Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 744
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann Alkar

Tråden din har gått meg hus forbi helt til nå.
    Dette var trivelig lesning.

Regner med du er fornøyd med receiveren,vurdere selv en slik.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    En annen ting som er greit er muligheten for å pause når man vil. Å være pissatrengt ødelegger fort en film.
    Et meget godt poeng, Teddy! At det gikk i glemmeboka er nesten litt skummelt...:-D

Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Min erfaring med effekt forsterkere er at den strammer opp bassen, mye mer kontroll, dette vil også klarne opp toppen. Så min mening er helt klart mer dynamikk, også på lavere volum. Litt egenlyd lager nok effekt forsterkeren, men det meste ligger nok i receivern din
    Blir gøy å teste dette hos deg, samtidig som jeg får sett den utrolig fine kinoen din Alkar.
    Blir veldig hyggelig det, To.H. Setter ekstremt pris på at du gidder å tilby deg å svinge innom med litt utstyr og morro. Jeg er jo veldig for å forstå hvorfor en oppgradering trengs, før jeg bare kjøper noe. Det er jo tross alt et lite rom, og jeg har ikke sett behovet for mere effekt, siden jeg ikke tyner anlegget sånn som det står nå, men jeg har jo fortsatt mye å lære.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Heisann Alkar

Tråden din har gått meg hus forbi helt til nå.
    Dette var trivelig lesning.

Regner med du er fornøyd med receiveren,vurdere selv en slik.
    Velkommen! Ja jeg er superfornøyd, jeg! Morro med en reciever som er litt hissig. Nå har jo du endel rått utstyr som jeg ikke kjenner, men den har jo tross alt kostet latterlig mye mer, og det er et godt kjøp. Om det er en god match med B&W vet jeg ikke, men jeg er en lykkelig mann om dagen. Føler at noe av folks kompetanse her på forumet sakte men sikkert har begynt å gi uttelling i kjelleren. :-D

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert du har behov for mere effekt, men koster jo ingenting å prøve. Så er det jo opp til deg om det eventuelt er verd det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det som er litt av greia, To.H... For meg har veien fra begynnelsen til nå vært en eneste bratt lærekurve. Om jeg trenger det, eller om jeg får veldig lyst på det er to helt forskjellige ting! jeg gleder meg uansett veldig til å få prøve. Forskjellen fra Denon til Yamaha var joe n vanvittig mye bedre fylde i lyden. Hvis det er noe alá det samme med et effekt trinn, så er det jo tull å ikke gå for det. Og så må presence høytalere vurderes sterkt. Er jo ikke i mål enda!

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kommer aldri i mål med det mann ønsker seg uansett. Må bare ta det litt etter hvert. :-D

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En effekt forsterker vil gi deg bedre lyd også på lave volum. Jeg opplevde mer fylde i bassen ved lave volum og mer kontroll oppover volumskalaen.

Å koble til en effektforsterker på anlegget kan sammenlignes med å chippe en diesel bil, man merker det helt ifra bunnen og til toppen
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 inn - 10 ut

Som overskriften sier, så gikk 10 stk ut, og 1 ny kom inn.

Hva snakker vi om da?
    Her er pakkene til det som kom inn...
    -dsc03457-jpg

Her er det som gikk ut
    -dsc03452-jpg

Og her er morroa ferdig konfigurert til vår kino!
    -dsc03437-jpg

Og ett til
    -dsc03445-jpg

Og i profil. Alle kjekkaser har bilder i profil...
    -dsc03448-jpg

Linken til vårt nye familiemedlem. Kinokongen Vi fikk også med den trådløse ir-connect'n

Jobben min gjør at jeg treffer mye kule og spennede folk. Ikke overraskende er det mange menn som drømmer om et rom som det vi her inne på forumet har, og innimellom hender det at du treffer folk med alvorlig peiling. Jeg er jo som kjent glad i en god handel, og prøver å gjøre fornuftige kjøp til kinorommet vårt, og det er ikke noe anderledes denne gangen. Gode og fornøyde kunder, gir gode og fornøyde bekjentskaper. Denne fornøyde mannen og jeg gikk inn en liten deal som jeg misstenker at jeg gikk best ut av noe så til de grader, men jeg har takket pent og jeg tror vi begge er fornøyde. Det virket isåfall sånn istad da han svingte innom og gjorde siste finish på programeringen av fjernkontrollen.

Det som er sexy med denne kontrollen er at den har denne ir-connecten som gjør at alt sendes over radio frekvenser (arrester meg om jeg tar feil), og den er "smartere" enn logitech'n som jeg forsøkte meg på. Nå satt jeg meg aldri ned å gjorde meg flid med harmony one fordi den måtte sikte så voldsomt, og det er dødskjipt å holde kontrollen mot bakveggen til alt er på + at det er kjipt å switche fra TV til Bluray nor PJ og reciever skrur seg av fordi logitech'n ikke husker. Enten får den en ny sjanse i stua, eller så går den på torget. Den har i allefall vært svært pent brukt!

Nå skal jeg legge guttungen, og ta med madammen ned å se film. Hun skal til og med få styre alt. Ha en fin kveld alle sammen! Det skal vi ha!!!! :wink:

Edit: Skrivefeil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør være noe av det beste fordi til den prisen.... :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var feeet!! Nå ble jeg seriøst misunnelig! Bekjentskapet fikk vel god pleie tenker jeg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Den bør være noe av det beste fordi til den prisen.... :shock:
    Den fungerer i allefall over all forventning. Fikk litt bakoversveis når jeg så prisen selv, så jeg er meget fornøyd. Helt rått fornøyd faktisk! :-D

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Den var feeet!! Nå ble jeg seriøst misunnelig! Bekjentskapet fikk vel god pleie tenker jeg
    Mulig folk missoppfatter den, SannaX! Men ja, avtalen er meget enkel. Time på dagen for han og bedre halvdel uansett om det er fullbooket. Jeg kan jo bare holde åpent en time lenger, så for meg er det gull verdt. Det har seg sånn at han har en hektisk hverdag og løper overhodet ikke ned døra mi uansett, men når det brenner på dass er det greit å slippe å vente en uke når ryggen er lei. Selvfølgelig gjelder ikke dette i helger eller ferier, da det hadde kosta betraktelig mer, og det hadde han full forståelse for. Det skal vel sies at om det er helg, så kommer jeg til å invitere han hit uansett, for det er en sinnsykt bra kar... For å være helt ærlig hadde jeg ikke begynt å programere denne kontrollen selv, da det er litt komplisert. Er kjempefornøyd jeg! Har vært en fin dag!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kontrollen har jeg lest om å skal vel være noe av det feteste som er mulig å få i den gata. Gratulere, bildene ser meget fine ut.:-D

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel noe av det allerede mann kan få tak på... Etter det jeg har lest kan man streame musikk vi av kontrollen og det er genialt det:-) gratulere så mye med monster kontroll.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gracias amigo Ble mye leking igår, og er fan av ny gadget. Alt reagerer lynraskt og madammen fiksa TV titting og Bluray avspilling uten assistanse så dette lover godt!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det i seg selv er gull vært... Har litt problemer med min logitehc 900
    Synes man må sikte lenge får og få ting gjort( sier min bedre halv del):-) så kanskje jeg skulle overbevist fruen om at dette er det som skal til for at alt skal så seg på når det skal

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da blir det nok en heftig WAF-avgift i tillegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny "dings". Er den verdt pengene? Virker den 100% fra dag 1???Jeg har en Harmony 1 som lugger og henger og aldri vil virke 100% med Viasat hd decoderen. Kona er i ferd med å tørne,og jeg har lyst på noe nytt.(ikke ny kone, men ny kontroll )Din nye er jo sinnsykt dyr og bør jo derfor funke, og det gjør den??

Stein

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis mann! Jeg men for en pris! He

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bussulf den er helt rå, men jeg har ikke betalt en sånn pris. Da hadde det nok ikke blitt noe av. Hvis du har tålmodighet og tid til å gjøre deg flid, så funker alt med en gang. Det er dog mye mer omfattende enn logitech sitt opplegg så det er litt å sette seg inn i. Jeg fikk egen oppstartside med megamind over "Alkars kino" samt custom knapper for ditt og datt. Komplisert, dyrt og sexy. ingen bugs så langt. Du kan gjøre om alt så mye du vil, og du kan sette diverse ekstratilbehør som gjør at du kan få den til å gjøre akkurat det du ønsker. Allikevel er jeg mest imponert over responstiden på den. Det er ca 0!!!

Noose: Takk kamerat! Enig i at prisen er litt drøy, men artig med fiffi stæsj!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Nevo

Det er programeringen som er det avgjørende tror jeg samt at Nevo er et premium produkt. Det er mange (inkludert meg selv dessverre ) som har gitt opp Harmony One, men for eksempel Homecinema har fått den til å fungere perfekt. Dette tror jeg ligger i programeringen. Så en kan komme i mål med rimelig løsning også bare en har kunnskap/utholdenhet.

Rf biten gjør selvfølgelig at retningsrespons blir uviktig. Det er et viktig tillegspoeng

Side 33 av 38 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •