Nugstarr's hjemmekino tråd. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 207
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Et kjempe flott prosjekt!
    Prosjektor kan uten problemer sende skrått nedover. Har selv Benq w5000 på ganske eksakte samme mål som du kommer til å få.
    Gratulerer med kjmpe valg av subber!

Lykke til videre med prosjektet!
    Takk for det!
    Satser på at subben holder hva alle på AVforumet sier. Det er ihvertfall enighet her inne om at SVS er tingen.

Nå gjenstår det kun prosjektor og de kanaler fremme. Men det mest kostbare....
    Samt butkicker på sikt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Dreamscreen Acoustic ultraHD V3

Hei.

Er det noen som har erfaringer med dette?
    Noen som har erfaringer med kvaliteten på leveransen fra AV shop når det gjelder dette? Eller er det bare jeg som er uheldig..? Ser ut for at de sliter med kvalitetessikringene av hva som sendes ut fra lageret. 2.gangen jeg nå får et helt ubrukelig lerret. Ikke holdbart!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei.

Er det noen som har erfaringer med dette?
    Noen som har erfaringer med kvaliteten på leveransen fra AV shop når det gjelder dette? Eller er det bare jeg som er uheldig..? Ser ut for at de sliter med kvalitetessikringene av hva som sendes ut fra lageret. 2.gangen jeg nå får et helt ubrukelig lerret. Ikke holdbart!
    Du er nok ikke den første. Ett par år tilbake var endel tråder ang. dette. Er vel en av grunnene til AVshop's service er omdiskutert. Mens endel er uheldige og misfornøyde med AVshop, er mange fornøyde (meg inkludert)....
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Du er nok ikke den første. Ett par år tilbake var endel tråder ang. dette. Er vel en av grunnene til AVshop's service er omdiskutert. Mens endel er uheldige og misfornøyde med AVshop, er mange fornøyde (meg inkludert)....
    Jeg er veldig fornøyd med AV shops support. De ordner opp hver gang. Men jeg kan virkelig ikke skjønne at de kan sende enkelte av varene fordi det er så obvious at kunden ikke blir fornøyd. Av og til skaper de bare mer arbeid for dem selv iom at de må ordne opp igjen etterpå. Noe de ser ut for å gjøre hver gang.
    Jeg får nok vente på V4 før jeg får hva jeg er ute etter når det gjelder acoustic lerret.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var prosjektor handlet

Da har jeg handlet litt i dag.

Prosjektor Sony HW20
    Full proff kalibrering.
    Og 4 stk rumperister forsterkere.

Dette blir bra.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye!

Håper du blir fornøyd!!

Stian

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Gratulerer så mye!

Håper du blir fornøyd!!

Stian
    Ja det satser jeg på.

Har også lagt inn 1 av denne i bestilling til center:
    Experience the B&W CT7.3 LCRS - Bowers & Wilkins | B&W Speakers

og 2 av denne til H & R:
    Experience the B&W CT7.4 LCRS - Bowers & Wilkins | B&W Speakers

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkobling av rumperister

Hei dere.

Har kjøpt meg Clark Synthesis Tactile 150W amplifier for rumperister.
    Har lagt kabler til alle 8 seter og tenkte å begynne med 4 forsterkere til dette. Kankje jeg kan klare meg med kun 4 rumperistere som da tar to og to seter.

Men hvordan kobler jeg dette til recieveren? Har en Pioneer lx81 reciever.

Kjører i tillegg til dette 7.2 hvor sub er koblet via sub out med Y-split.

Ønsker selvfølgelig at rumperister blir kalibrert sammen med subbene.

Takker for svar.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan skal prosjektoren kaste?

Hei dere.

Da har jeg fått min Sony W20 i hus. Litt av en size!

Vel jeg lurer litt på hvirdan jeg skal få hengt denne opp riktig i taket.
    Den er nødt til å kaste noe skrående nedover. Er det ok mtp bilde? Eller bør den senkes ned fra taket? (ikke idélt mtp at den da vil være rett over hode i sitte posisjon).
    JEg snakker da om at prosjektoren kan kaste skrående nedover ved å tilte prosjektoren noe og ikke ta alt via lens shift på pæra. Er det ok?

Trenger tips til å få den i riktig posisjon.

Alle tips mottaes med takk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hei dere.

Da har jeg fått min Sony W20 i hus. Litt av en size!

Vel jeg lurer litt på hvirdan jeg skal få hengt denne opp riktig i taket.
    Den er nødt til å kaste noe skrående nedover. Er det ok mtp bilde? Eller bør den senkes ned fra taket? (ikke idélt mtp at den da vil være rett over hode i sitte posisjon).
    JEg snakker da om at prosjektoren kan kaste skrående nedover ved å tilte prosjektoren noe og ikke ta alt via lens shift på pæra. Er det ok?

Trenger tips til å få den i riktig posisjon.

Alle tips mottaes med takk.
    I mangel på svar fra dere har jeg testet meg frem og fått hengt opp projektoren og fått stilt den inn riktig.

Men jeg har fortsatt to sorte striper på hver side. stiller inn bildet slik at høyde oppe og nede faller inn riktig på lerretet, men har som sagt denne sorte stripen på høyre og venstre side. Forsøker med en widescreen instilling på projektoren, men får ikke dradd ut bilde. Har som sagt et full kino lerret og har kun forsøkt dette på en lion king film ikke i HD kvalitet. Er det fordi den ikke kan sende i 2:35:1 og kun i 16:9??

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne et screenshot, og et bilde av hvordan det ser ut. Jeg kan desverre alt for lite om akkurat den problemstillingen, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ha prosjektoren i vater, da du slipper å tyne prosjektoren. Du kan få keystone problemer, og hvis jeg forstår problemet rett, så tror jeg det vil gå mye bedre hvis du henger den i vater. Dersom du har hengt den med "snuta ned" vil bunnen av bildet bli bredere på lerretet en toppen. Lens shift justerer vel bare bildet opp og ned, og i praksis vil det si at bildet da vil trekkes skrått, nærmere deg når du bruker lens shift for å justere. Klarte jeg å forklare meg nogenlunde eller kompis...? Ikke mist motet pga manglende svar. Dette er et tema som er vanskelig, og strengt tatt bør du ikke ta det jeg sier for god fisk før du dobbeltsjekker... MEN det er ikke vanlig å ha prosjektoren på skrå. Det er jeg helt sikker på.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ta gjerne et screenshot, og et bilde av hvordan det ser ut. Jeg kan desverre alt for lite om akkurat den problemstillingen, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ha prosjektoren i vater, da du slipper å tyne prosjektoren. Du kan få keystone problemer, og hvis jeg forstår problemet rett, så tror jeg det vil gå mye bedre hvis du henger den i vater. Dersom du har hengt den med "snuta ned" vil bunnen av bildet bli bredere på lerretet en toppen. Lens shift justerer vel bare bildet opp og ned, og i praksis vil det si at bildet da vil trekkes skrått, nærmere deg når du bruker lens shift for å justere. Klarte jeg å forklare meg nogenlunde eller kompis...? Ikke mist motet pga manglende svar. Dette er et tema som er vanskelig, og strengt tatt bør du ikke ta det jeg sier for god fisk før du dobbeltsjekker... MEN det er ikke vanlig å ha prosjektoren på skrå. Det er jeg helt sikker på.
    takk for svar! alle svar er til hjelp. tror jeg...

Ja den henger opp ned fra taket. Jeg har stilt inn bilde slik at det flukter både oppe og nede, men får ikke fylt ut bredden på mitt 100" lerret. Som forøvrig også er buet. Men uansett skulle jeg vel få mer widescreen enn hva jeg har nå. Da dvd spilleren min ikke er HD (venter min LX55 blueray innen 14dager) så ser jeg av dvd platen at den er i 16:9 format. Spiller det noen rolle?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi avansert her! jeg forstår ikke hvordan du skal klare å få det til å bli 100% med prosjektoren skrående nedover, da lens shift bare justerer opp, ned og evt sideveis. Du prøver å få dette bra, men krever enda en dimensjon, altså frem og tilbake. Riktig? Og så har du buet lerret i tillegg. Jeg tror seriøst ikke fysikken tillater at alt dette skal gå bra, og er rimelig overbevist om at det ikke har noe med dvd-spilleren å gjøre. Prøv å rett opp prosjektoren å sjekk om du får det til da. Forstår frustrasjonen din altså, men er det noen grunn til at du helst ikke vil korrigere alt med lens shift?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dvd-spilleren sender i 16:9 så vil nok prosjektoren sende et 16:9-bilde som dermed ikke fyller helt ut hvis du har et 2:35:1-lerret.
    Du har ikke en pc med hdmi du kan prøve å koble på da? Hovedsakelig for en test.
    Du sier at bildet fyller helt ut i topp og bunn, er dette med noe form for zoom/strech på prosjektoren? Hvis du resetter instillingene dine, ser bildet mer riktig ut da? Altså i form av at du må flytte prosjektoren bakover for å fylle helt ut?
    Regner med du har kjøpt linse for buet lerret!?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi avansert her! jeg forstår ikke hvordan du skal klare å få det til å bli 100% med prosjektoren skrående nedover, da lens shift bare justerer opp, ned og evt sideveis. Du prøver å få dette bra, men krever enda en dimensjon, altså frem og tilbake. Riktig? Og så har du buet lerret i tillegg. Jeg tror seriøst ikke fysikken tillater at alt dette skal gå bra, og er rimelig overbevist om at det ikke har noe med dvd-spilleren å gjøre. Prøv å rett opp prosjektoren å sjekk om du får det til da. Forstår frustrasjonen din altså, men er det noen grunn til at du helst ikke vil korrigere alt med lens shift?
    prosjektor kaster minimanlt nedover, men jeg benytter noe lens shift nedover.
    Men jeg klarer ikke å fylle ut sidene på lerrete. Lurer på om det er fordi dvd filmene er i 16:9 og jeg har lerret i 2:35:1?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Hvis dvd-spilleren sender i 16:9 så vil nok prosjektoren sende et 16:9-bilde som dermed ikke fyller helt ut hvis du har et 2:35:1-lerret.
    Du har ikke en pc med hdmi du kan prøve å koble på da? Hovedsakelig for en test.
    Du sier at bildet fyller helt ut i topp og bunn, er dette med noe form for zoom/strech på prosjektoren? Hvis du resetter instillingene dine, ser bildet mer riktig ut da? Altså i form av at du må flytte prosjektoren bakover for å fylle helt ut?
    Regner med du har kjøpt linse for buet lerret!?
    Jeg har ikke anledning for å flytte prosjektoren lengre bak. Strekke frem til lerret er ca 4,5 m og skulle ikke være problematisk mtp størrelse på lerret og projektoren. Har en sony hw20.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik ser bilde ut på lerretet. Hva kan jeg gjøre.

Jeg har også problemer med å få bilde signal. Av og til får jeg det og av og til ikke. I tillegg blir lyden kuttet ca hvert 5sekund i ca 0,5sekund. Hva kommer dette av?

Og hva kan jeg gjør for å få full bredde på bildet? Er det kun dersom filmen vises i 2:35:1 at det går?

-feil-bilde-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror du glatt kan overse mine tidligere innlegg. Missforstod heftig! Det der ser det ut som du kan fikse med innstillingene på prosjektoren. Prøv fikle med innstillingene, eller ring Sony og hør. Dette ordner seg! Angående lyden, så var det litt svett. Prøvd en blurayspiller enda? Koble opp alt ordentlig først. Jeg hadde endel problemer selv til å begynne med, men det ordnet seg etter mange timer med knot. Spennende å se hva du kommer frem til, og beklager at jeg ikke er til mere hjelp...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror du glatt kan overse mine tidligere innlegg. Missforstod heftig! Det der ser det ut som du kan fikse med innstillingene på prosjektoren. Prøv fikle med innstillingene, eller ring Sony og hør. Dette ordner seg! Angående lyden, så var det litt svett. Prøvd en blurayspiller enda? Koble opp alt ordentlig først. Jeg hadde endel problemer selv til å begynne med, men det ordnet seg etter mange timer med knot. Spennende å se hva du kommer frem til, og beklager at jeg ikke er til mere hjelp...
    Ok supert pg takk for svar. Zoomer jeg får jeg naturligvis bilde over og under rammen, men ikke mer tilsiden uten å øke over og under.
    Når det gjelder lyd og bilde får jeg av og til bilde om jeg slår av strømmen til projektoren og setter den på igjen. Men når jeg gjør endringer som lens shift etc så går den over i blått bilde uten signal. Da kun lyd, men med nevnte kutting av lyden. Syntes dette var skummelt jeg for jeg har et stort problem om hdmi kabelen må skiftes.... Dette da den ikke er trukket i rør. Hjelp!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en ny hdmi kabel fra en laptop og rett i prosjektoren. Hvis det fikser alt, så har du jo et problem, men dersom det er mulig å trekke den gamle kabelen ut igjen, skal det vel være mulig å bare teipe en ny kabel sammen med den gamle, og trekke den igjennom når du trekker ut den gamle kabelen??? Eller er det i overkant optimistisk?

Er det noen innstillinger i prosjektoren der det står f.eks 16:9? slik som bildet ditt er nå, så ser det jo ut som det er i det formatet. Prøv om du finner en annen innstilling. Enten "format" eller "mode" eller noe i den duren kanskje?

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •