Stylus sin kinotråd - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 273
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Takk for det
    Joa, kan ikke klage! Går sakte, men sikker fremover med de siste detaljene. Hehe, ja må vel nesten gjøre det. Skal se om jeg finner noen lister eller klips i kjellern.
    Haha, jeg monterte lerretet i stua, og jammen var det for stort ned trappa. Da ble det en tur ut i hagen og ned gjennom kjellerdøra gitt. Godt det var mørkt ute, ellers hadde vel naboene lurt fært
    Det er det som er virkelig show da serru, skal synes og at naboene titter er bare pluss for da driver du med noe som int. dem. Ganske enkelt sånn sett og casa del waters skjer det ytterst lite for tiden. Vært stille lenge så vi får se hva som skjer, hadde håpet noen beit på Mentor'n før jul. Vi får ha is i magen og det er en svær klump der alle rede, smelter ikke med det første for å si det sånn. Var det lett og sette sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er det som er virkelig show da serru, skal synes og at naboene titter er bare pluss for da driver du med noe som int. dem. Ganske enkelt sånn sett og casa del waters skjer det ytterst lite for tiden. Vært stille lenge så vi får se hva som skjer, hadde håpet noen beit på Mentor'n før jul. Vi får ha is i magen og det er en svær klump der alle rede, smelter ikke med det første for å si det sånn. Var det lett og sette sammen?
    Ja, er jo artig med naboer som gliser
    Is i magen er lurt. Tok et par mnd å sege de gamle høyttalerne mine. Men jammen gikk det til slutt.

Det var rimelig enkelt å montere. Ramma og duken var meget enkelt og fint å få stramt. Måtte litt nøyaktig måling til for å få det opp på veggen, og jeg syns kanskje ikke oppheget var det mest gjennomtenkte jeg har sett, men det henger da der. Satse på det ikke faller ned når jeg får suber i hus etterhvert

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Blir jo ordentlig bra! Å dæven den senteren var større en jeg faktisk trodde Fikk den ved siden av mentor 6, så ble det litt perspektiv ja
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer så mye! Blir jo ordentlig bra! Å dæven den senteren var større en jeg faktisk trodde Fikk den ved siden av mentor 6, så ble det litt perspektiv ja
    Takker og bukker
    Hehe, centeren er rimelig diger! Nesten overraskende når man pakker den ut. Låter stort også da. Passer meget bra sammen med 6erne som frontrekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Du kan også fint bruke høye emballasjeesker, om du fortsatt har emballasjen til dine dali så kan du fint bruke det.

Dette med kamera kan ikke jeg selv så godt heller, jeg tar mange bilder når jeg tar bilder så sjekker jeg på alle bildene og velger ut dem som jeg syns er finest.

Jeg har ett stativ som du sikkert kan låne hvis du vil.
    Det var igrunn et enkelt og greit tips. Se in jeg får til noe imorgen når det er lyst. Tror jeg har et stativ liggende et sted Bare lete litt hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er jo artig med naboer som gliser
    Is i magen er lurt. Tok et par mnd å sege de gamle høyttalerne mine. Men jammen gikk det til slutt.

Det var rimelig enkelt å montere. Ramma og duken var meget enkelt og fint å få stramt. Måtte litt nøyaktig måling til for å få det opp på veggen, og jeg syns kanskje ikke oppheget var det mest gjennomtenkte jeg har sett, men det henger da der. Satse på det ikke faller ned når jeg får suber i hus etterhvert
    Det er godt å høre og det er no møkk når ting er knot, da begynner det virkelig å ligne en kino som du har ønsket deg. Opphenget funker vel så lenge det går og Grandview er jo annerkjent leverandør av lerret, kvaliteten burde vel holde til prisen av hva de koster i hvertfall.

Når det kommer subber hva har du tenkt på der da? Er det snakk om SVS eller noe i den duren, du snakka litt om stativer så jeg har en god en her.

SOUNDSTYLE X122 Kristiansand

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jammen nissen vært på tidlig besøk her Nytt lerret montert og hengt på plass. Valget falt på 100" Grandview med grå duk. Har målt og målt og fant ut at 100" var det største som gikk, så da ble det selvsagt det haha!

Meget fornøyd med resultatet, og det er diggbart å endelig ha bilde som fyller duken perfekt. Moro!

Dette begynner og se meget bra ut

Vil gi deg en anbefaling/tips (Kan godt være du har tenkt på dette) ; male taket i en mørkere farge eller plate taket med plater trukket i molton, så slipper du gjenskinn fra PJ .
    I tillegg så får du demping med på kjøpet

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja! det ble nice med rammelerret ja rommet ditt har blitt veldig bra

du burde få tak i akustikk plater hvis du har mulighet så kan jeg skaffe det billig til deg men da må du hente de i stovner 10 plater til 600kr 30mm tykke.. fikk mine ned i rommet på torsdag og er fortsatt i sjokk hvor stor forbedring det blir! det er sykt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre og det er no møkk når ting er knot, da begynner det virkelig å ligne en kino som du har ønsket deg. Opphenget funker vel så lenge det går og Grandview er jo annerkjent leverandør av lerret, kvaliteten burde vel holde til prisen av hva de koster i hvertfall.

Når det kommer subber hva har du tenkt på der da? Er det snakk om SVS eller noe i den duren, du snakka litt om stativer så jeg har en god en her.

SOUNDSTYLE X122 Kristiansand
    Er alltid gøy når ting begynner å ta form. Må egentlig si rommet har blitt over all forventning Har neeeesten klart å holde meg til budsjett også. Hvertfall det foreløpige budsjettet. Må vel utvide det litt når suber skal i hus.
    Ja, jeg regner med lerretet holder seg på plass. Det ble skikkelig pent hvertfall!

Angående suber må jeg innrømme at jeg tenker SVS ja. Har funnet ut at bassresponsen er rimelig god i rommet allerede, så sub til musikk er det ikke veldig behov for. Derfor tenker jeg at SVS med sin kjellerdype kinobass må være midt i blinken. Ser for meg å spare til et par av de minste tubene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Villa123
    Dette begynner og se meget bra ut

Vil gi deg en anbefaling/tips (Kan godt være du har tenkt på dette) ; male taket i en mørkere farge eller plate taket med plater trukket i molton, så slipper du gjenskinn fra PJ .
    I tillegg så får du demping med på kjøpet
    Takk skal du ha! Hyggelig med sånne tilbakemeldinger

Hehe, har tenkt tanken ja. Malte taket hvitt fordi jeg bruker rommet minst like mye til musikk og hygge uten at filmer ruller. Er litt trivelig at rommet ikke er alt for mørkt da. Taket er også ganske lavt, så jeg tenkte også at med lys farge ville det ikke virke like lavt som om jeg tok en mørk farge. Kan være det er helt på bærtur men... :lol:
    Helt enig i at det ikke er ideelt til film, men foreløpig tror jeg at jeg lar det være. Skal ha opp noen dempeplater i taket som sannsynligvis dekker litt der hvor refleksjonene er verst. Håper at det kan hjelpe litt det også

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    se her ja! det ble nice med rammelerret ja rommet ditt har blitt veldig bra

du burde få tak i akustikk plater hvis du har mulighet så kan jeg skaffe det billig til deg men da må du hente de i stovner 10 plater til 600kr 30mm tykke.. fikk mine ned i rommet på torsdag og er fortsatt i sjokk hvor stor forbedring det blir! det er sykt!
    Mange takk!! Har ønsket meg det hele tiden, og endelig kunne jeg kline til når lønna kom.
    Yes sir, dempeplater skal på plass. Har fått tips om å ha noen i taket og noen på siden foran frontene. Dempe førsterefleksjoner og rommet som sådan.
    Takk for tilbudet Skal ta det opp til vurdering! Hvor store er platene?

Tøft! Hvordan vil du si forbedringen er?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk!! Har ønsket meg det hele tiden, og endelig kunne jeg kline til når lønna kom.
    Yes sir, dempeplater skal på plass. Har fått tips om å ha noen i taket og noen på siden foran frontene. Dempe førsterefleksjoner og rommet som sådan.
    Takk for tilbudet Skal ta det opp til vurdering! Hvor store er platene?

Tøft! Hvordan vil du si forbedringen er?
    hehe lønner seg og kline til med engang lønna er på konto ja hehe

jepp det høres fornuftig ut! det gjør store forskjeller! de platene er 1.20 høye og bredden er 60. 10 stk i pakka...

merka veldig mye på mellomtona, den ble mye mindre frempå utenom og miste noe lissom:P mer bhagelig og høre på, så kan jeg spille høyere hehe.. vanvittig forskjell asså, diskanten roa seg også endel... lydbildet blir også mye mer presist

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps, det ekke lenge til at du må holde en liten demo for oss gutta asså hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir holdt en liten demo her også når de nye sakene kommer i hus, om det er av int så kan vi få til noe der om det er ønskelig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir holdt en liten demo her også når de nye sakene kommer i hus, om det er av int så kan vi få til noe der om det er ønskelig.
    jeg er med! hehe... kan sikkert få ordnet noe her hos meg også etterhvert hvis det er av intresse

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe lønner seg og kline til med engang lønna er på konto ja hehe

jepp det høres fornuftig ut! det gjør store forskjeller! de platene er 1.20 høye og bredden er 60. 10 stk i pakka...

merka veldig mye på mellomtona, den ble mye mindre frempå utenom og miste noe lissom:P mer bhagelig og høre på, så kan jeg spille høyere hehe.. vanvittig forskjell asså, diskanten roa seg også endel... lydbildet blir også mye mer presist
    Er det jeg også har funnet ut. Ellers blir det bare svidd av på kjedelige ting

Det hørtes ut som en forbedring jeg kan like ja! Blir spennende å få på plass dempeplater. Hvilke plater har du forresten? Finnes det en link hvor jeg kan se dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps, det ekke lenge til at du må holde en liten demo for oss gutta asså hehe
    Hehe, vi må se om det kan bli en råd med det en dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart interessant Du får bare si fra når det kan være sannsynlig at det skjer, så stiller hvertfall jeg gjerne opp!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får til noe i den duren når saker og ting er innspillt, fordel å gi elementene en touch of elegance når vi først skal prøve ut dette. Håper mine nye kandidater er plasseringsvennlige også, dem er jo ikke så svære så det er nok en grei jobb det i seg selv.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får til noe i den duren når saker og ting er innspillt, fordel å gi elementene en touch of elegance når vi først skal prøve ut dette. Håper mine nye kandidater er plasseringsvennlige også, dem er jo ikke så svære så det er nok en grei jobb det i seg selv.
    SPENNENDE! gleder meg til og se hva det blir

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •