Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 38 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 744
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ser ikke film på en 23", når jeg har fått 100" nede i kjeller'n som bare knurrer på meg! Men BEF, mens du er innom tråden. Har du noen tanker om fronthøytalerene mine? Hvor sånn ca bør jeg feste dem etter din mening? Surroundhøytalerene sitter høyt, men dette er spikra da rørene er ferdig trekt sånn, så de blir der de er.
    Frontene bør vel stå med diskanten sånn ca i ørehøyde. Det er jo akkurat som i stereo(kansje du skal spille musikk her også8) )

Bakhøytalerne skal derimot over ørehøyde.

Senter kan stå under lerret og tiltes mot ørene, eller over lerret og tiltes ned. Det har jeg gjort.

Vedlegg 66964

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! Takk skal dere ha, alle mann! Det skal jeg ligge og tenke litt på hvordan jeg skal få til noe sånt uten at det blir en overveldene konstruksjon. Nå er det kvelden, for i morgen har jeg lang dag, og jentene må være inne hele dagen. Det vil si at jeg må opp kl.05.30 for å trene dem skikkelig før jeg drar på jobb, sånn at huset fortsatt står når jeg kommer hjem igjen... Sånn er det å ha jaktbikkjer som er vant til å få trene masse...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kommer til å gjøre neste gang jeg skal lage noe som senter skal stå på, det er å ha hengsler fremme og justerings pinne eller noe lignenes bak. Slik at jeg justere senteren opp og ned. For da kan du "fin" justere lyden mest mulig mot ørene. For sånt som senteren min står nå, så må jeg ha noe under den fremme for at lyden skal treffe mest mulig ansikt området.

Men du har jo laget deg senter bord nå. Så dette er vel unyttige info for deg:-?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Det hørtes smart ut! Jeg målte jo faktisk opp vinkelen på forhånd, så jeg tror den skal passe bra, men tenkte jeg evt kunne kjøpe justerbare spikes å sette under ved behov.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lage deg høyttaler stativ veldig enkelt med 2 bein av 2x4" og en topp og bunn plate. 2x4" kutter du bare i den lengden som du trenger og monterer en plate på toppen for å sette høyttaleren og en litt større plate på bunnen så den står stødig.

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si :-D blir fint dette. Snart skikkelig oppe å gå med litt PS3 osv. Gratulerer med bilde hvertfall.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kaos73! Ja, jeg gleder meg voldsomt nå om dagen. Dama veit ikke detta enda, men jeg har lasta ned hele American Idol Season 9 til henne som hun skal få se på storskjerm så snart HTPC'n er i hus. Da blir det nok lek i hagen på meg med bikkjene, men etter en sånn start regner jeg med at kino'n blir erklært som en genistrek.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kaos73! Ja, jeg gleder meg voldsomt nå om dagen. Dama veit ikke detta enda, men jeg har lasta ned hele American Idol Season 9 til henne som hun skal få se på storskjerm så snart HTPC'n er i hus. Da blir det nok lek i hagen på meg med bikkjene, men etter en sånn start regner jeg med at kino'n blir erklært som en genistrek.
    *ler* er viktig med et bra første inntrykk!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke kødd da! Det er nok jeg som har buksene i familien, men dama er fortsatt regjeringa... Tror at dersom hun kan klare å finne roen ordentlig her og kose seg med en og annen film, så er det mye større sjans for at rommet blir brukt mye. Da føler jeg at jeg har gjort noe riktig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Work hard, play harder!

Dama har fått sett American Idol finalen, var enig i vinneren, og jeg er genierklært. 8) Crappy bilde, men det skyldes fotofrafens risiko ved å pause midt i programmet for å ta et bilde av bakhue til dama...
    -img_1566-jpg

Mye har allikevel skjedd her nå. Vi har mer eller mindre blitt ferdige med stua nede. Mangler en taklist, men den er spesiell, så de hadde ingen like på de butikkene vi har vært i til nå. Jeg har også sparkla listene så nå må de bare pusses og males i riktig farge. Blomsten på veggen syns jeg blei kul, og det er madammen som har vært på nettet og shoppa litt.
    -img_1568-jpg

Som dere ser har vi også fått satt inn en dør. Svigers svingte seg om og kjøpte med sine rabatter, og da fikk vi også en dør med lydkarm! Trodde ikke dette skulle ha noe som helst å si da jeg så tettningslistene, men det dreper seriøst mye av diskanten. Siden vi har lagt antennekabelen bak høyre feste på døra, og det er tre ledninger mellom lektene over, så måtte jeg nesten ha litt hjelp av Svigers, siden han er håndtverker. Da er det jo faktisk en mulighet for at vi ikke skrur i noen ledninger. Etter at dette bildet ble tatt har jeg pussa og sparkla spiker hullene og skjøten, samt fiksa der malinga flasset av. Slik ser altså lydkarmen ut
    -img_1572-jpg

Også har jeg bygget to høytalerstativ som matcher centerstativet. De ser bedre ut uten blitz...
    -img_1574-jpg

Det eneste som er kjipt her at symetrien er feil, i og med at vi bare har en sub (enda) men jeg tror nok at det er behov for en til som dama også ønsket seg. Jeg syns det virket som om dem var voldsomt høye da jeg skulle lage dem, men i og med at diskantene ligger i bunnen på høytalerene mine, så har jeg målt etter det, og på stativet ligger de noen centimeter over ørene mine når de står på stativet. Lakkeringen kunne vært bedre akkurat her da... Men det er lett å fikse!
    -img_1576-jpg

Dama har nå begynt å vise en genuin interesse for prosjektet, og hun kommenterte at hun synes lyden var fin, men litt hard...! :-D Altså ønsker hun seg noen akustiske tiltak. Hun også vel og merke, og jeg har enda ikke kalibrert anlegget på noen som helst måte, heller ikke med mic'n som fulgte med forsterkeren.

Litt uflaks skal en jo også ha. Da jeg skulle gjøre noe så enkelt som å støvsuge bak sofaen istad, klarte jeg å dytte den rett i forsterkeren. Da hekta selvfølgelig HDMI ledningen fra prosjektoren seg fast i de andre ledningene, og "nebbet" i forsterkeren brøyt, ergo var det å bestille en ny 10 meters kvalitetskabel som forhåpentligvis kommer i morgen. Greit å kjenne folk når man har Donald-flaks... Ellers så venter jeg fortsatt på HTPC'n som jeg bestilte, og Playstationen min er fortsatt på verkstedet. Begynner å bli sånn passelig klar for å bruke utstyret snart!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vellykket premiere visning Så da riktig så bra ut nå, nå fortjener du selv og få satt deg ned og nyte en film eller to!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Gratulerer så masse. Ser veldig bra og koseli ut. Håper det blir mange fine timer der nede.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med klart rom.

Men gled deg til du får oppp noen akustikkplater. Forskjellen er som natt og dag.

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go go go ...gratulerer :-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker! Det er nok ikke så lenge før det blir min tur heller, men det gjennstår jo litt jobb iforhold til å få koblet til signalkilder, nas osv. Tråden er ikke slutt enda!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med å være ca:90% ferdige :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, gratulerer med vel overstått premiære!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Det føles bra. Nå får vi jo håpe det snart dumper ned noen koselige pakker i posten også da. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Det føles bra. Nå får vi jo håpe det snart dumper ned noen koselige pakker i posten også da. :-D
    Ingenting er mer morro en å få fine pakker i posten. Hehe. Bare synd det ikke dukker opp noen her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Du får holde tunga rett i munnen og begynne i riktig ende. Først hus, så kino!

Side 6 av 38 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •