Sparkling av utforing i vindu

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sparkling av utforing i vindu

Da har jeg foret ut et vindu i et rom vi pusser opp. De første dagene så de bra ut, men nå har ting forskjøvet eg en mikrometer, noe som betyr at det blir en følbar kan mellom den originale karmen og utforingen. Utforingene er laget av glattkant som er skutt fast i original karm. Dessverre gikk alt litt fort for seg slik at jeg glemte å lime skikkelig ops: Jeg har fått litt lim mellom i ettertid, men det er nok ikke nok. Er det slik at det uansett vil kunne sprekke opp mellom utforing og original karm, uansett hva jeg gjør? Er det ellers noen som har noen gode tips?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treverk er og blir levende, og spørsmålet er om gammelt og nytt treverk er like tørt, trekker fuktighet like mye og om veden går samme vei i begge trestykkene.
    I dag er trevirke "fabrikert" og derfor vokst mye hurtigere enn veden i gammelt treverk, dermed reagerer det også veldig forskjellig på luftfuktigheten. Noe jeg merker veldig godt når jeg renoverer huset mitt fra 1933! :twisted:

Det beste tipset er å tørke trevirket godt. lime godt og deretter tenke at man har gjort sitt beste, og ikke se på det siden! :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Treverk er og blir levende, og spørsmålet er om gammelt og nytt treverk er like tørt, trekker fuktighet like mye og om veden går samme vei i begge trestykkene.
    I dag er trevirke "fabrikert" og derfor vokst mye hurtigere enn veden i gammelt treverk, dermed reagerer det også veldig forskjellig på luftfuktigheten. Noe jeg merker veldig godt når jeg renoverer huset mitt fra 1933! :twisted:

Det beste tipset er å tørke trevirket godt. lime godt og deretter tenke at man har gjort sitt beste, og ikke se på det siden! :-D
    Akkurat... Mange takk for tips og info

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •