Ansgarscos sin hjemmekino....(NY)...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ansgarscos sin hjemmekino....(NY)...

Da er jeg snart ferdig med kona sine prosjekter etter at vi kjøpte nytt hus i fjor sommer... Siste nå var nytt kjøkken som snart er ferdig.. Hun kommer stadig med nye prosjekter, men nå er tiden inne for mitt kinorom

Her er en tegning av rommet:
    Vedlegg 65429

Rommet ligger i kjeller under kjøkken, var soverom i tidligere sokkelleilighet, og har tre yttervegger i leca. Den fjerde veggen (nederst) er mot vindfanget og badet som hørte til sokkelleilighet. Med andre ord er rommet "langt unna" hovedinngang, stue og soverom. Her kan det spilles høyt med andre ord. Rommet er jo ganske godt isolert mot hoveddelen av huset (gips) da det var utleie i kjelleren tidligere. Eneste minus er at rommet er litt smalt, men det må være fult mulig å få til en kino her nede.. Lerret blir på veggen til høyre. Ved den veggen er det også en skyvedørsgarderobe som jeg har tenkt å gjøre om til teknisk rom og filmlager. Her er også sikringsskapet som hørte til sokkel lokalisert, noe som gjør det lett å hente strøm.. Jeg har allerede bestemt meg for høytalere fra Klipsch RF-serien. Disse er ganske smal, noe som passer i en smal kino. De er også brukt av mange her inne, og jeg regner de dermed som et trygt kjøp.. Men jeg er litt usikker hvor bredt lerret jeg kan skvise inn mellom frontene siden rommet er så smalt...

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null problem med smalt rom -bruk akustikk lerret :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bildekvaliteten på et slikt lerret da?? Er jo litt synd å gjemme bort fine høytalere til titalls tusen også...
    Men det positive er jo at jeg kan ha et stort lerret og slipper å sette av 30-40 cm på hver side til høytalere...
    Hvis jeg skal ha høytalerne bak lerretet er jo Klipsch RF-63 et dårlig valg, da de er smal og veldig dyp.. Da må jeg jo heller ha noen høytalere som er bred og som bygger lite i dybden..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansgarscos
    Hvordan er bildekvaliteten på et slikt lerret da?? Er jo litt synd å gjemme bort fine høytalere til titalls tusen også...
    Men det positive er jo at jeg kan ha et stort lerret og slipper å sette av 30-40 cm på hver side til høytalere...
    Hvis jeg skal ha høytalerne bak lerretet er jo Klipsch RF-63 et dårlig valg, da de er smal og veldig dyp.. Da må jeg jo heller ha noen høytalere som er bred og som bygger lite i dybden..
    Neida. Bygg en falsk vegg en meter ut i rommet som lerretet henger på.

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansgarscos
    Bildekvaliteten: jeg benytter DreamScreen sitt DIY V2 lerret og første rad er kun 3m fra lerretet -nydelig bilde!! Ingen ting å lure på

Forøvrig enig med Skalle, bygg en falsk vegg. Selv slapp jeg det da jeg har et ekstra "rom" som stikker ut i bakken 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med blafring i lerret??

Er vel ikke noe problem hvis jeg lager en falsk vegg kledd i stoff.. Da vil vel eventuelt lufttrykk gå gjennom dette stoffet og ikke gjennom lerretet (blafring)..? Dessuten er vel et slikt rammelerret veldig stramt og tåler mye før det rører på seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg snart fått tømt rommet. Det ble brukt til lager i et år. Nå er jeg snart i gang med rivingen.

Finnes det noen tips til bygging av "falsk vegg" og hvordan henge opp akustikk lerret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på denne høytaler-pakken (7.1 eller 7.2):

Front: Klipsch RF-63
    Senter: Klipsch RC-64
    Surround: Klipsch RS-52 (4 stk.)
    Sub: XTZ 99 W12.16 High Glossy (mulig 2 stk.)
    Eventuell presence: Klipsch RB-51 (9.1 eller 9.2)

Hvilken forsterker(e) kunne passe for å drive denne pakken?
    Kom gjerne med forslag.. Har sett litt på Onkyo.
    Er det nok med en eller må jeg ha flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tegning over en mulig rom løsning..

Rommet er tegnet på Visio (.vsd) og kopiert over til Word (.docx)
    Fikk ikke til å laste opp fra en docx-fil her inne, så måtte gjøre den om til en "gammel" doc-fil..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er frontene handlet.. Det ble Klipsch RF-63..Vedlegg 70190

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å bestemme meg angående møbler..

Det står mellom Las Vegas serien til Bohus, eller disse nye Prince reclinerne hos Skeidar. De er gode å sitte i, ruver lite, og fåes i veldig mange kombinasjoner (stoff/farger). Dessuten har de sving, gyngefunksjon (med låsing), reclinerfunksjon, og justerbar nakkestøtte...Vedlegg 70191

Vedlegg 70192

Vedlegg 70193

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •