Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 744
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    +1

No veit eg ingenting omreceiveren din, men RCen har eg forstått krever mykje kraft. RFane har sikkert ikkje vondt av meir heller. Så viss du likar lydsignaturen i receiveren din, kan jo den vera greit å beholda, og kanskje skaffa effekt på front og senter. Då treng jo berre receiver levera effekt til dei 4 surroundane.

Når det gjeld refleksjon frå høgtalarane og taket, ville ikkje eg gjort noko med det, dersom det ikkje sjenerer dere nemneverdig. Du jo har såpass fint rom, med heftig utstyr (utsjånad såvel som lyd), at trur ikkje eg hadde villa satt høgtalarane bak stoff feks... Det ser jo peise bra ut

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Jeg har tenkt fælt på det der med reciever. I første omgang så tror jeg at jeg kommer til å gå for en Yamaha 3067 eller noe i den klassen. Har sparret litt med en kompis som har betraktelig mye mere peil enn meg, og om den gjør jobben godt nok så dropper jeg nok et effekt trinn i første omgang. Det vil uansett være et steg opp fra Denon AVR 1910, da den spiller veldig snilt, og er på langt nær så kraftig som jeg ønsker. Den har heller ikke Pre-out som jeg trenger for å koble på et effekt trinn... Hadde det vært så enkelt, tror jeg jeg hadde kjøpt det med en gang. Det kommer jo etterhvert, men nye fronter, ny center og ny sub tok sin del av det akseptable budsjettet for denne gangen.

Målet mitt er å få det til å spille "Stort" og "Fyldig", ikke nødvendigvis så vanvittig høyt. Føler at vi er på god vei, da den eneste flaskehalsen nå er nok kraft, men da det er sagt så spiller det vi har nå SYKT mye bedre enn jeg hadde ventet å få til når jeg fikk interessen for halvannet år siden.

Det som hele tiden har vært viktig for meg, er at jeg skal forstå hvorfor jeg må oppgradere noe. Jeg må prøve en kraftigere reciever. Det er ingen vei utenom. Så etter det må jeg vel begynne å titte etter effekt... Men jeg MÅ også ta meg god tid! Ha en fin helg!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sneik du deg inn før meg Komlo! Men RC-64 krever kraft, men for å sette dette litt i perspektiv, så var den gamle dynavoicen mye mere tungdreven enn den nye enorme senteren min. Har du nok kraft fra Recieveren, så vil en effektforsterker være prikken over i'en. Ikke en akutt nødvendighet. Klipsch er veldig mye mer lettdrevent en f.eks B&W, og derfor så føler jeg at jeg har tid og råd til å vente med å kjøpe effekt en liten stund. Det kommer jo helt sikkert etterhvert, men lærekurven innen hifi er bratt, og jeg syns det er hyggelig å prøve å henge med i svingene, så jeg faktisk klarer å stille inn og bruke det jeg har. Jeg liker Denon, men den har jo ikke pre-out og forandring fryder er det noe som heter. Må prøve Yamaha jeg også tror jeg. Hørt mye bra fra Yamaha, men har desverre ikke like god kontroll på hva som er hva der i forhold til Denon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når den ikkje har pre-ut, er jo ny receiver eit klart valg. Då er sikkert den Yamahaen eit godt valg. Er lyden bra i den, men likavel skulle visa seg å vera for liten, har du jo muligheten for effekt seinare.

Eg og går same veg som deg. Siklar fælt på Onkyo TX-NR5008 eller liknande. Så får heller effekt komma når behovet merkar seg. Har heller ikkje rare budsjettet til utstyr lenger, så kan kun prioritera etter nødvendighet.

God helg, over og ut

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er smart jeg, Komlo. Jeg er mest fan av å fordele kostnadene over tid, sånn at det ikke merkes så godt på lønningen. Dessuten så syns jeg at det ikke er noen som helst vits i å kjøpe noe nytt hvis det ikkemer hørbar forskjell. For meg har det f.eks vært mye viktigere å få opp akustikkpanel, enn å bytte reciever, men det bør jo være en balanse imellom komponentene. Litt av kosen for min del er å vente på gode kjøp. Enten brukt, eller på gode tilbud. Er litt opptatt av at det ikke skal påvirke hverdagsøkonomien, og da tar ting tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiltg einig. Hadde satt av budsjett som skulle gå til oppusing og kjøp av utstyr, men no ser det ut som heile ryker på oppussinga. Det får vera greit nok, så får eg bruka utstyret eg har no lenger, til eg får råd til å oppgradera ein og ein komponent.

Når det gjel utstyr har eg begrensa økonomi, så då er eg avhengig av gode kjøp. På den måten får ein jo meir igjen for slitet, og sitter nok etterkvart igjen med eit anlegg ein er meir fornøyd med. Alt eg har lyst på er selvfølgeleg ordna i prioritert rekkefølge

P.s. Men eg ser no at eg er villig til å bruka meir pengar på lydutstyr enn eg var tidlegare.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis får du forresten lagt ut store bilder i tråden din, med tekst over og under. (prøvde å søka på forumet, men det fungerte ikkje.)

Tenkte eg skulle prøva å få lagt ut litt bilder i tråden min i helga, sidan eg ikkje får gjort noko vetig.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo såpass bra anlegg at det skulle ikke være noe problem å få det til å spille godt i så små rom som vi har tilgjengelig. Puss opp først, så kan jul komme litt oftere etterhvert.

Sendte deg forøverig en pm om store bilder i tråden.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screenshot Bonanza

Nå håper jeg ikke folk rister på hue, men jeg har kosa meg seriøst med screenshots i det siste. Legger ut et knippe bare for morroskyld! Er det forresten noen som vet hvordan man legger til en link i presentasjonen??? Det fikk ikke jeg til.

-yre-fast-five-biler-jpg

-yre-terminator-liggende-jpg

-yre-toothless-jpg

-sweetspot-cloudy-jpg

-sweetspot-dragon-night-jpg

-sweetspot-terminator-jpg

-sweetspot-toothless-boy-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når du er blitt så flink med bilder, kan du ikke legge ut et par stykker med frontdekslene på også?? Ikke så tøft, men kanskje litt mer "vanlig bruk".:-D Da får vi også litt mer inntrykk av hvordan det ser ut når du ser på film.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ide min venn. Det skal jeg gjøre!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig :-) Et lite spørsmål: 2,35:1 eller 16:9 lerret? Det stod ikke på hjemmekino-siden din.

Du inspirerer meg til å droppe den falske veggen, Klipschene er så pene at jeg nesten ikke har lyst til å skjule de. Gleder meg!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig, kompis! jeg har 16:9 lerret, og vurderer å snekre meg maskering for 2:35:1. Har du mulighet til å ha 2:35:1 lerret må du huske at det er stor sjans for at du må kjøpe deg en anamorph linse også. Det er viktig så du får utnyttet hele lerretet! Hvis du har plass til en falsk frontvegg, så er det ingen tvil om at det er en personlig favoritt hos meg. Ulempen er jo at det tar plass som jeg desverre ikke har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefine bilder og en like fin hjemmekino:-D
    Flott arbeid med begge deler.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for vennlige ord, kamerat! Ser forøverig frem til prosjektet ditt er på beina igjen også!

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder! ...og flott kino!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra bygd kino Arti og lese igjennom tråden Klipsch er tingen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, kompis! Ja klipsch har bra med funfactor!

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken film er dette bildet tatt fra? Han bak der minner meg om de der søppelfolka i fragglene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har virkelig begynt å få teken på bildene nå, Alkar Er reint misunnelig på rommet ditt nå, blitt lekkert og kan tenke meg dere koser dere der nede.
    Du kunne ikke lagt ut en liten miniguide til hvordan gjøre disse bildene? Eller ligger det kanskje her et sted allerede?

Side 27 av 38 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •