Stylus sin kinotråd - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 273
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det er litt å tenke på ja
    Tanken min er å fylle opp rommet med det som skal være av møbler og sånt, og deretter henge opp slike lyddempende tiltak. Må vel kunne funke det? Med litt eksperthjelp fre deg
    Men du har en plan om hvordan det blir, så tar vi det derfra når vi treffes.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Men du har en plan om hvordan det blir, så tar vi det derfra når vi treffes.
    Ja, det har jeg Så får du se dimensjonene i rommet og tenkt litt du også. Blir trivelig! Så får du inspisert kåken og stueanlegget også HEHE.

Det har jeg satt opp litt mer etter fruens preferanser, og det er igrunne helt greit siden jeg får et eget lekerom i kjellern

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er å dempe første refleksjon. Nå er ikke Dali de værste HT i klassen å jobbe med.
    Med første refleksjon tenker jeg på sideveggene.
    Taket kan jo også være nødvendig.
    Du bør også dempe døra med disse.
    Har du 90 dør så passer to slike perfekt.
    Jeg har vel vært heldig med denne stua på mine høytalere, vil ikke si jeg merker noe difuss lydbilde her egentlig. Hadde litt boomy bass men mye av det er borte nå, gjorde litt under med litt annerledes plassering og mer vekk fra bakvegg. Hadde jeg ikke hatt vindu vedsiden av den ene høytalern hadde jeg nok dratt de mer ut fra veggen, men skal ikke klage for de spiller jo bra her så jeg skal føle meg glad for det egentlig.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du de jeg hadde i det gamle rommet mitt??

Acoustic Tuning

Kan sikkert fikse en fin pris. Skal han noen selv også.
    Biltema sine er ikke noe særlig.
    De er alt for tynne. Det fjærne ikke noe særlig med ekko selv om de demper godt fra 700Hz og oppover.
    okay, regnet egentlig med at de fra biltema ikke var spesielt egnet til dette hehe, men hvem av de forskjellige annbefaler du da? en ting jeg lurer på, åssen finner man første refleksjonen? er det en viss avstand fra høytaleren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    okay, regnet egentlig med at de fra biltema ikke var spesielt egnet til dette hehe, men hvem av de forskjellige annbefaler du da? en ting jeg lurer på, åssen finner man første refleksjonen? er det en viss avstand fra høytaleren?
    Eksempel: La oss si du har venstre front HT ca 30 cm fra sideveggen. Du setter deg i sweetspot i sofaen, får en kamerat/kone etc til å ta et speil langs veggen rett ved siden av høyttaleren, speilet skal selvsagt ligge langs veggen. Dra speilet mot sweetspot, men da langs veggen. Da du ser høyttaleren i speilet kan du montere opp et dempepanel i høyde med diskanten og nedover. To panel kan gjøre en god jobb. Dette er en forenklet måte å gjøre det på. Det kommer også ann på høyttalerens spredning.
    Håper du forsto hva jeg mente. Ikke lett å forklare dette skriftelig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at det ikke funker, men det finnes nok panel som er mer egnet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempel: La oss si du har venstre front HT ca 30 cm fra sideveggen. Du setter deg i sweetspot i sofaen, får en kamerat/kone etc til å ta et speil langs veggen rett ved siden av høyttaleren, speilet skal selvsagt ligge langs veggen. Dra speilet mot sweetspot, men da langs veggen. Da du ser høyttaleren i speilet kan du montere opp et dempepanel i høyde med diskanten og nedover. To panel kan gjøre en god jobb. Dette er en forenklet måte å gjøre det på. Det kommer også ann på høyttalerens spredning.
    Håper du forsto hva jeg mente. Ikke lett å forklare dette skriftelig
    aha det skjønte jeg det var gentlig ganske bra forklart da vet jeg åssen det gjøres vet ikke åssen cm9 er på spredning jeg, eller åssen de er og jobbe med har du vært borti de før eller? greie priser på den siden da kommer til og bestille litt derfra når jeg har kommet meg på plass i auli hehe

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at det ikke funker, men det finnes nok panel som er mer egnet.
    jepp er enig:P de er jo trossalt ment for demping i kasse hehe:P

ps, blir nok litt prat om dette på horten messa og eventuelt hos waters :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Det har vært litt stille i kinoen den siste uken. Gulvet er rensket for korkrester, og limet er på vei av, men eller har det ikke skjedd stort.
    Får besøk til uka og håper å ta en avgjørelse på hvilken type teppe og slikt jeg skal bruke.
    Så er det egentlig bare å vente på at septemberlønna skal komme før det skjer noe mer. Listene jeg trenger koster ikke stort, så de kan jeg egentlig bare handle inn. Må bare finne en bil med mulighet for 5meterslengder på taket eller noe. Hmmm har funnet ut at jeg må få meg en litt mer praktisk bil neste gang :P

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt stille i kinoen den siste uken. Gulvet er rensket for korkrester, og limet er på vei av, men eller har det ikke skjedd stort.
    Får besøk til uka og håper å ta en avgjørelse på hvilken type teppe og slikt jeg skal bruke.
    Så er det egentlig bare å vente på at septemberlønna skal komme før det skjer noe mer. Listene jeg trenger koster ikke stort, så de kan jeg egentlig bare handle inn. Må bare finne en bil med mulighet for 5meterslengder på taket eller noe. Hmmm har funnet ut at jeg må få meg en litt mer praktisk bil neste gang :P
    Ang det med lange lister, kanskje dette er å få kjøpt på Trelasten? dem leier ut en bil for en 50 lapp.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ang det med lange lister, kanskje dette er å få kjøpt på Trelasten? dem leier ut en bil for en 50 lapp.
    Det skal jeg jammen sjekke ut! De har jo helt sikkert enkle lister jeg kan bruke der
    Leier de ut de blå mazda pickupene sine?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier de ut de blå mazda pickupene sine?
    Jepp, min mor lånte en sånn en gang for en stund siden og da kostet det bare 50 kr og jeg tror det koster det enda.

Etter ett sjapt søk på google fant jeg ett bildet. Bildet ville ikke legges inn.

Men her er linken til bildet. Google Bilder-resultat for http://www.trelastomsetning.no/bilder/dettebildet3.JPG

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jepp, min mor lånte en sånn en gang for en stund siden og da kostet det bare 50 kr og jeg tror det koster det enda.

Etter ett sjapt søk på google fant jeg ett bildet. Bildet ville ikke legges inn.

Men her er linken til bildet. Google Bilder-resultat for http://www.trelastomsetning.no/bilder/dettebildet3.JPG
    Kjørte forbi der idag, og jammen har de utleie enda ja Genialt! Må sprette innom der en deg og sjekke priser på listene også.
    Takk for tipset!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med! 8)

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han har sovnet på gulvet sammens med limrestene, sitter fast i gulvet enda så vi får holde ut litt til tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tror han har sovnet på gulvet sammens med limrestene, sitter fast i gulvet enda så vi får holde ut litt til tenker jeg.
    Hehe, skulle nesten tro det var det som hadde skjedd ja

Det er kriminelt mye jobb om dagen, så ting tar tid i kjellern. Gulvet er rensket, men det er fortsatt lim der som må fjernes :P Varmepistolen og skrapa ligger klar, men får ikke gjort noe før over helgen. Må prøve å være ferdig så jeg kan legge gulv innen et par uker! Er ikke allverden av jobb igjen, men det er mange skjær i sjøen akkurat nå :P

Skal legge ut bilder så fort det skjer noe!

Hyggelig dere følger med Det motiverer!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teppe

Vi skriver 8.september og det går enda sakte fremover her. I påvente av at noe penger skal sprette inn på kontoen, har jeg vært å sett litt på tepper idag.
    Ble anbefalt teppefliser av gutta i teppebutikken. De hadde følgende gode argumenter:

- Slipper liming
    - Lett å legge selv
    - Kan bytte EN flis om jeg skulle være uheldig å søle noe
    - Billigere enn helt teppe grunnet at jeg har mer enn 4m bredde på rommet (5 meters teppebredde blir vesentlig dyrere enn 4m, som er litt mer standard)
    - Meget slitesterkt med hardt underlag på selve teppet
    - Enkelt å tilpasse i hjørner da man bare riper på plasten under teppet med kniv, og brekker av perfekte biter

De hadde flere teppetyper lagt frem og teppeflisene så pene ut. Man ser jo at det er fliser, men det var jammen ikke helt enkelt heller. Så lenge man legger dem med busten samme vei så så det meget pent ut.

Noen som har formeninger i den ene eller andre retningen mtp teppe vs. teppefliser?

Vedlegger et par fargeprøver jeg fikk låne med. Jeg heller litt mot den mørkeste grå, men er alltid åpen for forslag og tanker. Jeg har jo ganske lyse vegger og tak, så det er kanskje greit å ha mørkt gulv?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skriver 8.september og det går enda sakte fremover her. I påvente av at noe penger skal sprette inn på kontoen, har jeg vært å sett litt på tepper idag.
    Ble anbefalt teppefliser av gutta i teppebutikken. De hadde følgende gode argumenter:

- Slipper liming
    - Lett å legge selv
    - Kan bytte EN flis om jeg skulle være uheldig å søle noe
    - Billigere enn helt teppe grunnet at jeg har mer enn 4m bredde på rommet (5 meters teppebredde blir vesentlig dyrere enn 4m, som er litt mer standard)
    - Meget slitesterkt med hardt underlag på selve teppet
    - Enkelt å tilpasse i hjørner da man bare riper på plasten under teppet med kniv, og brekker av perfekte biter

De hadde flere teppetyper lagt frem og teppeflisene så pene ut. Man ser jo at det er fliser, men det var jammen ikke helt enkelt heller. Så lenge man legger dem med busten samme vei så så det meget pent ut.

Noen som har formeninger i den ene eller andre retningen mtp teppe vs. teppefliser?

Vedlegger et par fargeprøver jeg fikk låne med. Jeg heller litt mot den mørkeste grå, men er alltid åpen for forslag og tanker. Jeg har jo ganske lyse vegger og tak, så det er kanskje greit å ha mørkt gulv?
    det så jo genialt ut da tror jeg også hadde gått for den mørkeste ja, da syns ikke alt bøsset heller hehe... fikk du vite noe pris eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det så jo genialt ut da tror jeg også hadde gått for den mørkeste ja, da syns ikke alt bøsset heller hehe... fikk du vite noe pris eller?
    Tror kanskje det blir det ja.
    Vel, for de teppeflisene koster det ca.5000kr. Jammen ikke helt gratis!
    Omtrent samme pris som helt teppe fra 4 meters rull. Fra 5 meters rull koster det borti 7k.
    På en måte frister det litt med helt teppe, men det praktiske med fliser er litt ålreit også Det er også litt enklere å tilpasse rundt den lille muren ved ovnen min.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje det blir det ja.
    Vel, for de teppeflisene koster det ca.5000kr. Jammen ikke helt gratis!
    Omtrent samme pris som helt teppe fra 4 meters rull. Fra 5 meters rull koster det borti 7k.
    På en måte frister det litt med helt teppe, men det praktiske med fliser er litt ålreit også Det er også litt enklere å tilpasse rundt den lille muren ved ovnen min.
    såpass ja, nei det var ikke gratis nei hehe.. trodde ikke det var så dyrt:P men man må jo ha hehe.. men det kommer til og forandre hele rommet da

ja det må jo være mye lettere og tilpasse så det lønner seg nok vil jeg tro sikkert litt gøy og legge også:P

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •