Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 744
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det, amigos! Skal se om jeg finner kalibreringstråden, og bilder kommer selvfølgelig snart!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjempe oppgradering, her vil du nok merke stor forskjell

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha kamerat! Gleder meg til å legge guttungen ikveld. blir spennende å se om jeg skjønner denne kjapt da! Det skal i allefall bli morro å leke litt med nytt utstyr.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Gratulerer med flott receiver til en flott pris Har denne selv og er veldig fornøyd
    Velkommen til tråden, ConCon! Godt å høre du er fornøyd. Regner med på brede smil her ettersom jeg allerede var fornøyd med den betraktelig svakere Denon'en.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 3067 var priset så billig i det siste at man nesten bare måtte slå til. Gratulere med fin receiver.
    Den har bra fundament i bass området etter min mening. Uten å gå for mye på bekostning av resten av lydbildet. Som gammel Denon mann så syns jeg i første omgang den var vel mye bass fram lent, men man venner seg til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har reagert på hvordan du bruker pengene dine? Jeg spør fordi, som jeg vet, så er pengeforbruk en privat sak på forumet. Ikke alle har råd til det samme og da hadde det vært utrolig idiotisk å kritisere deg for hva dere kjøper.

Det blir OT men hva jobber du meg egentlig?

Når det gjelder receiveren: jeg har fått bedre lyd på frontene ved å bruke biamping. Har du mulighet så prøv det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Yamaha 3067 var priset så billig i det siste at man nesten bare måtte slå til. Gratulere med fin receiver.
    Den har bra fundament i bass området etter min mening. Uten å gå for mye på bekostning av resten av lydbildet. Som gammel Denon mann så syns jeg i første omgang den var vel mye bass fram lent, men man venner seg til det.
    Det er godt å høre! Nå brukes jo rommet mest til film, så om det blir mye bass er det vel bare å skru det ned til ønket behov. Morro at den ble satt ned så mye, for da blei det jo nesten galakap å ikke slå til!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Er det noen her som har reagert på hvordan du bruker pengene dine? Jeg spør fordi, som jeg vet, så er pengeforbruk en privat sak på forumet. Ikke alle har råd til det samme og da hadde det vært utrolig idiotisk å kritisere deg for hva dere kjøper.

Det blir OT men hva jobber du meg egentlig?

Når det gjelder receiveren: jeg har fått bedre lyd på frontene ved å bruke biamping. Har du mulighet så prøv det.
    Fikk en litt flåsete bemerkning på det ja, i og med at dette hele tiden har vært et budsjettprosjekt, men samme det. Hva jeg bruker penger på er jo egentlig bare min business!

Jeg driver en liten klinikk med fysioterapi, akupunktur og bedriftsmassasje. Meget sosial jobb!!!

Ellers har jeg ikke mulighet til å biampe frontene (tror jeg???) da vi har et 7.1 oppsett. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny reciever! Det lå i lufta dette Synes du faktisk er edruelig med tanke på utstyr, og du skal en del opp i pris for å matche det du har nå for å si det mildt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Sannax! Jeg kunne nok tenkt meg å bytte ut dynavoicene på veggene, men de er så plasseringsvennlige, og vi har et usymetrisk rom. Vanskelig å få bra hvis jeg skulle gå for rs serien til klipsch...

Sitter og tester litt nå etter første kalibreringsrunde. Koser meg nå! Bilder og lytteinntrykk kommer etterpå.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg synes du nå bør vurdere er høyde kanaler... Har 3067 selv og med høyde kanal.... Er bare en helt ny film verden:-) ellers synes jeg du har et fantastisk flott rom og bra utstyr

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående biamping så har en kompis av meg Z7 og RF83. Han prøvde å biampe men syns diskanten ble mer slitsom av det. Men det er jo ikke dermed sagt du syns det.

Og at noen har kommet med en bemerkning på pengebruken din syns jeg er latterlig. Det er jo anlegg her inne som koster både det dobbelte og tidobbelte av hva du (og jeg ) har. Det er klart man kan misunne noe for de har en komponent man kunne tenke seg men har man ikke råd får man spare eller omprioritere.

Gleder meg til å lese om inntrykket du får av å gå fra Denon til Yamaha
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Noe jeg synes du nå bør vurdere er høyde kanaler... Har 3067 selv og med høyde kanal.... Er bare en helt ny film verden:-) ellers synes jeg du har et fantastisk flott rom og bra utstyr
    Helt enig! Presence kanaler hjelper mye med plassering av senter lyden. Jeg hadde prioritert presence og ikke surround back - jeg angrer forsatt ikke på valget

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytteintrykk

Ja mine venner... Hva skal jeg si... Fytte grøss! Det her er den desidert beste oppgraderingen jeg har gjort.

Det blir ikke riktig å sammenlikne Denon AVR 1910 med Yamaha 3067 fordi den er langt ifra så strømsterk, og klarer derfor ikke å dra RC-64 med samme dynamikk. Denon recieveren min er en sinnsyk god reciever på mindre høytalere.

Men lyttintrykket altså. Det er jo bra. Det kan en mildt si! Er nok ikke ferdig med instillinger enda, men fra start er det et stort løft i lydbildet.

Jeg har kjørt diverse filmer i test (kun enkelte scener, hvis ikke hadde det blitt smått med tid).

Super 8: Tog kræsjet og vokal scener. Inntrykket er at Yamaha'n er en sinnsykt hissig reciever. Vokalen er nok hakket lysere enn jeg er vant med, og alle små effekter trer klart frem. Spesiellt hører du forskjell på stemmen til Alice. Under togkræsjet syns jeg effektene sitter vanvittig bra. Ikke er det bare krystallklart, men bassen slår skikkelig kjapt og tørt. Biter som flyr rundt blir helt klart ikke noe mindre enn heftig.

Transformers Dark of the Moon: Optimus Prime sin stemme kjennes i stolen, så det er vanvittig mye mer kraft og delivery nå. Jeg syns Denon recieveren gjorde en bra jobb på denne filmen, men det blir som å sammenlikne et marsvin med en løve. Det er ikke fair play i det heletatt. Når gutta blir forfulgt av Decepticons på motorveien er bare rein galskp. Ikke noe å skamme seg over med å se film nå. Dette er rått.

Avatar:Sjekka ut mange scener, og spesielt når de 6 bente hestene løper over sumpen er en heftig scene. Dette blir også feil, for jeg var hjemme hos BEF når han viste meg samme scene, og da blei lufta nesten tjukk. Helt rått! Hjemme hos meg med Yamaha'en får jeg ikke det samme inntrykket, men det er uansett dødsfett! Man sitter i filmen. Den første scenen der den svarte panterliknende skapningen jager sjefen er pervers. Man sitter på enden av stolen og jeg legger merke til flere detaljer enn før. F.eks når han tar på blomstene og de forsvinner i bakken, eller når generalen tusler rundt i roboten sin og lager leven. Det er rett og slett flere lyder, og de sitter der de skal.

Så flere scener fra flere filmer også, men for å fatte meg i relativ korthet, så er Yamaha'n mye hissigere. Det føles mere riktig på film, spesielt etter at jeg fikk inn Klipsch RC-64 som center da den krever sitt av forsterkeriet. Det merka jeg virkelig en enorm forskjell på. Tommy Lee Jones har jo en rimelig særegen stemme, og jeg har lagt merke til at det nesten høres ut som han har en boble i halsen når han prater på mine tidligere oppsett. Da jeg kjørte Denon og Dynavoice var det faktisk mindre prominent enn Denon og Klipsch. Konklusjonen min på det er at RC-64 faktisk krever endel kraft for å levere krystallklare stemmer. Tenk at jeg allerede var fornøyd igår, og idag føler jeg at jeg har fått et helt nytt anlegg!!! Hadde jeg hatt en Denon med Pre-out på alle kanaler og et effekt trinn til centeren hadde det sikkert ikke vært noe forskjell å prate om, for jeg liker signaturen til Denon veldig godt. Lydsignaturen er forskjellig, men i og med at Denon'en ikke har fått jobbe innenfor sin komfortzone så blir det feil å si noe negativt om den, annet enn at den er virkelig alt for svak til å dra en RC-64.

Må nesten sette meg ned å se alle filmene mine på nytt jeg nå! Jeg lover å komme tilbake med mere bilder, men ikveld så blei det rett og slett litt for viktig å bruke utstyret. Regner med full forståelse for det!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Noe jeg synes du nå bør vurdere er høyde kanaler... Har 3067 selv og med høyde kanal.... Er bare en helt ny film verden:smile: ellers synes jeg du har et fantastisk flott rom og bra utstyr:smile:
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Helt enig! Presence kanaler hjelper mye med plassering av senter lyden. Jeg hadde prioritert presence og ikke surround back - jeg angrer forsatt ikke på valget
    Kan jeg ha surround back og front presence på denne recieveren? Takk for koselige ord mclaren. Jeg har jo lyst på best mulig lyd, men jeg kan ingen ting om dette. Hvordan plasseres presence høytalere i front? Har jeg plass på veggen? Dette må jeg undersøke, for jeg er virkelig hypp på å utnytte det utstyret jeg har skikkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kan jeg ha surround back og front presence på denne recieveren? Takk for koselige ord mclaren. Jeg har jo lyst på best mulig lyd, men jeg kan ingen ting om dette. Hvordan plasseres presence høytalere i front? Har jeg plass på veggen? Dette må jeg undersøke, for jeg er virkelig hypp på å utnytte det utstyret jeg har skikkelig.
    Jeg husker ikke helt, det er lenge siden jeg brukte det. På de fleste må du velge mellom surround back og bi-amping av frontene men det er mulig at på din så har presence kanalene dedikerte utganger.

Les manualen! Alt står der: konfigurasjon, plassering av presence, etc. Og husk at du må velge (og konfigurere riktig) et DSP program for å utnytte presence best. Det har mye å si!

EDIT: morsomt å lese lytteinntrykket ditt. Helt enig med deg, hjemmekino blir aldri det samme etter å ha vært hos BEF (eller Akto for min del). De setter nye referanser...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men de store gutta kan jo bruke det utstyret de har! Jeg hadde ikke skjønt en døyt av hvordan man kalibrerer såpass avanserte utstyr så jeg holder meg på et basisnivå. Det som er verdt å begynne å tenke på er jo presence høytalere, og så er jeg hypp på å lage meg noen cover til frontene av enten scenemolton eller velur slik at lysrefleksjonene blir borte. På sikt er jeg også hypp på å lage meg en maskeringsmekanisme slik at filmer i 2:35:1 også blir like sexy på lerretet. Blurayspilleren støtter jo forflyttning av undertekst, noe som er et must for madammen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker på det så er det litt kult er at jeg egentlig har blitt dritfornøyd i flere runder! Først når jeg var ferdig med rommet, så etter hver oppgradering. Man kan faktisk kjøpe glede!

Edit: Valgte å bruke dobbelposten til noe konstruktivt.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alkar.
    Gratulerer med med ny reciever. Har fulgt tråden din lenge og synest
    som mange andre, at dere har fått en flott kino med heftig utstyr etterhvert8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det, min venn. Det var hyggelig! Vi gleder oss til første film sammen ikveld på ny reciever.

Side 30 av 38 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •