Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 744
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var bare utrolig stilig!! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut, lurer bare på hva slags projektor du bruker? Det kan vel umulig være benq 600 som du skriver om helt i starten av tråden?
    stein..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil berre gratulere deg med veldig fin kino. Har brukt denne lørdagen til å lese igjennom heile tråden og kan ikkje seie anna enn at eg er veldig imponert. Kommer til å fortsette å lese her framover . Vurderer og å investere i Klipsch RF-62, nesten gratis på elkjøp

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Utrolig kult bilde, alkar Jeg synes du begynner å få dreisen på dette her. Du har ikke en freeze-funksjon på projektoren da?

Og utrolig kult at du er blitt fornøyd med investeringen. Julekveld og bursdag på en gang!
    Takk, kamerat! Jeg kobla til Laptopen, og kjørte screenshots via VLC player, og da gikk det an å pause, og ha litt lengre lukkertid. Dette funka bra! Slapp da å finne noen "freeze" funksjon. 8)

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Dette var bare utrolig stilig!!
    Tusen takk, BigT. :-D Fått mye glede ut av disse oppgraderingene så langt. Forresten, gratulerer med dine egne kjøp! Blir spennende!

Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Dette ser meget bra ut, lurer bare på hva slags projektor du bruker? Det kan vel umulig være benq 600 som du skriver om helt i starten av tråden?
    stein..
    Hei mister! Takk for det. Joda, jeg bruker BenQ w600 fortsatt jeg! Prosjektoren i seg selv er overhodet ikke noen dårlig budsjett-prosjektor. Den har ikke så mange fancy funksjoner som f.eks Lens Shift, mangler litt i sortnivået, og bråker nok mer enn dyrere modeller. Allikevel så er det ikke noe problem i det heletatt. Man kan merke støyet i helt stille scener, men ellers så overdøves dette glatt på lavt volum. Jeg tok 3 nye bilder med litt mere forklaring så fikk jeg en god grunn til å leke litt med Gimp idag og...

Sitat Opprinnelig postet av emerica
    Hei, vil berre gratulere deg med veldig fin kino. Har brukt denne lørdagen til å lese igjennom heile tråden og kan ikkje seie anna enn at eg er veldig imponert. Kommer til å fortsette å lese her framover :smile:. Vurderer og å investere i Klipsch RF-62, nesten gratis på elkjøp:smile:
    Takk emerica, og velkommen til tråden! Veldig hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom hele tråden. Som du sikkert har skjønt, så har jeg hatt en hyggelig tid her inne på forumet, og fått masse hjelp. Koselig at du kommer til å følge med videre! Jeg er ikke kjappest på oppgraderinger, da jeg må forstå hvorfor jeg skal bytte noe, og ikke bare kjøpe for å kjøpe, men jeg føler i allefall at jeg har lært masse. Begynner å nærme meg veldig fornøyd! Dersom du vurderer Klipsch, så vil jeg nesten bare råde deg til å løpe og kjøpe. Jeg er som sagt rimelig ny med denne hobbyen, men Klipsch er en god match med både filminteressen og lommeboka! Prøvde å gå inn på din kino, men linken i signaturen din er "død"...

Bussulf: Her er noen flere bilder. Det eneste jeg har gjort her, er å bruke lengre lukkertid på kameraet. I Gimp har jeg bare lagt screenshot'ene fra mørkt rom inn i bilde med lys. La en sort ramme rundt, og resizet det. Det er altså ikke gjort noe med fargene.

Bilde nr.1 er fra "Alice in Wonderland". Bildet er beskjært, for jeg var veldig unøyaktig på klippingen nede i venstre hjørne, men her ser du i allefall at det er ganske godt bilde.
    -pos2-2-jpg

Bilde nr.2 er fra Spartacus: Gods of The Arena. Dette bildet syns jeg ble kult!
    -pos2-3-jpg

Bilde nr.3 er fra en av mine favorittserier, nemlig den vennlige seriemorderen "Dexter". Valgte dette bildet da jeg syns fargene flyter fint i bildet, og fordi jeg allerede har brukt opp "myggen"
    -pos2-4-jpg

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med det oppsettet jeg har nå. Det er gøy å se filmer og TV-serier, og madammen syns rommet er veldig tilfredstillende. Hun nyter også filmer sammen med meg her i helgene, og selvom hun ikke har den samme interessen som jeg har, liker hun å komme ned hit istedet for å sitte å se filmer i stua oppe.

Vedrørende fotokunnskaper. Jeg har lest to guider her inne på forumet. En fra Fotosjefen Akto, og en fra en annen kar. Jeg gjør så godt jeg kan, men dersom noen har en ordentlig interesse for foto, og ønsker å dele noen erfaringer så ta gjerne kontakt med meg. Jeg er proppfull av spørsmål! Ha en fin kveld folkens! Og takk for hyggelig respons fra alle sammen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Takk emerica, og velkommen til tråden! Veldig hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom hele tråden. Som du sikkert har skjønt, så har jeg hatt en hyggelig tid her inne på forumet, og fått masse hjelp. Koselig at du kommer til å følge med videre! Jeg er ikke kjappest på oppgraderinger, da jeg må forstå hvorfor jeg skal bytte noe, og ikke bare kjøpe for å kjøpe, men jeg føler i allefall at jeg har lært masse. Begynner å nærme meg veldig fornøyd! Dersom du vurderer Klipsch, så vil jeg nesten bare råde deg til å løpe og kjøpe. Jeg er som sagt rimelig ny med denne hobbyen, men Klipsch er en god match med både filminteressen og lommeboka! Prøvde å gå inn på din kino, men linken i signaturen din er "død"...
    Har flytta, så den linken er død ja. Skal prøve å lage til en ny når har noke å vise fram . Jobber med samboeren om å få til lerret og pj i stua, ser ut som ei umulig oppgåve :?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emerica
    Har flytta, så den linken er død ja. Skal prøve å lage til en ny når har noke å vise fram . Jobber med samboeren om å få til lerret og pj i stua, ser ut som ei umulig oppgåve :?
    Neida! Husk det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse! Gjør det pent og sørg for at hun slipper å ha noen meninger om stygge ledninger osv. Beregn at dette kommer fra din lomme, men få henne til å titte litt her på forumet, så skal du nok se at du kommer noen vei med hu og. good luck, amigo!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk fint til slutt.

Flotte bilder og ikke minst en flott kino!

Forstår det slik at du har blitt fornøyd med bildet og lyden, og det er det som teller aller mest. Gratulerer med nytt og fint oppsett.

A.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilige bilder.

Det på forrige side har nesten litt sånn der Klipsch reklameposter over seg: "A lengend in sound" - Attention to details.

-dex1resizeframe-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: kan ikke skryte på meg at det var det jeg gikk for, men vi kaller det nybegynnerflaks! Fått litt sansen for bilder og jeg nå.

Ambiance: Jeg er strålende fornøyd så langt, men langt ifra imål. Setter veldig pris på at du tok deg tid til å svare på mine spørsmål om Gimp. Og hyggelig at du likte utfallet. :-D

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fete bilder! Flott grom kino du har! Me like!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kompis! Og takk for det. Tenkte jeg skulle fortsette å ta litt bilder, og lage en presentasjon sånn som du har gjort. Må bare få litt mere erfaring med det å ta bilder først! Syns det er gøy!

Forøverig fikk jeg kjørt ny romkorreksjon i helgen, og kosa meg litt med målinger. Stort sett så var førsteinntrykket mitt ganske likt som det er etter litt tweeking, og det er nå mulig å nyte en hel film uten å tenke på volumet.

Ellers så har jeg begynt å tenke på en dynamisk maskering av lerretet, og leser en del eldre tråder om det om dagen. Det virker gjennomførbart, men jeg får roe ned litt, og sørge for at trappeoppgangen vår får sin runde med oppussing nå. Merker at det er på tide å bli litt møkkete igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida! Husk det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse! Gjør det pent og sørg for at hun slipper å ha noen meninger om stygge ledninger osv. Beregn at dette kommer fra din lomme, men få henne til å titte litt her på forumet, så skal du nok se at du kommer noen vei med hu og. good luck, amigo!
    Tja, vi får sjå kva det blir til
    Har forresten oppdatert min stue litt, nå skal linken fungere :smile:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempefine bilder av en stilig og tøff kino! Likte spesielt bildene som du har tatt med vinklet kamera inn mot lerretet. De var kule!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alkar, dett er er drømmekino

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    kjempefine bilder av en stilig og tøff kino! Likte spesielt bildene som du har tatt med vinklet kamera inn mot lerretet. De var kule!
    Tusen takk for hyggelige ord, Hunsbedt! Jeg har fått litt sansen for foto, så om ikke alt for lenge skal jeg forhåpentligvis klare å snekre sammen en liten presentasjon av vårt lille koserom.

Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Alkar, dett er er drømmekino:smile:
    Hei kompis! Det var jo veldig hyggelig sagt, men dog en aldri så liten overdrivelse! Rommet er veldig tilfredsstillende, men for meg hadde det vært en drøm å ha ca dobbelt så mye plass tilgjengelig. Tror nok vi har gjort det beste vi kunne med plassen vi hadde tilgjengelig, så jeg er jo veldig fornøyd da.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med "ferdig" frontlinje... Pent rom, pene bilder. Har selv sansen for å kjøre uten brunevarer i front. Har ikke muligheten til annet selv, men kanskje i neste hus :P

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser utrolig bra ut alkar

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Grattis med "ferdig" frontlinje... Pent rom, pene bilder. Har selv sansen for å kjøre uten brunevarer i front. Har ikke muligheten til annet selv, men kanskje i neste hus :P
    Takk for det. Vi gutta med små rom må jo bruke plassen så godt som mulig, og jeg syns det er veldig behagelig å ha minst mulig synlig når rommet er i bruk. Også var det jo litt med tanke på at junior ikke skal få så mange knapper å trykke på!

Sitat Opprinnelig postet av slip
    Dette ser utrolig bra ut alkar :smile:
    Takk kamerat! Hvordan går det med prosjektet ditt da? Ferdig enda?

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kamerat! Hvordan går det med prosjektet ditt da? Ferdig enda?
    Nei, ikke ferdig gitt. Junior på snart 3 mnd tar veldig mye tid! Men det nærmer seg med stormskritt føler jeg. Har fått smartpanel på veggene, satt inn større vinduer, malt tak, og helga ble brukt til å beise/lakke gulvet. Så gjenstår det bare utforinger til vinduene, listverk, elektrisk og litt småtteri så kan man begynne å sette opp ting

Har vært elendig å oppdatere byggetråden, men skal få gjort det etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må takk for veldig god lesing.
    Har lest/skummet i mellom fra side 13 å utover og må si at du legger ganske mye i denne hjemmekinoen som igjen er veldig moro for oss andre å lese om.

Men grunnen til at jeg kom inn på denne er jo at du har Dynavoice FX-4 og mitt spørsmål er da om disse gjør jobben siden du har ett ganske krafftig frontparti (LES: HIFI)?

Side 23 av 38 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •