Byggetråd - Mini kino, mye moro! -> Effekt på plass - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 744
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var ikke gal pris nei. Den så veldig komfortabel ut.
    Er på jakt etter noe lignende til min hjemmekino.
    Men finner den ikke på bohus sin hjemeside, så lurte på om du visste bredden på den ?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bredden er nøyaktig 203 cm. Alternativt så kan du jo titte litt på concept shop sine sider. De har mye kult. Så på bohus sine sider at den ikke ligger der lenger. Sikkert derfor jeg fikk den så billig da! Den kostet jo i utgangspunktet kr.14.995,-.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok markplater på de fleste byggevareforretninger

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det kompis? Lite action her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du! Ja, her har det faktisk vært mere eller mindre helt dødt det siste halve året, men kinoen er ikke glemt. Vi driver og pusser opp skjønner du. Har siden kinoen tatt loftet og det var et ******* fordi vi måtte lekte opp gulvet, etterisolere, legge opp strømkurs, legge gulv av rupanel, da alt av gulvspon er fullstendig uhånterelig der oppe, byttet loftsluke og flyttet bærebjelker. Også ser det ut som om jeg kanskje må ta en runde med finish for å få det fint rundt luka. Mye tid har gått der. På den positive siden så gjorde etterisoleringen av loftet overraskende mye for strømforbruket. Vi halverte strømregningen!

Her er et bilde av den nye luka sett fra gangen.

-dsc00691-jpg

Og her et av luka fra loftet... Nei, jeg er ikke ferdig!

-dsc00693-jpg

Også har jeg pussa opp gangen i andre etasje. Her har vi lektet ned taket, og trukket alle vegger (siporex og murpuss) med gips. Måtte jo rette opp jævelskapen, og det var bare å glemme å helsparkle den slalomveggen der, så vi slissa ut til alt elektrisk, og gipsa igjen. Så har fiksa gulvet, da vi reiv opp alle gamle dørkarmer. Planen var å bytte gulvet også, men pga uforutsette hendelser måtte vi pusse opp flere rom også.

Bilde av gulvet som er fikset etter beste evne. Det skal byttes helt en gang i tiden, men ikke i år. Dette er mellom gangen og kjøkkenet.

-dsc00696-jpg

Også måtte jeg jo pimpe sikringskapet for sjefen. Hun fortjener å få det som hun vil, siden jeg fikk kino. Wallstickers er på plass, men listing og utforinger må gjøres.

-dsc00699-jpg

Så er grunnen til at vi plutselig måtte omprioritere litt. Her er barnerommet!!!! :-D Litt nakent enda men...

-dsc00697-jpg

Pappas gutt skal få det fint. Alle kabler ligger i veggen.

-dsc00698-jpg

I vinduskarmen står det en liten dockingstasjon for iPod. Dette anlegget regner jeg ikke med at blir stående der så lenge, men det er vinter og det brukes ikke nå.

Jeg har også flytta kontoret ned utenfor kinoen, men dette gadd jeg ikke å ta bilde av nå. Her var jo alt ferdig, så det var bare bæring.

Angående kinoen så er det et helt eget kapittel. Mine observasjoner er som følgende.

Prosjektoren = Latterlig bra for så lite penger!!!!
    Lyden = Suben gjør forsåvidt jobben helt ok, men ikke holdbart i lengden. Ny sub skal en gang bygges, og tiltak i rommet må prioriteres før den tid. Litt mye romling. Lyden i Dynavoicene er ikke som lyden i noen av de rå anleggene jeg har hørt det siste året. Det er bare å innse det, at med tiden så må dette byttes ut. Recieveren er helt grei. Den gjør jobben sin, men det finnes mye kult en kan gjøre i dette rommet, så her er det mye rom for oppgraderinger.
    Frontveggen = Når jeg og BEF får tid (samtidig) skal vi tegne og lage en 18" sub til rommet mitt. Da er planen at jeg skal prøve å lage en kul frontvegg, slik at minst mulig syns bortsett fra bilde.
    Farge = I og med at vi nå venter barn, så betyr det ikke så mye for meg at det skal være helt mørkt. Så lenge man ikke har gjenskinn rett rundt lerretet, så går det an å friske opp fargene litt uten at det skal være hvitt. Tenker på å kanskje lage en vegg med friske farger.
    Stereobenk = Fiaskoprosjekt. Den er alt for stor, og alt for synelig. Nå står også NAS'n her inne sammen med den trådløse router'n, så jeg er nødt til å lage en ny som er mindre, og ferdig maskert. HVordan jeg gjør dette får vi se nærmere sommeren.

Også er det denne vinteren da. Kaldt ass!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, du har nok å gjøre sjønner jeg Best å ta de "viktigere" tingene først, slik at sjefen i huset blir fornøyd

Gleder meg til du får tid til å fortsette på kinoen. Og gleder meg også til byggingen av 18" sub'en også

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake må man vell nesten si nå! :razz:

Ser ikke ut som om du har ligget på latsiden.. Vært produktiv på flere områder skjønner jeg! må vell da også nesten spørre om hvor lenge til er det du får lov og bruke kinoen?

Er ikke alle fostere som har flatskjerm på rommet altså! hehe

Gratulere så mye!

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Takk! Kinoen er i bruk hver eneste uke. Ikke hver dag, men stort sett litt hver helg. Har blitt endel TV-serier som madammen ikke gidder å se, samt noen filmer innimellom. Er ikke så piska!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her ja, var blitt riktig så fint i gangen nå!! Å rommet til den nye sjefen ser jo utrolig fornuftig ut Hva angår kinoen din så får vi nok plutselig tid til å finne på noe der.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBMC - Problemer med lyden

Da er det vel dags for en liten oppdatering igjen. 8) Den nye sjefen i huset kom i påsken, og alt er veldig bra med alle oss her ute. Dette betyr jo at jeg faktisk har fått noen timer i kinoen, og selvfølgelig så må jeg ha noe å plundre med. Vidre byggeplaner i kinoen er å styre med bakveggen i løpet av sommeren. Skal flytte all elektronikk dit, og det må bli pent. I mellomtiden prøver jeg å finne ut av hvordan i svarte jeg skal klare å få best mulig lyd fra XBMC hele tiden.

Problemet er som følger. Det er ikke alle filmer som jeg får 7.1 surround lyd av! Titt og ofte blir jeg servert med en stereoløsning, som for min del ødelegger mye av gleden ved å bruke XBMC.

Stort sett alle rippede filmer jeg har er mellom 4,5-6,5 gig, og alt streames via NAS (kablet nettverk). Alle filene er MKV filer.

Eks:
    Referanse: Tron Legacy Bluray - 7.1 DTS HD = Rått
    Rippede filmer
    Tron Legacy - 7.1 DTS HD = Rått
    Avatar - Vet ikke om rippen er 7.1, men lyden er i 7.1 DTS HD = Rått
    The Hit List (5.1 DTS HD) - Servert i Stereo 2.1. Bra lyd, men stusselig

Den siste filmen er et av mange eksempler, som dreper mye av moroa. Er problemet at XBMC ikke klarer å gjøre om 5.1 mixer til 7.1? Er problemet at recieveren ikke klarer det? Eller er problemet at noen rippede filmer ikke kommer kommer med det lydsporet som XBMC faktisk identifiserer? AAC og MP3 lydspor funker ikke bra nok uansett, så disse styrer jeg unna.

Så langt har jeg funnet ut at film er best på Bluray, men XBMC er fantastisk når det først leverer varene. Noen som har møtt på liknende problemer?

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ikke støtt på de samme problemene som det Alkar, så klarer dessverre ikke og hjelpe deg, jeg sliter selv med noe som jeg selv tror er codec problemer, da jeg får noe lugging i noen filmer.

Men ønsker først og fremst med denne meldingen og gratulere så mye med den nye innvisteringen i familien!

Stian

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, kompis! Veldig moro med barn i hus. Ikke noe å grue seg til altså.

Hva slags filer lugger? Jeg har aldri opplevd det, men sliter med å finne et vettu svar på XBMC sine forum med dette lydproblemet. Litt kjipt egentlig, da programmet i seg selv er genialt!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du søkt på google om det er noen andre som har hatt det problemet du har? Har ikke peiling på XBMC, så kan dessverre ikke hjelpe deg der :/

Men gratulere deg som pappe kan jeg Så, gratulere

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha! Moro med en liten kamerat altså. Godt humør, og uttrykksfult fjes.

Ellers har jeg googlet endel, og satt inn spørsmål på XBMC forum. Får vel kanskje noen svar der håper jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan tenke meg at det er morro med en ny og liten kompis Håper at det er min tur snart, må bare få fruen på "gli"

Satser på at det XBMC forumet kan gi deg noe svar

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Ja kan tenke meg at det er morro med en ny og liten kompis Håper at det er min tur snart, må bare få fruen på "gli"
    Det finnes kremer for sånt, har sett reklame på TV

Gratulerer med nytt familiemedlem alkar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tols1: Hehe, ventet på en kommentar på den

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det finnes kremer for sånt, har sett reklame på TV

Gratulerer med nytt familiemedlem alkar
    Og jeg som sparte meg for den kommentaren!
    Men takk for gratulasjonen! Staslig å være pappa, men det veit jo du, Tols1!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vi har bl.a. en 13-åring i huset, det har sin sjarm det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Alkar! Moro med småbarn i hus

Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •