Kombikino -> Premiere vel overstått, nesten bare småplukk igjen - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 453
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg var innom på Jysk for å sjekke billigreclineren deres, og den satt jeg forsåvidt ikke så verst i, men den laget fryktelig mye lyd i "skinnet" når man vippet stolen frem/bak. Dette er muligens til å leve med, men jeg tror jeg ville kommet til å irritere meg over det.

Stolene bar helt klart preg av at de er billige, men samtidig er de jo nesten perfekte størrelsesmessig. Det skal ikke være lett å være kjip. :-)

Ville bare nevne for deg at i den siste Europrisavisen så jeg mine stoler, men i atrasittfarget mikrofiber til 1299,- pr stk...
    Det var litt irriterende da jeg i utgangspunktet ville ha mikrofiber på mine stoler. Hadde jeg visst dette så hadde jeg ventet med kjøpet mitt. Ikke det at skinn/PVC er dårlig; de er veldig gode å sitte i, men vi har Hjellegjerde stoler i stua i mikrofiber, og de er utrolig gode å sitte i.
    Fordeler med mikrofiber er at de er "stille" når de beveges, man "sklir" ikke ut av dem og de puster bedre; kjølige på sommeren og lune på vinteren. Kanskje fruen kan revurdere?:-D

Ellers må jeg si at byggetråden din er fin, med masse bilder! Skal følge med på denne!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ville bare nevne for deg at i den siste Europrisavisen så jeg mine stoler, men i atrasittfarget mikrofiber til 1299,- pr stk...
    Det var litt irriterende da jeg i utgangspunktet ville ha mikrofiber på mine stoler. Hadde jeg visst dette så hadde jeg ventet med kjøpet mitt. Ikke det at skinn/PVC er dårlig; de er veldig gode å sitte i, men vi har Hjellegjerde stoler i stua i mikrofiber, og de er utrolig gode å sitte i.
    Fordeler med mikrofiber er at de er "stille" når de beveges, man "sklir" ikke ut av dem og de puster bedre; kjølige på sommeren og lune på vinteren. Kanskje fruen kan revurdere?:-D

Ellers må jeg si at byggetråden din er fin, med masse bilder! Skal følge med på denne!
    Takker!

Jeg har sett på Europris-stolene i antrasitt, og jeg syntes fargen var helt grei. Jeg synes også jeg satt helt kurant i dem, men som nevnt litt lenger oppe i tråden, så syntes ikke W de var gode. Dessverre, for ellers er jeg enig i at mikrofiber ganske sikkert er kjekkere enn PVC.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inn rør og bokser i går, så planen er å få lagt opp noe av dette i helgen. Det begynner å høstes, og jeg vil gjerne få isolert og platet veggene igjen før det blir altfor kaldt.

Det eneste jeg fikk gjort i går, var å lage noen treklosser med hull i, som skal presses/limes fast inne i jerndipen. I disse klossene kan jeg da kjøre rør, og slipper med litt færre hull i stenderverket.

Utover det kan det se ut som det blir en ny endring i planene. Jeg vurderer nå å lage en fast benk/sofa bakerst, og å ha sengen under denne. Greit nok å lage en slik benk, men ulempen er at man må få laget putene (koster nok litt), og hvor god den blir å sitte i vet man ikke før man har laget den ferdig...

I dette scenarioet blir det da løse stoler på gulvet foran, og jeg kan i prinsippet droppe scene/podium på frontveggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sofa

hei
    tilbake til sitteplassene dine, hat du sett disse sofaene hos sparmax?

Sparmax AS - Topp kvalitet sofa og recliner i ekte skinn

har slike i stua selv og for å si det pent så er de noe av det beste jeg har sittet i, mye bedre enn stresslesssofaene foreldrene mine har hvertfall

skal flytte de ned i kjellerstua/kinoen nårr den tid kommer og tror det kommer til å bli virkelig knall:P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av høston
    hei
    tilbake til sitteplassene dine, hat du sett disse sofaene hos sparmax?

Sparmax AS - Topp kvalitet sofa og recliner i ekte skinn

har slike i stua selv og for å si det pent så er de noe av det beste jeg har sittet i, mye bedre enn stresslesssofaene foreldrene mine har hvertfall

skal flytte de ned i kjellerstua/kinoen nårr den tid kommer og tror det kommer til å bli virkelig knall:P
    Nei, de hadde jeg ikke sett. De så fine ut, men litt dumt at det midtre setet i treseteren er fast. Har du kjennskap til dette firmaet? Jeg må innrømme at jeg fikk litt "TV2 Hjelper Deg"-assosiasjoner av nettsidene/reklamen deres, men det kan jo være helt ubegrunnet. Uansett, takk for tips!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort litt igjen. Har laget feste til projektoren, samt lagt opp bokser og rør til strøm på bakveggen og delvis sideveggene. Jeg har også lagt opp nye kabler fra sikringsskapet, slik at jeg nå har jord inn på rommet. Har kun koblet til på første punkt, og har satt opp et stikk der. Dette er for å ha "byggestrøm" i rommet.

For å gjøre boksene litt mindre fant jeg ut at jeg skulle plukke av de stussene jeg ikke trengte, men da ble det jo store hull der stussene hadde vært. Jeg fant derfor en bit med noe hvit plast (egentlig en kabelkanal) som jeg klippet til for å passe i sporene der stussene hadde stått:

-roer1-jpg

-roer2-jpg

På den ene boksen tok jeg av alle stussene, siden det skulle inn et 32mm rør til HDMI-kabelen. Jeg brukte Biltemas nyhet "BT7" til å lime/fuge både røret og plastdekslene mine fast. Boksene til projektoren, en til strøm og en til signal:

-roer3-jpg

På grunn av avstanden til bakvegg og bjelkenes posisjon, så måtte jeg lage det til slik at boksene havner inni selve "plattformen" som danner skruefeste for projektoren. Jeg modifiserte litt på stenderfestene til boksene, og da ble det slik:

-takfeste1-jpg

-takfeste2-jpg

Så er boksene montert opp, og rørene på plass. Her HDMI-siden:

-takfeste3-jpg

..og her strømsiden:

-takfeste4-jpg

Jeg satte opp to bord (23x148 mm forskalingsbord) til slik at det skulle bli en større flate å skru i, og slik ble det til slutt. Jeg er litt usikker på om jeg burde hatt noe mer feste lenger frem (på andre siden av bjelken), men jeg tror det bør gå bra:

-takfeste5-jpg

Her ser vi HDMI-røret som tar straka vegen til frontveggen:

-roer4-jpg

Så er vi over på det elektriske. Her ser vi inntaket kommer inn oppunder taket, og første punkt er nederst til venstre i bildet, ved døren. Fra dette punktet går det rør bakover i rommet, til to stikk på bakvegg (som står høyere fordi det kommer et podium der), og også opp til projektor, samt videre til ett stikk på den andre langveggen:

-roer5-jpg

-roer6-jpg

-roer7-jpg

Røret som henger i en grisehale ved døren, er det som går på skrått opp langs bakveggen, det skal forsyne viften som kommer inne på boden (det forsvinner inn i veggen oppe til høyre på bildet av bakveggen). Jeg setter nok en vifteregulator ved døren, tror ikke jeg bryr meg med å styre vifta via fjernkontroll.

Ellers har jeg også sett på en sovesofa på Bohus (kan også fåes med to sjeselonger, slik jeg har tegnet den). Ikke ekstremt god egentlig, men helt kurant. Tanken er da å ha den helt bakerst, oppå podiet. Da slipper jeg å lage en egen sengeløsning, men podiet blir da mye dypere, og jeg får litt problemer med å sitte i sweetspot, som da kommer et sted omtrent der podiet ender. Ha laget en skisse over den konfigurasjonen, men jeg klarer ikke å få bestemt meg for om jeg skal gå for den løsningen eller ikke. Uansett, da ser det omtrent slik ut:

-hjemmekino6a-jpg

-hjemmekino6b-jpg

Stolen på bildene står nå egentlig et stykke foran sweetspot, og avstanden til lerretet i den stolen er ca 3 meter. Det forutsetter at lerretet henger på frontveggen, altså ikke akustisk lerret og falsk frontvegg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt en vanskelig avgjørelse, jeg har bestilt den sovesofaen fra Bohus. Den er litt lav i ryggen, men jeg ser for meg å lage til noen faste nakkeputer som enten skal festes på selve sofaen eller på bakveggen.

Når det gjelder sweetspot-problemet, så ser jeg to muligheter. Sengen under sofaen går på hjul som stikker kun noen få cm inn, så jeg kan i prinsippet lage et hull/hakk i podiet og fremdeles kunne bruke sengen. Da kan en (kun plass til en) stol settes inni dette hakket, og dermed havne i sweetspot. Det forutsetter jo da at ingen sitter i midten i sofaen, og det forutsetter egentlig også at når noen skal sitte der, så må jeg ha noe som de kan ha beina på. Det er ikke behagelig å dingle med beina i løse lufta.

Det er også mulig å lage podiet helt rett, og man kan likevel sette en stol oppå (altså inni hakket på sofaen), men da kommer jo den stolen høyere opp.

Fordelen med denne sofaen er jo at jeg slipper å lage en egen sengeløsning, og jeg kan droppe å lage et podium/scene på lerretsveggen. I sum er altså dette en betydelig mindre arbeidskrevende løsning, men jeg kompromisser jo på sittekomfort for de som sitter i sofaen.

Det skal jammen ikke være enkelt å bygge hjemmekino!

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du Så ålreit ut i rommet den sovesofa'n, men er virkelig det podiet så nødvendig ?
    Siden det ikke går ann å sitte midt i sofa'n når stolen står i sweetspot uansett ? :P
    Trenger heller ikke nakkestøtter på en sofa uten stressless funsjon imo +
    at dem kan hindrer noe lyd fra bakkanalene å nå deg.

Og har du skjekket finn.no etter noe å sitte i istedet for jysk ? får sikkert en stol til
    omtrent samme pris, bare i bedre kvalitet. Er iallefall utrolig mye å velge i der!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nødvendigheten av podiet kan sikkert diskuteres, men formålet er at de som sitter i sofaen på bakre rad skal slippe å se rett i bakhodet på de som sitter i stol foran. Men du har jo rett i at hvis noen sitter i sweetspot, så vil ikke posisjonen rett bak i sofaen være spesielt gunstig. :-)

Har ikke sjekket finn.no, nei (men takk for tips). Det haster uansett ikke med stolene, jeg har noen rimelige "stresslesser" som jeg kan sette inn der sammen med sofaen, så ser jeg hva det blir til etterhvert.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel poste en liten oppdatering, selv om ikke mye er gjort.
    Har nesten lagt ferdig rørene og boksene til det elektriske nå. Mangler kun boksene som skal stå i dørforingen (til lys og viftestyring). Strømmen til frontvegg går over døren og på skrå ned til front:

-roer8-jpg

Når jeg laget frontveggen, så laget jeg den slik at jeg skulle kunne starte med hel plate i ene hjørnet. Det var helt bevisst, både fordi jeg har ukurant platestart i begge ender på begge langveggene, og fordi jeg den gangen trodde jeg skulle ha falsk frontvegg. Da er symmetri nokså uvesentlig, siden alt blir skjult uansett. I ettertid har jeg kommet frem til at jeg muligens ikke skal ha falsk frontvegg likevel, og hvis ting blir synlig så må det være symmetrisk. Jeg måtte derfor kappe den stenderen som var nesten på midten og bygge opp et rektangulært hull som står midt på veggen. Så satte jeg opp bokser slik at alt er symmetrisk:

-roer9-jpg

De innerste av de ytterste boksene er til strøm, og de ytterste skal være til høyttalere og signalkabel for sub(ber). Jeg har satt disse boksene i en høyde som gjør at jeg kan lage et podium/scene hvis jeg vil. Over rekken med bokser i midten skal det lages en kasse som alle rørene til høyttalere og signaler skal ende opp i, men jeg hadde ikke passende materialer til dette, så det får vente til neste økt.

Jeg hadde kjøpt for få avstandsstykker, så jeg kappet heller stussene slik at avstanden ble passe (jeg satte cc 88 mm slik at jeg har plass til Elko Plus om jeg ønsker). For å slippe å merke opp på stussene gjorde jeg slik:

-stusskapp-jpg

En boks ble brukt som stussholder, og en kloss festet med tvinge sørget for lik avstand hele tiden. Da er det bare å kappe bekymringsløst i vei.

Litt mager oppdatering dette, men det er sikkert noen som leser det likevel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde litt i går, men kommer ingen ny oppdatering fra rommet før i morgen.

Jeg fikk imidlertid pakke på posten i går, en Onkyo 608 receiver. Den blir jo arbeidsledig til rommet er ferdig, men siden Komplett solgte dem til 2995,- så slo jeg bare til.

Gjorde et lite kupp i dag også:

Obs bygg solgte en Bosch GOP 10.8 V-Li til den nette sum av kr 995, og det syntes jeg var skrekkelig billig. Leveres i koffert med to batterier, lader, ett sagblad og en pusseskive (med noen papir). Ikke veldig mye tilbehør, men likevel. Vi snakker blå Bosch her, og jeg har lenge hatt lyst på en maskin av denne typen. Hadde egentlig tenkt å gå for originalen (Fein), men dette tilbudet klarte jeg ikke å gå forbi. Ulempen er jo at den garantert spiser batterier kjapt, men med to batterier og 30 min ladetid så tipper jeg at jeg skal klare meg. Den er slank og lett og fremstår solid.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg fått opp rør til alle høyttalerne, med et mulig unntak: Jeg vurderer å legge opp bokser til presence foran også. Skal ikke egentlig ha det, men kanskje dumt å ikke la muligheten stå åpen.

Uansett, frontveggen ser nå slik ut:

-frontvegg1-jpg

Jeg har lagt opp til at signal til sub(ber) og fronthøyttalerne ender opp i samme boks, derfor er det dobbelt opp med rør til de boksene. Ut til høyre går det også et ekstra rør som det er nettverkskabler i. Disse ligger fast mellom parkett og vegg i naborommet, så de kan ikke egentlig trekkes, men jeg la dem likevel i rør den siste biten.

Jeg har bare laget en liten kasse som rørene ender opp i. Nokså planløst egentlig, og jeg vet ikke helt hva jeg gjør med dette. Kan tenkes at jeg bare maler den svart innvendig, og lar kablene komme ut på direkten. Alternativt kan jeg lage eller få laget et panel, men dette vil jo ikke være synlig uansett, så jeg vet ikke hva jeg gidder. Litt mer close-up:

-frontvegg2-jpg

På bakveggen og sideveggene har jeg lagt opp slik at jeg kan henge opp fire høyttalere. Plankebiten er for å ha noe å skru i, og den henger foreløpig bare i stenderen på et par skruer. Når platene kommer opp, så klemmer jeg i noen ekstra skruer, så henger det godt.

Bakveggen og sideveggene ser da slik ut i bakre del av rommet:

-bakvegg1-jpg

Den observante kan se at rørene til høyttalerkablene på denne siden ligger inni jerndipen, jeg laget noen klosser med hull i som jeg har limt fast innvendig i jerndipen. Jeg slapp derfor å få det trangt over døren, for der går det også strøm:

-bakvegg2-jpg

-bakvegg3-jpg

Til slutt fikk jeg begynt så smått på dørforingen, tror det er smart å få den på plass før isolering:

-doerforing1-jpg

Brukte hobbyplater som jeg laget fals på med bordsaga. Fant ikke ferdige foringer som var brede nok.

Det var vel grovt sett det hele, tror jeg. Jeg setter stor pris på at dere sier fra hvis dere ser noe åpenbart som jeg har glemt eller burde gjøre. Fort gjort å gå på en blemme, og det er stress å fikse når veggene er lukket...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går jo rikgtig fort fremover, og d i tillegg ser det jo bra ut også Ikke mye igjen av det elektriske nå?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder det elektriske, så mangler jeg kun bokser til lys/dimmer og vifteregulator. De skal etter planen stå i dørforingen. Ellers er vel det meste på plass, så jeg har et slags internt mål om å få begynt på isoleringen i neste uke. Uka etterpå er jeg bortreist, så da blir ingenting gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så ut som et skikkelig fint prosjekt!

Blir imponert når noen går såpass dypt til verks. Ser ut som om du har god kontroll på det du driver med, så dette blir nok bra!
    Nå leste jeg ikke supernøye alle postene i tråden, men hva slags utstyr høyttalere og forsterkere skal du ha inn når du nærmer deg ferdig?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Dette så ut som et skikkelig fint prosjekt!

Blir imponert når noen går såpass dypt til verks. Ser ut som om du har god kontroll på det du driver med, så dette blir nok bra!
    Nå leste jeg ikke supernøye alle postene i tråden, men hva slags utstyr høyttalere og forsterkere skal du ha inn når du nærmer deg ferdig?
    Takk for det!
    Når det gjelder utstyr, så er det fremdeles åpent. Jeg har kjøpt en Onkyo TX-SR608 receiver som skal inn, men høyttalere og projektor er ikke bestemt enda. Jeg satser på en rimelig løsning på høyttalersiden, og har fundert på en XTZ 89-pakke og en eller to XTZ-subber i den mindre klassen. Projektorkandidater er både Benq W5000 hvis jeg skal gjøre det billig, og Epson 4400 eller 5500 hvis jeg skal slå på stortromma. Har registrert at en del opplever feil på W5000, og det er litt negativt. Ytelse per krone er nok derimot veldig bra på den.

Jeg tar gjerne i mot tips, spesielt på høyttalersiden. Har i grunnen lagt opp til å ikke legge ut mer enn ca 10k på høyttalerne (ink sub(ber)), og da blir jo utvalget begrenset.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk laget overganger fra 15x15cm firkant til ø160mm rund i dag. Kjenner en blikkenslager, og jeg var med på jobben selv. De ble slik:

-ventilasjon_overgang1-jpg

Selvfølgelig ble det en blings på målene (vet ikke helt når/hvorfor, trodde jeg hadde målt ut alt nøye), men jeg tok ut litt av toppsvilla for å få plass. Det skal gå bra uansett, for de to gipslagene kommer uansett ikke i konflikt med rørstussen. Den vil komme ut et par cm under ferdig tak, og det er i grunnen helt perfekt. Måtte altså modde toppsvilla litt:

-ventilasjon_overgang2-jpg

-ventilasjon_overgang3-jpg

Jeg skal fuge dem skikkelig innvendig før jeg fuger dem fast i veggen, men jeg måtte bare prøve å henge dem opp for å se hvordan det ble.

Så gikk jeg løs på dørforingen. En ny plan hadde kommet til meg, så nå fant jeg ut at jeg skulle splitte dørforingen opp i to, og lage det til slik at jeg bare fuger dem sammen. Opprinnelig tenkte jeg å feste foringen fast i dørkarmen, og så bare fuge den fast til stenderverket i kinoen, men jeg kom frem til at det var en dum løsning. Jeg laget meg derfor en helt egen todelt spesialforing beregnet for fugemontasje. Slik ser den ut i snitt:

-doerforing2-jpg

Falsen til venstre i bildet går inn i nota i dørkarmen, og så har jeg laget en list på andre siden som gir plass til en fuge, både mellom platene og litt bak. Den indre karmen står da "løst" inni den andre, kun festet med fugemasse. På kinosiden skal den også skrues fast, for fugen vil da sørge for minimal mekanisk kontakt. Håper jeg.

Her er den indre karmen satt opp løst inni, og bildet er tatt på ut/baksiden. Spalten her skal da fylles med fugemasse.

-doerforing3-jpg

Innvendig ser det da slik ut:

-doerforing4-jpg

Ingenting er fuget eller festet enda, så klaringer og slikt er ikke representative for sluttresultatet. Forhåpentligvis.

Dett var dett for i dag. En liten oppdatering, men mange små osv...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ventilasjonskassene ble jo riktig så bra, og det er akkurat det samme jeg trenger. Jeg regner med de er konstruert på en sånn måte at de er helt tette? Dvs. at det ikke lekker luft ut gjennom skjøter ol?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    De ventilasjonskassene ble jo riktig så bra, og det er akkurat det samme jeg trenger. Jeg regner med de er konstruert på en sånn måte at de er helt tette? Dvs. at det ikke lekker luft ut gjennom skjøter ol?
    De er ikke helt tette enda. Det er noen små glipper her og der, men ingenting som litt fugemasse ikke kan fikse. Når det er sagt, så ville det neppe vært noen stor krise om de ikke var helt tette heller, siden de blir liggende inni isolasjon i veggen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en uke i Spania (uten doping) har jeg fått gjort bittelitt mer i kinoen, men langt fra så mye som jeg skulle ønsket.

Etter å ha grublet litt frem og tilbake fant jeg ut at jeg skulle legge opp bokser og rør til presence-høyttalere på frontveggen. Jeg kommer ikke til å ha dette i første omgang, men hvis jeg skulle ønske det senere er det jo greit å ha opplegget klart. Frontveggen er nå ferdig, og ser slik ut:

-frontvegg3-jpg

Jeg har også montert opp dørforingen, men den er ikke fuget enda, kun skrudd fast i stenderverket. Den oppmerksomme ser også at det er satt inn en dobbelboks i foringen, i den skal det dimmer for lys og regulator for ventilasjonsvifte:

-doerforing5-jpg

På baksiden ser boksen slik ut:

-roer10-jpg

Til slutt valgte jeg også å sette opp noen panelbiter oppå toppsvillen, slik at jeg har noe å skru takplatene i. Strengt tatt skal ikke dette være nødvendig, men better safe than sorry:

-skrufeste_takplater-jpg

I morgen starter møkkajobben med isolering, og hvis tingene går min vei så får jeg begynt på platingen i løpet av helgen.

Side 4 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •