Stylus sin kinotråd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 273
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    såpass ja, nei det var ikke gratis nei hehe.. trodde ikke det var så dyrt:P men man må jo ha hehe.. men det kommer til og forandre hele rommet da

ja det må jo være mye lettere og tilpasse så det lønner seg nok vil jeg tro sikkert litt gøy og legge også:P
    Nei, det er jammen en del kroner! Men det må til Rommet kommer til å bli noe helt annet, og når nye lister er på plass blir det helt prima!!

Tror det kan være litt moro å legge ja. Enkelt og raskt helt til man må tilpasse de to siste lengdene. Men litt moro skal det være. Lang linjal og Stanleykniv skulle gjøre jobben. Er jeg heldig handler jeg på fredag eller lørdag.

Må bare få fingern ut og glatte ut det gulvet nede :P Drittjobb som frister lite haha, men det må taes!!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Nei, det er jammen en del kroner! Men det må til Rommet kommer til å bli noe helt annet, og når nye lister er på plass blir det helt prima!!

Tror det kan være litt moro å legge ja. Enkelt og raskt helt til man må tilpasse de to siste lengdene. Men litt moro skal det være. Lang linjal og Stanleykniv skulle gjøre jobben. Er jeg heldig handler jeg på fredag eller lørdag.

Må bare få fingern ut og glatte ut det gulvet nede :P Drittjobb som frister lite haha, men det må taes!!
    ja da blir det knall! og liste blir jo rene julaften hehe... ja burde og gå fort det der egentlig, men vet jo aldri hehe.. det hadde vært konge da, da har du hvertfall noe og gjøre i helga hehe før også for den saks skyld:P hehe... hadde nok sliti litt med den skrapinga selv:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da blir det knall! og liste blir jo rene julaften hehe... ja burde og gå fort det der egentlig, men vet jo aldri hehe.. det hadde vært konge da, da har du hvertfall noe og gjøre i helga hehe før også for den saks skyld:P hehe... hadde nok sliti litt med den skrapinga selv:P
    Teppeleggingen er en jobb jeg gleder meg til. Da ser man resultater veldig fort
    Litt spent på tilpassingen langs kantene og rundt muren, men det går seg vel til. Får kjøpe et par ekstrafliser hvis jeg skulle bomme litt hehe.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppeleggingen er en jobb jeg gleder meg til. Da ser man resultater veldig fort
    Litt spent på tilpassingen langs kantene og rundt muren, men det går seg vel til. Får kjøpe et par ekstrafliser hvis jeg skulle bomme litt hehe.
    blir spennende og se litt ekstra er aldri dumt hehe:P du får holde oss oppdaterte

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende og se litt ekstra er aldri dumt hehe:P du får holde oss oppdaterte
    Will do!!
    Går alt etter planen kommer det bilder på lørdag Om ikke annet, så hvertfall av et teppe eller teppefliser som er handlet inn!
    Må få fart på kinoen nå når høsten nærmer seg.

Har forøvrig testet projektoren, og den funker glitrende! Litt spent på hvordan lerretet blir når jeg får hengt det opp.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do!!
    Går alt etter planen kommer det bilder på lørdag Om ikke annet, så hvertfall av et teppe eller teppefliser som er handlet inn!
    Må få fart på kinoen nå når høsten nærmer seg.

Har forøvrig testet projektoren, og den funker glitrende! Litt spent på hvordan lerretet blir når jeg får hengt det opp.

herlig ja det går mot mørkere tiden nå bare og stå på:P deilig og ha ett rom man kan rømme til

det er nice! husker ikke hvem prosjektor du har jeg:P mener jeg har sett det men hehe, testa du den i rommet eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herlig ja det går mot mørkere tiden nå bare og stå på:P deilig og ha ett rom man kan rømme til

det er nice! husker ikke hvem prosjektor du har jeg:P mener jeg har sett det men hehe, testa du den i rommet eller?
    Har en Benq W9000
    Har bare satt den opp i stua hehe. Testa den rett på vegg der bare for gøy. Måtte bare pakke ut en av pappeskene! Klarte ikke la være
    Kjøpt den brukt for et par mnd siden, og det var greit å se den virker enda

Må henge opp lerret i rommet først. Har det liggende, men vil gjerne få ferdig gulvet først

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Benq W9000
    Har bare satt den opp i stua hehe. Testa den rett på vegg der bare for gøy. Måtte bare pakke ut en av pappeskene! Klarte ikke la være
    Kjøpt den brukt for et par mnd siden, og det var greit å se den virker enda

Må henge opp lerret i rommet først. Har det liggende, men vil gjerne få ferdig gulvet først

oh nice det blir nok bra ja tror det blir ny prosjektor på meg til jul hehe den jeg har nå er rimelig klar for og bli bytta:P

hehe nei, det hadde ikke jeg klart heller:P men det er greit og se at det virker har du vært bortpå høyttalrene da?? hehehe., motivasjon nok til og få ferdig teppe det ja

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh nice det blir nok bra ja tror det blir ny prosjektor på meg til jul hehe den jeg har nå er rimelig klar for og bli bytta:P

hehe nei, det hadde ikke jeg klart heller:P men det er greit og se at det virker har du vært bortpå høyttalrene da?? hehehe., motivasjon nok til og få ferdig teppe det ja
    Ny projektor er moro! Du får skrike ut i tråden din når den er på plass, så vi får se godsakene

Hehe, har ikke fisket frem høyttalere enda. De står innpakket enda gitt. Men jeg må si det gav inspirasjon å se litt på tepper igår, så nå kjenner jeg motivasjonen kommer snikende til å få tatt det der limet. Jobber litt sent idag, men skal jammen prøve å få tatt det ikveld.

Bilder kommer så fort det skjer no nytt

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny projektor er moro! Du får skrike ut i tråden din når den er på plass, så vi får se godsakene

Hehe, har ikke fisket frem høyttalere enda. De står innpakket enda gitt. Men jeg må si det gav inspirasjon å se litt på tepper igår, så nå kjenner jeg motivasjonen kommer snikende til å få tatt det der limet. Jobber litt sent idag, men skal jammen prøve å få tatt det ikveld.

Bilder kommer så fort det skjer no nytt
    jepp den jeg har nå er ikke heeelt i form hehe, så uansett åssen jeg kjøper så blir det bedre hehe..

ooook, de står ned pakka ja hehe.. da er det litt værre:P ja det skjønner jeg er ikke mye igjen nå da! kjør på og få vekk limet så kanskje det er teppe i rommet,innen noen dager

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig litt fremgang igjen!!

Nå er inspirasjonen tilbake hos Stylus, og det skjer saker og ting igjen. Valget falt ganske enkelt på teppefliser, og jeg gjør jobben selv. Det som gjorde utslaget var at jeg kunne spare noen kroner på egeninnsats, og at flisene er rimelig enkle å legge. Skulle det bli noen buler noe sted er det bare å punktlime, og problemet er løst. Slik som de skal ligge nå er de uten lim, og det skal ifølge forhandler være mer enn godt nok. Det gjenstår selvsagt å se, men syns jeg fikk det ganske bra til.
    De hadde et demogulv i butikken som var limt, og jeg syns jammen ikke det jeg fikk til idag står særlig tilbake for det som var der

Kom så langt som at jeg fikk lagt alle flisene som går rett på uten tilpasning. Imorgen blir det måling og kapping, ig jeg regner med det vil ta mer tid enn det jeg har gjort hittill... Likevel får man nå et inntrykk av hvordan det vil se ut. Er jeg riktig ivrig får jeg kanskje handlet lister imorgen. Må se hvor langt jeg kommer med teppet.

Fargen kommer ikke veldig bra frem på bildene kanskje, men det er en antrasittfarge. Omtrent samme som jeg har på sofaen som skal inn i rommet. Blir mye grått og svart der, så jeg får veie opp med noen farger her og der om det skulle bli for kjedelig.

Her er hvertfall noen bilder til den som måtte være interessert!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble knakende bra og flott du valgte "flis" løsningen, synes den er lettest å legge samt det er dog rimeligere enn helt teppe. Det et bare å lime platene på og jobbe seg i mål, dette ble knallbra og ser frem til neste trekk i denne kinoen, er vel ikke så lenge til så står vel mentorene speller for fulle mugger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette ble knakende bra og flott du valgte "flis" løsningen, synes den er lettest å legge samt det er dog rimeligere enn helt teppe. Det et bare å lime platene på og jobbe seg i mål, dette ble knallbra og ser frem til neste trekk i denne kinoen, er vel ikke så lenge til så står vel mentorene speller for fulle mugger.
    Takker og bukker
    De er rimelig greie å legge ja! Foreløpig legger jeg dem bare rett på. Ble anbefalt å ikke lime med mindre det er noen små ujevnheter i gulvet som gjør at det bukler seg noe.

Hehe, jeg håper på litt Mentormorro snart ja. Fårprøve å gjøre teppet ferdig i løpet av helgen. Får jeg på listene like kjapt nærmer det seg veldig. har kjøpt noe lamper også som skal monteres og henges opp, så dette blir moro!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Belysning

Har fått hengt opp et par lamper også gitt!

Eneste minuset i gleden er at jeg kjenner en liten feber som driver å tar tak i meg. Håper den ikke blir noe ut av til imorgen :S

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker
    De er rimelig greie å legge ja! Foreløpig legger jeg dem bare rett på. Ble anbefalt å ikke lime med mindre det er noen små ujevnheter i gulvet som gjør at det bukler seg noe.

Hehe, jeg håper på litt Mentormorro snart ja. Fårprøve å gjøre teppet ferdig i løpet av helgen. Får jeg på listene like kjapt nærmer det seg veldig. har kjøpt noe lamper også som skal monteres og henges opp, så dette blir moro!
    Det begynner virkelig å ta form her i heimen din, spennende å følge med på ditt neste trekk. Når jeg ser på lampene dine så kunne du kanskje prøvd en kabelskjuler, evt bare lakkere den sort og da blir den ikke synlig på veggen. Ka tror du om det?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det begynner virkelig å ta form her i heimen din, spennende å følge med på ditt neste trekk. Når jeg ser på lampene dine så kunne du kanskje prøvd en kabelskjuler, evt bare lakkere den sort og da blir den ikke synlig på veggen. Ka tror du om det?
    Yepp, må nok få gjort noe med de ledningene. Kontaktene på veggen blir nok skjult bak høyttalerne, men ledningene stikker litt ut ja. Uansett skal jeg prøve å få dem festet til veggen så de i det minste ikke henger og dingler så veldig Fornøyd med å ha fått dem opp i det minste hehe.

Skal prøve å få gjort det teppet ferdig imorgen, eller i det minste komme et stykke på vei. Spent på hvor enkelt eller vanskelig det blir å kappe til.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja! dette så jo knall ut gjorde seg med teppe ja det er jaggu ikke mye igjen nå! blir spennende og se åssen det blir til slutt det gikk fort med teppe leggingen eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja! dette så jo knall ut gjorde seg med teppe ja det er jaggu ikke mye igjen nå! blir spennende og se åssen det blir til slutt det gikk fort med teppe leggingen eller?
    Takker

Ja, det gikk fort det der. Tok en liten time, så var det på plass så lang jeg har kommet nå. Regner med kantene langs høyre vegg ved ovnen der, og langs den svarte veggen tar mer tid. Måling og kapping som bør være veldig nøyaktig for å få pent. Litt spent på hvor enkelt eller vanskelig det er hehe. Skal prøve meg etterpå

Nei, nå ser jeg virkelig lyset i tunnellen! Og ikke minst på veggen
    Handle inn gardiner idag, så jeg får opp de også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teppet er lagt!!!!

Da var jeg faktisk ferdig med å legge teppe Feberen har gitt seg i løpet av natten, så jeg har gått på med friskt mot idag.

Det gikk overraskende smertefritt med tilpasningene rundt muren ved peisen og i hjørnene, samt de små stripene som måtte tilpasses på høyre vegg... Måle riktig og kappe rett, så ble det pent! Er veldig fornøyd med de aller fleste skjøtene, og der det kan skimtes noen striper vil det stort sett være møbler eller høyttalere. Syns resultatet ble bra med tanke på at jeg aldri har lagt et gulv eller teppe i mitt liv. Jammen på tide

Det er et par steder jeg lurer på om jeg skal lime ørlite grann, men jeg skal bruke gulvet litt først og se hva som skjer. Gulvet var overraskende flatt og pent, så det ble rimelig bra.

Brukte ca. 3 timer på jobben. Har ikke anelse om det er fort eller sakte, antakelig sakte, men samme kan det være. Meget fornøyd!!
    Jeg handlet inn 23 kvm. Gulvet er 22,5 minus flaten med mur rundt ovnen. Jeg sitter igjen med litt kapp og 3 hele fliser ( 0,75kvm), så det passet meget bra! Da har jeg et par ekstra om jeg skulle finne på å søle cola på gulvet under filmvisning haha!

Det regner veldig ute, så jeg får ikke handlet lister idag, men får se hva jeg får gjort til uka.
    Akkurat nå frister det veldig å pakke ut noen saker og ting og få dem på plass i kinoen 8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja!! dette ser jo drit bra ut gikk jo fort detta da tror ikke du har vært så treig hehe.. det var godt at feberen ga seg da fikk jo gjort masse i dag åssen gardiner ble det på deg da?

kjedelig med regnet da menmen da har du litt og gjøre til uka også hehe. men det lønner seg ikke og gjøre ferdig alt før du flytter inn da, da blir pain og ta det siste hehehe:P

driver og maler for harde livet her vi da hehe.. snart ferdig med 1 etg er heldighvis ikke så mye i 2 etg

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •