Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 744
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Thor, og velkommen til tråden. Jeg følger allerede tråden din vi har rett under 11 kvadratmeter kino. Målene er som følger;

Bredde - 285, Lengde - 380, Høyde - 215
    Avstand til sweetspot - 285
    Fra linse til Lerret - 342

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du prater om ett klipp fra Avatar i flere poster her Alkar, kan jeg spørre hvilket? Hvis det er fint å bruke som demo klipp er jeg interessert
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med hestene som rir over sumpen er heftig på anlegg med kvalitetsbass. Husker desverre ikke hvor langt ut det er i filmen, men mener det er et lite stykke uti filmen.

Ellers har jeg brukt Super8 og Transformers - Dark of The Moon for å vise frem anlegget. Kanskje vi skulle samle gode demoscener i en tråd med tidspunkter og sånt? F.eks Super 8 - Tog kræsj ca 16 min inn i filmen

Kanskje det finnes?

Edit: fant denne linken
    http://avforum.no/forum/filmomtaler/...sekvenser.html

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet jeg hvilken scene du mener Har ikke sett Avatar etter at anlegget kom ned i kjelleren så det er vel bare å fleske til med det

Transformers er som regel bankers på demo ja

Tror ikke det finnes en slik tråd så det hadde kansje ikke vært dumt!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg linket til en over. Et interessant spørsmål som blir stilt i den tråden... Er det mulig å lage seg en bluray demoplate med selvvalgte klipp??? Med høyoppløst lyd selvfølgelig! Datakompetanse er ikke min sterke side, så her må dere gjerne guide meg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler tråden til kringlyd hardt!

Kalibreringstråden til Kringlyd

Kort oppsummert, så gikk jeg igjennom alt på nytt. Fjernet alt unødvendig i rommet, og målte opp plasseringen på høytalerene. Kjørte ny romkorreksjon, og satt inn alle dempematter og sånt etterpå.

Det første som skjer er at jeg faktisk får et ordentlig sweetspot...! Ikke bare en sitteplass, men når jeg slår setet bakover er bassen tightere, og lyden i stereo er helt forandret. Det er fortsatt ikke så bra som når jeg fikk hjelp av BEF, men det er vanvittig hvor mye filmglede som har gått meg hus forbi pga. manglende kunnskap. Må nok gjøre dette flere ganger før jeg får teken på det, men for å ha surra en times tid med det så må jeg si at jeg føler jeg er litt stolt av meg selv.

Så film med madammen istad, og hun fikk godstolen siden det var Kingdom of Heaven med Orlando Bloom. Fikk til svar at hun ikke skjønte hvorfor jeg korrigerte på nytt, for det kunne jo ikke være så nøye... Jaja, hun syns nå filmen var knall i allefall.

Gleder meg forøverig til de nye filmene til Jason Statham kommer. Safe og Killer Elite. Samt Drive og Safe House

Tror det kan bli en actionfylt vår!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike ting er alltid morro å få til

Jeg kan varmt anbefale Drive, jeg syns den var veldig bra og lydsporet er ganske bra på den. Ett par hagleskudd som virkelig sparker i brystet der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du får så god lyd i den lille kinoen din
    Skjønner du er fornøyd med den nye yamahaen? Var det virkelig stor forskjell når den nye var satt opp?
    Hvem receiver hadde du før btw?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel flere filmer jeg gleder meg til og. Contraband, The Avengers, The Expendables 2, Hobitten osv. Blir et bra filmår!

gSpott: hadde en Denon AVR 1910, og den dro alt. Kan sammenlikne det med en dame som bærer kofferten sin selv, eller når gubben er Tyson og han tar den for a. Man hører en enorm forskjell i både kontroll og ytelse.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det virker til å bli ett bra filmår Hadde de enda kommet på BD før de kom på kino Etter å ha fått eget rom i kjelleren har jeg både bedre lyd og bilde enn den lokale kinoen, (Gjøvik) så vi foretrekker å se film hjemme. Billigere er det også:=)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser den! Vi går sjelden på kino selv, men det har jo også noe med sittekomfort ved siden av gleden å ha bedre lyd og bilde hjemme. Skulle veldig gjerne hatt veldig mye bedre plass, men det får bli i neste hjemmekino.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alkar,ser du har fått deg noen fine oppgraderinger,gratulerer så mye .
    Jeg tror du fortsatt har mye og hente med mere effekt,spesielt i senter kanal.

Så har du lyst til å prøve Emotiva xpa-5 hjemme hos deg, kan vi ordne det :-D .

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vært kult! Sender deg en pm med adresse og sånt. Takk skal du ha!

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig Alkar :-D

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er skummelt alkar, høre på ting som gjør anlegget bedre Det har lett for å bli en investering i nær fremtid da

Emotiva skal være en knallkombo på Klipsch og XPA-5 leverer ihvertfall så det holder hjemme hos meg! Post gjerne erfaringene dine etter at du har fått testet hos deg.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, er ikke skummelt det .Blir bare en erfaring rikere ,at receiver watt og effekt watt ikke er helt det samme .

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Neida, er ikke skummelt det .Blir bare en erfaring rikere ,at receiver watt og effekt watt ikke er helt det samme .
    Skummelt for lommeboka... Og det er sant som du sier med tanke på watt. Den dagen jeg fikk effekt forsterker i hus fikk jeg samtidig nye høyttalere
    Så jeg tipper Alkar kommer til å ryke på en effekt forsterker etterhvert Har ikke fått høre Klipsch med Emotiva enda men en kompis av meg har kjøpt Emotiva nå så jeg må nok ta turen for å høre.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alkar og syersken!

Joda, det ligger nok litt i korta detta her, men det skjer ikke med det første! Er jo grisefornøyd nå, men gleder meg til å få besøk av To.H. Flaks at du bor såpass nærme kamerat!

Par kjappe vedrørende effekt forsterker. Jeg spiller jo aldri grisehøyt, og absolutt aldri opp mot refferanse volum. Dette er jo rett og slett fordi jeg syns det skal være bra trøkk, men det er ikke gøy når det blir for høyt. Sær? Nope! Vil en effekt forsterker gi meg bedre dynamikk på lavere volum allikevel? Jeg har det jo ganske bra sånn som det er? Og vil en effekt forsterker farge lyden slik som lydsignaturen i en reciever gjør (Les: Denon'en var mye lunere, og litt rundere i diskanten enn Yamaha'en)?

Vel over til noe helt annet. Jeg har en kunde som syr alt mulig stæsj både til butikker og til markeder og sånt. Vi hadde en koselig prat, og det endte opp med at jeg har bestilt nye cover til høytalerene, slik at det dreper lysrefleksjonene fra lerretet. :-D :-D :-D Hvor fett er ikke det a? Sendte a bare noen bilder og mål. Har sett masse bilder av det hun selger, og jeg har grisetrua på at dette blir fiffige saker. Er jeg jålete? Nei! Heldig? Ja! Digga madammen det? Hu lo så a hiksta etter pusten.

Legger ved linken til bloggen hennes i tilfelle noen andre er gira på å teste det samme.

Janes syrom

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ja, jeg ser den! Vi går sjelden på kino selv, men det har jo også noe med sittekomfort ved siden av gleden å ha bedre lyd og bilde hjemme.
    En annen ting som er greit er muligheten for å pause når man vil. Å være pissatrengt ødelegger fort en film.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med effekt forsterkere er at den strammer opp bassen, mye mer kontroll, dette vil også klarne opp toppen. Så min mening er helt klart mer dynamikk, også på lavere volum. Litt egenlyd lager nok effekt forsterkeren, men det meste ligger nok i receivern din
    Blir gøy å teste dette hos deg, samtidig som jeg får sett den utrolig fine kinoen din Alkar.

Side 32 av 38 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •