Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 744
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare hyggelig å hjelpe til. Forøverig var dette ment som en midlertidig stand, men jeg er så treig med å sette igang med et nytt et. Fint nok, men kunne vært lagt mye mere arbeid i å få et som ser skikkelig proft ut.

Alternativt så kan man kjøpe flere stativ på hifi-klubben

Cerwin Vega stand

Bowers & Wilkins har også hatt et stand på Hifi-klubben som var sweet å se på til kr.498,- men jeg finner ikke det på sidene dems nå. Planen på neste stativ (sikkert til sommeren... Kanskje! ) er å bygge det av MDF og runde av alle kantene. Sparkle det pent og lakke det så fint som overhodet mulig. Men... Ting tar tid her i heimen!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ditt ser bedre ut enn cerwin-vega standet du linket til.

Har en idè om gjøre den nesten som din, men med litt "utsmykking" Bilder kommer når jeg eventuelt blir ferdig/får begynt

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Har du en egen tråd? Tror jeg isåfall har gått glipp av den...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er den

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...log-kilde.html

som du vil se der har jeg nå to "vanlige" stativer med en plate imellom som center stand.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje skreve om det tidligere, men hvor høyt er det fra gulv til bunn av lerretet ditt? Og er det høyt nok til at ikke beina kommer i bilde når du legger reclineren tilbake?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det husker jeg ikke, men kan sjekke det. Det er nok plass hos meg, men du må ikke bruke min høyde som fasit da du har forskjellig sitteavstand! Ta med to kjøkkenstoler ned i kinoen din og sleng deg ned med beina opp, så får du dama til å sette en teip bit på stenderverket, der føttene dine stopper.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Det husker jeg ikke, men kan sjekke det. Det er nok plass hos meg, men du må ikke bruke min høyde som fasit da du har forskjellig sitteavstand! Ta med to kjøkkenstoler ned i kinoen din og sleng deg ned med beina opp, så får du dama til å sette en teip bit på stenderverket, der føttene dine stopper.
    Hvor langt sitter du fra lerretet? Godt tips med kjøkkenstolene, men sliter med å legge ryggen ned på dei..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra hodet til lerret er det 285 cm. Du klarer nok å finne en måte å skli ned i en kjøkkenstol også!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Alkar! Fancy smancy fjernkontroll du har fått deg. Kunne tenkt meg slik sjølv, men desverre litt drøy prislapp for min del...
    Eg kjem nok til å gå for iRule (viss eg nokon gong greier å læra meg det) på mobilen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla kamerat! iRule tråden her på forumet er dødsbra. Jeg hadde nok gått for det selv om jeg ikke hadde fått nevo'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, driver febrilsk å leiter etter lysdimmar med IR fjernstyring no, så eg får styrt lyset og med Irule. Må inrømma at eg skjønar fint lite av det endå. Det eg veit er at eg vil ha det

Når eg kika på senterstativet ditt, ser eg kva eg har gjort feil. Skulle plassert utstyr ein anna plass i rommet enn under lerret.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta noen bilder så får du nok MASSE god respons på mulige løsninger. Sjekka stuekinoen til Noose? Han har jo en solid benk med maskering som ser meget strøken ut. Men jeg er fan av å ha utstyret ute av veien, men det har like mye med guttungens nysjerrighet å gjøre. Skapet ble jo egentlig en realitet pga han. Og vedrørende iRule; Han som har laget tråden er utrolig hjelpsom, så ikke let deg i hjel. Send han en pm!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjenerer meg ikkje nevneverdig å ha utstyret framme, for det er jo det eg er vane med. Men ein får jo mykje betre plass til ting, når ikkje alt treng få plass under senterhøgtalaren. I neste rom blir det nok eit slikt skap som du har

Korleis syns du det er med refleksjonar frå høgtalarar no? Fortsatt irritasjonsmoment?

Ja, eg er inne på tråden. Har lært ein del allereie.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Halla kamerat! iRule tråden her på forumet er dødsbra. Jeg hadde nok gått for det selv om jeg ikke hadde fått nevo'n.
    Betyr dette at du skal ha iRule i tillegg til Nevo? Virker som dobbelt opp.

Så litt på iRule tråden og systemet kan jo bli veldig bra men krever mye innsats, ikke akkurat "plugg and play"...... En del hardware og mye programmering.

Lurer også på om en ikke bør ha en dedikert styringsenhet (telefon, iPad, iPod osv) som ikke har andre oppgaver, tungvint å ikke ha en fjernstyring som alltid er klar til bruk.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei, er du gal! Men jeg fikk jo nevo'n i bytte mot behandling. Hadde ikke betalt så mye for den, og da hadde jeg godt for iRule istedet da det koster ca 2 k for å komme igang etter hva jeg har forstått. Er meget fornøyd med Nevo'n!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Korleis syns du det er med refleksjonar frå høgtalarar no? Fortsatt irritasjonsmoment?
    Vel, jeg har jobba helt latterlig mye, så for å være ærlig har jeg ikke rukket å hente trekk til høytalerene enda. Jeg legger jo merke til at det er mest refleksjoner der, men den lille tiden jeg får i kinoen om dagen er bare rein glede så jeg lar meg ikke irritere nevneverdig av det. Men det skal jo gjøres noe med, men ting tar tid osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ta det som eit godt teikn på kor bra resten av kinoen er blitt, viss for blanke høgtalarar er det største problemet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Du har kanskje skreve om det tidligere, men hvor høyt er det fra gulv til bunn av lerretet ditt? Og er det høyt nok til at ikke beina kommer i bilde når du legger reclineren tilbake?
    Glemte helt å skrive målene jeg, kompis... Sorry! Men det er nøyaktig 47 cm fra gulvet til begynnelsen av bildet, og med mine tottiser går det fint.

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kan jo ta det som eit godt teikn på kor bra resten av kinoen er blitt, viss for blanke høgtalarar er det største problemet
    Joda, vi er veldig fornøyde med resultatet så langt. Det er alltid ting en kan forbedre, men de siste oppgraderingene (Sub, Center og Reciever) har alle hatt en ganske dramatisk innvirkning på lydbildet. Også har jeg jo fått mye verdifull hjelp her på forumet til å kalibrere utstyret etter beste evne. Men lysrefleksjonene skal bort de også. Ikke fordi det er så viktig, men fordi det ikke koster allverden å bli kvitt dem. Har ikke snakket med hun sydama på flere uker, men de bør vel ligge klare tror jeg???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og då er du fornøyd, at ingenting anna skal gjerast noko med... eller?

Kor brei maskering har du over lerretet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du mener med maskering over lerretet? Jeg har jo ingen maskering... Men for å svare på alt. Nei, vi er ikke ferdige enda. Rusler litt med tanker om presence i front, effekt og maskering av lerretet for 2:35:1 så tråden er nok ikke død enda. Men for øyeblikket er det bra nok, og den lille tiden vi får i kinoen er ordentlig koselig. Det er jo trossalt et gammelt hus og vi har desverre mere å gjøre før vi kan si oss fornøyde. Drømmer også om et prosjekt som det dwdbard har i fremtiden.

Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •