Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 744
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    uff, der røyk pæra på pj , flott start på helga!
    Jeg får trøste meg med ett glass Whiskey og flytte 40" inn i stua, haha for en nedtur!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Mister man veldig mye på 2:35:1 filmer hvis man kun maskerer til 2:40:1?
    Skjønner hva du mener, men for ordens skyld så er 2.40 bredere enn 2.35. Ben Hur er vel den filmen som har det bredeste formatet i historien med 2.67.
    Det er uansett lite problem å miste info langt ute på sidene synes jeg, men har selv valgt variabel maskering.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skjønner hva du mener, men for ordens skyld så er 2.40 bredere enn 2.35. Ben Hur er vel den filmen som har det bredeste formatet i historien med 2.67.
    Det er uansett lite problem å miste info langt ute på sidene synes jeg, men har selv valgt variabel maskering.
    Mottatt!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noose: kjip start ja... Det får'n si. Du kan trøste deg med at helga mi er satt av til å vaske oppkast etter en liten krabat som blir veldig dårlig når han får tenner... Nå har han to på gang.

Counterpointer: Du har jo litt mere erfaring enn meg på dette med format og maskering. Hvordan har du løst det hjemme hos deg? Er det noen bilder av det i tråden din?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar

Counterpointer: Du har jo litt mere erfaring enn meg på dette med format og maskering. Hvordan har du løst det hjemme hos deg? Er det noen bilder av det i tråden din?
    Har svart deg på dette før på pm :wink:
    Dårlig med bilder da trådene mine er nærmest døde og det er også dårlig med bilder fra de var aktive :roll:

Kort fortalt har jeg fast maskering oppe og gardiner som dras manuelt på sidene. Har en lang lekt i bunnmaskering med stoff til gulvet. Denne henger i tråder med motvekt og er også manuell.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har svart deg på dette før på pm :wink:
    Dårlig med bilder da trådene mine er nærmest døde og det er også dårlig med bilder fra de var aktive :roll:

Kort fortalt har jeg fast maskering oppe og gardiner som dras manuelt på sidene. Har en lang lekt i bunnmaskering med stoff til gulvet. Denne henger i tråder med motvekt og er også manuell.
    Nope!!! Hehe... Jeg sendte deg spørsmål på pm, men fikk aldri noe svar! Gikk utifra at innboksen din var full, og gadd aldri å mase noe mere på deg om det.

Uansett, det høres jo ut som en løsning det burde være mulig å gjennomføre. Sånn det ser ut her, så tror jeg maskeringen tidligst skjer til høsten, da jeg tenker å gyve løs på stua vår snart. Også den må renskes til bunnen for så å bygge opp alt på nytt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var underlig fordi jeg skrev et nøye svar på din pm. Må sjekke om det ligger en kopi i mine sendte elementer. Da skal du få den på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Alkar! Og god påske

Tar stillheten i tråden din som eit teikn på at du er "ferdig" med kinoen og berre nyter bruken av den...

Eg lurte på om du kunne svart på eit spm. om senteren din. Er det fastmonterte føtter, eller knottar under den? I så fall, kor stor avstand, i breidden, er det mellom dei?

Ser ut som eg må laga meg rack til komponentane sjølv, då alle eg har funne er for breie. 120cm+. Sidan eg harr smalt med plass, vil eg ha eit rack som akkurat rommar 2 forsterkarar i breidda og i høgda - ca.90cm. Men sidan eg må ha senter på toppen, og det muligens blir RC-64 etterkvart, må racket vera breidt nok til den...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Las først at RC-64 var 96cm brei. Men las no at den er 91cm brei. Då er det jo ikkje noko problem Men er det "knottar" under den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Las først at RC-64 var 96cm brei. Men las no at den er 91cm brei. Då er det jo ikkje noko problem Men er det "knottar" under den?
    Alkar får rette på meg, men personlig har jeg RC62 og der fulgte det med gummi knotter samt en skru med knott som man kunne justere vinkelen på senter.

Sikkert noe av det samme på rc64.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sånn er det på min RC-62 MKI og, så reknar med det er same opplegg på 64, men greit å vera sikker...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Heisann, Alkar! Og god påske

Tar stillheten i tråden din som eit teikn på at du er "ferdig" med kinoen og berre nyter bruken av den...

Eg lurte på om du kunne svart på eit spm. om senteren din. Er det fastmonterte føtter, eller knottar under den? I så fall, kor stor avstand, i breidden, er det mellom dei?

Ser ut som eg må laga meg rack til komponentane sjølv, då alle eg har funne er for breie. 120cm+. Sidan eg harr smalt med plass, vil eg ha eit rack som akkurat rommar 2 forsterkarar i breidda og i høgda - ca.90cm. Men sidan eg må ha senter på toppen, og det muligens blir RC-64 etterkvart, må racket vera breidt nok til den...
    Jo takk, og god påske ja! Vi bruker rommet ofte nå om dagen, og stillheten er nok fordi det er lite spennende som skjer. Har lagt nytt gipstak i stua oppe i påsken. Det følger med en del knotter som du fester akkurat der du vil under centeren. Da får du den akkurat slik du selv vil. Ene knotten kan skrues inn i centeren for å vinkle den. Men skal du ha centeren inni racket eller oppå? Vil anbefale deg å la centeren få litt plass, så personlig ville jeg nok ha satt den oppå. Racket trenger altså ikke å være like bredt som centeren. :-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God påske, vært på fjellet? Nei det er vel alltids noe å holde på med. Jeg har stort sett kost meg i kinoen, bortsett fra jobbing. Fått spilt litt musikk?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i lige måde min venn! Nei, ble ikke noe fjelltur på oss. Vi tenkte på det for bikkjene sin del, men ble plutselig enige om rive stua til grunns å begynne på den. Ting tar jo alltid mye lenger tid enn planlagt, og jeg veit at når sommeren kommer så frister det lite å være inne å pusse opp. Fikk ikke gjort allverden nå heller, men fikk i allefall lukket taket så vi er frie for isolasjons støv frem til jeg begynner på veggene. Tidsklemme anyone?! Fått brukt kinoen endel da i allefall! Fått sett hele Bourne triologien, The Fighter og et par chick-flix som madammen hadde gleda seg til. Musikk har det også blitt litt av, men merker at interessen for å følge med slik jeg gjorde før har dabbet veldig av. Morro å spille av litt gammelt igjen uansett! Dro på med en Barry White runde, og vips så følte jeg meg helt rå igjen! Den mannen kunne virkelig synge!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro på med en Barry White runde, og vips så følte jeg meg helt rå igjen! Den mannen kunne virkelig synge!
    Han kunne synge, ja8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, planen er å få så smalt og lavt rack som mogleg med plass til 4 store komponentar og senter på toppen. Treng plasstil ein del ting, men har lite plass, så må prøva å vera litt smart. Men får eg alle hyllene store nok til receiver/stor effekt, får eg heller stabla små komponentar i dei andre.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiffi effekt!

Dette er årets teiteste innlegg, og AV relatert på lik linje med vinsmaking... Allikevel så har vi hatt et teit problem med at WIFI dekningen i stua detter ut i tide og utide, og siden madammen la seg tidlig tenkte jeg at jeg skulle fikse det en gang for alle. En hjemmelaget "Parabol" til router'n!

Kom over denne for en tid tilbake, men gadd aldri å lage en ordentlig. Det har jeg heller ikke gjort nå, men den funker som gull, og dekningen i stua er nå på 100%. Fiffi!

Du trenger et
    * litt tykt ark
    * Aluminiumsfolie
    * Limstift
    * Saks og kniv

og tilgang til internet. www.freeantennas.com

-dsc03791-jpg

Lim aluminiumsfolien på arkets bakside, og klipp ut delene.
    -dsc03792-jpg

Slik blir da delene sendes ut. Hvis du gidder å gjøre dette på mer enn to minutter, så slipper du rynker i folien, men det bryr jeg meg ikke om siden jeg har routeren i høytalerstoff skapet nede i kinoen.
    -dsc03793-jpg

Sett sammen og bruk gjerne litt lim til å feste på baksiden, så ser den slik ut.
    -windsurfer-jpg

Tre den så på en antenne, og nyt dekningen i hele kåken.

Her er forøverig templaten fra nettsiden.
    -windsurfer-jpg

Og en liten Youtube video av herligheten.
    Free Antenna WIFI booster

Noen som har kontroll på hvordan man legger youtube klipp rett inn i innlegget???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt! Det skal eg testa på routeren min, sidan den står i 2. etg. og alt andra i 1. etg. Kanskje eg til og med får greitt signal ned i kjellaren...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er årets teiteste innlegg, og AV relatert på lik linje med vinsmaking... Allikevel så har vi hatt et teit problem med at WIFI dekningen i stua detter ut i tide og utide, og siden madammen la seg tidlig tenkte jeg at jeg skulle fikse det en gang for alle. En hjemmelaget "Parabol" til router'n!

...................

Noen som har kontroll på hvordan man legger youtube klipp rett inn i innlegget???
    Dette var ikke teit men utrolig nyttig.

Tusen takk for at du postet denne!

For å få YouTube som under så trykker du på YouTube knappen og legger inn kun det av linken som står etter = (hvis du siterer mitt innlegg ser du hvordan jeg har gjort det)

[YOUTUBE]oWBanew1wn8[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan og prøve uten den tunnelen som det står windsurfer på, bare feste den i skjermen, som du bøyer til med liten tynn hyssing.

Så mange youtube videoer, om det der. Og noen påstår at windtunnelen demper signalene litt, men hvis du lager 2 hull i parabolen, og fester antennen på parabolen, så får du enda bedre signal.

Edit: Her ser du en som har brukt det du har der, men gjør det på en annen måte nå [YOUTUBE]RMQfl20giM4&feature=related[/YOUTUBE]

Side 37 av 38 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •