Kombikino -> Premiere vel overstått, nesten bare småplukk igjen - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 453
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    ...og så er jo Media Light Manageren også styrbar fra iPhone via app. Har selv tenkt å bruke samme Hager-opplegg som i huset, men dette er jo sikkert en god del billigere. Hmm...
    Det stemmer, men ikke standalone. Light manageren må da være tilkoblet en PC via USB, og så er det software på PCen som kommuniserer med mobilen.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ingen snarveier til himmelen der heller, altså!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ok, ingen snarveier til himmelen der heller, altså!
    Nope, dessverre.

Ellers har jeg vært på tur i helgen, og har derfor ikke kommet særlig mye lenger. Fikk gjort litt på søndag kveld, så nå er i det minste veggene i alle takkassene oppe. Fikk også begynt så smått på bunnplatene i front også, samt testet litt med magnetinnfesting. Jeg kommer til å gå for den løsningen langs langveggene, siden bunnplata der kun er drøyt 20 cm bred, og derfor ikke så veldig tung. Jeg velger nok likevel å dele den opp i tre seksjoner, siden den blir så veldig uhåndterlig om jeg skjøter den sammen. I front er jeg mer usikker på om det blir kun magneter, siden plata der er mye bredere og derfor tyngre. Får teste litt i kveld, tenker jeg.

Jeg oppdaget også at det venstre hjørnet i front var lenger fra 90 grader enn jeg trodde. Akkurat det skjønner jeg ikke, for jeg kontrollerte alle hjørnene like etter at jeg var ferdig med gipsingen, og da var de så godt som 100% alle sammen. Jeg ser ikke helt hvordan i allverden dette skal kunne ha endret seg nå, men det ser unektelig slik ut. Uansett ikke noe jeg får gjort noe med, men jeg kjenner at det irriterer meg litt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forsåvidt testet magnetinnfesting på bunnplatene i front i går, og har vel tvilt meg frem til at det bør være tilstrekkelig. Det skal ganske mye til å rive platene ned, så jeg kan ikke forestille meg at de kommer til å falle ned på egen hånd. Mulig jeg lager en sikkerhetsmekanisme uansett, men strengt tatt tror jeg ikke det er nødvendig.

Ellers er jeg begynt å gå lei, og plages av den labre fremgangen. Jeg fristes av å ta snarveier for å komme fortere i mål, men er redd for at jeg kommer til å angre senere. F.eks hadde det vært mye kjappere å bare skru platene fast (med synlige skruer) enn å få til dette magnetinnfestingssystemet.

Det må nå et mirakel til om jeg skal nå fristen min, og det irriterer meg. Mye.

Jeg har heller ikke klart å bestemme meg for høyttalere, jeg har et alternativ med Mordaunt Short fronter/senter/sub pluss Yamaha bakhøyttalere, et annet alternativ er et Audio Pro oppsett med Blue Diamond i front (dropper da suber), atter et alternativ er en Monitor Audio BX-pakke. Så kan jeg jo også kjøpe en JBL ES80/90-pakke lokalt her i byen hos Soundgarden. Det skal ikke være lett!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men på den positive siden:
    Fikk inn en Epson TW5500 i går, så bildekvaliteten bør jo ha brukbart potensiale når jeg bare blir ferdig...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er et merkelig fenomen. Motivasjonen synker proporsjonalt med hvor mye man har igjen, mye igjen -> bra motivasjon, lite igjen -> laber motivasjon. Det burde jo logisk sett vært motsatt.

Men du må bare stå på. Selv går jeg ikke av veien for å ta en snarvei her og der hvis det er dét som må til for å komme forbi et hinder. Små svarte skruer a'la matte gipsskruer vil ikke synes noe særlig når man får opp downlights som blender synet litt.

Ellers vil jeg fortsatt holde en knapp på borrelås fremfor magneter. Mye enklere å montere siden du ikke trenger å ta like mye hensyn til presisjonen.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha litt vondt i vilja når du gjør ting skikkelig, kamerat! Du skal også gå en stund over fristen din, og du skal lire av deg makabert mange sure gloser før du er i mål. Sånn er det bare, men nå som du har gjort såpass godt arbeid så håper jeg du fortsetter i den stilen.

Uansett, når du har vondest i vilja, så kan du trøste deg med at kinoen ikke går noen steder selvom du tar deg en liten pause. Good luck!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja det er et merkelig fenomen. Motivasjonen synker proporsjonalt med hvor mye man har igjen, mye igjen -> bra motivasjon, lite igjen -> laber motivasjon. Det burde jo logisk sett vært motsatt.

Men du må bare stå på. Selv går jeg ikke av veien for å ta en snarvei her og der hvis det er dét som må til for å komme forbi et hinder. Små svarte skruer a'la matte gipsskruer vil ikke synes noe særlig når man får opp downlights som blender synet litt.

Ellers vil jeg fortsatt holde en knapp på borrelås fremfor magneter. Mye enklere å montere siden du ikke trenger å ta like mye hensyn til presisjonen.
    Jeg har liggende svarte gipsskruer, men nå har jeg forsåvidt fått dreisen på magnetinnfestingen, så jeg tror jeg må fullføre det. Borrelås er jeg litt skeptisk til. Jeg er redd jeg vil bli gående og presse platene opp til stadighet fordi de siger. Med magnet er det i det minste enten/eller. :-)
    Presisjonsproblemet med magnetfestene har jeg løst, så akkurat det er ikke lenger et problem.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Du skal ha litt vondt i vilja når du gjør ting skikkelig, kamerat! Du skal også gå en stund over fristen din, og du skal lire av deg makabert mange sure gloser før du er i mål. Sånn er det bare, men nå som du har gjort såpass godt arbeid så håper jeg du fortsetter i den stilen.

Uansett, når du har vondest i vilja, så kan du trøste deg med at kinoen ikke går noen steder selvom du tar deg en liten pause. Good luck!
    Jeg finner liten trøst i sure gloser, så det blir det lite av her hos meg. :-)
    Problemet er at jeg forsømmer så mye annet (inkludert trening) for å jobbe i kinoen, og det gnager i bakhodet. Neste års sykkelsesong blir horribel hvis jeg ikke snart blir ferdig med kinoen, så pauser er utelukket. :evil:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg har liggende svarte gipsskruer, men nå har jeg forsåvidt fått dreisen på magnetinnfestingen, så jeg tror jeg må fullføre det. Borrelås er jeg litt skeptisk til. Jeg er redd jeg vil bli gående og presse platene opp til stadighet fordi de siger. Med magnet er det i det minste enten/eller. :-)
    Presisjonsproblemet med magnetfestene har jeg løst, så akkurat det er ikke lenger et problem.
    Skjønner. Men da er det jo bare å gå på?

Da forslår jeg at du kobler opp projektoren et eller annet sted og tester den litt under suboptimale omgivelser, tar kinobygge-fri resten uka, kjøp en six-pack, planlegg godt og kall inn til familiedugnad, så smeller dere opp de siste panelene til helga

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Men da er det jo bare å gå på?

Da forslår jeg at du kobler opp projektoren et eller annet sted og tester den litt under suboptimale omgivelser, tar kinobygge-fri resten uka, kjøp en six-pack, planlegg godt og kall inn til familiedugnad, så smeller dere opp de siste panelene til helga
    Koble opp projektoren? Jeg tror du er gal, jeg! Den MÅ stå nedpakket i esken som lokkemat, det er såvidt jeg turte å åpne esken for å se på den. :-)

Nei, her er det bare å ta et solid nakkegrep på seg selv og henge i. Det er i motbakke det går oppover. :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Koble opp projektoren? Jeg tror du er gal, jeg! Den MÅ stå nedpakket i esken som lokkemat, det er såvidt jeg turte å åpne esken for å se på den. :-)
    Haha, jeg tenkte kanskje at arbeidslysten kom snikende hvis du fikk en smaksprøve på hva du kan se frem til. Mye hyggeligere å se på jenter som går i kort skjørt enn i snekkerbukse

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med jenter i (kun) snekkerbukse?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hva er galt med jenter i (kun) snekkerbukse?

Ikke mye

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag selvsagt. Kommer kanskje litt an på jenta også, ikke alle kler kort skjørt like godt

EDIT: ref bildet til counterpointer... kanskje sammenligningen kort skjørt kontra burka hadde vært mer representativ...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: ref bildet til counterpointer... kanskje sammenligningen kort skjørt kontra burka hadde vært mer representativ...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir opp, dere er umulige

Burka - Ikkepedia

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha sakelig vending i tråden!

Syntes du har gjort ting så gjennomført frem til nå så stå bare på vidre!

Stian

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere kommer opp med fine motiv til nye akustikkplater her

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på, dette blir knallbra når du blir ferdig.

Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •