Kombikino -> Premiere vel overstått, nesten bare småplukk igjen - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 453
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm. Vi har faktisk en ekstra ryggpute, siden vi kjøpte sofaen i en "custom" konfigurasjon. Den ene puten kan kanskje deles opp og brukes til 4 nakkeputer. Det er jo ikke nødvendig å ha stoff på baksiden av nakkeputen. Hmmm....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det jo nakkestøtter å få kjøpt

Ikke billig men muligheten er der. Riktig nok ikke samme stoff da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ikke billig men muligheten er der. Riktig nok ikke samme stoff da.
    Har en ekstra puter, da har en jo også ekstra stoff tilgjengelig til å trekke om med.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo veldig bra,Øyvind! Og småbagatellene du påpeker er jo minimale. Fargen på sofaen er det jo ingenting å si på, dette ble jo topp!

Er ikke lenge til før du kjører film her...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å kjøre litt pre-premiere i kveld, men jeg får det rett og slett ikke til. Får kun opp on-screen menyen på Onkyoen (altså receiveren), men ikke noe bilde fra Blu-ray-spilleren. Jeg ser at projektoren blanker ut et øyeblikk og prøver å lese signalet, men kommer så opp med den lite hyggelige meldingen "Not supported".

Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være den billige HDMI-kabelen som er problemet, men jeg ser det er flere som kommenterer at de har kjørt 1080p med denne kabelen. Det ser ikke ut til å fungere hos meg, hvertfall.

Nå er det jo ikke noe stort tap for kabelen var billig, men jeg synes det er litt merkelig. Jeg må jo nå sporenstreks teste en annen kabel av tilsvarende lengde, men hvor får jeg tak i det? Noen som vet om Biltemas eller Clas Ohlsons kabler kan fungere?

Dette var skikkelig nedtur, hadde gledet meg til å se skikkelig bilde i dag, ikke bare den hersens OSD-menyen til Onkyo. Ikke noe galt med den, men den er jo ikke ekstremt spennende heller...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet litt til i natt, og av en eller annen grunn kan ikke Onkyoen levere f.eks 576p hvis inn-kilden er 1080p. Jeg trodde den kunne både opp- og nedsample, men jeg får vel sjekke manualen.

Jeg tok derfor Blu-ray-spilleren bak til projektoren og koblet på en kort kabel. Da fikk jeg bilde i 1080p (som er default på Blu-rayen), og kunne justere dette ned til 576p. Deretter flyttet jeg den tilbake til front, og nå fikk jeg 576p-bilde via Onkyoen (som jeg da satte i passthrough-mode). Jeg eksperimenterte litt til, og fant ut at jeg fikk bilde i 720p og 1080i også, men 1080p er umulig.

Det er ikke veldig mye jobb å trekke om HDMI-kabelen, men hvorvidt en 10m Biltema-kabel klarer 1080p aner jeg ikke. Jeg må nesten bare teste, men jeg kan jo teste løst først, så kan jeg heller trekke om hvis det blir suksess.

Newcomer wanvik sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg alt for bastant om kabelen, men er nokså sikker på at en kompis av meg har samme kabel, og det fungerer ikke.
    Han har (naturligvis) andre komponenter enn deg, men det er vel kabelen som blir det svakeste leddet over lengre strekk.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig kino oivindk, gratulerer!
    Jeg han bekrefte at 10m HDMI fra Clas Ohlson klarer 1080p hos meg (fra Denon AVR3806 til BenQ W10000)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg testet litt til i natt, og av en eller annen grunn kan ikke Onkyoen levere f.eks 576p hvis inn-kilden er 1080p. Jeg trodde den kunne både opp- og nedsample, men jeg får vel sjekke manualen.

Jeg tok derfor Blu-ray-spilleren bak til projektoren og koblet på en kort kabel. Da fikk jeg bilde i 1080p (som er default på Blu-rayen), og kunne justere dette ned til 576p. Deretter flyttet jeg den tilbake til front, og nå fikk jeg 576p-bilde via Onkyoen (som jeg da satte i passthrough-mode). Jeg eksperimenterte litt til, og fant ut at jeg fikk bilde i 720p og 1080i også, men 1080p er umulig.

Det er ikke veldig mye jobb å trekke om HDMI-kabelen, men hvorvidt en 10m Biltema-kabel klarer 1080p aner jeg ikke. Jeg må nesten bare teste, men jeg kan jo teste løst først, så kan jeg heller trekke om hvis det blir suksess.
    Jag har 10-metringen från "Classe Olsson" mellan Optoma'en och Onkyon och det är inga problem med några upplösningar hos mig i alla fall. Onkyo är generellt odugliga på hdmi switching, framför allt om du har en PC som källa.
    Men det har jag testat, och jag kan inte klandra kabeln för det. Classe Olsson har uansett 30 dagar returrätt, så det är värt 3-400kr för att testa. Men den är styv som en "festmanspikk på bröllopsnatten", och jag tippar det är ingen lek att dra den i rör.
    https://www.abbo.no/abbo/default.asp...tID=WS-HDET511
    Den kommer nog jag testa en vacker dag. Den kan ju vara aktuell.

Gratulationer för en fantastisk bio. Jag har följt med hela vägen och kan inte vara annat än imponerad.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wanvik
    Skal ikke uttale meg alt for bastant om kabelen, men er nokså sikker på at en kompis av meg har samme kabel, og det fungerer ikke.
    Han har (naturligvis) andre komponenter enn deg, men det er vel kabelen som blir det svakeste leddet over lengre strekk.
    Nyttig å vite. Jeg tror det er utvilsomt at det er kabelen som har skylda her hos meg, så jeg kommer til å teste enten Clas eller Biltema sin (eller i verste fall begge) 10m og se om det hjelper.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nydelig kino oivindk, gratulerer!
    Jeg han bekrefte at 10m HDMI fra Clas Ohlson klarer 1080p hos meg (fra Denon AVR3806 til BenQ W10000)
    Flott. Den koster 449,- ser det ut for, mens Biltemas koster en knapp hundrelapp mindre. Den prisforskjellen er neglisjerbar, hvis det bare virker...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Jag har 10-metringen från "Classe Olsson" mellan Optoma'en och Onkyon och det är inga problem med några upplösningar hos mig i alla fall. Onkyo är generellt odugliga på hdmi switching, framför allt om du har en PC som källa.
    Men det har jag testat, och jag kan inte klandra kabeln för det. Classe Olsson har uansett 30 dagar returrätt, så det är värt 3-400kr för att testa. Men den är styv som en "festmanspikk på bröllopsnatten", och jag tippar det är ingen lek att dra den i rör.
    https://www.abbo.no/abbo/default.asp...tID=WS-HDET511
    Den kommer nog jag testa en vacker dag. Den kan ju vara aktuell.

Gratulationer för en fantastisk bio. Jag har följt med hela vägen och kan inte vara annat än imponerad.
    Takk for det!
    Artig uttrykk om stivheten på kabelen... :-)
    Jeg må jo nesten bare teste om jeg klarer å trekke den, hvis ikke så må jeg bare ha en annen kabel. Jeg tester jo uansett kabelen før jeg prøver å trekke den, så hvis det ikke fungerer dropper jeg jo å trekke den i røret.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En artig liten erfaring jeg har gjort med en lang billig HDMI kabel, tror det var en fra Claser'n:

Den virket fint da jeg testet den bare ved å kveile den ut og legge den over gulvet. Trakk den deretter opp under himlingsplatene og ned til rack. Da virket den ikke lenger. Trakk den således ut igjen og erstattet med en dyrere sak fra AVShop (som virket). Etterpå testet jeg igjen Clas-kabelen på gulvet og da virket den selvsagt - MEN dersom jeg bøyde og tøyde litt (simulerte hjørner) så mistet jeg sync i systemet. Dro da konklusjonen at litt dryg knekk på kabelen antakelig stresset internskjerminingen mellom lederne og fikk buggy signalgang. Dette var kun på 1080p signal. Ved 720p var alt i skjønneste orden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    En artig liten erfaring jeg har gjort med en lang billig HDMI kabel, tror det var en fra Claser'n:

Den virket fint da jeg testet den bare ved å kveile den ut og legge den over gulvet. Trakk den deretter opp under himlingsplatene og ned til rack. Da virket den ikke lenger. Trakk den således ut igjen og erstattet med en dyrere sak fra AVShop (som virket). Etterpå testet jeg igjen Clas-kabelen på gulvet og da virket den selvsagt - MEN dersom jeg bøyde og tøyde litt (simulerte hjørner) så mistet jeg sync i systemet. Dro da konklusjonen at litt dryg knekk på kabelen antakelig stresset internskjerminingen mellom lederne og fikk buggy signalgang. Dette var kun på 1080p signal. Ved 720p var alt i skjønneste orden.
    Hmm. Interessant! Jeg har "knekt" kabelen 90 grader bak projektoren, siden jeg har satt den så langt bak som mulig. Knekken er ikke veldig skarp, men den er jo der. Jeg har en 90-gradersovergang liggende også, men den knekker selvfølgelig feil vei, så den vil ikke hjelpe en døyt. Jeg ser Clas har et sett vinkler der den ene vil være riktig for meg, så jeg kan jo teste det også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det var en interesang sofa.
    Hva heter og hva koster den ?

Står sofan helt inntil bakveggen ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm, det var en interesang sofa.
    Hva heter og hva koster den ?

Står sofan helt inntil bakveggen ?
    Sofaen står nesten (~ 5cm) helt inntil bakveggen, ja.

Sofaen er av fabrikat Beztona, heter Metro og er kjøpt på Bohus. Som du ser på bildet er den i utgangspunktet med en sjeselong, men jeg kjøpte den med to slik at den blir symmetrisk. Når sengen er uttrekt, så blir det en enormt stor flate å sove på. Jeg betalte 7500,- i den konfigurasjonen. Det måtte jo spesialbestilles, og leveringstiden var 6 uker, tror jeg.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha et grovt rør med slake svinger før jeg ville anbefalt Clas kabelen (eller andre like billige). En ting er at den er stiv som fy, en annen ting er at jeg ikke tror den er bygget for å dras hardt i. Er det trangt bak komponenter eller PJ er 90gr HDMI bend et must. Kabelen er så stiv at den vil sitter dårlig i kontakten, eller enda verre ødelegge den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Du skal ha et grovt rør med slake svinger før jeg ville anbefalt Clas kabelen (eller andre like billige). En ting er at den er stiv som fy, en annen ting er at jeg ikke tror den er bygget for å dras hardt i. Er det trangt bak komponenter eller PJ er 90gr HDMI bend et must. Kabelen er så stiv at den vil sitter dårlig i kontakten, eller enda verre ødelegge den.
    Jeg har nå kjøpt både Clas sin og Biltema sin. Siden Biltema sin er tynnere så pakket jeg den ut først, og den fungerer prikkfritt. Jeg testet uten å trekke den i røret først, og siden den funket så la jeg den i røret. Det gikk smertefritt, og den fungerte like bra etterpå også. Jeg tror derfor jeg kan droppe Clas sin, og bare få igjen pengene for den.

Det som er "verre", er at jeg synes jeg må skru opp volumet på forsterkeren veldig mye før det blir noe særlig volum i høyttalerne. Skalaen på Onkyoen går fra 0-99 i absoluttmodus (som er default), og hvis jeg skal ha noe som minner om trøkk i lyden, så må jeg opp i minst 70. Det synes jeg er merkelig, jeg hadde forventet mer lyd før jeg kommer så nær maks på forsterkeren. Jeg har litt vondt for å tro at høyttalerne skal være så tungdrevne (Monitor Audio BX) også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant det du tok opp med HDMI-kabel og oppløsning.

Gjorde noen forsøk i dag med en 10-meter mellom en laptop og en 32" LCD. Med kabelen liggende utover gulvet fungerte det perfekt med full oppløsning. Lagde et par skarpe bøyer på kabelen og jaggu gikk oppløsningen ned med en gang. Tok så og kveilet sammen kabelen løselig og la den oppå et par 220 V nettkabler. Etter 1 sekund gikk oppløsningen ned. La den ut på gulvet igjen og bootet maskinen på nytt, full oppløsning.

Ser at for CAT5 kabler anbefales minste radius 4 ganger diameteren på kabelen. Er vel enda mere kritisk med HDMI og maks oppløsning.

Har 2 andre av disse 10-meters kablene som aldri har gitt problemer, men de ligger løst på gulvet uten skarpe bøyer eller langsmed strømkabler.

Er disse jeg har: Cable557/10

De påstår forøvrig at det er samme kabelen som ligger i hyllene hos et par kjeder, da til 8 ganger prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg har nå kjøpt både Clas sin og Biltema sin. Siden Biltema sin er tynnere så pakket jeg den ut først, og den fungerer prikkfritt. Jeg testet uten å trekke den i røret først, og siden den funket så la jeg den i røret. Det gikk smertefritt, og den fungerte like bra etterpå også. Jeg tror derfor jeg kan droppe Clas sin, og bare få igjen pengene for den.

Det som er "verre", er at jeg synes jeg må skru opp volumet på forsterkeren veldig mye før det blir noe særlig volum i høyttalerne. Skalaen på Onkyoen går fra 0-99 i absoluttmodus (som er default), og hvis jeg skal ha noe som minner om trøkk i lyden, så må jeg opp i minst 70. Det synes jeg er merkelig, jeg hadde forventet mer lyd før jeg kommer så nær maks på forsterkeren. Jeg har litt vondt for å tro at høyttalerne skal være så tungdrevne (Monitor Audio BX) også.
    När det gäller Onkyo har jag erfarit att om du har sub inkopplad när du gör en auto room correction så sänker den alla kanaler extremt. Får ner de till -10 runt om. Ta ur subben, ta en ny kalibrering (3ggr med mic i sweetspot), lagra och se testresultaterna. Tar fort en halvtimme. Ändra skalan först som sist i tillägg. Blir en del enklare med referanser då.

Side 19 av 23 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •