Drømmehuset - oppgradere multiromsanlegg (10 år)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Drømmehuset - oppgradere multiromsanlegg (10 år)

Vi har akkurat kjøpt drømmehuset med eget isolert kino rom og kablet innefelte tak og vegg høytalere i stort sett alle rom. Det er LINN komponenter i rack i kinorommet, LINN paneler for å betjene dette. Jeg har ikke eksakt model da vi ikke har overtatt enda (men ca 10 år).

Såvidt jeg har forstått har alle rom i huset lokale forsterkere som er gjemt unna.

Panelene kan velge kilde og styre lyd - men det er ikke lagt opp til å bruke MP3, Itunes (som jeg bruker i dag med airport). Panelene viser ikke track og sang. Det jeg virkelig ønsker meg er å kunne velge kilde uavhengig av rom, kunne velge playlist, artist og se hva som spilles - kunne styre dette fra f.eks Iphone.

Det står en Netgear HDMI sak i racket samt en Sunfire Theather grand processor.

Det er også en eller annen form for lysprogram i huset, med automatiske følere m.m. Vannbåren varme med termostater i alle rom.

Bilder og mer detaljer kan jeg supplere med straks. Skulle gjerne hatt litt råd og vink om hvilke muligheter jeg har for å oppgradere dette uten at det sprenger lommeboken.

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Vi har akkurat kjøpt drømmehuset med eget isolert kino rom og kablet innefelte tak og vegg høytalere i stort sett alle rom. Det er LINN komponenter i rack i kinorommet, LINN paneler for å betjene dette. Jeg har ikke eksakt model da vi ikke har overtatt enda (men ca 10 år).

Såvidt jeg har forstått har alle rom i huset lokale forsterkere som er gjemt unna.

Panelene kan velge kilde og styre lyd - men det er ikke lagt opp til å bruke MP3, Itunes (som jeg bruker i dag med airport). Panelene viser ikke track og sang. Det jeg virkelig ønsker meg er å kunne velge kilde uavhengig av rom, kunne velge playlist, artist og se hva som spilles - kunne styre dette fra f.eks Iphone.

Det står en Netgear HDMI sak i racket samt en Sunfire Theather grand processor.

Det er også en eller annen form for lysprogram i huset, med automatiske følere m.m. Vannbåren varme med termostater i alle rom.

Bilder og mer detaljer kan jeg supplere med straks. Skulle gjerne hatt litt råd og vink om hvilke muligheter jeg har for å oppgradere dette uten at det sprenger lommeboken.

MrG
    Fikk et lite tips om å bytte ut disse linjerecieverene med appleTV og la tv'ene i hvert (evt iphone) styre musikk og kilde - og da koble AppleTV til forsterkerene lokalt i hvert rom.

Hvis det fungerer så høres det ganske artig ut?

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pm

Jeg får ikke sent pm til deg Mr-G kan du sjekke om du har for mange lagrede meldinger? Eventuelt slette noen PM'er

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Jeg får ikke sent pm til deg Mr-G kan du sjekke om du har for mange lagrede meldinger? Eventuelt slette noen PM'er
    Jeg får bare signere denne: det er ikke mulig å sende deg pm Mr-G da du tilsynelatende har for mange lagrede meldinger. Dermed kommer vi jo heller ikke noe nærmere et eventuelt salg/kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •