Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 744
    Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, da så. Ikke like spennende motiv, det

Men får du stilt stativet opp mot bakveggen, bak stolene? Vært morsomt med et bilde fra sweetspot

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på noe: jeg ser på bildene dine at vegene reflekterer mye lys.

Hvordan opplever du dette når du ser på lys? Blir det en del refleksjoner? Er det forstyrrende synes du?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde fra sweetspot kan jeg ordne, Slip.

Jerome: refleksjonene er voldsomme her pga at det står en arbeidslampe her for å ta bildene. Kan godt legge opp et screenshot i mørkt rom så du får se refleksjonene slik de egentlig er. Må bare komme meg på en annen pc først.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome, her er forskjellene på refleksjonene i mørkt og flombelyst rom.

-dsc02967-2-jpg

-dsc02972-jpg

Slip - Sweetspot! Også lastet opp i profilen
    -sweetspot-avatar-jpg

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Nice! 8)

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Jerome, her er forskjellene på refleksjonene i mørkt og flombelyst rom.

-dsc02967-2-jpg

-dsc02972-jpg

Slip - Sweetspot! Også lastet opp i profilen
    -sweetspot-avatar-jpg
    Perverst
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildene

Det virker som du får mest refleksjoner fra taket og høyttalerne på bildet. Stemmer det med det du ser i virkelighet?

Jeg spør deg fordi jeg er litt i tvil når det gjelder valget mellom gips og tre panel...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes amigo! Det er litt refleksjoner i høytalere og i tak. Hvis jeg noen gang gidder, så blir det molton i taket, men jeg tviler da det ikke er sjenerende. Jeg valgte bildet fra Alice in Wonderland fordi det er veldig lyst, og de refleksjonene du ser, er så og si de verste som er hos oss. Tror ikke det spiller noen rolle om du velger gips eller tre, men en patent jeg personlig har falt litt for er fronten i kinoen til Hrro der han har rammer i molton rundt fronten. Dersom du er mest keen på maling, så vil jotun pure gi mindre refleksjoner enn du ser i taket hos meg, men høytalerene er jo fortsatt et problem. Mulig jeg lager et trekk i velur til dem? Men igjen... Ting Tar Tid!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sit no med fantastisk demotiverande matematikstudier... Så no har eg fått god tid til å lesa meir i tråden din Det har jo berre fått det til å klø endå meir etter å verta ferdig sjølv. Imponerande å sjå kor bra rom du har fått deg, på så kort tid! Likar veldig godt korleis du har fått maksimal løysing utan å ta vatn over hove (som kanskje meg) og utan å måtta dobla husbudsjettet, eller dedikera ein heil etasje. Kan ikkje vera missunnelge, men det er vanskeleg

Skal i alle fall rappa sofaideen din, litt fargevalg og nokon fiffige andre løysingar8)

Kan vera eg som ikkje har fått det med meg, men spør uansett. Kva er måla på rommet ditt, og kor lgangt er det frå sweetspot til lerret?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du, og takk for det. Det var en hyggelig melding å få. Hele målet mitt har jo vært å bruke en fornuftig sum på prosjektet, og holde utstyrsparken på et prisnivå som kan forsvares.

Jeg skulle virkelig ønske at det var mulig å få kinoen i et mye større rom, men sånn jeg ser på det, så har dette prosjektet vært et godt læringsprosjekt. Resultatet er vi fornøyd med, og eneste planlagte oppgradering er en ny reciever. Snuser litt på en brukt yamaha med kraft.

Forøverig så syns jeg prosjektet ditt er veldig spennende også, og du har mye potensiale å hente ut av rommet ditt. Tråden din følges!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes amigo! Det er litt refleksjoner i høyttalere og i tak. Hvis jeg noen gang gidder, så blir det molton i taket, men jeg tviler da det ikke er sjenerende. Jeg valgte bildet fra Alice in Wonderland fordi det er veldig lyst, og de refleksjonene du ser, er så og si de verste som er hos oss. Tror ikke det spiller noen rolle om du velger gips eller tre, men en patent jeg personlig har falt litt for er fronten i kinoen til Hrro der han har rammer i molton rundt fronten. Dersom du er mest keen på maling, så vil jotun pure gi mindre refleksjoner enn du ser i taket hos meg, men høyttalerne er jo fortsatt et problem. Mulig jeg lager et trekk i velur til dem? Men igjen... Ting Tar Tid!
    Takk for gode råd. Det hjelper

Jeg skal ha akustikk transparent lerret så høyttalerne skal ikke synes. Men dette med Jotun Pure må jeg huske!

Trenger du hjelp til å sette molton i taket så send meg en PM. Jeg kommer gjerne for å hjelpe. Det går mye fortere og blir enklere når man er 2. Vi klarer vel det på 2-3t

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertlig takk for det, min venn! Det skal jeg huske!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du, og takk for det. Det var en hyggelig melding å få. Hele målet mitt har jo vært å bruke en fornuftig sum på prosjektet, og holde utstyrsparken på et prisnivå som kan forsvares.

Jeg skulle virkelig ønske at det var mulig å få kinoen i et mye større rom, men sånn jeg ser på det, så har dette prosjektet vært et godt læringsprosjekt. Resultatet er vi fornøyd med, og eneste planlagte oppgradering er en ny reciever. Snuser litt på en brukt yamaha med kraft.

Forøverig så syns jeg prosjektet ditt er veldig spennende også, og du har mye potensiale å hente ut av rommet ditt. Tråden din følges!
    No vart det som må gjerast med huset ellers før vinteren endeleg ferdig i går! Det mesta av golvet har blitt avretta, så no kan endeleg tin skje. Forhåpentlegvis kan eg få gjort noko i helga. Så no vert det spanande å sjå om eg kan nærma meg ditt tempo

Prøver igjen eg, sidan du vil holda det så hemmeleg: Kva er måla på rommet ditt, og kor langt er det frå sweetspot til lerret?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt digg bilder dette. grattis med sweet kino.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komlo: Rommet har følgende mål
    Bredde - 285, Lengde - 380, Høyde - 215
    Avstand til sweetspot - 285
    Fra linse til Lerret - 342

bircoff: Tusen takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme breidde og sweetspotavstand som eg får. Trur berre eg skal kopiera heile rommet ditt Du har vel 100" lerret. Korleis fungerer det på avstanden? Eg tenker sjølv å gå for 92" tab tension lerret. Var faktisk litt redd det skulle bli i største laget på den plassen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bredden på lerretet funker veldig fint, fordi jeg har et lite utfordrende rom akustisk sett, og klipschene mine (og dine) er veldig plasseringsvennlige. Hvis jeg skulle gjort det om igjen ville jeg nok valgt 92" fordi det frigjør litt mere plass på sidene, så jeg støtter deg i et tab tension 92" lerret. Det vil jeg si er et bra valg når vi har lite bredde. Dersom du har litt mere bredde enn meg, så ville jeg fortsatt gått for 100".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vil jo ha så stort lerret som mogleg. Men har ca. 295cm breidde, før eg har lekta ut veggen på høgresida. Så eg ender vel på i overkant av 280cm når rommet er ferdig. Planen er jo litt større (golvsåande klipsch) høgtalarar i kjellaren etterkvart, derfor er eg litt avhengig å få litt plass på sidene. No har eg 42" tv på ca. 3m, noko som i og for seg var fenomenalt for nokre år sidan, så eg trur 92" skvl verta såpass stor oppgradering at eg vert fornøyd

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som 8" er ganske mye, men det utgjør ikke mer en 10 cm på hver side av lerretet, så siden du ikke får større plass en meg, ville jeg kjøpt 92" lerret uansett, for det gir deg flere muligheter. Og du kommer garantert ikke til å syns det er for lite!!!!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tråd og ikke minst ett veldig bra rom du har her
    Stilige farger kombinert med ett bra anlegg og veldig bra bilder!

Angående ny receiver, hva med heller å kjøpe en effektforsterker? Da vil du jo få utrolig mye mer liv i høyttalerne dine enn med en vanlig receiver.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Side 26 av 38 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •