Nugstarr's hjemmekino tråd. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 207
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Prøv en ny hdmi kabel fra en laptop og rett i prosjektoren. Hvis det fikser alt, så har du jo et problem, men dersom det er mulig å trekke den gamle kabelen ut igjen, skal det vel være mulig å bare teipe en ny kabel sammen med den gamle, og trekke den igjennom når du trekker ut den gamle kabelen??? Eller er det i overkant optimistisk?

Er det noen innstillinger i prosjektoren der det står f.eks 16:9? slik som bildet ditt er nå, så ser det jo ut som det er i det formatet. Prøv om du finner en annen innstilling. Enten "format" eller "mode" eller noe i den duren kanskje?
    Huff håper virkelig ikke det er hdmi kabelen som er problemet.
    Når det gjelder instillingene så er det mulig å gjøre noen forskyvninger både opp, ned, og til sidene. Men ikke nok til å fylle ut sidene. Om jeg zoomer slik at sidene blir fylt er det heller ikke mulig å justere inn høyde opp og nede slik at det fyller ut lerretet i alle retninger. stønn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også problemer med avbrudd av lyd og bilde, men det var heldigvis hdmi kabelen fra Blu Ray til reciver....ikke fra reciver til projector (sony hw 15).....kjøpte en av bedre kvalitet, og problemet løste seg

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Jeg hadde også problemer med avbrudd av lyd og bilde, men det var heldigvis hdmi kabelen fra Blu Ray til reciver....ikke fra reciver til projector (sony hw 15).....kjøpte en av bedre kvalitet, og problemet løste seg
    Av en eller annen grunn har problemet løst seg uten å byte ut kabelene. Men dette er før jg har fått skiftet ut vanlig dvd til blueray. Muligens probleme kommer opp igjen da, men da vet jeg nok at det gjedler kabelen. Dessverre, fordi det lange strekket ikke lar seg så lett bytte. Men jeg kan forsøke å skjøte på en som vil kunne forstereke signalet. Når det gjelder det lange strekket på HDMI så skal det være en 1,4kabel.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt, digger høydeforskjellen, blir bra kino-følelse tenker jeg. Kanskje jeg kunne kommet innom en dag å hilst på? Flyttet nylig til Vennesla og bygger kino selv for tiden. Lykke til videre!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Spennende prosjekt, digger høydeforskjellen, blir bra kino-følelse tenker jeg. Kanskje jeg kunne kommet innom en dag å hilst på? Flyttet nylig til Vennesla og bygger kino selv for tiden. Lykke til videre!
    JO takk.

Nå fikk jeg tatt det siste estetiske i helgen.

Må bare få lagt ut noen gode bilder av prosjektet

Fikk også inn centerhøytaleren.

Nå venter jeg bare på blueray spillerene som slippes denne uke:

Pioneer LX55.

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til min kino. Bor i nytt hus på Justneshalvløya som ikke er så langt fra der du bor...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino ferdig! Nye oppdaterte bilder!

Om det går an å noen gang bli 100% ferdig...
    Da har jeg laget meg en dedikert hjemmekino profil. Om dere har likt løsningene mine så håper jeg på stemmer på min hjemmekino profil:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/nugstarr

Av utstyr i kinoen er som følger:

Receiver : Pioneer SC LX81
    Rumperistere (8stk) : Clark Synthesis Tactile 150W amplifier
    Blue Ray : Pioneer LX55 (på vei)

Bilde:
    Projektor: Sony VPL-HW20 SXRD
    Lerret: Dreamscreen 2.35:1 100" Buet lydtransperent V3

Høytalere:
    Fronter: Bowers & Wilkins CT 700
    Høyre & Venstre: CT 7.4
    Center: CT 7.3

Surround og bakkanaler:
    Bowers & Wilkins CCM 684

Subber (2stk):
    SVS SB12-NDS

Rumperistere:
    Sinus Live Basspump (8stk)

Stoler:
    Brukte Kinostoler fra Cinemateket Oslo (8stk).

Her er noen bilder. Vanskelig å skape stemningen her.

-kino-01-retusjert-1-jpg

-kino-02-retusjert-jpg

-kino-03-retusjert-jpg

-kino-04-retusjert-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER kamerat!!!

Dette ble virkelig rått! Regner med at du kommer til å få mange fantastiske filmkvelder her nå som det blir tidelig mørkt ute. Utrolig inspirerende rom!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med skikkelig kino! Gleder meg til å komme på besøk snart :-)

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott kino! Artig med ett litt anderledes uttrykk en de fleste andre her! Flott gjennomført!

Hvilken film fikk det ærefulle oppdraget med og være premiere filmen?

Kos deg i din nye kino!

Stian

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    GRATULERER kamerat!!!

Dette ble virkelig rått! Regner med at du kommer til å få mange fantastiske filmkvelder her nå som det blir tidelig mørkt ute. Utrolig inspirerende rom!
    Takk for det alkar. Dette rommet blir nok satt pris på av både store og små!

Jeg er utrolig fornøyd med løsning rundt dempingen av lyd i veggene og resultatet av dette. Fungerte utmerket. Takk til arkitekten her for løsning rundt dette problemet. Godt å kunne skjule akustikkplatene i veggene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Kjempe flott kino! Artig med ett litt anderledes uttrykk en de fleste andre her! Flott gjennomført!

Hvilken film fikk det ærefulle oppdraget med og være premiere filmen?

Kos deg i din nye kino!

Stian
    Takk for det.

Premieren ble Batman The Dark Knight Blue Ray.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Gratulerer med skikkelig kino! Gleder meg til å komme på besøk snart :-)
    Takk for det. Du er selvfølgelig hjertelig velkommen for en AV prat og titt.
    Hifiklubben Kr.sand ønsket også en visning snart. Så du må gjerne ta turen da.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stålstendere til vegger/tak gis bort!

Hei.

Sitter igjen med mye stålstendere. Jeg har benyttet dette i byggingen av min kino og huset for øvrig. Da jeg har mye til overs og ikke ønsker å ha det liggende håper jeg andre filmentusiaster kan ha nytte av dette i sin kommende drømmekino. Kan også benyttes som vanlige lekter eks til takhimling etc.
    Sjekk ut min byggeblog for å se hvilke stendere jeg mener. Bilde også lagt ved.

-lydb-yle-dobbel-gips-st-lkonstruksjon-jpg

De må hentes selv i Kr.sand.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til Sonos Connect på Recieveren

Har en Pioenner L81. Tenkte å koble til en sonos forsterker jeg har liggende så blir det streaming også i kinoen. Vet du hvordan jeg enklest kobler denne på recieveren?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akustikkplater eller?

Hei.

Sitter nå dagen derpå etter en film i går og er sliten i ørene. Lyde var ikke spesiell høy, men likevel har jeg dotter i ørene og litt sus. Sliten i ørene rett og slett.
    Er et noe jeg kan gjøre her for at det kan bli bedre? Mistenker at akustikkplater kan gjøre susen. Har gjort en god del med akustikken i konstruksjonen, men muligens det ikke er nok.
    Vil det hjelpe å dempe diskant med å sette opp akustikkplater for førsterefleksjons på sider fremme, tak og vegg bak stolene.?

Om det vil hjelpe med å dempe 1.refleksjon. Hvilke plater er å anbefale. Og hvordan fester man disse best i et gipstak? Ønsker vel egentlig å kun trekke de med høytalerstoff. Et det tilstrekkelig med å lime disse i tak?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en kjempefin og annerledes kino. Ser jo ut som en kommersiell kino i miniformat. Liker det ryddige designet uten noen forstyrrende elementer!

De stolene der har jeg sittet mange ganger i. Som kinomaskinist har jeg vært på mange filmtreff og kurs på Cinemateket. Synes de passer veldig godt til kinoen din.

Du vil helt klart få utbytte av akustikkplater. Bygg noen pene trerammer, legg i akustikkplatene og kle dem med pustende stoff, og lyden blir garantert bedre. Prøv med en ramme på hver sidevegg og en i taket til å begynne med, så kan du lage flere senere hvis det ikke er nok.
    Skal du henge noe i gipstaket så ville jeg ha hengt ned rammen i hvertfall fem cm fra taket, slik at det blir noe luft mellom akustikkplater og tak. Da virker platene litt lavere i frekvens, og det ser penere ut. Denne rammen kan du henge i kroker og bøyler, bare pass på at krokene får godt feste i treverk bak gipsen.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med en kjempefin og annerledes kino. Ser jo ut som en kommersiell kino i miniformat. Liker det ryddige designet uten noen forstyrrende elementer!

De stolene der har jeg sittet mange ganger i. Som kinomaskinist har jeg vært på mange filmtreff og kurs på Cinemateket. Synes de passer veldig godt til kinoen din.

Du vil helt klart få utbytte av akustikkplater. Bygg noen pene trerammer, legg i akustikkplatene og kle dem med pustende stoff, og lyden blir garantert bedre. Prøv med en ramme på hver sidevegg og en i taket til å begynne med, så kan du lage flere senere hvis det ikke er nok.
    Skal du henge noe i gipstaket så ville jeg ha hengt ned rammen i hvertfall fem cm fra taket, slik at det blir noe luft mellom akustikkplater og tak. Da virker platene litt lavere i frekvens, og det ser penere ut. Denne rammen kan du henge i kroker og bøyler, bare pass på at krokene får godt feste i treverk bak gipsen.
    Takk for svar Hunsbed og hyggelige tilbakemeldinger. Mitt lille prosjekt kan uansett aldri måle seg op mot ditt meget pene og seriøse prosjekt. Selv er jeg vedlig fornøyd med den løsningen jeg har fått, og utgangspunktet mitt var at jeg ønsket en stilren og kino som ga kinofølelsen hvor elementene er gjemt bort bak lerret etc.

Har du noen tips til hvilke aku plater man bør benytte for best mulig effekt? Tenktr på at det er diskant, mellotone som er prekært i 1.refleksjon. Fikk også et tips om at Flagerborg var mannen å få tak i slik at han kunne gjøre en kalibrering av utstyret.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akustikkplater fra Rockwool

Da blir det disse i første omgang. Så får vi se

ROCKWOOL AKUSTIKKPLATE SVART
    30X592X1193(10PL PR PAKKE)

Noen som har noen erfaringer med disse for demping av diskant?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til buttkickere

Hei. Er på utkikk etter en forsterker som kan drive 4 små buttkickere. De må ikke koste mer enn 1000-1500kr. Brukt er ok.

AVshop.no / Dayton SA1000 Subwoofer Amplifier Rack Mountable men for dyr.

Er et alternativ men for dyrt. Har forsterkere som idag driver 4kinostoler i 1 rad:
    http://www.ncms.no/Downloads/Brosjyre/NCMS/09_Clark.pdf

Kan jeg bruke en stereo forsterker til dette og seriekoble slik at den driver 4stk buttkickere??
    Tips mottas med takk !!

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan 4kanals forsterker

Kan denne drive 4 små buttkickere i min kino?
    har bare noen små kickere som jeg ikke vil bruke for mye kr på for å drive.

Zachry K475 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

takker for svar.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •