Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 38 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 744
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg sitti litt nede og kosa meg. Stilte opp centerkanalen ganske mye for at det skulle bli likt i målingen. Det ble et godt steg i riktig retning, men jeg er bra dyktig på løgn hvis jeg påstår at dette ble tilfredsstillende... Det som faktisk funka veldig bra var å skru av centeren fullstendig i recieveren! Det er vel et greit tegn på at oppgraderingen som kommer ikke er et onde, men en nødvendighet. En fantastisk en som sådan, men like herlig en nødvendighet.

Men... Jeg er jo fortsatt en blodfersk student i dette her, så man skal ikke se bort ifra at noen andre kunne tweaket lyden fra center i riktig retning, men med det jeg har gjort idag, så ble det fortsatt veldig spedt i vokalen.

Man kan kalle det en unnskyldning for å oppgradere, men jeg gleder meg til å kjøpe ny center... Så fikse bassen... Så fikse evt bassfeller... Og så får vi se hvor det bærer etter det. For å understreke en ting her, så er jeg særdeles enig med Revolution i at det ikke er noen som helst vits i å oppgradere uten at man får mest mulig ut av det en har, og det har hele tiden vært målet mitt også. Men i mine ører så passer ikke denne centeren inn i dette oppsettet i det heletatt lenger. Overraskende nok, så syns jeg surroundkanalene gjør en brillefin jobb med å gjenngi effekter, men det er kanskje fordi disse aldri tynes? Ikke vet jeg, men de er nok det absolutt siste som evt skiftes ut av høytalere.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring som deg. Da jeg byttet ut centeren fikk kinoen nesten et nytt liv. Spesielt på filmer hvor tale var dårlig mixet eller utydelig, og selvsagt når det skjer mye. Og surroundhøyttalerne er antagelig det siste som blir byttet her også.

Men det er jo faktisk noen som sverger til phantomcenter, og det funker bra så lenge man sitter alene i sweetspot, men beveger man seg utenom sweetspot vil jo dialogen forskyves i lydbildet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en film ligger ca.70% av informasjonen i senter kanalen, de resterende 30% ligger på høyre/venstre front. Det sier noe om viktigheten for å ha en god senter kanal. Resten av høyttalerne i oppsettet er for å gi filmen effekt, skape følelsen som er i filmen.

Det oppsett blir aldri bedre enn det svakeste ledd, og som tols1 er innepå er surround kanalene noe av det som gir minst. Er alt på plass gir det uten tvil en stor opplevelse

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke klar over at centerkanalen hadde så mye å si, men det er jo kult å se hvordan det påvirkes i realiteten. Desverre så gikk den centeren på torget før jeg fikk sukk for meg, men takk for hjelpen!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står ikke som solgt så vidt jeg kan se.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste bare kommentaren under, men jeg skal sende han en PM.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan være lurt det!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg svar, og er "på lista" dersom det ikke blir noe av salget til han som står først i køen. Og for å gjøre dagen enda bedre, så ringte en kompis nettopp og sa ifra at en kompis av han igjen mest sannsynelig skal selge sin når han flytter om ca en måned. Kanskje jeg snart har ny center!

Dagens visdomsord: Alt ordner seg for snille gutter.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, får håpe du får tak i en snart Tror det blir en god oppgradering

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dagens visdomsord: Alt ordner seg for snille gutter.
    Absolutt! Skal se det er en ny center på plass før du aner ordet av det

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger ut suben på torget

Da legger jeg ut suben på torget. Tok noen bilder av den og legger dem ut her og før vi sier adjø til kameraten min.

Håper noen andre får glede av den!
    -dsc02243-jpg

-dsc02258-jpg

-dsc02259-jpg

Den har et lite hakk som jeg også har markert godt for at ingen skal føle seg lurt. Ikke veldig synelig, men verdt å nevne.
    -ripe-jpg

Good bye my friend!!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags sub blir det på det nå da?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig vanskelig å si, kamerat! i første omgang så skal jeg få fatt i en ny center. Da blir det en RC-64, men helst brukt så jeg slipper å spille den inn (også er det jo greit å spare litt penger).

Nå skal jeg ta meg god tid til å høre på forskjellige sub'er, men først og fremst er jeg hypp på å lære meg hvordan man bygger en skikkelig rå sub med egne hender. Jeg er seriøst gira på å gjøre dette ordentlig på første forsøk, så om det tar tid, så er det ok. Var innom BEF her for en stund siden, og sitter og leser i tråden hans, og byggetråden til Tols1. Hva slags komponenter jeg skal ha finner jeg ut etter at vi har fått testa litt her hjemme med kyndig veiledning, så i første omgang er det snakk om å tilegne seg litt mer kunnskap, og moderere seg litt med volumkontrollen. Har du kommet noe lenger i din jakt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan säga att den subben nu ligger i min bil för att i helgen få sig en genomkjörare med Star Wars. Otroligt god servide Alkar. Good man. Rekommenderas för eventuella framtidiga köp.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, kamerat! Håper virkelig suben passer bedre i oppsettet hjemme hos dere. kos deg i helgen!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig Alkar! Her skal det følges med
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jakten på en RC-64 fortsetter

Da har det gått over stokk og stein her i gården... Han som skulle selge når han skulle flytte, kommer ikke til å selge allikevel. Også har det ligget ute to annonser her på forumet, og en på hifisentralen. Alle tre av samme kar, som jeg nå annser som forumets minst seriøse selger. Mine verbale uttrykk for denne karen er ikke like hyggelige! :evil:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=81260&cat=all

Den tidligere annonsen hans er nå slettet, men i noose sin link ligger den fortsatt. Både jeg og en annen kar hadde fått møtested og blitt enige om sum, og ingen av oss sitter igjen med noen ny center... For å gjøre en lang historie kort, så anbefaler jeg ingen å handle med denne karen, og dersom du skulle gjøre det, så ikke forskuddsbetal en krone!

Men skuta har ikke seilt for min del. Nå stikker vi på harrytur til sverige, og jeg har med kort og god støtte i junior som snart skal bli interessert i hifi han også. Jeg har også tatt kontakt med en butikk som har en ny center liggende, men den har en liten kosmetisk feil. Skal inn og titte på den etterhvert også. Ellers så kan det hende at jeg driter i det og kjøper en ny, som da må spilles inn. Har ikke noe lyst til det, men vi får se. God helg folkens! Og jeg skal ha ny center innen oktober er over!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere om Centerkanalen

Idag ar jeg hatt en strålende dag, og hatt fint besøk av en venn som er veldig glad i Klipsch. Da han jobber i bransjen, så er også ganske pålitelig, selvom han er en stor skøyer.

Da jeg sa jeg skulle kjøpe meg en RC-64 blei han veldig glad, og spurte meg hvilket effekt trinn jeg skulle sette på anlegget... :neutral: Balle... Jeg har jo ingen planer om å bytte ut recieveren nå (min har ikke pre-out). Jeg fikk idag beskjed om at RC-64 er en betraktelig mye bedre centerkanal en f.eks RC-62, men jeg kom ikke til å få smake på dynamikken da min Denon ikke serverer i nærheten av nok kraft. Dette kan jeg jo tro på. Vi diskuterte litt frem og tilbake, og han mener bestemt at jeg kommer til å utnytte mest mulig av anlegget ved å gå for en RC-62. Med en RC-64 gjør jeg recieveren om til en flaskehals i systemet.

Da sitter jeg litt med dårlig smak i munnen igjen, for jeg har jo råd til en RC-64, men hvis jeg da blir nødt til å kjøpe ny reciever med Pre-out (Sett på denne), og mulig et effekt trinn, så havner jeg da langt over budsjett. Det er vel en normal smell å gå på, men jeg føler at jeg ikke er helt villig til å skille meg med over 20 lapper, selvom jeg har råd akkurat nå. Jeg liker liksom å ta ting gradvis så det ikke blir så innmari dyrt på en gang (i mitt hifi-budsjett så er 20 lapper dyrt), så da veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Skal jo ha inn sub(er) også!

Kjøpe en RC-64, å føle at anlegget har stort potensiale, men ikke få utnyttet det før jeg legger endel mer kroner inn? Jeg er jo langt fra kjapp med oppgraderingene her i gården...
    Kjøpe en RC-62, og si meg fornøyd for denne gang, og konsentrere meg om bassen i rommet. Det er jo en hobby, og det kommer jo til å oppgraderes i mange år fremover, så det er jo ikke noe hast i å få en RC-64 i hus. En RC-62 er jo også lett omsatt, også er den jo grisebillig i forhold til en ny RC-64.

Dette skal det soves på, og meninger tas imot med takk. BEF har jo allerede anbefalt meg en RC-64, og derfor heller jeg mest i den retningen. Han har jo tross alt endel mer erfaring enn meg, men så er jo vårt ambisjonsnivå, prisnivå og kunnskapsnivå på to forskjellige planeter.

Ja ja ja, mine venner. Ny Center kommer nok rimelig snart i hus uansett. Tror ikke jeg gidder å vente på at noe mer skal komme opp på brukten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Yamaha 767 får man väl för under 4000, en del har tilbud på lägre än så.
    Brukt Rotel och en del andra effektmärken är också billiga. 3000-5000 för en femkanalseffekt.

Jag hade, först som sist, lagt de extra kronorna på RC-64 och reciever med pre-out då du garanterat vill uppgradera förr eller senare.

Side 21 av 38 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •