Noen som ser potensialet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som ser potensialet?

Er det noen som ser potensialet til mitt kommende kino rom (se vedlegg til jul.jpg?

Dette skal bli min "tråd" når høsten kommer, og jeg har fått avviklet en del av prosjektene til min samboer.

Rommet er 220cm under taket, ca 6 meter langt og 3,5 meter bredt (se vedlegg NR1.jpg)

Men vi har da fått innviet rommet. I helgen så jeg og en kamerat Full Metal Jacket på en relativt shait projektor. Men.... vi hadde bilde (skukket duk), lyd, potetgull og godt i glasset. Ble en fin kveld.

Begge var enige om at til jul skulle rommet være i orden.

Gleder meg til å starte når lauet daler mot bakken.

Kommer tilbake med hvordan det går, selvsagt med bilder og mer utfyllende tekst.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser bestemt potensialet.
    Du har en fin endevegg med plass til minst et 2m bredt lerret.
    Du har et langt rom, så valg av projektor er helt fritt.
    (Jeg ville gjerne ha W5000, men har for kort rom)

Ser virkelig potensialet her. Du har masse plass og god mulighet for 2 rekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Ser at man får W5000 til 9.999,- nå

Tror jeg avventer litt med innkjøpet av projektor, men har vel sirklet inn den.

Får se til som sagt å få prosjektene til fruen ferdig, slik at jeg kan ta fatt på "ordentlige" prosjekter hehe.....

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan jo bli veldig spennende, litt domt med den der sentralfyringa.
    Du kunne jo tenke på en liten skrå på hver side av rommet Om dette gjør noe med acoustikken vet jeg ikke. Men d var bare en liten ide
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bli en bra kino det der, masser av plass!! Ofte er det dumt å ha et for stort rom, jo større rom jo mere utstyr trenger man.

Ventilasjons kanalen til sentralfyringen er jo lett å kle inn slik at du unngår støy og resonanser.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig potensialet her!
    Akustisk transparant lerret med noen heftige fronter ser jeg for meg

Jeg syntes det er sykt artig med folk som tar den så langt som BEF i sin kino, men jeg mener det er heller et generelt problem at folk har alt for små dårlige rom til sine gedigne råflotte anlegg. Ditt rom på litt over 20kvm er ingen problem å fylle for et ok anlegg. Om man skal klare 130db i dybbassen så krever det sitt, men det er få som har behov for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sentralfyren går muligens bort når høsten kommer. Har brukt den i vinter (veldig god, men jæ** dyr i drift) Har allerede tatt bort 2/3 deler av rørene som befinner seg i taket i kjelleren. De har gått rundt i hele kjelleren.

Vist ikke kanalene blir tatt ned i høst, bygger jeg som du nevner en form for skråvinkling på taket – begge sider så blir det likt.

Noe godt audio utstyr kan jeg ikke skryte på meg. Som dere ser på bildet, så er det et 5 år gammelt Pioner surround anlegg – lett som bare det.
    God sub har jeg, men kan komme med mer ”spekk” etter hvert.

I første omgang skal jeg få opp rommet, anskaffe meg en projektor og lerret så kjører jeg med det anlegget jeg har til rådighet.

Veldig artig fase dette også… planlegging, hente inspirasjon fra andre her på siden, sjekke priser osv osv.

Blir spennende å komme i gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •