Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 121
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det der ser bare helt RÅTT ut! Om du får noe bare 1/10 så fint så er du velykket i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med tilbake melding Kjenne det krible etter å kom videre. En ting jeg ikke har klart for meg, skal jeg bruke slik laminering eller? Dessutn hvor får man tak i slik tre laminering?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er bunnsvillen limt og plugget ned:-D Jeg bruker 2"X3" reisverk. Varierer litt avstanden mot betongveggene, ikke noe alvorlig. Blir å fortsette å snekker i kveld

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-img_2983-jpg

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-img_2984-jpg

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med påbegynt reisverk,er alltid litt ekstra moro å begynne på neste etappe,kos deg.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid deilig å bli ferdig med en jobb, og gå over til noe annet. Det er litt mer behagelig å jobbe med treverk enn betong

Følger med videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde ingen ting å bli ferdig med meislingen nei:|

Fikk ikke gjort noe i går pga jule besøk x2, men i dag har jeg jobbet noen timer. Resultat, 1/2 times arbeid igjen i morgen tidlig så er stenderverket ferdig.

(Mobil bilder)
    Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-20121228_220435-jpg

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-20121228_220507-jpg

Tak åsene skal også forhåpentligvis legges i morgen. Er en del jobb med disse da vann/el rør må sages ut for hver enkel takås. Etter de er montert må jeg forsterke de der hvor jeg har saget...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremover! Bestandig like morsomt å følge med på byggetråder som har slik fremgang som din. Keep up the good work

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg stort sett ferdig med treverket. Noen få kubbinger igjen.. Det ble mye arbeid med takåsene. Måtte kubbe 2-3" på toppsvillen der hvor takåsene ligger for å slippe å sage hakk for rørene i takåsene. Deretter måtte man laske på takåsene tilsvarende. Men resultatet ble bra, 2x6" på spenn på 3,4m er godkjent! :-D

Har de siste dagene isolert taket med 20cm rockwool. Dette skulle vise seg å være en kjempe jobb. Mye tilpasninger, men en par timer til nå så er det også ferdig. Skal stikke i morgen tidlig og handle det jeg mangler av isolasjon (pappaperm8) ) .

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-014-jpg

Har også plass til 5cm til i taket, total tykkelse blir da 25cm i tak. Håper det skal hjelpe noe på lyden...

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-017-jpg

En ting er bra med slik tankeløst arbeid som å isolere, man får tid til å tenke. Løste et "problem" i dag, hvordan jeg skulle montere døren inn til rommet. Siden jeg har senket gulvet litt har jeg en terskel. Men det løser jeg ved å montere ei 80x200 lyddør som slår utover. Rødt på bilde viser hvor jeg må flytte kubbingen. Da vil døren stå på samme nivå som treningsrommet.

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-1-jpg

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å komme seg her ja.
    Ble noe skeptisk med en gang av alle de utskjæringene i bjelkene,men ser du har full kontroll på den delen.

Er i alle fall en stor fordel med å holde på med isolasjon,det er hærlig å bli ferdig....

Har forresten selv en dag med pappaperm i uken,men som enkelte var så hyggelige å poengtere,den blir stort sett brukt til,vel,å være pappa.
    Ikke for det,10 minutter jobbing nå og en halvtime da hjelper jo det også da.

Lykke til med resten av isoleringen!
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette. Tror jeg må komme oppover og sjå en dag8)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter sketchup og bilder så viser dette seg å låte bra gitt, er det ikke slikt at når man har pappaperm så er man oppe klokka 8, passer ungen til 12 og legger den til klokka 4 mens man jobber med kino? hehe.

Jeg hadde selv valgt 3 stk Klipsch rf82 ifront i steden for 2 stk rf82 og 2 stk rc-62!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Begynner å komme seg her ja.
    Ble noe skeptisk med en gang av alle de utskjæringene i bjelkene,men ser du har full kontroll på den delen.

Er i alle fall en stor fordel med å holde på med isolasjon,det er hærlig å bli ferdig....

Har forresten selv en dag med pappaperm i uken,men som enkelte var så hyggelige å poengtere,den blir stort sett brukt til,vel,å være pappa.
    Ikke for det,10 minutter jobbing nå og en halvtime da hjelper jo det også da.

Lykke til med resten av isoleringen!

Det ble ingen ferie denne pappapermen nei...:-| Men det er som du sier, det blir jobbing i små stundene.

Takk for det, begynner å nærme meg slutten med isoleringen nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellhofstad
    Blir bra dette. Tror jeg må komme oppover og sjå en dag8)
    Det er bare å ta turen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    etter sketchup og bilder så viser dette seg å låte bra gitt, er det ikke slikt at når man har pappaperm så er man oppe klokka 8, passer ungen til 12 og legger den til klokka 4 mens man jobber med kino? hehe.

Jeg hadde selv valgt 3 stk Klipsch rf82 ifront i steden for 2 stk rf82 og 2 stk rc-62!
    Hvis det bare hadde vært så enkelt

Ellers kan jeg fortelle jeg hadde besøk av en som jobber med ventilasjon i går. Vi skal montere balansert ventilasjon i hele huset inkludert kinorommet på samme systemet.

Jeg mistenker noe roligere fremdrift neste 2 ukene. Monteringen av ventilasjon anlegge tar litt tid og jeg skal montere ei ny luft/vann varmepumpe samtidig hjemme...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reisverket ser så langt veldig bra ut. Det forhøyde gulvet bakerst i rommet, hvor høyt er det? Hos meg ble det ca 30cm, men antakelig blir også dette for lite slik at stolene muligens må bli oppbygd med en plate/ben på fem cm. Dette er for å få fri siktlinje for de som sitter bakerst. Ser at du har tenkt å bygge på en bue med trapp (vet ikke om du har forandret disse planene), og da kan du evt førhøye plattingen hvis den blir for lav.

Jeg har gått litt tilbake i tråden din for å se på søylene du har tenkt å lage. Er spent på hvordan du vil løse trekkingen av stoff rundt en rund ramme! Uansett er det en flott løsning, jeg liker også Sandman's kino. Det er en av de fineste på AVS, med rene og moderne linjer.

Pass på at ventilasjonsfirmaet tar høyde for at det kan lekke mye lyd gjennom rørene til andre rom i huset. Det bør settes på tilstrekkelig med lyddempere på kanalene inn og ut av rommet.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Reisverket ser så langt veldig bra ut. Det forhøyde gulvet bakerst i rommet, hvor høyt er det? Hos meg ble det ca 30cm, men antakelig blir også dette for lite slik at stolene muligens må bli oppbygd med en plate/ben på fem cm. Dette er for å få fri siktlinje for de som sitter bakerst. Ser at du har tenkt å bygge på en bue med trapp (vet ikke om du har forandret disse planene), og da kan du evt førhøye plattingen hvis den blir for lav.

Jeg har gått litt tilbake i tråden din for å se på søylene du har tenkt å lage. Er spent på hvordan du vil løse trekkingen av stoff rundt en rund ramme! Uansett er det en flott løsning, jeg liker også Sandman's kino. Det er en av de fineste på AVS, med rene og moderne linjer.

Pass på at ventilasjonsfirmaet tar høyde for at det kan lekke mye lyd gjennom rørene til andre rom i huset. Det bør settes på tilstrekkelig med lyddempere på kanalene inn og ut av rommet.

Foreløpig er repoet bak 16cm høyere. Den høyden kan økes med noen få cm, dette ser jeg når spottkassene\rammen rundt rommet blir bygget. Jeg må ta hensyn til høyden opp til kassene der jeg har trinnet, slik at man ikke skaller Hvilken høyde har du på bakerste nivå opp til spottkassene? Slik jeg har tegnet det nå kommer jeg på 2000mm. Da er oppbyggingen av taket etter dobbel gips slik: 30mm lekt for luft, 48mm lekt for akustikkplater + 12mm plate til himling + molton. Er veldig usikker på om jeg MÅ ha 30mm, bedre enn ingen ting eller er det idiotisk å ikke gå for 50mm luft, slik at det blir like mye luft bak akustikkplatene i himlingen som tykkelsen på de?!?

Jeg må nok bygge opp stol\sofa raden bak noe, dette får jeg løse når den tid kommer.. Bue blir det i allefall. Har fått vite kurven på stolraden jeg skal ha så nå kan jeg bygge kurven også

Når det kommer til søylene har jeg noen ideer hvordan jeg skal løse det. Skal bruke pappaperm dagene mine til å undersøke slikt Har blant annet en sikteduk fabrikk i nærheten som kanskje klarer å bøye til noe, kanskje..

Ventilasjonen i huset skal jeg og en kar til montere så her blir det å teste slik at det blir montert tilstrekkelige lyddempere. Men han snakket om 2 lyddempere etter hverandre.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet i utgangspunktet med 250 cm takhøyde. Plattingen er 30cm høy og taket er bygd ned 20, så jeg havnet på rett i underkant av to meter. Skal jeg bygge opp mer, så blir det å sette stolene litt høyere, muligens en liten ramme festet under hver stol. Da får jeg ikke problemer med for liten takhøyde, siden det bare er stolene som blir 4-6cm høyere. Kanskje dette er en løsning for deg også. Uansett så får du problemer med å se over hodene til de foran med en høyde på bare 16cm. Du kan gå for et lerret som er høyt på veggen, men det er verken pent eller særlig behagelig for nakken...

Ellers: 30mm hørtes ut som en grei nok dybde bak akustikkplatene. Du bør nok ikke ha så mye mindre. Virkningen skal være bedre (går lavere ned i frekvens) med litt luft bak, men jeg er usikker på hvor mye det vil ha og si i praksis, siden platene er 50mm tykke...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten bilde update:

Gikk tom for 5cm isolasjon til resten av taket så ble ikke ferdig i dag, men det får jeg handlet inn i morgen. Jeg brukte rockwool 20cm i taket og gikk over til glava på resten, kjappere å legge glava, RULL`N UT8) Gikk en god del tid å isolere bak alle stenderne o.l men nå er det gjort. Den ene ytterveggen måtte jeg feste isolasjonen fast til tresonittplatene, da brukte jeg skum og la det i press:wink:

Tykkelsen på isolasjonen ble som følger: 5cm på yttervegger under jordbandet, over jordbandet så mye som mulig. Passet bra med å få dempet rørene. Som dere ser er hele kinoen så å si under bakken:wink: Innerveggene ble det 10cm på

Frontvegg

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-img_3011-jpg

Bakvegg

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-img_3009-jpg

På bakveggene vil det bli synlig en del av avløpsrørert fra kjøkkenet etter 2 lag gips. Dette blir bokset inn i en del av spottkassene til slutt, så dette blir godt lyddempet.

Kinorom bygges; Bygging av soffitser og tak..-img_3013-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fryd for øyet

Rent og pent, du er definitivt en freak. Få ting som er bedre en morrakaffen + slike byggebilder

Gleder meg til fortsettelsen..

L.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0