Stylus sin kinotråd - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 273
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette ser veldig bra ut og det skal bli moro å se på sluttresulat, virker som at det ikke er lenge til og når man får på dette teppet så er jammen mye gjort. Legge opp litt belysning og gardiner så er det nesten oppe og går, du får prøve deg litt frem med lyden og se om det trengs demping. Kanskje dempe ned hjørner og første refleksjoner. Daniel kan nok hjelpe deg litt også på dette området, er jo greit å få litt hjelp så man får ting til å spille optimalt og selv synes jeg slik hjelp er gullverdt.
    Takker
    Er spent på sluttresultatet jeg også. Får jobbe litt med å få av det gamle limet, så er mye gjort. Teppe på, gardiner opp og evnt lage noe for å dempe lyset helt så blir det bra.
    Belysning blir enkelt fra Clasern tror jeg.

Ja, håper Daniel tar seg tiden til å hjelpe meg litt med kalibrering. Det trengs Jeg er jo ikke noe guru på det akkurat. Koble opp kan jeg, men finkalibreringen og plassering tror jeg nesten jeg kunne tenkt meg litt hjelp til. Du er hjertelig velkommen til å se på saken du også

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja dette går jo over all forventning hehe.. du er jo ferdig før jeg får begynt hehe:P men det ser bra ut ! blir veldig spennende og se åssen teppe du går for nå men er enig med waters, jeg hadde også dempet litt ekstra utenom gardiner ps, jeg er blikkenslager så kan lage rammer av rustfritt eller svart til og ha demping i skal lage meg noen selv og se åssen det blir først

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    se her ja dette går jo over all forventning hehe.. du er jo ferdig før jeg får begynt hehe:P men det ser bra ut ! blir veldig spennende og se åssen teppe du går for nå men er enig med waters, jeg hadde også dempet litt ekstra utenom gardiner ps, jeg er blikkenslager så kan lage rammer av rustfritt eller svart til og ha demping i skal lage meg noen selv og se åssen det blir først
    Hehe, går nesten over egen forventning også! Moro å se at det skjer noe. Bare passe meg så jeg ikke blir helt utslitt...
    Ja, demping må nok på plass Regner med å henge opp noe på høyreveggen for å dempe førsterefleksjoner, og noe bak gardinene på venstre siden for samme formål. Uansett skal saker og ting inn før jeg tar noen avgjørelser på det.
    Åhh, tøft! Kanskje det kunne vært noe!
    Jeg må innrømme at jeg har minimalt med kunnskap om hvordan akustikkplatene kommer levert, og om de må inn i rammer eller noe for å bli pene Sånn sett kunne jo enkle stålrammer vært noe! takk for tips

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, går nesten over egen forventning også! Moro å se at det skjer noe. Bare passe meg så jeg ikke blir helt utslitt...
    Ja, demping må nok på plass Regner med å henge opp noe på høyreveggen for å dempe førsterefleksjoner, og noe bak gardinene på venstre siden for samme formål. Uansett skal saker og ting inn før jeg tar noen avgjørelser på det.
    Åhh, tøft! Kanskje det kunne vært noe!
    Jeg må innrømme at jeg har minimalt med kunnskap om hvordan akustikkplatene kommer levert, og om de må inn i rammer eller noe for å bli pene Sånn sett kunne jo enkle stålrammer vært noe! takk for tips

hehe det er morsomt da ja men nå har du ikke mye igjen da blir gøy og henge opp gardiner og montere opp lys og diverse ja det høres bra ut, blir sikkert knall med litt demping

nei jeg aner ikke selv jeg asså, aldri hatt noe akustikkplater hehe, men har vært innom tanken og kjøpe noe glava eller sånn dempematter fra biltema:P sånne som er eggekarton formet lissom.. men vet ikke om det er like bra som skikkelige plater jeg :P men kunne vært kult med en rustfri ramme eller no skal lage en til meg selv så får vi se åssen de blir kanskje jeg må starte masse produksjon hehehe.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Er spent på sluttresultatet jeg også. Får jobbe litt med å få av det gamle limet, så er mye gjort. Teppe på, gardiner opp og evnt lage noe for å dempe lyset helt så blir det bra.
    Belysning blir enkelt fra Clasern tror jeg.

Ja, håper Daniel tar seg tiden til å hjelpe meg litt med kalibrering. Det trengs Jeg er jo ikke noe guru på det akkurat. Koble opp kan jeg, men finkalibreringen og plassering tror jeg nesten jeg kunne tenkt meg litt hjelp til. Du er hjertelig velkommen til å se på saken du også
    Du får nesten bare si i fra når det blir grønt lys, vi kommer mannsterke og gjør inspeksjon av jobben som er gjort vi veit du. Vi er jo nesten "fagfolk".... Ehh. tar tilbake den gett, men i hvertfall så kanskje vi kan komme med råd og innspill til dette rommet ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det er morsomt da ja men nå har du ikke mye igjen da blir gøy og henge opp gardiner og montere opp lys og diverse ja det høres bra ut, blir sikkert knall med litt demping

nei jeg aner ikke selv jeg asså, aldri hatt noe akustikkplater hehe, men har vært innom tanken og kjøpe noe glava eller sånn dempematter fra biltema:P sånne som er eggekarton formet lissom.. men vet ikke om det er like bra som skikkelige plater jeg :P men kunne vært kult med en rustfri ramme eller no skal lage en til meg selv så får vi se åssen de blir kanskje jeg må starte masse produksjon hehehe.
    ja, det gleder jeg meg veldig til! Blir nok trivelig der

Hehe, du får mekke noe og se åssen det blir. Dukker det opp noen ideer får du bare hyle ut! Masseproduksjon for avforum som bi-inntekt er ikke feil HEHE

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nesten bare si i fra når det blir grønt lys, vi kommer mannsterke og gjør inspeksjon av jobben som er gjort vi veit du. Vi er jo nesten "fagfolk".... Ehh. tar tilbake den gett, men i hvertfall så kanskje vi kan komme med råd og innspill til dette rommet ditt.
    Hehehe! Ja, jeg har vurdert å innkalle til møte snart. Ta noen ideer før siste finish blir gjort.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det gleder jeg meg veldig til! Blir nok trivelig der

Hehe, du får mekke noe og se åssen det blir. Dukker det opp noen ideer får du bare hyle ut! Masseproduksjon for avforum som bi-inntekt er ikke feil HEHE
    ja det blir sikkert supert håper det blir en liten tittetur etterhvert da hehe.. jepp skal gjøre det skal snuse litt utover så sier jeg i fra men er det noen som vet om åssen dempe plater man kan bruke? hehe nei, penga går rett til anlegg hehe.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite forslag..

Dempemateriale for høyttalere, 5 stk. - Biltema

kanskje legge 3 stk i en rustfri ramme? tror det kunne vært drit fett og se på, får litt sånn lyd rom følelse:P men vet om dette funker så bra med tanke på lyden da? det er jo det som er poenge hehe.. har dere noen tanker??

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du de jeg hadde i det gamle rommet mitt??

Acoustic Tuning

Kan sikkert fikse en fin pris. Skal han noen selv også.
    Biltema sine er ikke noe særlig.
    De er alt for tynne. Det fjærne ikke noe særlig med ekko selv om de demper godt fra 700Hz og oppover.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite forslag..

Dempemateriale for høyttalere, 5 stk. - Biltema

kanskje legge 3 stk i en rustfri ramme? tror det kunne vært drit fett og se på, får litt sånn lyd rom følelse:P men vet om dette funker så bra med tanke på lyden da? det er jo det som er poenge hehe.. har dere noen tanker??
    Helt enig i at det kunne sett kult ut! Enkel svart stålramme rundt, også smokke opp på veggen.
    De der er vel strengt tatt beregnet for bruk inni høyttalere, men det kan godt være de egner seg greit til å dempe førsterefleksjoner rimelig godt? Dette merker jeg at jeg har uvanlig lite kunnskap om

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Husker du de jeg hadde i det gamle rommet mitt??

Acoustic Tuning

Kan sikkert fikse en fin pris. Skal han noen selv også.
    Biltema sine er ikke noe særlig.
    De er alt for tynne. Det fjærne ikke noe særlig med ekko selv om de demper godt fra 700Hz og oppover.
    Ja, husker de! Likner jo en del på de billige biltemasakene, men er antakelig bedre. Her må jeg bare si jeg stoler på deg, for jeg aner ingenting om det hehe!
    Har du noe anelse om hva de kan koste, og evnt hvor mange jeg trenger?? ja, poenget er jo å stanse ekkolyden fra veggen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, husker de! Likner jo en del på de billige biltemasakene, men er antakelig bedre. Her må jeg bare si jeg stoler på deg, for jeg aner ingenting om det hehe!
    Har du noe anelse om hva de kan koste, og evnt hvor mange jeg trenger?? ja, poenget er jo å stanse ekkolyden fra veggen
    Har du kaffe så kommer jeg på en titt. Men du er jo så J.... treg til å invitere :lol:
    Iallefall 6 stk.
    Men må se rommet først.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kaffe så kommer jeg på en titt. Men du er jo så J.... treg til å invitere :lol:
    Iallefall 6 stk.
    Men må se rommet først.
    Haha!! Jeg veit :O Beklager det der... ting tok mer tid i stua og soverommet enn antatt, så derfor det har tatt litt tid. Male, male i begge de rommene også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet man hvor mange dempeplater man trenger ? Det med akustikk og slik har jeg aldri skjønt bæret av, men fordel å fylle rommet med saker så man slepper ekko og refleksjoner i hvertfall.

Synes du skal gå til investering av disse og fylle dem opp med filmer og musikk, et rom trenger en svær ladning med media og mate spillerne med.

IKEA | Oppbevaring | DVD- og CD-møbler | BENNO | DVD-søyle

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet man hvor mange dempeplater man trenger ? Det med akustikk og slik har jeg aldri skjønt bæret av, men fordel å fylle rommet med saker så man slepper ekko og refleksjoner i hvertfall.

Synes du skal gå til investering av disse og fylle dem opp med filmer og musikk, et rom trenger en svær ladning med media og mate spillerne med.

Ja, jeg regner med å ha noen sånne i rommet Har noen, og håper å trenge fler etterhvert. Har et glimrende hjørne bak hvor de kan få bo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det viktigste er å dempe første refleksjon. Nå er ikke Dali de værste HT i klassen å jobbe med.
    Med første refleksjon tenker jeg på sideveggene.
    Taket kan jo også være nødvendig.
    Du bør også dempe døra med disse.
    Har du 90 dør så passer to slike perfekt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg regner med å ha noen sånne i rommet Har noen, og håper å trenge fler etterhvert. Har et glimrende hjørne bak hvor de kan få bo.
    Det er godt å høre vettu, i dag har jeg jammen vært elektriker også, mor måtte fjerne et gammalt lysarmatur ikke funka no særlig lengre og fikk fjerna dette og erstattet med et nytt armatur fra herr Clas O.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er å dempe første refleksjon. Nå er ikke Dali de værste HT i klassen å jobbe med.
    Med første refleksjon tenker jeg på sideveggene.
    Taket kan jo også være nødvendig.
    Du bør også dempe døra med disse.
    Har du 90 dør så passer to slike perfekt.
    Det er litt å tenke på ja
    Tanken min er å fylle opp rommet med det som skal være av møbler og sånt, og deretter henge opp slike lyddempende tiltak. Må vel kunne funke det? Med litt eksperthjelp fre deg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre vettu, i dag har jeg jammen vært elektriker også, mor måtte fjerne et gammalt lysarmatur ikke funka no særlig lengre og fikk fjerna dette og erstattet med et nytt armatur fra herr Clas O.
    Se der ja! Godt du hjelper mor Er greit å ikke ha ti tommeltotter når slikt skal fikses.
    Clas funker bra på mye!

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •