Kombikino -> Premiere vel overstått, nesten bare småplukk igjen - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 453
    Newcomer Triumphlaffen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stum av beundring... derfor klarer jeg ikke si mer
    Heia heia!!

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden oppdatering fra meg nå, og det er fordi det har skjedd lite i en periode. Var på "cruise" med Color Magic til Kiel forrige helg, og mistet mange gode arbeidsdager på det. Men turen var fin, den. :-)

Min opprinnelige plan var jo å være ferdig ca nå, men det har jo skåret seg, og jeg har fremdeles mye igjen. Jeg har strevd en del med disse Nexa-sakene, men i dag tok jeg avgjørelsen om at de var ubrukelige til mitt formål, og jeg leverte dem tilbake igjen. Som erstatning har jeg bestilt en dobbel X-10 veggdimmer (samme som TomRon har), som jeg regner med å få i morgen. Den store ulempen er at jeg må ned på 20W pærer siden den bare takler 200W per dimmer, og det irriterer meg. Jeg ser at Osram har noen pærer som er på 25W men som skal yte lys tilsvarende pærer på 35 W, og jeg lurer på om jeg skal teste disse hvis jeg kan finne dem til en kurant pris. De har dem på Clas Ohlson, men 49,- per pære er relativt stivt.

Ellers er jeg godt i gang med plattingen bak. Jeg har stjålet patenten til Hunsbedt, og startet med 2x2 lekter på gulvet. Disse klosset jeg opp for å rette dem av (gulvet er langt fra rett, dessverre), og monterte så asfaltplater oppå. Her halvveis i den prosessen:

-platting_asfaltplater-jpg

Listen dere ser nede ved gulvet er for å holde på plass gitteret som skal dekke åpningen. Det er også mulig å se at gulvet er høyere bak enn foran, for det er større glipe mellom lektene og parketten foran.

Slik ble "rånegitteret" fra Biltema:

-platting_gitter-jpg

Jeg brukte svarte gipsskruer til å feste det med, og det ble helt kurant. På bildet er ikke den fremre tverrbjelken montert enda, for før den kunne monteres måtte den få seg et molton-skjørt:

-platting_frontbjelke-jpg

Jeg har stiftet fast noen strimler med rester av molton til underkanten av bjelken (som ligger opp-ned på bildet). Poenget er at det skal være en åpning inn i rommene der isolasjonen ligger, men jeg vil jo helst ikke ha for mye støv fra isolasjonen ut på gulvet. Molton slipper nok gjennom mer bass enn støv, håper jeg.

Her er bjelken montert, og dermed er rammeverket ferdig:

-platting_bjelkelag-jpg

Fra en annen vinkel ser vi at jeg har strekt moltonen inn på asfaltplatene, og her har jeg gått for en simpel løsning. Jeg klinte litt lim mellom stoffet og asfaltplatene, og pepret det med korte monteringsskruer. Asfaltplatene gir jo minimalt med skrufeste, men i dette tilfellet tror jeg at det sammen med limet skal holde greit. Det er jo minimalt med krefter på dette:

-platting_stoffgulv-jpg

Jeg fylte så rommene med isolasjon:

-platting_isolasjon-jpg

En liten kuriositet: Den ene pakken med isolasjon hadde et lite hull midt på. Når jeg åpnet den fant jeg dette:

-isolasjon_rottehull-jpg

Det var et skikkelig rottereir inni der, faktisk enda verre enn på bildet, for i den neste platen var det enda mer dritt, bokstavlig talt. Det var jo tørt så det luktet ikke, men det var altså fullt av rottedritt.

Jeg har også startet på gulvplatene, og regner med at plattingen blir ferdig i morgen. Dessverre får jeg ikke teppeflisene før i neste uke, men det er jo masse annet å ta seg til mens jeg venter.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se dette ja! Ser veldig fint og gjennomført ut! Jeg ville muligens ha malt 2x2" bak gitteret så det ikke blir så synlig, men dette blir vel allikevel ikke synlig bak stolene. Har heller ikke malt/sprøytet gitteret på bakre platting hos meg ennå, men skal gjøre dette i god tid før ferdigstillelse.

Ugreit med musebolet du fant i isolasjonen! Eller var det rotter...:shock:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk malt 2x2ene bak gitteret, men i en gråfarge (dyp mocca), ikke sort. På bildet står arbeidslampen og lyser rett på, så da ser de umalte ut. Du ser det på det øverste bildet også hvis du ser godt etter. :-)

Ellers fikk jeg plattingen ferdig i dag, så nå venter jeg bare på teppeflisene. Fikk også inn X-10 dimmeren, men også der er det skjær i sjøen. Den fungerer klart bedre enn Nexa, men det er dessverre ganske mye flimring på lysene enkelte ganger, og spesielt under justering nær fullt lys. Jeg har også byttet til 20W pærer uten at det hjelp nevneverdig. Jeg tror derfor det er trafoene som fungerer dårlig sammen med dimmerne, og det til tross for at de var grisedyre. Jeg må prøve å få skiftet dem ut, men jeg vet ikke hvor enkelt det blir å få reklamert på dem. Pokkers greier.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med elektrikeren som skaffet trafoene, og det var ikke noe problem å få tak i noen andre heller. Jeg har derfor bedt ham få tak i Osram-trafoer, siden disse visstnok har rykte på seg for å fungere sammen med denne X-10 dimmeren. Gjør de ikke det, så har jeg et stort problem, for jeg får neppe returnert X10-dimmeren. Les videre så blir det nok åpenbart hvorfor...

Dagens dont besto i først å lage en provisorisk lakkboks som jeg skrudde fast i kanten på plattingen:

-lakkboks-jpg

Jeg tok vare på den gamle plasten som var på veggene i rommet opprinnelig, og den fikk nå gjøre nytte som lakkboks. Stenderverket til lakkboksen er også rester av de gamle stenderne i rommet.

Årsaken til at jeg trengte en lakkboks var at jeg skulle lakkere ventilene som skal i kassen bak, samt dimmer og hastighetsregulator. Når man kjøper slike jallakomponenter som denne dimmeren, så passer det selvfølgelig ikke sammen med noe som helst annet utstyr. Jeg passet derfor på å kjøpe med en dobbel ramme fra Tronika som jeg håpte jeg kunne trikse litt med, slik at jeg kunne få inn hastighetsregulatoren der. Planen var å kutte av enkeltrammen som fulgte med hastighetsregulatoren slik at den passet inni dobbeltrammen fra Tronika. Jeg gikk på med gjæringssaga, men det gikk fryktelig galt. Selv om jeg var forsiktig så hogg bladet tak, og rammen gikk i stykker. Ingen fingre gikk tapt, men de ble litt forslått. Resultatet var at jeg måtte nytenke litt. Første bud var å lime sammen igjen bitene:

-limt_ramme-jpg

Så brukte jeg dremelen til å tilpasse litt mer, og la så den maltrakterte rammen oppi dobbeltrammen, og la under litt gummi for å få riktig høyde:

-ramme_epoxy1-jpg

Så gikk jeg på med epoxy, og fylte opp rommet mellom rammene:

-ramme_epoxy2-jpg

Dette var en langvarig prosess, der jeg slipte og fylte på med ny epoxy flere ganger, men til slutt sa jeg meg fornøyd, siden jeg syntes det så noenlunde jevnt ut:

-ramme_epoxy3-jpg

Så tok jeg det med meg inn i lakkboksen, og sprøytet i vei. Når støvet hadde lagt seg, så endte jeg opp med dette:

-brytere_lakkert-jpg

Fint langt fra, men langt fra fint. Det skal likevel få duge, for å få til perfekt finish med provisoriske hjelpemidler krever mer tålmodighet enn jeg er i besittelse av. Jeg valgte å ikke lakkere den tynne grå ekstrarammen rundt dimmebryterne, siden den gir et slags brudd i alt det sorte.

En annen irriterende ting med X10-dimmeren er at den er for stor til å gå inni en standard veggboks. Jeg må derfor fjerne skruringen i boksen for å få plass til den. Det betyr også at jeg må skru den fast på annet vis, siden skruene normalt sett sitter i den ringen jeg måtte fjerne. Det er likevel løsbart, og siden akkurat denne boksen står i dørforingen, så er det ikke noe problem å sette skruer rett i treverket. Det hadde vært verre hadde det vært gips.

En ting er sikkert, og det er at det jammen er mange småting som tar ekstra tid i slike prosjekter. Jeg hadde vel ikke drømt om at det skulle bli SÅ mye jobb med dette prosjektet.

Nå krysser jeg bare alt jeg har for at jeg kan få den dimmeren til å fungere skikkelig med andre trafoer. Går ikke det så er det en liten krise, siden jeg nå både har maltraktert rammen til hastighetsregulatoren og lakkert både dette og dimmer. Ingen vei tilbake, med andre ord.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet opp alt det elektriske i dag, så nå er det strøm på mer enn ett sted i rommet. Har også malt dørforingen og kassen i frontveggen, så nå begynner det virkelig å ligne noe. Her er et bilde av den ferdige bryterkomboen i dørforingen:

-bryterkombo-jpg

Når man ikke ser detaljene der jeg har fylt med epoxy så ser det ikke så galt ut. Hadde bare lysene fungert så skulle jeg vært fornøyd, men håpet nå er at nye trafoer gjør susen. Hvis ikke er jeg i en skikkelig lei knipe...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysbryteren/dimmerhuset ble bra! Ingen som legger merke til at det ble litt småruglete rundt dimmeren nå når den er sprøytet med svartfarge!
    Håper alt virker greit for deg når du får på plass nye trafoer. Funker dette greit hos deg er det godt mulig jeg går for samme bryterkombo selv.

Ellers så jeg først nå at 2x2" under plattingen var malt...hadde ikke sett nøye nok på bildene dine! ops:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så da riktig bra ut, ingen grunn til å gremmes over dette resultatet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg gremmes ikke, jeg kunne jo brukt enda mer tid for å få det perfekt, men valgte å ikke gjøre det. Dessuten skal man se litt godt etter for å se at det er hjemmemekk, så det er greit.

Ellers har jeg en seriøs gladmelding: Jeg fikk byttet til Osram HTL105 trafoer, og flimringen forsvant som dugg for solen. Dimming opp og ned på bryteren fungerer nå 100%, men av en eller annen grunn så fungerer det ikke like bra fra IR/RF7243-boksen. Av og på (all units on/off) fungerer stort sett fint, men dimming opp og ned er litt mer sporadisk, og veldig tregt. Dette er uansett ikke den største krisen, det viktigste er at det ikke flimrer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arhg! Jeg skrev et langt innlegg her i går med bilder og det hele, men nå er det pokker meg borte vekk. Forbannet. Javel, får skrive det på nytt, da...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg ta kortversjonen av innlegget som forsvant:

Dørene i huset ble nylig byttet ut (W fikk et innfall) til noen enkle hvite dører fra Diplomat. Disse er formpresset, men de har en ramme av tre/lekter ytterst. De er ikke hule, men de er temmelig lette og demper lyden ganske dårlig. Siden jeg er for kjip til å investere i en fabrikkbygd lyddør så ble det DIY også på dette området. Det jeg gjorde var å lage noen lekter av glattkant som jeg hadde liggende (de var faktisk brukt i dette rommet tidligere). Glattkanten var 16mm tykk, og jeg laget striper på 31 mm bredde. Disse laget jeg en ramme av, som jeg skrudde og limte fast på dørbladet. Utsiden malte jeg med samme farge som dørforingen, og da så det slik ut:

-diy_lydd-r1-jpg

Legg merke til at nøkkelhullsskiltet er montert inni rammen. Jeg trenger ikke å kunne låse fra innsiden, så derfor gjorde jeg det slik. Neste steg var å legge oppi 30 mm dempematter fra Biltema. Disse er selvklebende på ene siden og aluminisert på andre siden, og er nok beregnet på annet bruk. Spiller ingen rolle for meg, og slik ble det:

-diy_lydd-r2-jpg

Det neste steget var å kle en 12 mm sponplate med molton, og den skrudde jeg fast med sorte gipsskruer i lektene mine. Det gikk fint å skru gjennom stoffet, og skruehodene ble veldig lite synlige mot det sorte stoffet:

-diy_lydd-r3-jpg

Her er døren montert:

-diy_lydd-r4-jpg

Den er nå ganske tung, og subbet kraftig i terskelen på låssiden når jeg skulle lukke den. Dette løste seg heldigvis når jeg satte skruer i senter av hengslene på dørbladet samt strammet karmskruene på hengselsiden noe.

Til sist et bilde fra innsiden:

-diy_lydd-r5-jpg

Det ble ikke så verst, og døren kjennes gedigen ut når man åpner og lukker den. Jeg har ikke satt inn ekstra pakninger enda, jeg sliter litt med å finne en passende type. På hengselsiden er det greit for der vil pakningen bli klemt, men på låssiden vil den slepe når døren lukkes, så der skulle jeg hatt en annen type pakning.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den døra så veldig flott ut Bra jobb.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1! Glimrende løsning, og ser veldig fin ut fra kinosiden! Vet du hvor mye dette hjelper som lydisolering? Har også et par lettdører som jeg kunne ha forsøkt dette på!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    +1! Glimrende løsning, og ser veldig fin ut fra kinosiden! Vet du hvor mye dette hjelper som lydisolering? Har også et par lettdører som jeg kunne ha forsøkt dette på!
    Jeg vet ikke hvor mye den vil dempe, men noen enkle tester (støvsuger inne i kinoen) tilsier at den tar en god del mer lyd enn før. Planen er å få på et ekstra sett med pakninger også, men jeg har ikke funnet noen som passer helt enda. Det er uansett en god følelse å kjenne tyngden av døra når jeg åpner og lukker den. :-)

Litt vanskelig å teste dette uten lydmåler, men jeg gjør muligens et lite forsøk likevel.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig med DIY lyddører!

Å legge til vekt er en effektiv måte å gjøre den lydtettere på, men bare husk på at hengslene er dimensjonert for originalvekten og kan finne på å "sægge" etterhvert hvis du veier den ned for mye.

Hva er det som er problemet med tetningslistene, forresten?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Artig med DIY lyddører!

Å legge til vekt er en effektiv måte å gjøre den lydtettere på, men bare husk på at hengslene er dimensjonert for originalvekten og kan finne på å "sægge" etterhvert hvis du veier den ned for mye.

Hva er det som er problemet med tetningslistene, forresten?
    Jeg er klar over hengselproblemet, og det var delvis derfor jeg valgte spon i stedet for gips. Jeg har faktisk tenkt på en løsning mot sæggeproblemet også, men jeg har ikke implementert den enda. Prinsippet er å lage en slisse i bunn av døra på låssiden, og inni denne slissen montere et kulelager slik at den ytre banen på lageret akkurat hviler oppå dørterskelen. Dette vil avlaste hengslene når døra er lukket, og det vil heller ikke lage skrapelyd når døra åpnes og lukkes. Ulempen er jo at hvis man har for vane å la døra stå åpen, så vil ikke denne avlastningen hjelpe det spøtt. Men når det er sagt, døra skal primært være lukket uansett.

Når det gjelder tetningslister, så er det slik at jeg har laget den indre rammen slik at det er en klaring på ca 6 mm til karmen, og de tetningslistene jeg har funnet klarer typisk ikke mer enn ca 5 mm. I tillegg er det slik at på låssiden og i topp/bunn så bør jeg ha en slags slepepakning, siden døren og karmen beveger seg sideveis i forhold til hverandre. På hengselsiden blir det klemkrefter, så der kan jeg bruke hva som helst, bare det er passe tykt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ser ikke helt problemet med dørpakningene dine, kan du ikkje bare lage en "ekstra" karm som går inni den andre og lage en glattkant på et par cm på dørsiden som går inn mot kino'n (Altså den svarte siden) i den ekstra karmen har du tetningslist hele veien rundt og da vil døren når den er lukket klemme mot denne hele veien?

Om du ikkje skjønte forklaringen, så kan jeg forsøke å lage en skisse å legge ut her senere.

TW

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt på den løsningen, men jeg har allerede et sett klempakninger, og jeg er redd for at et sett til vil gjøre det (for) tungt å lukke døra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting går litt på tverke her nå. Døre er nok litt for tung, for den har allerede begynt å "sægge" litt. Jeg må nok enten lage en støtteløsning eller skifte hengsler.

Ellers så fikk jeg hentet teppeflisene, subwooferen og blu-ray-spilleren i dag, men etter å ha lagt teppeflisene på hoveddelen av gulvet, så ser jeg at jeg får akkurat litt for lite til å fullføre på plattingen og fronten av plattingen. Forbannet irriterende, men jeg får jo tak i mer fliser på mandag.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle trekke HDMI-kabelen som en slags trøst, men det gikk fra vondt til verre. Jeg sendte trekkefjøra gjennom, og når den kom ut i front så var den jammen meg blitt våt på veien. Den tok også med seg litt vann som dryppet/rant ut i kassen på frontveggen. Det er jo opplagt at dette er kondens, men jeg kan ikke forstå hvorfor. Dette røret går horisontalt over taket, men der ligger det i isolasjon og bør ikke utsettes for særlig store temperaturforskjeller. Når det kommer til frontveggen, så er det i praksis helt inntil muren i toppen, men så svinger det litt lenger inn i veggen og er stort sett dekket av isolasjon. Kondenseringen burde jo skje ved muren, og da burde det egentlig dryppe ned av seg selv, men det har det ikke gjort. Det kom først sammen med trekkefjøra, noe som kan tyde på at det er vann i den horisontale delen av røret. Det skjønner jeg lite av.

Spørsmålet nå er hva i huleste jeg skal gjøre med dette?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ingen som hadde kommentarer til dette? Nåvel, jeg fant frem trykkluft og prøvde å blåse gjennom røret samtidig som jeg hadde en kopp under rørstussen i front. Det kom ikke en dråpe. Dette gjentok jeg i dag, og det kom fremdeles ingenting. Uansett er det ingenting jeg kan gjøre med dette, så jeg trakk gjennom HDMI-kabelen sammen med en nettverkskabel, sånn i tilfelle jeg skulle finne på å ville koble noe til trigger-utgangen på projektoren. Jeg kunne kjenne antydning til fukt utenpå kabelen når den kom gjennom, men det får bare være.

Lerretet er nå oppe, og jeg valgte å bruke min gamle ramme av 1.5"x3", men jeg skar av den rundt ytterkanten for å få den litt smalere. Den skrudde jeg opp på veggen (rett i stenderne) motsatt vei av slik jeg hadde den tidligere, og strakk opp duken slik at den kom ut mot rommet. Det så slik ut:

-lerret_ramme-jpg

Så måtte jeg finne på noe for å skjule skruene, og jeg fant da frem noe gammel glattkant som hadde vært brukt som fotlist under brystningspanelet i rommet slik det var før. Denne kappet jeg ned til 58mm bredde, og laget så et stor kant inn i langsidene, slik som på en bilderamme. Det ble veldig lite tre igjen, men så er det også veldig liten belastning på dette. Slik så det ut:

-lerret_rammelist1-jpg

Den tynne kanten kommer innover mot lerretet, og for å redusere avstanden mellom innsiden av kanten og duken (for der blir det litt luft) så la jeg først på en remse av tetningslist:

-lerret_rammelist2-jpg

Så limte jeg på en stripe av den før nevnte Tesa-teipen, og trakk molton rundt. På bildet har jeg allerede stiftet moltonen fast der rammen er tykk, og det neste jeg gjør er da å trekke den rundt og feste den i den dobbelsidige teipen:

-lerret_rammelist3-jpg

Jeg tok ikke flere bilder av rammekonstruksjonen, men når alle listene var ferdig trekte, så skrudde jeg dem sammen i hjørnene med en skrue, og så laget jeg noen vinkelbraketter som smyger på utsiden av lerretsrammen på veggen. Da kunne jeg skru fast hele denne pynterammen til den andre rammen, og lerretet var ferdig.

Ellers har jeg i dag fått på plass resten av de teppeflisene jeg har, og jeg mangler da 2 stykker for å kunne fullføre... :-( Det mangler en stripe bakerst på plattingen, men den får jeg på plass på et lite blunk i morgen. Jeg har også listet rundt gulvet, og slik laget jeg avslutningen mot dørforingen:

-list_doer-jpg

Den stikker såpass lite inn i rommet at jeg bare skråskar kanten av listen. Det ble sånn passe greit.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å liste hele rommet, men jeg har fundert på om jeg skal droppe å liste oppe på plattingen. Her har jeg en 100% tilpasning av teppeflisene mot veggen, så jeg trenger egentlig ikke å liste. Rent visuelt så bryter det kanskje litt med resten hvis jeg ikke lister, men jeg er litt usikker. Slik ser det ut, kom gjerne med synspunkter:

-list_platting-jpg

Til sist et bilde av den ferdige frontveggen:

-front_ferdig-jpg

Jeg må nok si at jeg synes dette ble helt akseptabelt, og det eneste som er litt trist er at den flotte buen min i taket ikke kommer noe særlig frem. Mulig litt reflektert lys fra lerretet vil fremheve den en tanke, men jeg tviler.

Side 17 av 23 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •