Nugstarr's hjemmekino tråd. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 207
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Ellers har jeg hørt veldig mye godt om SONY HW20 både av "Gorm" og "Lygren". Grom skrev blandt annet en gang at HW20 og Epson TW5500 har få, vis noen konkurenter i samme pris klasse.

Nå er jo det en prosjektor som er litt i øvre pris siktet dit, men det er også en prosjektor som skal være veldig bra kalibrert "rett fra esken" derfor kan du kanskje "spare" ett par tusen der..

fant en test i farta: Sony HW20 (VPL-HW20) SXRD Projector Review | AVForums.com - UK Online

Stian
    Takk for tilbakemelding.
    Kan jo se ut for at jeg heller mot HW20. Kommer nok til å kjøre full proff kalibrering. Eller er det bare å kaste pengene ut av vindu.?
    Uten kalibrering kommer den på kr 18 999 og med kommer den på 20 598, skiller 1599. Er jo ikke de store summene om bildet er forbedret.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikler ihvertfall på den PJ. til mitt kino prosjekt..

Jeg var også på hifi messa på Triaden i Lillestrøm og fikk en demo av Gorm med den prosjektoren, jeg ble meget imponert, men nå skal det også sies at jeg er ikke veldig kresen, men når man fikk ting mer forklart av en proff som "Gorm" så så man virkelig forskjeller i bildet! den ble også sammenlignet med storebror VW90, og jeg syntes ikke det var så stor forskjell, det hadde vist noe med rommet og gjøre sa "Gorm" men alikevell, er jo 3 gangern på prisen!!

Stian

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Takk for tilbakemelding.
    Kan jo se ut for at jeg heller mot HW20. Kommer nok til å kjøre full proff kalibrering. Eller er det bare å kaste pengene ut av vindu.?
    Uten kalibrering kommer den på kr 18 999 og med kommer den på 20 598, skiller 1599. Er jo ikke de store summene om bildet er forbedret.
    Har du sett forskjellen på ukalibrerte prosjektorer og kalibrerte? Det kan utgjøre en ganske stor forskjell, så hadde jeg vært deg er det ikke her jeg hadde prøvd å spare penger. Jeg syns i allefall at de kronene er velanvendte kroner, men jeg tror nok du blir fornøyd uansett. Bare litt unødvendig hvis du finner ut at du skal sende den inn litt senere for å få et enda bedre bilde!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full kalibrering er et must! Ellers har du fått til en griselekker kino (!) originalt og klassisk design!
    Resten av boligen ser også moderne, stilrent og pent ut :-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg sikler ihvertfall på den PJ. til mitt kino prosjekt..

Jeg var også på hifi messa på Triaden i Lillestrøm og fikk en demo av Gorm med den prosjektoren, jeg ble meget imponert, men nå skal det også sies at jeg er ikke veldig kresen, men når man fikk ting mer forklart av en proff som "Gorm" så så man virkelig forskjeller i bildet! den ble også sammenlignet med storebror VW90, og jeg syntes ikke det var så stor forskjell, det hadde vist noe med rommet og gjøre sa "Gorm" men alikevell, er jo 3 gangern på prisen!!

Stian
    Det høres jo oppløftende ut. Jeg må bare vite at den fungerer optimalt selv om jeg må bevege lens shift nedover da prosjektor henger høyere enn lerret.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Har du sett forskjellen på ukalibrerte prosjektorer og kalibrerte? Det kan utgjøre en ganske stor forskjell, så hadde jeg vært deg er det ikke her jeg hadde prøvd å spare penger. Jeg syns i allefall at de kronene er velanvendte kroner, men jeg tror nok du blir fornøyd uansett. Bare litt unødvendig hvis du finner ut at du skal sende den inn litt senere for å få et enda bedre bilde!
    Ja 1599kr er jo ingenting om bilde blir bedre. kan jo ikke ta sjansen å la være på det.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Full kalibrering er et must! Ellers har du fått til en griselekker kino (!) originalt og klassisk design!
    Resten av boligen ser også moderne, stilrent og pent ut :-)
    Takk for det. Valgte kino mest mtp lyd og dens egenskaper av materialvalg. Usikker ennå på om jeg lykkes med det før jeg har fått inn høytalerene. Jeg må nok vente litt ennå før jeg får råd til alt som skal inn.

Men utstyret ser nå ut til å bli (kom gjerne med synspunkter)

Fronter B&W CT 7.4
    Center B&W CT 7.3
    Surround B&W CCM684
    Back B&W CCM 684
    Subber B&W CTSW12 + forsterker
    Prosjektor HW20 med full kalibrering.
    Buttkicker i hvert sete.
    Tanken var å drive høytalerene i første omgang av min reciever Pioneer LX82. Vil det være tilstrekkelig?

Newcomer oddis-poddis sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig flott kino... og hus for den del dette er min smak

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis-poddis
    utrolig flott kino... og hus for den del dette er min smak
    Takk for det!

Noen som kan gi meg et klart svar på valg av prosjektor??
    Står mellom Epson TW5500 og Sony HW20.
    Bøygen her er at jeg må la pæren kaste noe nedover da lerret henger lavere enn prosjektoren!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Efter att ha läst alla tester jag finner om de 2 hade jag i stort sett blundat och pekat på den ena av de. Bägge har, som jag läser testerna, både styrkor och svagheter jämfört med varandra, utan att det behöver vara dåligt på nått vis.
    Jag hade gått efter den tystare av dom, och det menar jag är HW20. Men köp den när HW30 finns i flera butiker så att du kan spara ett par tusenlappar.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har seriøst ikke allverdens peiling, men det blir jo litt som å velge mellom mercedes og bmw... Du får ikke noe crap, uansett hvilken du velger. Det er mange som har lerretet lavere enn prosjektoren, og det er derfor de har lens-shift så du kan flytte bildet inn i rammen. Dersom det ikke er snakk om unormalt store avstander tror jeg ikke dette skal bli noe problem for deg, men dette kan du regne ut eller finne en optimal løsning på gjennom avstandskalkulatoren på nett. Husker ikke adressen, men bare søk her i forumet så finner du mange som har hatt liknende problemer, og funnet svarene de søkte. Uansett så syns jeg dette blir en sinnsyk kino, og det blir kult å høre hvordan erfaringer du gjør deg i nærmeste fremtid.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vaøgets kval

Da måtte jeg gå ned en størrelse på lerretet slik at jeg ender opp med 100" i stedet for 114" :

AVshop.no / DreamScreen Acoustic ultraHD V3 2.35:1 230cm / 100" <font color="#ff0000"> (kun duk)</font> FOR V4 CURVED (895-5-0-100)

Vel vel.

Bør jeg gjøre meg opp noen andre tanker rundt prosjektor eller det fortsatt de samme 2 som gjelder?
    Epson TW5500
    Sony HW20

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony HW15. Noen som kjenner til om det er noe alternativ?
    Lens shift..?

Hvilke forskjeller og forbedringer får man på HW20 kontra HW15?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony HW15. Noen som kjenner til om det er noe alternativ?
    Lens shift..?

Hvilke forskjeller og forbedringer får man på HW20 kontra HW15?

Virkelig ingen som kjenner til dette?

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ett innlegg fra "Gorm":

Sitat fra HW20 tråden:

"Har til nå kalibrert to HW20, og kan så langt stadfeste at Sony endelig har fått til mellomklasse projektoren sin. I motsetning til forgjengeren HW15, som er så dårlig fabrikk-kalibrert at det ikke er teknisk mulig å rette det opp med etter-kalibrering, er HW20 slik en bør forvente i prisklassen. Den har fortsatt ikke CMS, men har høyst akseptabelt fargerom rett ut av esken. I hvert fall enn så lenge. Vi så jo med HW15, at etter hvert som produksjonen virkelig kom igang, så forsvant alt som het kvalitetskontroll. Vi får håpe de ansvarlige for HW20 produksjonen har bitt seg merke i kritikken vår av HW15 (de kom jo tross alt ens erend fra Japan for å ta imot innspillene våre).
    Det at fargerommet sitter som det skal på HW20 er gledelig. Det er derimot et lite "men" her også, nemlig at akkurat som på HW15, så krymper fargerommet på når lampen settes i økonomi-modus. Ergo, må projektoren kjøres med full spenning på lampen for å oppnå den ultimate fargegjengivelsen. Akkurat dette er heldigvis ikke noe problem, for har man første sett dagslysscener med full spenning på lampen, så er det ingen vei tilbake. HW20 er jo også svært stillegående, og produserer mindre støy ved "full-pupp", enn de fleste andre projektorer gjør i økonomi-modus.
    Gråskala gjengivelsen (fargetemperatur) er også veldig bra rett ut av esken. Som alle Sony projektorer, så roter den litt under 20% intensitet, men likevel har HW20 mer lineær gråskala rett ut av esken, enn noen kalibrert HW15 jeg har sett (med unntak av en super-tweaket pre-produksjons modell).
    Uten å ha hatt tid til å måle noe særlig på kontrast, så virker det som om ansi-kontrasten har fått et lite løft i forhold til HW15. Sortnivået er også mye bedre, da det på HW20 faktisk er sort, og ikke rødt som på HW15.
    HW20 er etter min mening en virkelig god projektor, som ikke har mange konkurrenter i sin prisklasse. Den er i alle fall vel verd prisforskjellen fra HW15. Det eneste som mangler nå, er CMS (for perfeksjonering i øko-modus, samt for eventuelle analoge kilder) og en like god lampegaranti som Epson.
    HW20 vs TW5500? Tja, jeg er litt usikker. Dynamikken i lyse scener er helt overlegen fra HW20, og det er nok kanskje utslagsgivende for mitt vedkommende.

Stian

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Dwdbard! Akkurat hva jeg var ute etter. HW15 uaktuell da.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS Subber i hus. Katta i sekken??

Da har jeg kjøpt meg 2 stk av SVS SB12 NSD. Mye på grunn av liten plass. Men har jeg kjøpt riktig til mitt formål??
    90% film og rommet er vel ca 20m2.

SVS SB12-NSD Subwoofer - 12" og 400W DSP - L-Sound AS

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS får aldri blitt feil!!

Stian

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det blir ok.
    Har jo ikke mer enn ca 20m2 så det skal jo ikke allverdens til å fylle rommet med bass.
    Men disse er jo de minste til SVS så derfor er jeg usikker. Kjøpte de litt på impuls da jeg var på vei forbi lsound i arendal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært aktivitet på prosjektet, men har fortsatt ingen skisser å vise dere. Men det kommer. MEst interessant med bilder
    Mtp at taket skal være skrående nedover (2,8m bak og 2,4 foran). Hvordan er beste måte å få hengt prosjektor i taket? Må kastelyset gå vannrett?
    Jeg er usikker på om jeg skal lage prosjektor heis eller om det skal stå fritt i taket. Kan prosjektor kaste skrående nedover??

Om noen har noen formening om lerret størrelse og sitteavstand samt valg av prosjektor i prisklasse 15-20K så taes det imot med takk. Vil lage mest sannsynlig 2 rader. Første rad vil ha sitteavstand på ca 2,5m og 2.rad vil ha sitteavstand på ca 4m. Bredde på rom er ca 3,6m etter innlekting.

Mine valg av høytalere blir mest sannsynlig (kun eier av recieveren i dag så kom gjerne med innspill):
    Front: BWCT 7.4 x2
    Center: BWCT 7.3
    Bakhøytalere: BWCCM 7.5 x2 og BWCCM 683 x2
    Sub: Usikker kanskje 2x ZTX 12" eller SVS PB12 x2
    Reciever: Pioneer SCLX81
    Blueray: Pioneer BDP 430
    Projektor: ??
    Et kjempe flott prosjekt!
    Prosjektor kan uten problemer sende skrått nedover. Har selv Benq w5000 på ganske eksakte samme mål som du kommer til å få.
    Gratulerer med kjmpe valg av subber!

Lykke til videre med prosjektet!

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •