Hei

Etter endel år i oslogryta uten dedikert rom er tiden kommet til å prøve å få gjort noe med det da hus-planer ikke lar seg realisere med det første.

Rommet er 6kvm, er det mulig å få til noe som duger til hjemmekino? Vet Roffe har fått det til på 8?kvm med hell.

Det viktigste er ikke akustikk, men lydisolering, hvor "tett" kan et såpass lite rom bli uten at det ikke blir sitteplasser igjen? Hele poenget, om det er gjennomførbart, er at jeg kan spille høyt med skikkelig morofaktor uten at naboene merker noe - gården er veldig lytt fra før av.

Kostnadsramme. Hvor mye vil det anslagsvis koste å gjennomføre et slikt prosjekt, snakker vi 25 eller 100 frognertiere? Har bare 2 tomler, heldigvis, men ingen erfaring. Har riktignok en far som har vært elektrikker og er praktisk ala "den gamle skolen" som sikkert kan overtales til å gi en hjelpende hånd.

Før jeg går videre ønsker jeg innspill om noe kan gjøres. Av praktiske årsaker må vinduet på midten kunne åpnes uten 30min med demontering.

Legger ved noen bilder og en skisse som burde gi innsikt i hvordan rommet er pr dags dato.