Nugstarr's hjemmekino tråd. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 207 av 207
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er klar over at det er en bilstereo forsterker?

Uten at jeg har erfaring med slike rumperistere kan jeg ikke forstå at det skulle by på problem å bruke en stereo eller mono forsterker på å drive alle. Så en stk Dayton skulle nok gjør jobben tror jeg, eller mente du totalpris på 1500?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja jeg vet. Den er gjemt bort i et skap anyway. Men den er jo 12v så da må jeg ha på plass en omformer. Her er det snakk om å kun få strøm til rumperisteren fra lfe signalet fra recieveren. Ikkesnakk om lydkvalitet, men kun risting til setene. Og ja jeg hadde ikke tenkt å bruke så mye mer enn dette totalt. Blir jo galskap å svi av 5000 kr til dette formål etter min mening

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av dreamscreen V3 til V4 med topcoat!

Hei.

Da kom topcoat til mitt V4 lerret idag. Super service av avshop som leverte dette til meg helt uten ekstra kostnad. Hva kan man si.. Super service!!

Men nå er jeg redd for å montere dette fordi...;
    1. V3 er veldig slitt i sømmene og jeg er redd for at dette blir ødelagt ved demontering.
    2. Hva om jeg ikke klarer å montere V4. Da sitter jeg muligens med et v3 som er ødelagt og forsåvidt fungerer utmerket idag.
    3. Hvordan skal jeg montere dette? Har skjønt at det ikke enhet enkelt.

Skal ha 2 lag + topcoat, altså 3lag. Har skjønt at det sorte skal innerst, så det grå og det grå topcoat duken. Men kan noe fortelle hvordan dette gjøres? Noen som har erfaring med å montere dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lerret

Hei husker å ha lest at man skal stramme først en duk så den andre så den siste... smokk smokk... men har ingen erfaring selv.. så ta deg et søk på avforum står her inne

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt foruroligende at det skal være så vanskelig å montere denne duken som avshop promoterer så heftig.... gjør at jeg selv tviler på om jeg tør å kjøpe denne....

kan dessverre ikke hjelpe med noen andre råd enn å ta bilder og sende inn til butikken for å få support.

lykke til!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering

30.11.2012 - NYTT UTSTYR.
    Da har jeg investert i noe nytt utstyr samt fått opp noe akkustikkplater til 1.refleksjon (bilder kommer). Syntes diskanten kunne være litt slitsom og jeg hat nå fått testet og dette er nå veldig mye bedre etter at nye plater er kommet opp.
    Av utstyr har jeg bestilt:
    Emotiva XPA - 3 til å ta frontene.
    Oppo BDP 103 sonefri

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Emotiva XPA-3 i hus.
    Dette ga en radikal endring i lydbilde! Slitsom diskant ved høyt volum forsvant, mer dybde og punch i bassen. Akkurat hva jeg var ute etter! Når er det virkelig morsomt å se film!

Det eneste jeg registrerte var at jeg måtte skru opp lyden 5-10hakk på recieveren. Hadde kanskje trodd at jeg måtte skru ned lyden når jeg fikk inn mer krefter og strøm. Hva skyldes det?

Venter spent på oppo 103 fra US nå!

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •