Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 38 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 744
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gøy og høre at du har fått et så stort løft lyd messig når det gjelder høyde kanal så er setningen noe i veien for og bruke høyde forand og surr back, men som det blir sagt lenger oppe i tråden hvis du biamper kan du ikke bruke høyde kanal da det er de du bruker til høyde kanal.
    Når det gjelder ht til høyde kanal så er ikke ikke kritisk og bruke hi end ht jeg bruker svs-01 tror jeg de heter de er billige og virker bra til bruken.
    Ang dsp program bruker jeg mest adventure eller sci-fi.
    Hvis du ser på denne linken ser du hvordan jeg har valgt og henge ht og det gjør stuen det

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/mclaren

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Jeg må seriøst lese mye mer om dette før jeg begynner, men det ligger vel litt i kortene med presence høytalere. Vil helst beholde alle surroundkanalene som jeg har nå, da jeg er svært fornøyd med dem. Takker så mye for innspill. dette er spennende!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en flott forsterker!
    Tenker det ble ett skikkelig løft i lydbildet!

Jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med min Y.3067, blir fortsatt overasket over hvor mye lyd den kan produsere!

Jeg har lastet ned en liten iPhone App, "AV Controller" da kan du bruke telefonen som fjernkontroll, jeg bruker den faktisk en del, men nå har jo jeg forsterkeren i stua, så jeg spiller også mye musikk på den.. så jeg syntes det er veldig praktisk og kunne justere lyden uansett hvor jeg er i huset..

Jeg vil også anbefale deg og ta en update på den, så du er sikker på at du har den nyeste programvaren!

Kos deg med ny forsterker!

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg smiler stort om dagen! Det er sinnsykt mye mere fylde i filmen, og betraktelig bedre kontroll. Var nok smart å kjøpe en sterkere reciever, og jeg lurer seriøst på om det er noe særlig mere å hente på et effekttrinn, men det får vi ta med tiden.

AV Controller må lastes ned. Kjørte forøverig en update på recieveren i helgen. Takk for tipset!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, dette høres bra ut :-D

Etter noen filmer med RX-A2010 og RF-82 MKII, samt én RC-62 MKI satt opp i stua, merker jeg hvor mye mer det er å gå på når vi endelig blir ferdig med kinoen og kan skru opp litt på volumet! Hadde vært interessant å høre forskjellen på én RC-64 og to RC-62 en gang. Kanskje komme på besøk når jeg en dag er i nærheten (har faktisk vært innom minibanken på Flateby tidligere) ;-)

Ser at du "kun" har RF-62, vurderte å bytte ut med RF-82? Du får nå MKI til 5000,- (for paret) på Lefdal. Jeg vurderer veldig sterkt å handle slike selv, for å lytte til musikk på stua... Jeg kan umulig tro at man får like mye HT for pengene på andre merker?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla kompis! Og takk, det høres veldig bra ut! jeg ville ikke ha RF-82 fordi større ikke nødvendigvis betyr bedre. I mitt lille rom ville de mest sannsynelig krevd for mye plass, og jeg ville endt med å høytalerene ugunstig plassert. Jeg vurderte RB-81 seriøst, men jeg har heldigvis langt mer erfarene venner enn meg som ba meg prøve RF-62 først og evt heller selge dem dersom jeg trengte mindre. Dette har noe med responsen i rommet å gjøre. Vi har 11 kvadratmeter å fylle. RF-82 fyller lett en stue på 30 kvadrat, og i den forstand blir ikke overkill positivt. Kost/ ytelse verdien på Klipsch er vel rimelig rå etter at Elkjøp og Lefdal presset prisene på dem hardt.

Vedrørende center'n så valgte jeg RC-64 mest fordi jeg fikk den anbefalt. Ca 70% av lydsporet på en film sendes til centeren, og derfor er det greit å kjøre større center en fronter. I allefall i mitt rom. Jeg hadde 1 RC-62 til testing, og den gav mindre bredde i sweetspot + at det ble bedre dynamikk og flere nyanser med RC-64. Har hørt om folk som kjører to centerkanaler med god suksess, men det er vistnok mere jobb å integrere enn en kraftig center slik jeg har forstått det. Da valgte jeg tryggeste alternativ.

Angående besøk så er du hjertelig velkommen! Forbeholdt at du ikke er alergisk eller redd for hunder da. Våre prinsesser er bare snille, men ganske viltre av seg. Ta gjerne med deg en av dine center kanaler, så får du høre forskjellen i mitt rom også. Dette klarer vi å få til. Ser forøverig frem til å høre om hvor stort du smiler når du har fått alt utstyret ditt på plass i hula deres. Syns du har vært lur som har kjøpt gode komponenter fra start av!

Edit: Autocorrect på iPad er ikke alltid til hjelp... Fikset skrivefeil

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krise avverget!

Igår gikk plutselig all filmglede rett til skogs... Jeg har vært en frustrert kar det siste døgnet, og hatt en bad case av seriøs manne-mensen, men nå er alt i skjønneste orden.

Jeg fikla selvfølgelig med utstyret, og midt under Tom Cruise sin dialog under "War of the Worlds" kom det noem grusomme lyder og vips var senteren død. Ikke bare ett element, men hele dritten daua... Dro inn dit jeg kjøpte senteren, og lufta frustrasjonen min da en hyggelig kar sa "Riktig... Bare ta'n med hit så skal vi sjekke". Med et glimt i øyet koblet han opp center'n og spilte for full pupp med alle elementer i full sving.

Så hva hadde jeg gjort galt...
    Enten hadde jeg et brudd i høytalerkabelen, eller så hadde recieveren avvist centeren... Løp kjapt innom Soundgarden, og kjøpte meg en ny høytalerkabel fra Insignia med 4 kvadrat tverrsnitt, samt nye bananer fra Eagle Cable. dwdbard var ventet på besøk, og jeg rakk desverre ikke å koble opp alt før han kom, men med god tålmodighet fikk vi koblet til centeren og koblet på strøm. Alt funka fint! Krisen var så avverget, og et aldri så lite smil bredte seg rundt munnen.

Så hva hadde jeg gjort galt? Jo, jeg hadde koblet centeren ifra med strøm på recieveren... Dette var jeg ikke klar over at recieveren ville si noe på, men det gjorde den altså. Rookie mistake som aldri gjøres igjen! :shock: Blei vettskremt, og lærte leksa mi.

Da dette var over fikk dwdbard en kjapp demo som ble litt amputert av min bedre halvdel som klagde på at lyden slår ut på Baby Call'en. Det er jo ikke noe pes for han sover gjennom en storm, men madammen hadde lagt seg så litt hensyn er jo greit å ta. Veldig hyggelig med besøk fra liksinnede mennesker altså! Hyggelig å veksle erfaringer, og ikke minst gøy å være fornøyd med det en kan vise frem selvom vi ikke fikk tøyd strikken så langt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phu, bra det viste seg å være en n00b-feil. Utrolig kjipt når ting plutselig ikke funker. Må bare få gratulere deg nok en gang med et, nei opptil flere trinn oppover på stigen i det siste. Tipper du storkoser deg for tida.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør vi, og det er gøy når ting funker. Følte meg max teit når jeg fant ut hva jeg hadde gjort feil. Det står selvfølgelig en åpen invitasjon til deg her ute, kamerat!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, og i like måte

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal få tatt meg en tur opp til dere når de nye høytalerene dine er ferdige. Det klarer vi å få til med litt planlegging.

Legger også opp et par nye bilder av nye kabler og bananer.

Eagle Cable bananer fra Soundgarden. Enkle å feste, og de sitter som fy
    -dsc03391-jpg

Hele koblingen bak centerkanalen. Kabelen fra Insignia har et tverrsnitt på 4 kvadrat
    -dsc03393-jpg

Litt nærmere
    -dsc03396-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fine bilder

Jeg vil ikke være en glede dreper men det er ikke tverrsnittet som er viktig, det er impedansrespons.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen gledesdreping her, Jerome. Jeg skjønner ingenting av kabler, men mannen på Soundgarden var veldig klar på tverrsnittet. Hva impedansresponsen er veit jeg ikke, men det er lyd i centeren og humøret ble bra igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ingen gledesdreping her, Jerome. Jeg skjønner ingenting av kabler, men mannen på Soundgarden var veldig klar på tverrsnittet. Hva impedansresponsen er veit jeg ikke, men det er lyd i centeren og humøret ble bra igjen.
    Det er ikke overraskende at selgeren fokuserte på det. Dessverre er de fleste (alle?) selgere uvitende når det gjelder en god del ting i fysikk og elektronikk. Det er en del av markedsføring

For å skrive det på en veldig enkelt måte, en kabel oppfordrer seg som en leder og en filter. Leder fordi den brukes til å overføre signalet fra forsterkeren til høyttaleren (med mer eller mindre motstand) og som en filter fordi den modifiserer lyden. Typisk er det at en kabel demper høyfrekvensene (også kalt lav-pass filter). Noen veldig dyre kabler er faktisk dårligere på dette enn andre mye billigere.

Tverrsnitt er også viktig men jeg tror ikke at det har mye å si for de høyttalerne vi bruker, det går ikke nok strøm for å betyr noe.

Det er absolutt ikke noe 'black magic' rundt dette. Alt er kjent og dokumentert. Det er bare (high-end) hifi folkene som vil gjør det super mystisk og uforståelig

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte bare at det ikke skader å kjøpe en skikkelig kabel, siden det er til senteren som jeg anser som den viktigste høytaleren. Lettlurt, men kabelen fyller de nye bananpluggene godt, og jeg likte at kabelen kunne tres inn bakfra. For min del så er det ikke viktig med kabler, men hadde sansen for disse bananene altså. De sitter godt!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall bekrefte att det kommer lyd fra centeren!

Tusen takk for en artig demostrasjon av deres lille kino, det er alltid gøy og møte likesinnende, og dette besøket var ingen unntak.. jeg stor koste meg når jeg (til slutt ) fikk satt meg ned i sjefs stolen og første film ble satt på..

Jeg må si jeg er imponert over hvor god kino stemmning du har fått til med så begrensett plass, så jeg skjønner godt at du er fornøyd!

Jeg syntes også du har klart og få ett veldig fint lydbilde, selv ved lavere volum fikk du godt frem surround effekten. jeg tok meg selv i og sitte og smile når vi så ett klipp fra avatar, det var ett mye større lyd bilde enn det jeg er vant med hjemme, Så håper jeg skal komme opp til samme nivå når mitt dedikerte rom er ferdig! :-D

Så tusen takk for at jeg fikk komme, og jeg kommer gjerne igjen for en lengere demostrasjon! 8)

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig besøk, kamerat. Hadde vært optimalt å ta et besøk på dagtid, eller en dag hvor madammen ikke legger seg så tidlig. Da kan vi ta oss litt bedre tid også, istedet for å kødde med kabeltrekking... Tror nok du vil bli meget fornøyd med ditt eget oppsett i garasjen uansett. Du har jo et fantastisk utgangspunkt, og det skal bli gøy å ta en tur når det står ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke fikle med utstyret når strømmen er på vettu:-D
    Forresten veldig flott rom og mye bra utstyr du har.
    Imponerende.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det, og velkommen til tråden. Heretter blir strømmen alltid koblet ut. Det lærte jeg nylig!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott!

Veldig flott kino du har her! hva er dimensjonene på rommet?

Skal selv bygge , men rommet er veldig lite.
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...jemmekino.html

Men ser at du klarte få bra bilde med projektor i lite rom så,da kanskje det går hos meg og

Side 31 av 38 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •