - systemet kontra JBL, som du har?
    Bør nesten ha full kjøredress også Har ikke fått høre Klipsch THX Ultra 2, så kan dessverre ikke svare på hvordan de er i forhold til hverandre. Etter hva jeg har lest av andre som har testet så høres det ut som Klipsch sitt sett er litt bedre. Prisen er jo også forskjellig, så "bang for buck" er kanskje JBL...

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning på neste post av deg, mrcradock

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt så mye tid i det siste, derfor er det en stund siden siste oppdatering. Har tatt noen nye bilder nå, men jeg må advare mot at rommet er litt rotete mens jeg jobber. Synes det er veldig greit å ha verktøyet lett tilgjengelig mens jeg jobber

Har montert to lysslynger på hver langside. 6 meter fra Clas Ohlson. Her er jeg på utkikk etter noe som lyser blått, men det er ikke lett å få tak i. Inntil videre blir det med løsningen fra Clas Ohlson. Montert tre LED-spotter i front (innenfor bredden til lerretet) samt to LED-spotter på hver sin langside. Bak blir det fire LED-spotter. Alle kjøpt fra Clas Ohlson.

Er nesten ferdig med å kle døren med molton. Når jeg bruker blits ser man noe hvitt på kantene av døren. Dette er umulig å se selv om man står helt inntil døren. Skal forsøke å utbedre dette samt gjøre noe med dørkarmen. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det sistnevnte. Dørhåndtaket er skjult fra alle sitteposisjoner siden døren bygger såpass langt ut fra rommet.

Her kan man se hvor mørkt det virkelig blir. Molton gjør virkelig jobben sin. Det er vanskelig å ta gode bilder uten å bruke stativ med så mye molton i rommet. Hvis du ser mellom Left og Center (høyttaler) så har jeg tatt vekk molton. Dette for å vise hvor stor forskjell det er med og uten molton.

Her er DreamScreen CineSeat ProMotor-stolene. Beklager at jeg ikke har ryddet. Når alt er ferdig skal jeg rydde rommet og ta noen gode bilder. Inntil det får dere nøye dere med disse rotebildene

Her har jeg kjøpt inn hobbyplater til platået på rad 2. Det vil bli ca 35 cm høyere enn første rad. Jeg følte at dette var det laveste jeg kunne gå, for samtidig å ha mulighet til å se hele bildet og uten å lage to trinn for å opp i sofaen. Mulig det blir to trinn uansett med tiden.

Kassen er ferdig bygd sammen og her prøvetestes den med sofaen. Den skal selvfølgelig kles med både molton og teppefliser når testingen er over. Til venstre kan du se noe av utstyret mens jeg venter på et rack. Vanskelig å finne et som passer perfekt med de målene jeg ønsker, så kanskje det blir til å bygge et rack selv.

Trekt molton på hele venstre vegg også. Dette er veggen hvor det er to vinduer. Jeg skal bygge hyller i disse vinduene, men har ikke helt funnet noen hyller som passer til mine mål, derfor blir de tildekt inntil videre.

Slik ser det ut på bakveggen. Her har jeg en del igjen å gjøre. Skal gå i gang med molton i kveld, samt feste en kant langs hele kassen. Skal også gjøre litt om på projektorfestingen fordi den er ikke helt i vater.

Til slutt et bilde av hvordan det ser ut fra ca første rad. Dette er tatt uten blits, og man ser lysslyngen på hver langside samt spottene over lerretet. Her kan man få et inntrykk av hvordan det vil bli når alt er ferdig. Fortsatt mange timer igjen...

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare DIGGER kinoen din

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leken kino. hvilken farge er detpå teppet?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo veldig tøft da! ble jo ett kjempe lerret da! me like!
    jeg liker veldig godt når bilde "fyller" rommet!

likte også veldig godt hvordan du har laget liv i teppet dit! ble kjempe kult, litt "racing" over det.. 8)

Da blir du vell ikke og se lengere på filmklubb kveld i AVShop kinoen lengere da? når du har fått det så bra hjemme!

Gratulere så mye!

Stian

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Jeg bare DIGGER kinoen din
    Takk for hyggelig ord

Sitat Opprinnelig postet av KaRLiBoY
    leken kino. hvilken farge er detpå teppet?
    Det er teppefliser på gulvet, av typen Lima 99 black fra Teppeabo.

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Dette ble jo veldig tøft da! ble jo ett kjempe lerret da! me like!
    jeg liker veldig godt når bilde "fyller" rommet!

likte også veldig godt hvordan du har laget liv i teppet dit! ble kjempe kult, litt "racing" over det.. 8)

Da blir du vell ikke og se lengere på filmklubb kveld i AVShop kinoen lengere da? når du har fått det så bra hjemme!

Gratulere så mye!

Stian
    Hyggelig at folk liker mine løsninger Jeg er av typen "size does matter", så jeg ville ha størst mulig lerret. Slik det er nå så er bilde meget stort. For enkelte kanskje litt for stort, men for meg; helt perfekt

Jeg kommer garantert til å fortsette å være med på AVForum sine filmkvelder. Sosialt med likesinnede entusiaster, også er det moro å sammenligne med hva man har hjemme. AVShop sin kino er av en helt annen klasse, men til meget stor inspirasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

newbie

Veldig bra post dette her!! jeg holder på å drømmer/lager hjemmekino. Er ekstremt nybegynner og vet ikke helt hva jeg holder på med tror jeg har pigget opp kjellergulvet i et rom som er samme areale som deg. Mangler bare litt høyde. Så langt så har det gått bra, destruktivt arbeid har jeg teken på!

jeg lurte bare på hvorfor det er så nøye med malingen når du skal ha molton over veggene? og skal den bare henge løst på veggen? går det ann å sette det fast med tappetlim?

sikkkert noen merkelige spørsmål jeg kommer med, noe som bekrefter at jeg er nybegynner! prøver å lese litt rundt på forumet, men det er et hav av informasjon her inne som kan være vanskelig å navigere i noen ganger

ble veldig inspirert av kinoen din! kommer til å se litt på denne når jeg skal begynne å bygge opp igjen rommet

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord og en glede å være til inspirasjon

Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar For å ta det med malingen først så er grunnen at hvis jeg skulle finne ut at jeg ikke vil ha molton i hele rommet så ville jeg ha en maling som passet til. Siden dette er et helt nytt hus var malerarbeid med i prisen. Veggene måtte jo males uansett

Molton kan festes på flere måter. Kontaktlim/tapetlim, dobbeltsidig teip eller du kan stifte den fast. Jeg brukte sistnevnte. Så lenge man plasserer stiftene strategisk så blir de ikke synlige. Når jeg ser film er ingen av stiftene her synlige. Jeg er veldig var på gjenskinn og slikt, så har brukt mye tid på å få det helt sort.

Lykke til med kinobyggingen din!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gjennomført to filmkvelder i kinoen. Den første ble det vist Transformers og Transformers: Revenge of the Fallen. Fruen var bortreist så vi fikk muligheten til å skru opp volumet på maks. Toeren var på alle måter, bortsett fra handlingen, bedre enn eneren. Veldig bra lydspor som virkelig fikk satt høyttalerne på prøve. Den andre kvelden ble det vist Alien og Aliens. To filmer av en helt annen type. Relativt rolige lydspor. Det mest imponerende her er hvor bra bilde har blitt. Jeg husker godt at DVD-versjonene (de har blitt gitt ut ved flere anledninger) av disse filmene ikke var så god. Med tanke på at de to filmene er fra henholdsvis 1979 og 1986 synes jeg bildekvaliteten var imponerende bra på BD-utgivelsen.

Bildet i kinoen er jeg knallfornøyd med. Projektoren er proffkalibrert av Gorm Sørensen. Lite å utsette på den. Lyden føler jeg at det er en del å jobbe med fortsatt, spesielt for bakre rad. Førte rad begynner å bli veldig bra. Her har jeg tatt førsterefleksjonene rundt om og det har virkelig forbedret lydbildet. Lyden ble mye mer konsentrert og behagelig å høre på nå. På bakre rad har jeg foreløpig ikke gjort noen akustiske tiltakt, så her er ikke lyden like bra. Grunnen til at jeg går litt sakte frem med de akustiske tiltakene er at jeg ikke vil overdempe rommet. Hvis man gjør det så dreper man til slutt all lyd. Jo mer demping jeg foretar, jo mer må jeg skru opp lyden. Overraskende hvor mye effekt bare noen få akustikkplater kan gjøre.

Det neste på planen er å bli ferdig med molton på bakveggen samt akustikkplater/bassfeller. Angående diffusorene så er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal feste de siden de er laget av plastikk. Skal jobbe med kinoen i kveld, så da blir det sikkert en oppdatering i kveld eller i morgen på arbeidet.

PS! Det har gått litt sakte fremover med kinoen de siste ukene grunnet betennelse i armen. Så fort jeg begynner å belaste armen med tungt arbeid begynner den å hovne opp. Det kommer av allergisprøyter jeg tar hver uke. Bare tre uker til så er jeg ferdig for denne sesongen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite å oppdatere siden i går. Jeg var en tur hos Clas Ohlson og kjøpte noen Waveman-produkter. Fjernkontroll og noen sendere. Skal teste disse i kveld. Ellers begynte jeg med planleggingen av bakveggen. Siden jeg ikke har funnet noe rack til alt utstyret, så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få den beste løsningen. Racket kan være inntil 100 cm bredt, mens høyden kan være opptil 90-100 cm. Når det gjelder hyllene skal de være på ca 90x120 med en dybde på under 20 cm. Om jeg ikke finner noe ferdigvare blir det til at jeg lager dette selv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig tøft lerret med buet form. På bildet ser det ut som at veggen (eller dempematerialet) fortsetter i en bue ut til sideveggen, det ser veldig bra ut.

Høyttalerene henger jo veldig høyt oppe, jeg lurer på om du er fornøyd med lydbildet likevel eller blir det en kompromiss synes du?

Jeg har Logitech G27, har ikke brukt den mye, men Porsche-rattet ser ihvertfall mye bedre ut. Lurer på om det også er bedre å bruke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vidvinkelen forsterker "buen" litt. Det er bassfeller som er på hver side av lerretet. Passet veldig bra

Høyttalerne er vinklet nedover, og derfor anbefales det å montere de så høyt oppe på veggen som mulig. Man hører at lyden kommer fra over lerretet hvis man hører nøye etter. Ingen tvil om at det mest ideelle hadde vært og hatt høyttalerne plassert bak lerretet i øreposisjon (men da måtte de vært vinklet 0 grader), men da måtte jeg hatt større rom. Det er uansett små detaljer og ikke noe som plager meg.

Det er forresten veldig behagelig med såpass "gjemte" høyttalere. De er nesten usynlige i front. Har tidligere hatt store synlige høyttalere i front, og det er nå mye mer behagelig å se film. Mer kinofølelse.

Har du brukt G27 sammen med Playseat (eller en annen stol) eller alene? Etter å ha lest og sett mange tester virker det som om G27 og GT2 er begge gode ratt, men at GT2 har litt større ratt, bedre girspak og pedaler. Fikk e-post fra Fanatec om at de sender ut uke 7 eller 8. Gleder meg

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner.

Jeg har brukt G27 montert på et bord som jeg satt foran et orginalt sete fra en M3 E46 som jeg hadde stående. Dette fungerte veldig bra, men har spilt veldig lite fordi jeg ikke har giddet å lage til denne midlertidige løsningen. Jeg vil si at et playseat er et absolutt must! Du må sitte riktig for at det skal bli en bra opplevelse. Så også en review på en rumperister påmontert et playseat, det virket veldig tøft!

Noe av det morsomste jeg har spilt er et gammelt arcadespill som heter GTI Club+. Det må du bare prøve (lastes ned fra PlayStation Network), hvis du har PS3 da. Enkel, men ren og pen grafikk. Det går veldig fort opp og ned bakker og rundt svinger, så en får kjørt seg, sinnsykt artig ihvertfall.

Manuell gir gidder jeg ikke bruke, men nå har jeg jo bil med SMG-gir (på rattet) i virkeligheten også.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tatt meg tid til å lese hele tråden din! Veldig kult prosjekt! Gleder meg til å følge med videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter ikke hvordan denne tråden har glidd imellom andre tråder, men DU verden så lekkert det ble

Som tidligere nevnt, utrolig pent å se lerretet fyller nesten hele veggen.

Slike tråder som det her gjør at det klør enda mer i fingrene å få flyttet i nye huset og sette igang selv. (2 uker igjen)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har du hvitt eller grått lerret? Skal kjøpe TW5500 men er usikker på lerret.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •