Stylus sin kinotråd - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 273
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ble jo riktig så bra! Jeg har heller ingen erfaring med teppefliser, men 3 timer er jo uansett ikke veldig lenge. Må nok vurdere om kanskje teppefliser er en god ide i min egen kino også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    se her ja!! dette ser jo drit bra ut gikk jo fort detta da tror ikke du har vært så treig hehe.. det var godt at feberen ga seg da fikk jo gjort masse i dag åssen gardiner ble det på deg da?

kjedelig med regnet da menmen da har du litt og gjøre til uka også hehe. men det lønner seg ikke og gjøre ferdig alt før du flytter inn da, da blir pain og ta det siste hehehe:P

driver og maler for harde livet her vi da hehe.. snart ferdig med 1 etg er heldighvis ikke så mye i 2 etg
    Mange takk!! Gikk mye fortere enn jeg hadde forventet Feberen var kortvarig heldigvis.
    Jeg handlet gardiner på Kid. De hadde tilbud og jeg tok de tykkeste de hadde.
    Link: Stue Kjøpte den som heter Leander.

Hehe, har fryktelig lyst til å hive inn sakene og prøve, men burde egentlig gjøre meg helt ferdig før jeg gjør det. Har en følelse av at noe blir satt inn
    Har pakket ut Mentorene, og den der centeren er fanken meg større enn jeg husket. Helt konge!!

Kult!! Gratulerer med huset Regner med dere har litt å ta dere til ja. Er slitsomt, men moro!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Dette ble jo riktig så bra! Jeg har heller ingen erfaring med teppefliser, men 3 timer er jo uansett ikke veldig lenge. Må nok vurdere om kanskje teppefliser er en god ide i min egen kino også.

Takk for det
    Har aldri prøvd meg på å legge noe sånt før jeg heller, men jeg vil anbefale det om du vurderer saken! Var veldig lett å legge og tilpasse. Ganske hard plast under, som var lett å skjære til. Bare å kappe et snitt på riktig sted, knekke av og kappe gjennom selve teppestoffet med stanleykniven.
    Jeg prøvde å måle så korrekt som mulig og tok det såpass nøye som feks 36,7mm på ene enden av kappet, til feks 36,9mm på andre enden. Fungerte ypperlig
    Eneste som kan gjøre det vanskelig er hvis du får et utgangspunkt som ikke er perfekt i 90 graders vinkler. Da blir det skjevt og store skjøter. Jeg tok det uten å tegne opp mal på gulvet, men var nok litt heldig med både rommet og øyemålet siden det funket såpass bra

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor og lerret

Da var faktisk projektoren og lerret montert!!

Møtte på et veldig trivelig problem underveis... Jeg har montert projektoren så langt bak som mulig for å få mulighet til rundt 100" bilde. Fant så ut at lerretet jeg har bare er 86", så jeg får faktisk ikke zoomet nok inn til at bildet blir lite nok HAHA!
    Havner på rundt 90" med full zoom, så jeg får leve med litt utflytende bilde til jeg får kjøpt meg et rammelerret som passer bedre. Må vel sjekke hvor stort bildet blir med full zoom andre veien, og kjøpe et lerret som er et sted midt mellom. Såvidt jeg forstår kan det være lurt å ikke operere med full zoom ene eller andre veien for å få best mulig bilde?

Forøvrig er gardinene også oppe, men de må til mutterns systue en dag for å få dem kortet litt inn. Alt for lange!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Väldigt bra med teppeflis ja. Har hittlis bara sett på OBS bygg, och 140kr kvm menar jag är dyrt men jag har inte helt peiling. Några tips om vart man handlar billiga teppeflis?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven nå tar det virkelig form her da dette ser jo utrolig bra ut! du har ikke klart og la ting være nedpakket nei hehehe, hadde nok ikke jeg heller klart :P noen dager så sitter du der og ser på film hehe

men det med prosjektoren, du kan ikke flytte den lengre frem da?

det må være en utrolig deilig følelse og pakke opp tinga igjen og koble opp litt

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FETT

Dette blir knallbra Axel, moro å se fremgangen i dette prosjektet og her er det driv i vei. Har noen småplaner selv her men det er ikke noe utbytting, men litt ommøblering av tven. Kanskje få den på vegg eller lign. Ønsker å ha den lengre opp på veggen så jeg skulle få et veggfeste av en kamerat av meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Väldigt bra med teppeflis ja. Har hittlis bara sett på OBS bygg, och 140kr kvm menar jag är dyrt men jag har inte helt peiling. Några tips om vart man handlar billiga teppeflis?
    Hehe, jeg vet bare hvor du evnt finner dem dyrere :P

Teppeflis funka veldig bra. Skal bli fint å få på lister også, så er alt komplett.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven nå tar det virkelig form her da dette ser jo utrolig bra ut! du har ikke klart og la ting være nedpakket nei hehehe, hadde nok ikke jeg heller klart :P noen dager så sitter du der og ser på film hehe

men det med prosjektoren, du kan ikke flytte den lengre frem da?

det må være en utrolig deilig følelse og pakke opp tinga igjen og koble opp litt
    Det begynner å skje litt ja Takk for det! Nei, nå må ting ut av eskene. Var moro bare å se litt på Mentorene igjen. Står i stua her og venter på å bli transportert ned i rommet hehe.
    Blir det filmavspilling til helgen skal jeg være fornøyd!

Jo, jeg kan godt flytte den lenger frem Men har egentlig ikke så lyst til å borre fler hull i taket enn nødvendig, og planen er jo å få inn et rammelerret som er litt større etterhvert. Trodde bare jeg skulle kunne zoome meg til at det passet med det jeg har nå, men den gang ei

Gleder meg som en unge til å koble igjen ja! Har funnet ut at jeg må skaffe meg en lengre strømkabel til projektoren. Du ser det flotte stigeopplegget jeg har nå haha :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    FETT

Dette blir knallbra Axel, moro å se fremgangen i dette prosjektet og her er det driv i vei. Har noen småplaner selv her men det er ikke noe utbytting, men litt ommøblering av tven. Kanskje få den på vegg eller lign. Ønsker å ha den lengre opp på veggen så jeg skulle få et veggfeste av en kamerat av meg.
    Mange takk! Det skjer saker nå ja

Kunne blitt pent med tv på veggen hos deg ja! Bare å finne frem drillen og få den opp.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det begynner å skje litt ja Takk for det! Nei, nå må ting ut av eskene. Var moro bare å se litt på Mentorene igjen. Står i stua her og venter på å bli transportert ned i rommet hehe.
    Blir det filmavspilling til helgen skal jeg være fornøyd!

Jo, jeg kan godt flytte den lenger frem Men har egentlig ikke så lyst til å borre fler hull i taket enn nødvendig, og planen er jo å få inn et rammelerret som er litt større etterhvert. Trodde bare jeg skulle kunne zoome meg til at det passet med det jeg har nå, men den gang ei

Gleder meg som en unge til å koble igjen ja! Har funnet ut at jeg må skaffe meg en lengre strømkabel til projektoren. Du ser det flotte stigeopplegget jeg har nå haha :P
    hehehe det høres bra ut! du har de fremme i stua ja:P høres bra ut da er vel de nede i rommet i morgen da? hehe..

ja ser den er ikke pent med masse hull i taket, da hadde jeg også hatt den sånn i mens rammelerret er nice ja så stige opplegget hehe, blir nok penere med ny ledning da ja hehe

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, prøve og få til en liten plan ang søndag ell?

jeg kan veien til horten via drammen.. men stylus hvem vei har du tenkt og kjøre?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo kjempebra ut, det er skikkelig stil å ha lampe på vær side av lerrete.
    Det er en fantastisk følelse å bære ned tingene og koble opp + at spenninga er helt på topp når den første sangen spilles.
    Åa ha ett eget rom til hifi og kinoutstyr er helt kanon.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, prøve og få til en liten plan ang søndag ell?

jeg kan veien til horten via drammen.. men stylus hvem vei har du tenkt og kjøre?
    Ja, når passer det å dra nedover? Vi kunne jo møtes hele gjengen der nede i 11-12 tiden eller no?
    Jeg ruller rett ned via Drammen ja. Er det enkleste for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Dette ser jo kjempebra ut, det er skikkelig stil å ha lampe på vær side av lerrete.
    Det er en fantastisk følelse å bære ned tingene og koble opp + at spenninga er helt på topp når den første sangen spilles.
    Åa ha ett eget rom til hifi og kinoutstyr er helt kanon.
    Takk for det Syns det ble litt kult jeg og. Det var også det enkleste, så jeg slapp å drille hull i muren på høyre side.
    Fy fanken, jeg er ikke langt fra å bære ned saker og ting, men jeg burde få på plass listene først kanskje... ellers blir det bvel aldri gjort :O

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Ja, når passer det å dra nedover? Vi kunne jo møtes hele gjengen der nede i 11-12 tiden eller no?
    Jeg ruller rett ned via Drammen ja. Er det enkleste for meg
    hmm skal vi prøve og komme av gårde litt i normal tid eller? men kanskje vi skulle ha møtes i drammen da? 11-12 tiden i horten høres bra ut da
    noen som har hørt fra da-ty eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Listverk

Listene er herved på plass!!
    Fikk låne sag og spikerpistol, og du verden så grei jobben egentlig var med bra verktøy. Spikerpistol er noe som bør bo i enhver verktøysamling

Skal se om jeg får tatt bilder litt senere, men akkurat nå må jeg bare hive meg rundt og bære ned saker og ting. Høyttalere og komponenter må ut av pappen!!!!

Satser på lyd i sakene ikveld. Vet ikke helt om jeg får på plass sofaen, men skal se hva jeg kan klare.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åhh så herlig detta blir spennende! gleder meg til bilder nå gratulerer med ferdig rom!

men har en kjip sak:P jeg må desverre melde pass i morgen som du vet så har jeg flyttet nå men det tok litt mer tid en vi trodde, men er i huset nå men har så utrolig mye og gjøre så må nesten bruke dagen i morgen i huset... hadde vært kult og møtt dere,men får satse på en annen anledning.. hadde vært gøy og tatt en titt hos deg da du er helt på plass

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye bilder!

Etter en liten pause fra både Avforum og bygging har jeg endelig klart å ta noen bilder nede i kjellern. Har rullet et par filmer og en del musikk der, og det tegner opp lovende lyd og bilde! Angrer ikke et sekund på fargevalgene og det er trivelig å ha det litt lyst når man bare hører musikk.
    Fargene ser ikke helt riktige ut på bildene. Feks er sofaen koksgrå, ikke blå :P Men samme kan det være. Er ingen superfotograf, men dere får da et visst inntrykk. Skal ta noen litt finere bilder i dagslys etterhvert

Foreløpig er det en del kabelrot og ikke permanente løsninger på bakhøyttalerne, men det kommer etterhvert. Lurer på å få inn litt mer lys også, men foreløpig er det slik det er. Har kjøpt jallafjernstyring av lyset på Clas Ohlson, og det er unektelig litt moro å ha alt på fjernkontroll der og. Planen er å dekke støpslene med et par svære suber i front hvertfall!!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja detta så jo veldig koselig ut da tipper du har noen timer i det rommet mange krem produkter du har det liker vi hehe... nå har du hvertfall ett bra rom du kan kose deg i vinter grattis med nice rom er litt utfordring med dissa kabla hehe :P

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •