Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 744
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akustikk kasse med magnetfester..

Driver å leser gjennom byggetråden din.. Og her var det mye artig og orignalt (mye spennende lesning for slike raringer som oss).. he he..

Falt veldig for den akustikk kassa du hadde laget med magnetfester for ramma.. men som du ikke fikk helt til å fungere.

Lurer på om du brukte neodym magneter? for om du hadde gjort det, så ville den definitivt holdt seg oppe.. Neodymmagneter får du kjøpt relativt billig på Clas ohlson.. den kraftigste er på størrelsen med en 20 kroning og er ca 4 mm tykk.. den greier 50 KG alene.. he he testet dette ved sette den på kjøleskapdøra og ba fruen om å ta den av.. hun greide det ikke,, og egentlig ikke jeg heller.. Men det er en skrue som går i mellom som man kan skru helt inn og da slipper den taket..

hmm vurderer å kopiere denne kassa for evt å ha bluray filmer o.l. i den den..

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld! Nei, jeg brukte noe crap, og for korte skinner, så det blei en manuell løsning på hele greia. Funka greit nok en stund, men nå er det et skap som står der og huser all elektronikk, filmer og en akustikkmatte. Det blei en ryddig løsning til slutt. Da det er sagt, så er det dette panelet som har gitt meg mest hørbar forbedring.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En solid oppdatering

Hei mine venner! Da har jeg vært ute og shoppa littegrann. Jeg har faktisk tatt meg tid til å låne med meg både en RC-62 og en RC-64 av venner for å lytte om jeg hører en forskjell. Begge deler er en voldsom oppgradering ifra Dynavoice, men i min lille hule var det ikke verdt kr.7000,- i forskjell mellom RC-62, og RC-64... :???: Dette er nok mest sannsynelig fordi jeg ikke har en sterk nok Reciever, men det var en forskjell allikevel og jeg endte opp med å kjøpe meg en splitter ny RC-64 mkII på fredag. Dette gjorde jeg fordi jeg har hørt RC-64 og RC-62 hos venner som har nok kraft, og der er det mere å gå på enn det er hjemme hos meg, og da er det som sagt kun Recieveren som er flaskehalsen hos meg nå. Jeg vil med mitt amatørøre tørre å påstå at RC-64 spiller mere dynamisk i bredden hos meg. Altså fysisk kan jeg flytte meg fra ene siden av setet til det andre, og det høres ikke ut som jeg detter ut av Sweetspot. Ellers så syns jeg RC-62 hadde vært en god forbedring det også.

En TUNG oppgradering!
    -dsc02291-jpg

Til sammenlikning med forrige centerkanal tok jeg dette bildet. Reint fysisk så er det en enorm tyngdeforskjell.
    -dsc02292-jpg

Alene med grillen på. Den sølvfargede pakken i bunnen av bildet er det jeg kaller WAF-avgift eller WAF-skatt. Vanligvis ligger denne på 10% - 20% av verdi. :-D
    -dsc02293-jpg

SAF-avgift er jeg fortsatt ikke pålagt ("Son Acceptancy Factor") da dette i praksis bare blir en høynet WAF-avgift.
    -dsc02296-jpg

Men det var jo ikke alt!!! Forrige uke fikk jeg kjøpe en gave til megselv av en særdeles hyggelig kar her på forumet. Hva kan så dette være?
    -dsc02306-jpg

Yes, jeg fikk tilslag på en ny sub. En SVS PC12 nsd dsp. Den står litt i veien på bildet, men dette er selvfølgelig ikke plassen den har fått permanent.
    -dsc02302-jpg

Denne er selvfølgelig avgiftsbelagt med montering av bluetooth handsfree og tilkobling i bilen til min kjære.8)
    -dsc02304-jpg

Da jeg og Tols1 strides om hvor jeg har best bassrespons i rommet, så måtte jeg jo kjøpe en sub som kun kunne stå der hvor jeg har "rett". Nå er jeg altså låst til skapet, der den har god plass, og sørger for at det blir litt utskiftning av luft inni der. Litt trassig skal en være!
    -dsc02310-jpg

Slik ser altså frontrekken ut med klær...
    -dsc02297-jpg

Og uten klær...
    -dsc02298-jpg

Også vil jeg gjerne dele noen kjappe inntrykk jeg har gjort meg så langt.
    SVS PC12 nsd dsp: Jeg hadde trodd at SVS generelt skulle være en skikkelig bølle, men jeg er særdeles positivt overrasket over hvor rent og pent den spiller. Jeg har stilt den ganske lavt, og delt på 90 i crossover og satt frontene til "small" i recieveren, og sammen spiller dette ganske så bra uten at jeg har tatt meg tid til å fikle for mye med kalibreringen. Har testet en god del filmer nå, og det som imponerer meg mest er hvor mye denne suben har å gå på. Jeg har klart å få den til å puste litt tungt på "Syretesten min" som er første eksplosjon på The Hurt Locker, men det er ingen forvrengning i elementet. Det bunner ikke, og lager ingen andre ulyder enn at det presses litt voldsomt med luft ut av bassporten. Dette er dog på et i overkant høyt volum av hva jeg vanligvis spiller på. Også på musikk syns jeg det er enkelt å integrere suben, men 95% av tiden i dette rommet går jo med til film og TV serier så det hadde ikke vært noe problem for meg uansett.

Klipsch RF-62: Disse kjøpte jeg jo også brukt og har derfor ikke hatt behov for å spille dem inn. De spiller dynamisk og pent, og går overraskende godt overens med min lille Denon AVR 1910. Jeg har blitt ordentlig glad i disse høytalerene.

Klipsch RC-64: Akkurat nå spiller hu Kari (Bremnes), sommerkjoledyr på et lavt volum. Denne centeren har jeg ikke prøvd så mye mer enn med relativt lav lyd enda. Den jeg lånte fikk jeg jo kjørt bra, og det er jo en grunn til at jeg valgte å kjøpe den allikevel. Skal komme tilbake med et ordentlig inntrykk om en stund når jeg har fått kalibrert anlegget ordentlig, og centeren er ferdig innspilt.

Ha en fin søndag folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott utstyr du har fått ordnet deg. Jeg er selv på utkikk etter utskiftinger så spent på hvordan du synes det du har ordnet deg har blitt. Tenker litt i samme retning av det du har( dog jeg ikke har fått hørt hvordan de låter enda) i forhold til budsjettet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny bass og senter, og takk for tips om WAF-avgift. Den var ny for meg, men skal brukes aktivt etterhvert, smart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny senter (og sub). Blir nok ikke lenge før det blir oppgradering på frontrekka på Fjellhamar også

Ole

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoistad88: Jeg har hatt et rimelig budsjett så langt. Se etter gode bruktkjøp, så slipper du unna med ca halvparten av nypris. med tanke på hvor lite jeg har brukt av penger over tid, så er jeg særdeles fornøyd med det jeg har. Men mitt mål har jo hele tiden å vite hvorfor jeg skal bytte ut noe.

Bussulf: WAF-avgiften er viktig her i huset! Men det er absolutt verdt det. Takker for hyggelig melding

Landcruiser: Takk kompis! Si ifra når du begynner da, så skal jeg hjelpe til når jeg kan. Har du tenkt til å bytte ut noe utstyr også eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne være moro å prøve RF83/63 og RC64 og en ultra. Kjøper uansett ikke før jeg har solgt frontrekka som jeg har idag og suben. Tror uansett jeg beholder enten 2 eller alle 4 RS52ene.

Kommer vel uansett til å gjøre en del endringer i rommet. Baffelvegg og
    bygge inn komponentene i veggen. Og så skal det bli sort - ordentlig sort

Ole

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Kunne være moro å prøve RF83/63 og RC64 og en ultra. Kjøper uansett ikke før jeg har solgt frontrekka som jeg har idag og suben. Tror uansett jeg beholder enten 2 eller alle 4 RS52ene.

Kommer vel uansett til å gjøre en del endringer i rommet. Baffelvegg og
    bygge inn komponentene i veggen. Og så skal det bli sort - ordentlig sort

Ole
    Kompis... Det kommer til å bli HEFTIG!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så mye med ny center og sub Alkar. Dette ser meget bra ut, og spiller nok som det ser ut, helt rått i det rommet. Nesten så jeg må be meg selv på en demo snart8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, kompis! Du har jo nummeret mitt, så du er hjertlig velkommen hit på demo. Og takk for handelen! Denne suben holder så absolutt mål i dette rommet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder, omsider

Dette ble helmax, alkar, ganske sikkert en helt ny opplevelse i forhold til det gamle oppsettet.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Alkar! dette måtte jo blitt en kjempe oppgradering!

Artig "gjemmested" for SVS`n :-D

RC-64 er jo bare massiv! er jo dobbelt så bred som dynavoice`n samt dobbelt så dyp! hehe!

Kos deg med nytt oppsett!

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotografering og Gimp2

Tols1 og dwdbard; Takk for kommentarene! Centeren står fortsatt og puttrer og går med lav musikk frem til onsdag eller torsdag, så skal jeg prøve å kjøre ny romkorreksjon og kose meg litt til helgen.

Forøverig har jeg gjort et tappert forsøk på noen presentasjonsbilder ved hjelp av Gimp2. Jeg har desverre ingen erfaring med programmet, så bildene er overhodet ikke finpusset, men litt moro er det jo å fikle med noe en ikke kan.

Sofaen er litt i veien, og bildet er ikke helt inne i ramma, men det er jo en start! Veldig morsomt å plundre litt med dette i allefall.
    -1-jpg

Ha en fin kveld folkens, og takk for overnevnte kommentarer på oppgraderingen. Gleder meg til å teste det ordentlig ut selv.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig! Gleder meg til å starte byggingen selv! Klipsch ser så sexy ut :-)

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt rått utstyr, alkar! Tipper det ble bra forskjell på centerkanalen
    Ble veldig rent men alikevel heftigt det rommet ditt altså!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste bildet gir virkelig hjemmekino følelsen altså! kjempe lekkert!

Du får bære ut sofaen på neste bilde

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Nydelig! Gleder meg til å starte byggingen selv! Klipsch ser så sexy ut :-)
    Takk for det, CareBear! Jeg håper du tar deg tid til å lage en egen byggetråd her på forumet du også. Enig med deg i at Klipsch er sexy, men må ærlig innrømme at det ikke var utslagsgivende! Lykke til med eget prosjekt, og velkommen her i tråden!

Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Gratulerer med nytt rått utstyr, alkar! Tipper det ble bra forskjell på centerkanalen :grin:
    Ble veldig rent men alikevel heftigt det rommet ditt altså! :smile:
    Thank you, mister! Jeg gleder meg til å få prøvd det ut ordentlig, men tipper dette funker ganske bra i mitt lille rom. Takk for at du legger merke til at rommet er rent, kompis! Det er ny-støvsugd for bildene! Neida, skjønner hva du mener, men rommet er jo så lite så jeg er avhengig av gulvplassen for å få strekt på beina. Allikevel så har jeg fått plass til 7 akustikkpaneler, så jeg er veldig fornøyd så langt.

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Det siste bildet gir virkelig hjemmekino følelsen altså! kjempe lekkert!

Du får bære ut sofaen på neste bilde :razz:

Stian
    Hehe... Spørs om jeg ikke bare vrir den ut av bildet, kamerat! Men i og med at det ikke var så vanskelig med basic fotoredigering, så skal jeg leke meg litt med dette i tiden fremover også. Nå skal det bare bli veldig godt å få satt seg ned og prøve ut utstyret. Centeren skal få spille ut i morgen, så har den gått over 100 timer. I løpet av helgen må det jo bli tid til kalibrering og kos.

Takk for ros, gutta! Ha en fin kveld!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer Gimp, og ordentlig førsteinntrykk av lyden

Ja, smilene sier vel alt. Dette er virkelig en stor forbedring i lyden. En tidlig julefeiring har funnet sted ikveld. Jeg har fortsatt ikke satt meg godt ned og finkalibrert (etter beste evne...), men kjørte en seks-punkts romkorreksjon.

For det første er vokalen nå helt i tråd med resten. Ingen irritasjonsmomenter med dårlig samspill mellom fronter og center. Det første som slår meg, er at jeg kan spille unormalt høyt, uten at det kommer ulyder annet en sms'er fra dama om at jeg kanskje ikke behøver å spille såååååå høyt. Det er mye mere sømløst, og lydbildet trekker ikke til sidene når jeg bytter posisjon i setet. Dette var et problem før, og ganske irriterende et sådan. Nå er det borte, og det beste er at jeg har hørt denne centeren på kraftfulle anlegg, og det er mye mer å gå på. Realistisk sett, så forventer jeg kanskje litt i overkant mye av Recieveren min.

For det andre er bassen nå mye mere behagelig. Har nå sett Transformers og Tron Legacy på Bluray, og ikke en eneste gang har jeg vært nødt til å hive meg over fjernkontrollen. Litt rumling er det selvfølgelig enda, men "all over" snakker vi en ganske tight bass, og det er så godt å vite at jeg ikke kjører den så hardt.

Konklusjonen etter første ordentlige lytteintrykk: Klipsch RF 62 + Klipsch RC 64 + SVS pc12 nsd dsp = en god investering i pur glede. Og jeg har bestemt meg for å beholde surroundkanalene en god stund til. De gjør en god jobb, og er særdeles enkle å plassere. Det beste er at jeg veit godt at det er mere å hente med mere kraft, men akkurat nå er jeg en overlykkelig ung herremann.

Også har jeg lekt litt mer med Gimp2, og har vært så heldig at Ambiance her på forumet har tatt seg tid til å svare på mine spørsmål. Jeg er langt ifra en god fotograf, men har jo begynt å få sansen for dette her også, så etterhvert som jeg får litt mere peiling skal jeg lage en presentasjon av min lille kino jeg også. Her er et bilde tatt fra sweetspot av introen til TV'serien Dexter.

-dex1resizeframe-jpg

Et sted må jo alle begynne. Jeg har et stort problem i at jeg foreløpig ikke har noen avspiller som lar meg pause bildet uten at det står et pausesymbol på skjermen, så alle bildene jeg har lagt ut er tatt i fart. Det begrenser jo mulighetene for å drøye ut lukkertiden en god del. Ha en fin kveld, folkens!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult bilde, alkar Jeg synes du begynner å få dreisen på dette her. Du har ikke en freeze-funksjon på projektoren da?

Og utrolig kult at du er blitt fornøyd med investeringen. Julekveld og bursdag på en gang!

Side 22 av 38 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •